Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Dead Cross (Dave Lombardo van Slayer op drums en Mike Patton van oa Faith no More de zang) strooit nu ook met Europese data rond juni.
Ik zou dat erg gaaf vinden maar waarschijnlijk zijn ze te hard voor DTRH. Als ze ergens komen dan moet ik daar eigenlijk wel heen.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
606
586
ff enkele algemene vraagjes:
Wat is de gemiddelde leeftijd van een DTRH-bezoeker?
Als oudere, jongere van 46 :wink: wil ik graag eens naar dit festival, krijg alleen m'n vrienden niet mee, die blijven vasthouden aan Pinkpop, maar ik wil graag wel eens wat anders zien en mee maken dan steeds weer op herhaling te gaan in Landgraaf.
Is het een festival waar je ook in je eentje op onderzoek uit kan gaan of meer een groepsfestival? Kan ik het vergelijken met LL in 98-99-2000?
Alvast bedankt voor iemands reactie!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Volgens mij is de gemiddelde leeftijd op DTRH niet heel erg jong. Er lopen veel derugers, veertigers en vijftigers rond in mij beleving. Ook genoeg jonger volk hoor. Denk dat het qua leeftijden gewoon erg gevarieerd is. Er zijn groepen die vooral willen feesten, maar ook veel "serieuzere" muziekliefhebbers. Maar dat kan prima samen op DTRH.

Vergeleken met Pinkpop is er op het festivalterrein veel gelegenheid om rond te struinen. Er gebeurt van alles en er is van alles te zien, ook níet-muzikaal. Qua sfeer is het heel relaxed, iedereen is ontspannen. Het terrein is werkelijk fantastisch ingericht (alle hekken zijn afgebonden met gras), je zit lekker aan het water en in het bos. Terrein is ook heuvelachtig met allerlei paadjes, dat is ook best gaaf. Ik denk dat je je hier in je eentje prima kunt vermaken. In die zin is het echt het kleine broertje van Lowlands. Uiteraard minder groot, maar een festival dat net als Lowlands alles eraan doet om te zorgen voor een totaalbeleving.

 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
ff enkele algemene vraagjes:
Wat is de gemiddelde leeftijd van een DTRH-bezoeker?
Als oudere, jongere van 46
1f609.svg
wil ik graag eens naar dit festival, krijg alleen m’n vrienden niet mee, die blijven vasthouden aan Pinkpop, maar ik wil graag wel eens wat anders zien en mee maken dan steeds weer op herhaling te gaan in Landgraaf.
Is het een festival waar je ook in je eentje op onderzoek uit kan gaan of meer een groepsfestival? Kan ik het vergelijken met LL in 98-99-2000?
Alvast bedankt voor iemands reactie!

Ikzelf ben 48, ook erg jong van hart dus en ben er elk jaar bij op de Groene Heuvels. Gewoon echt het allerleukste festival van Nederland zoals Raskolnikov al zo mooi verwoord. Qua sfeer vergelijkbaar met de oude LL, alleen voor mijn gevoel nog intiemer. Ik ga met een paar vrienden en mijn twee oudste koters (20 en 18) en ook die zijn helemaal hooked. Voor elk wat wils, de sfeer is subliem en intiem. De gemiddelde leeftijd ligt volgens mij hoger dan op PinkPop, al is dat vooral een gevoel. ben zelf al jaren niet meer naar landgraaf geweest omdat dat echt te massaal en te groot is geworden.

Ik dwaal ook vaak alleen rond en ik vermaak me er uitstekend. Heel makkelijk om aansluiting te vinden, er is genoeg te genieten. Kortom: zeker doen!
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Eels speelt op 21 juni in Paradiso. Deze zou zo door mogen richting DTRH.

Eels zou echt perfect zijn, als dat zo is Onibaba dan kunnen we daar dat beloofde biertje gelukzalig drinken. ik ben dan te herkennen aan de enorme roze wolk waarop ik dan over de weide zweef :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Wessel wrote:

Dirk wrote:
wannabe-rocker Nick Cave


Deze combinatie van woorden bestaat niet.

Niet in jouw wereld….als je hem zijn hele carriere al kent dan weet je waar ik het over heb.

Ik ken 'm al best een tijdje. Eind jaren 80, begin jaren 90. Dat is niet zijn hele carrière. Maar ik denk wel dat ik de man wel een beetje heb gevolgd in de loop der jaren. En met de beste wil ter wereld kan ik je opmerking niet plaatsen. Los van of het je smaak is of niet hoor, daar hoeft niemand over te discussiëren. Maar Nick Cave een wanneberocker? Dat zul je toch met voorbeeldenmoeten toelichten, lijkt me. Of niet, maar dan zullen de meesten je opmerking ook niet echt serieus nemen. Even goede vrienden hoor, ik ben natuurlijk erg subjectief in mijn oordeel over Nick Cave. Daarvan ben ik me bewust. Maar ik ben vooral erg nieuwsgierig wat er achter zit dan.

 

esther

Playlistbediener
25 jan 2018
21
0
Cootje wrote:
ff enkele algemene vraagjes:
Wat is de gemiddelde leeftijd van een DTRH-bezoeker?
Als oudere, jongere van 46
1f609.svg
wil ik graag eens naar dit festival, krijg alleen m’n vrienden niet mee, die blijven vasthouden aan Pinkpop, maar ik wil graag wel eens wat anders zien en mee maken dan steeds weer op herhaling te gaan in Landgraaf.
Is het een festival waar je ook in je eentje op onderzoek uit kan gaan of meer een groepsfestival? Kan ik het vergelijken met LL in 98-99-2000?
Alvast bedankt voor iemands reactie!

Ikzelf ben 48, ook erg jong van hart dus en ben er elk jaar bij op de Groene Heuvels. Gewoon echt het allerleukste festival van Nederland zoals Raskolnikov al zo mooi verwoord. Qua sfeer vergelijkbaar met de oude LL, alleen voor mijn gevoel nog intiemer. Ik ga met een paar vrienden en mijn twee oudste koters (20 en 18) en ook die zijn helemaal hooked. Voor elk wat wils, de sfeer is subliem en intiem. De gemiddelde leeftijd ligt volgens mij hoger dan op PinkPop, al is dat vooral een gevoel. ben zelf al jaren niet meer naar landgraaf geweest omdat dat echt te massaal en te groot is geworden.

Ik dwaal ook vaak alleen rond en ik vermaak me er uitstekend. Heel makkelijk om aansluiting te vinden, er is genoeg te genieten. Kortom: zeker doen!

Ik ben blij dit te lezen. Ik (49) ga dit jaar voor het eerst naar DTRH nadat mijn vriend (52) en ik de afgelopen 4 jaar een paar andere festivals uitgeprobeerd hebben. We gaan ieder jaar naar LL maar willen eerder in het seizoen ook een weekendfestival doen. Voor ons is de muziek zeker belangrijk maar sfeer en omgeving ook. Na goede berichten te hebben gelezen over DTRH en BKS toch de keus gemaakt voor het konijnenhol. Ik verheug me ook erg op een idyllische plek voor onze tent. Iemand nog goede tips op dat gebied? BKS wordt omschreven als het meer serieuze muziekfestival tov DTRH maar als ik de line-ups vergelijk ben ik blij met onze keus. Ik verheug me er op ?

 

Duin

Campingartiest
13 mei 2017
54
1
Ik ben blij dit te lezen. Ik (49) ga dit jaar voor het eerst naar DTRH nadat mijn vriend (52) en ik de afgelopen 4 jaar een paar andere festivals uitgeprobeerd hebben. We gaan ieder jaar naar LL maar willen eerder in het seizoen ook een weekendfestival doen. Voor ons is de muziek zeker belangrijk maar sfeer en omgeving ook. Na goede berichten te hebben gelezen over DTRH en BKS toch de keus gemaakt voor het konijnenhol. Ik verheug me ook erg op een idyllische plek voor onze tent. Iemand nog goede tips op dat gebied? BKS wordt omschreven als het meer serieuze muziekfestival tov DTRH maar als ik de line-ups vergelijk ben ik blij met onze keus. Ik verheug me er op
1f60a.svg

De gemiddelde leeftijd gaat wel steeds verder omhoog :)
Deze ouwe lul (45) gaat dit jaar ook voor het eerst.
Na jaren Pinkpop, en vorig jaar BKS, dit jaar de keuze gemaakt voor het konijnenhol.
Niet alleen vanwege het uitstekende programma, maar ook voor de goede verhalen over de sfeer en aankleding van het festival.

Nu al zin in !!!
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Onibaba wrote:
Eels speelt op 21 juni in Paradiso. Deze zou zo door mogen richting DTRH.

Eels zou echt perfect zijn, als dat zo is Onibaba dan kunnen we daar dat beloofde biertje gelukzalig drinken. ik ben dan te herkennen aan de enorme roze wolk waarop ik dan over de weide zweef
1f642.svg

Ik ga sowieso wel een biertje drinken denk ik zo.... :cool:
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Ook voor mij en mijn vrouw geld onze 1e keer DTRH. Paar jaar Pinkpop maar vervolgens al snel (11 jaar lang) naar Lowlands.
Met name de sfeer maar ook de toffe line-up spreekt ons aan. Wellicht dus 2 festivals dit jaar :) maar net kaartjes voor het konijnenhol binnen !
Zin in !!
 

Daan

Playlistbediener
28 mrt 2017
13
0
Nine Inch Nails staat een dag voor DTRH begint in AFAS Live....?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Nine Inch Nails staat een dag voor DTRH begint in AFAS Live….?

Ik zou het heel erg toejuichen, maar ik kan het me niet echt goed voorstellen. Doorgaans wordt er niet heel erg hard geprogrammeerd op DTRH.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Ik verwacht nog (en vooral hoop op) tame impala. Hebben nu alleen nog mad cool en een festival in London in juli staan. Die komen echt niet voor maar 2 shows naar Europa en op een ander festival in Nederland zie ik ze nu niet meer echt verschijnen. Denk dat ze op een bks/Lowlands namelijk echt wel headliner zouden zijn en die hebben al hun headliners al. Daarnaast lijkt t me gek als Anderson paak echt de derde headliner Is, maar dat is wellicht ook een beetje wishfull thinking.
 

Duin

Campingartiest
13 mei 2017
54
1
dEUS op TW Classic..... zou ook niet misstaan op DTRH...
En Johan...die zou ik ook heel graag op DTRH willen zien....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.355
1.809
Tame Impala zou grandioos zijn, maar ook afhankelijk van de vraag of ze naast Anderson.Paak een co-headliner nodig vinden. De Fleet Foxes / Nicolas Jaar constructie van vorig jaar.

Al klinkt de combinatie Tame Impale / Anderson.Paak behoorlijk wat imposanter dan Fleet Foxes / Nicolas Jaar. Dus het zal wel optimistisch zijn ja.

dEUS zou ik ook toejuichen. Al heel vaak gezien, maar live altijd schitterend. Johan zal wel op meerdere Nederlandse festivals verschijnen ja. Afterpartees staan er ongetwijfeld ook. De Likt wellicht? Er moeten sowieso nog wat Nederlandse namen bij.

 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik denk dat DTRH nog maar enkele keren met nieuwe namen zal komen. Ze moeten nog circa vijf maanden zien te overbruggen qua publiciteit en we hebben hooguit nog maar 10-15 te goed. Want 80% van het programma is reeds bekend.

Over de kaartverkoop worden zelden uitspraken gedaan. De eerste 10000 vlogen eruit en daarna hebben ze nog een aankondiging gedaan met behoorlijk goede namen. Ik verwacht dat de vvk dan ook wel aardig loopt. En zo niet, dan hoop ik niet dat ze al hun kruit qua mooie namen reeds verschóten hebben. Je zou in dat geval verwachten dat er nog een of twee aardige namen in het vat zitten; ze moeten wel iets hebben om de kaartverkoop indien nodig een boost te geven. Daarom denk ik dat op de dag van Anderson.Paak nog een redelijke naam erbij komt, iets dat de Afas (bijna) kan uitverkopen qua formaat. Maar misschien ben ik ook wel te optimistisch.

Het is inderdaad een feit dat DTRH hier op het forum duidelijker minder interessant wordt gevonden dan BKS (laat staan vergeleken met Pinkpop of Werchter, die spreken dan ook een hele brede doelgroep aan). Geen idee waarom eigenlijk, qua programma kan het zich makkelijk meten met BKS.

Het is op de andere forums niet anders. Wellicht klopt het toch dat BKS wat fanatiekere muziek fanaten trekt die graag discussiëren over de geprogrammeerde of nog te verwachten acts. Ik heb zelf de indruk ( op basis van wat ik lees) dat DTRH inderdaad het oude Lowlands publiek trekt. En daar was ook de tendens dat het een grote groep meer om de sfeer dan op specifieke acts ging. Dus dan valt er wellicht minder te bediscussiëren? Het is maar psychologie van de koude grond hoor want ik was nog niet op DTRH. Ik vind overigens dat DRTH zich in die al die jaren qua programma niet kan meten met BKS. Maar dat heeft met persoonlijke muziek voorkeuren te maken. En met het gegeven dat ik niet in de Randstad woon. In zo'n festivalweekend wil ik zoveel mogelijk leuke clubacts zien en op BKS gaat dat natuurlijk beter.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Klopt idd dat fleet foxes/Nicolaas jaar een wat minder groots duo is dan paak/tame impala. Maar dat van fleet foxes en jaar was toch ook meer om het wegvallen van massive attack op te vangen? In dat geval kan t qua grootte van de artiesten nog best, denk ik zo, al zullen QOTSA en cave wat meer van t budget opslokken dan moderat en oscar and the wolf.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken