Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Slotinterview DTRH

Wat mij niet helemaal duidelijk is is of het dak nu bereikt is qua bezoekersaantallen. De ambitie is er niet per se om door te groeien, maar het zou eventueel wel kunnen, en het zou zomaar kunnen gebeuren ook. Volgend jaar weer meer kaarten?
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Het was een geweldig weekend!

1) Nick Cave & The Bad Seeds: Het optreden waar ik het meest naar uitkeek, en misschien wel het beste concert dat ik ooit gezien heb. Ik was vantevoren niet helemaal tevreden over de plek die ik had, maar achteraf bleek het perfect te zijn. Ik stond vlak bij het geluidsding (?) waar Nick op klom om The Weeping Song te doen. Letterlijk 1 meter van mij af, geweldig om mee te maken! Dit concert zal nog wel tijden na blijven hangen bij mij
2) Portugal. The Man: Blijkbaar ligt het aan mij, wat heb hier heel veel negatieve dingen over gelezen, maar ik vond het juist behoorlijk vet. De bindteksten op het scherm vond ik erg grappig ('don't worry, we'll be playing 'that song' after this' of 'thank you [city name]'. Ik wist vantevoren ook niet helemaal wat ik moest verwachten, maar er zaten veel sterke nummers tussen (Feel It Still is leuk, maar wat mij betreft niet hun beste nummer ofzo).
3) J. Bernardt: Ondanks het vroege tijdstip erg blij dat ik hem alsnog kon zien na de eerdere verschuivingen. Het was erg heet in de tent, en was nog niet helemaal fris van de vorige avond, maar de show maakte een hoop goed. Sterke nummers, goede show!
4) Jungle: Ik blijf het heerlijke muziek vinden, ondanks dat er niet heel veel variatie in zit. Bovendien was het een ideale spot, main stage in de zon.
5) La Femme: Was niet zo bekend met hun werk, maar positieve verrassing. Het contrast tussen een hyperactieve frontman en een soort van onderkoelde, mysterieuze zangeres werkte erg goed wat mij betreft. Ik vond de uptempo nummers wel beter, en het ging af en toe ook aardig los.
6) MGMT: Was best een goede show, en vond het wel leuk de hitjes te horen, maar ik denk dat ze beter in een tent hadden kunnen spelen. Ik stond weliswaar redelijk dichtbij, maar de muziek kwam niet echt veel van het podium af, het was vrij statisch. Muzikaal klonk het wel erg goed.
7) QOTSA: Het was muzikaal wel weer heel vet, maar stond redelijk veraf waardoor ik er ook niet helemaal inkwam.
8) Franz Ferdinand: Viel een beetje tegen. Had ze nog nooit gezien, en was erg benieuwd (deels uit jeugdsentiment-achtige redenen). Sommige nummers werden een stuk langzamer gespeeld, waardoor de energie die ze altijd hadden niet helemaal overkwam. Naarmate de set vorderde werd het wel beter, en Take Me Out/This Fire als laatste nummers zorgt toch wel voor flink wat dansende mensen.
9) Fufanu: Veel elektronischer dan ik had verwacht, maar er zaten wel wat toffe nummers tussen. Helaas ook wel veel die niet echt bleven hangen. Wel een goede drummer
10) Anderson .Paak: Klonk goed van een afstand, maar heb er te weinig van meegekregen om echt een goed oordeel te kunnen geven.

Het was inderdaad een stuk drukker dan vorig jaar, maar heb er eerlijk gezegd niet zo'n last van gehad. Bij sommige drankpunten leek het personeel inderdaad niet zo erg goed op elkaar ingespeeld, maar uiteindelijk heb ik nooit ergens écht lang moeten wachten. De algehele sfeer op het festival vind ik superchill, en sluit ook zeker niet uit dat ik er volgend jaar weer bij zal zijn!
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Wat hier al eerder gezegd wordt: groeit het festival nog verder? Ik begrijp goed dat vooral de eerste DTRH bezoekers dit geen fijne ontwikkeling vinden (van 22.000 naar 35.000)
Als ik kijk hoe idioot lang ik op een biertje moest wachten...ik wacht de berichten nog even af voordat ik weer een kaartje voor volgend jaar koop.

