Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Nou, die is dus naar pinkpop gegaan. Jammerrrrr. gelukkig blijft er nog heel veel goeds over .
 

lexisgeheim2

Playlistbediener
10 dec 2017
16
0
Justice staat een weekje later in Boxtel op We Are Electric.
Zeker niet te groot, kan wel headlinen... alleen niet echt een DTRH headliner. En te groot om second headliner te zijn of in de nacht te staan (zoals nicolas jaar of flume)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Justice zal niet als headliner staan denk ik. Dat ze week later in Boxtel staan, maakt de kans al vrij onwaarschijnlijk als je het mij vraagt.

Zou Jack White een optie kunnen zijn als derde headliner (stel Massive Attack wordt het toch niet)? Waarschijnlijk maatje te groot denk ik zelf. Maar kan zijn populariteit in Europa/Nederland lastig inschatten.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Gisteren mezelf weer even verloren aan die geweldige stem van Rufus Wainwright. Heb hem nog nooit live gezien en lijkt me echt een act die het op DTRH erg goed zou doen. Nu wil het toeval dat hij half juli wat optredens in Duitsland heeft staan. Kom op organisatie, sla je slag!

En Johan is ook weer bij elkaar en komen met een nieuw album in april, die mag voor mij ook op het lijstje.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
205
148
Is er al bekend wanneer de volgende lichting namen volgt?
Dit jaar mijn eerste DTRH na 10 jaar LL. Ben benieuwd!

 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Is er al bekend wanneer de volgende lichting namen volgt?
Dit jaar mijn eerste DTRH na 10 jaar LL. Ben benieuwd!

Nee dat is nog niet bekend, sterker nog dat is altijd een verrassing is mijn ervaring. Je gaat trouwens heel erg genieten in het konijnenhol, echt zo'n fantastisch leuk festival. LL is natuurlijk ook gaaf, maar voor mij is DTRH het summum.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Vandaag worden 18 nieuwe acts bekendgemaakt:

ANDERSON .PAAK & THE FREE NATIONALS: Rapper, zanger, drummer en producer Anderson .Paak duikt voor zijn wereldwijze lyrics diep in zijn bewogen leven, maar zit tegenwoordig meer in de flow dan de hustle.

FEVER RAY: Karin Dreijer van The Knife is terug als Fever Ray. Met waanzinnig gestylde shows en experimentele electro, maar dan met een duidelijk randje nieuwe-menselijkheid.

LEON BRIDGES: Deze veelzijdige Amerikaan is het levende bewijs dat Texas wel degelijk soul heeft, in dezelfde groove als Chess, Decca en Stax Records.

MGMT: Welkom in de psychedelische wereld van MGMT. Het electropopduo komt niet met lege handen naar Beuningen, want de nieuwe plaat Little Dark Age is eindelijk af.

ST. VINCENT: St. Vincent leunt momenteel meer op geoliede electropop dan alt.rock, maar dat doet niets af aan de rauwe openhartigheid waarmee ze haar boodschap de wereld inslingert.

CURTIS HARDING: Curtis Harding mixt rhythm & blues, rock, psychfunk en Southern retrosoul tot een high-end groovecocktail, die live het allerbest te genieten is.

DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG: De Jeugd van Tegenwoordig is niet alleen de ideale openeningsact voor Hotot, maar komt ook hard met een kick-ass extra verrassing.

FIRST AID KIT: Deze Zweedse zusters zijn perfect in harmonie, wat hun tweestemmig gezongen indiefolk en countrypop een glimmend gouden glans geeft.

JUNGLE: Slicke, superdiscobreaking soul van een veelkoppige Brits collectief dat live nooit teleurstelt.

THE BREEDERS: Op het nieuwe album All Nerve krijgt de gouden grungepop van The Breeders een extra impuls van het hervonden speelplezier van vier bonafide rockhelden.

TOM MISCH: Deze Britse singer/songwriter/producer blendt nu-soul, pop, funk, disco en jazz met huisgebrouwen boombapbeats en krakers van samples van de bodem van het krat.

WENDE: Wende Snijders’ laatste show MENS heeft duidelijke elektronische invloeden die harmonieus samengaan met haar andere sterktes: loepzuiver zingen en onherroepelijk ontroeren.