Weet iemand of er concerten online te zien zijn?
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
Als je langer dan 10-15 minuten hebt moeten wachten op een biertje heb je echt zelf iets verkeerds gedaan. Ik heb er met mijn vriendin voor meer dan 400 euro aan munten doorheen gejaagd en het is me door beetje goed opletten en niet bij de állerdrukste bars aan te sluiten namelijk gemakkelijk gelukt.
Ik had eerder medelijden met het barpersoneel dan met het publiek. Het personeel stond zich het schompes te werken en dan zitten sommige mensen nog te zeuren.
Daarnaast kon je vanaf de bars rondom de Hottot en de Teddy Widder ook nog steeds heel veel zien van het optreden.

Ik vond het een topweekend!
Genoten van Byrne, Cave, Hopkins, nog veel meer acts, de sfeer, de camping, niet van het stof, het terrein, de loopafstanden, het eten (!).
Volgend jaar ben ik er weer bij.
En wat een vette stage + setting geeft die Hottot zeg.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Huh ik probeer mijn verslagje te posten maar hij komt niet terug. Kunnen jullie hem wel zien?
-laat maar, hij heeft m
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
De eerste keer DTRH voor mij zit er op en het zal ook vast niet de laatste keer geweest zijn! Wat een topfestival. Relaxte sfeer, toffe setting, goede muziek en prima eten, het was er allemaal. Ben nog nooit op een festival geweest waar gewoon rondwandelen al een activiteit op zich is, aangezien er zoveel te zien en mee te maken was. De camping vond ik ook erg prettig met gewoon doorspoel wc's (dat is echt iets waar Belgische festivalcampings nog wat van kunnen leren) en een prima loopafstand naar het festivalterrein.
We kwamen aan op donderdagavond. Tent snel opgezet en daarna een biertje open getrokken. Ochtend erna meteen kunnen genieten van een zalige kater, maar nadat we eenmaal net na Fufanu rond een uur of half 2 de eerste heineken vers van de tap besteld hadden ging dat ook wel weer. Was trouwens een lekkere opstarter, dat Fufanu. Daarna maar een lekkere duik genomen en dat was best prettig met het warme weer. Wat later was het de beurt aan Rival Sons om te laten zien wat ze in hun mars hadden. Dat vond ik best wel wat. Gewoon ruige rock van ruige mannen en strak gespeeld. Een uurtje later stond ik zwaar verdoofd bij Tom Misch, die de sfeer er goed in bracht met zijn chille deuntjes, die soms misschien toch iets te braaf zijn. Daarna een happie gegeten met black rebel motorcycle club op de achtergrond. Klonk best okay, maar niet echt noemenswaardig achteraf. Toen we uitgebuikt waren een kijkje genomen bij Jorja Smitih. Erg mooie muziek, en stiekem ook wel een beetje een mooie vrouw. Daar zijn we wel iets eerder weg gegaan want het was tijd voor de grootste domper van het weekend: MGMT. Ik ken (zoals bijna iedereen) vooral die nummertjes van orecular spectecular, en het nieuwe album vond ik ook best okay maar live was dit gewoon niet echt boeiend. De onbekendere nummers kwamen gewoon niet echt over vond ik en de zang vond ik ook vrij onverstaanbaar. Dat brengt me dan ook meteen bij een van mijn kritiekpunten over het festival: het geluid bij de hotot. Het was gewoon best wel zacht en niet altijd even lekker afgesteld voor mijn gevoel. Ah fijn, uiteindelijk toch nog even stom uit ons dak gegaan bij het laatste nummertje die iedereen kende en toen zijn we even bij John Hopkins wezen kijken. Ik kende het niet echt, maar het verraste me erg positief. Erg lekkere set waarvan je best een beetje in een trance kwam. Met tegenzin ben ik toen toch maar iets eerder weggegaan voor een leuk plekje voor het hoogtepunt van het weekend: Queens of the stone age. Hier had ik mijn kaartje voor gekocht. Josh 'godverdomme motherfucker' Homme en kornuiten hadden er echt zin in en knalde er even een setlist van jewelste doorheen. Naar mijn mening was dit echt een rockshow pur sang. Gewoon anderhalf uur lang knallers van nummers het veld opdreunen met af en toe een extra solotje en praatje erbij, maar het werd niet eindeloos uitgerekt zoals bij andere grote rockshows wel gebeurt(Foo Fighters eat your heart out). Hier moet dan wel even bij gezegd worden dat ik een groot bewonderaar ben van Josh Homme, dus dat maakt mijn beleving alleen maar subjectiever. Na Qotsa redelijk op tijd mijn nest opgezocht.

Dag twee begonnen met een frisse duik in het meer en een fijn optreden van la femme. Muziek paste perfect bij het weer, ga ik vaker luisteren deze zomer. Een uurtje later was Masego aan de beurt aangezien wat vrienden van mij daar best wel naar uit keken. Deze gast kwam met best lekkere nummers, maar meer was het ook niet. Als performance vond ik het vrij matig aangezien het publiek volgens mij meer EY-OHs heeft gezongen dan dat Masego zelf heeft gerapt/gezongen. Daarna was het tijd voor even niks doen en wat eten totdat een van mijn hoogtepunten aantrad in de Hotot: Sampha. Was al erg fan van zijn muziek en live bracht hij het erg mooi over met zijn band. Al mijn vrienden die het wat minder kenden waren ook zeer onder de indruk. Hierna meteen door naar nog een hoogtepunt van het weekend: Fever Ray. Was in het begin benieuwd hoe ik de muziek live zou vinden aangezien het op plaat nog best wel intens overkomt. En het was live ook zeker intens, maar op een heel goede manier. Heb echt genoten van de shokerende en weirde manier van optreden van deze groep. Erg origineel. Na even tot rust gekomen te zijn was het de beurt aan Oh Sees om de Fuzzy Lop af te breken en dat deden ze met verve. Heerlijke mix van punk en psychrock die de hele tent in z’n greep had. Vervolgens nog even Anderson Paak bekeken, wat zeker goed beviel. Had misschien ook iets te maken met de jolige stemming waarin ik toen verkeerde ivm alcohol. Vond het vooral sterk hoe hij zijn zang zo strak hield tijdens het drummen. Verder lekkere nummertjes maar ook niet super speciaal als headliner vond ik zo. Daarna nog met wat vrienden tot laat over het terrein heen gezworven. Heerlijk.
Zondag. De laatste dag. Begonnen bij Portugal the man. Vond het lekkere muziek en tof dat ze gewoon even begonnen met een medley van Metallica. Bracht mij meteen goed in de stemming. Verder een band die zich niet al te serieus neemt, wat ik wel kan waarderen. Hierna even rustig aangedaan en even later st. vincent gekeken. Veraste me zeker, maar vrienden van me waren er niet al te fan van dus gingen we een half uurtje later door naar Jungle. Heel erg goeie act bij dit weer, maar vond het soms wel wat eentonig. Daarna naar Nils Frahm. Wauw. Wat kan deze man een goede show neerzetten, kwam er haast van in een trance. Vond het live echt een toevoeging aan zijn werk op plaat dat hij nu veel meer met synths en dergelijke deed. Hierna wat lekkere loempias naar binnen gewerkt en toen was het tijd voor een band die mij al erg blij maakte met hun debuutalbum: Shame. Keek er dan ook erg naar uit, en het stelde dan ook geen moment teleur. De hele tent ging naar de klote met behulp van de energie van deze nog vrij jonge gasten uit Londen. Zo veel energie heb ik bij nog maar weinig bands op een podium gezien. Deze zijn er om in de gaten gehouden te worden. Hoogtepuntje. En toen was het tijd voor iets dat ik niet met een optreden zou willen omschrijven, maar eerder met een hoogmis, zoals de presentator achteraf ook zei. Nick Cave. Wat een geweldenaar. Ben niet heel erg bekend met zijn muziek, maar dat maakte niks uit toen ik hem tekeer zag gaan op de mainstage. Deze man beheerst zijn publiek op meesterlijke wijze en wordt daarbij ook nog eens ondersteund door een geniale band. Normaal vind ik het altijd ergerlijk als er mensen het podium opgeroepen worden, maar bij Cave had ik dit totaal niet. Cave gebruikt de mensen uit het publiek namelijk meer om zijn optreden te versterken, door ze bij de show te betrekken als een soort extra decor. Echt extreem genoten van deze man. Hierna nog een beetje voor de laatste keer over het terrein gestruind en toen was het welletjes geweest. Dit konijntje zocht maar weer voor de laatste keer dit weekend zijn holletje op.
Top 10:
1. Queens of the stone age
2. Shame
3. Nick Cave and the bad seeds
4. Fever Ray
5. Sampha
6. Nils Frahm
7. Oh Sees
8. Tom Misch
9. Anderson paak
10. La Femme
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen last heb gehad van drukte bij barretjes en eettenten. Als je gewoon een beetje oplet waar en wanneer je gaat, dan hoeft het niet lang te duren. Het was wel wat rommeliger bij de barretjes dan anders voor mijn gevoel, maar langer dan een paar minuutjes heb ik nooit hoeven wachten.

Het gevoel dat het beduidend drukker was op het terrein, dat had ik ook wel. Maar ook daarvan had ik persoonlijk geen last. Kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.
 

Yuri

Nieuw lid
4 okt 2017
4
0
Van alle 5 edities tot nu toe was dit echt wel de minst leuke. Vergeleken met de andere jaren was het echt gewoon te druk en viel de sfeer tijdens optredens gewoon vaak tegen. Wel grappig, heb veel mensen gesproken tijdens het weekend, waarvan de helft er voor het eerst was en de andere helft er al minimaal 3x geweest was en beide groepen hadden echt een tegenovergesteld gevoel wat betreft sfeer en drukte deze editie. Wat in het verleden vaak werd verteld over slecht publiek heb ik afgelopen 4x nooit zo ervaren, dit jaar heb ik me een stuk meer gestoord aan mensen. De hype is compleet en en komen teveel bezoekers die niet op dit festival thuis horen. Als ze op deze schaal blijven doorgaan blijft het voor ons bij 5 edities als bezoeker.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Vooral de zondag was erg druk bij de barretjes bij de Hotot. Vrijdag en zaterdag prima dronken geworden hoor. :p
Verder echt een goed georganiseerd festival!
 

Daft Punkert

Playlistbediener
12 feb 2017
11
0
Voor mij was het de eerste keer DTRH en het heeft me prettig verrast, verreweg de beste sfeer op een festival waar ik geweest ben. Interessant om de reacties te lezen van de oudgediende (en ook de regulars die ik op het festival sprak) dat zij het toch allemaal wat minder vonden dit jaar. Persoonlijk vond ik de drukte en wachttijden nog wel meevallen, zeker als je vergelijkt met BKS, Lowlands, Werchter, Pukkelpop.
Qua line up was ik zeer tevreden. s' ochtends met een ijskoffie lekker wegdromen bij wat klassieke muziek en tussen de artiesten door even een duik in het water, heerlijk. De kleine afstand tussen camping en festivalterrein kan ik ook zeer waarderen.

Dag 1 begon wat mak, Heb gekeken bij de Jeugd, Rival Sons, Tom Misch en Jorja Smith. Deden het allemaal wel aardig maar kon me er niet echt over bekommeren. Keek het meest uit