Daarnaast worden vandaag ook aangekondigd: I-F, Joe Goddard (live), KOKOKO!, Moses Sumney, Muyayo Rif en Palmbomen II.

 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.522
1.709
Paak dus de derde headliner, interessante keuze. Fever Ray, St. Vincent, The Breeders en Moses Sumney zijn hele nette boekingen, rest heeft een hoog 3FM gehalte.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
935
104
ANDERSON .PAAK & THE FREE NATIONALS , LEON BRIDGES , MGMT , ST Vincent , Curtis Harding , Moses Sumney , Queens of the stoneage , Franz Ferdinand , Sampha , Goldlink en zelfs DJVT zijn stuk voor stuk namen die ik echt heel erg kan waarderen.
Helaas zit ik dit jaar midden in een verhuizing tond deze peroide, maar anders was ik 100% zeker gegaan dit jaar.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
Mooi! Vooral Fever Ray maakt het plaatje mooi af. Anderson Paak ook tof. The Breeders weer even meepakken. Helaas komen de Nederlandse festivals maar niet af van acts als De Jeugd....
 

lexisgeheim2

Playlistbediener
10 dec 2017
16
0
Niet de namen waar ik erg op zat te hopen.
Maar na wat onderzoek ben ik erg blij met Leon Bridges en Curtis Harding.

Ontzettend jammer dat Paak de derde headliner is.
Toffe act, blij dat ie dit jaar zn show inhaalt... maar kan zich niet meten met Cave of Queens.
Sowieso nog niet groot genoeg voor een headliner spot als je het mij vraagt.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
577
185
Best toffe namen! Vooral blij met mgmt. Maar zal paak echt de 3e headliner zijn? Ook al staat hij tussen qotsa en cave, er staat nergens expliciet vermeld dat hij headliner is op de site.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
Ik ben wel onder de indruk. Fever Ray is een vette boeking. En ook Jungle, Moses Sumney, The Breeders, St Vincent zijn heel tof. En Anderson Paak natuurlijk. MGMT had zo niet gehoeven, die zijn live erg slecht.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Erg tevreden, ze trekken de goede lijn van de eerste lichting namen moeiteloos door. Anderson.Paak vind ik gave boeking, maar als headliner aan de magere kant. Zo'n status heeft hij nog niet. Maar wellicht een zelfde soort constructie als vorig jaar met Nicolas Jaar en Fleet Foxes?

Verder echt namen waar ik hard op hoopte: St Vincent en Fever Ray met name. Jungle en Curtis Harding al eens op Lowlands gezien, erg vet. Jeugd van Tegenwoordig is matuurlijk uitgemolken, maar ik heb altijd zwak voor deze band gehad. Breeders is studententijdsentiment. Palmbomen is tof. Moses Sumney is niet mijn ding, maar album dat hoog in de jaarlijsten eindigde. Leon Bridges ook prima naam, al ben ik er zelf niet helemaal kapot van. First Aid Kit is leuk voor velen, maar ik vind het zelf niet veel. MGMT ben ik ondanks waardeloze livereputatie wel benieuwd naar.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Programma is hiermee ook voor 80% bekend nu. Althans ervan uitgaande dat ze net als vorig jaar circa 50 namen hebben. Verwacht in de laatste lichting(en) nog 1 grotere of middelgrote naam naast Anderson.Paak. Jack White is mogelijk (vlak ervoor in London, vlak erna in Amsterdam). Misschien Massive Attack nog? Of hebben de QOTSA en Nick Cave een dusdanig grote hap uit budget genomen dat we het met een kleine derde headliner moeten doen? Net zoals BKS vorig jaar?

Hoe dan ook: fraai affiche met twee zeer grote headliners, interessante undercard (met name Fever Ray en St Vincent), goede elektronische acts, goede soul, enkele mainstream publiekstrekkers, paar mooie namen van weleer en iets te weinig hiphop. Al is Anderson.Paak wel mooie naam natuurlijk. Nog wat kleinere Nederlandse acts erbij (Afterpartees bijvoorbeeld?) en dan zijn we redelijk klaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken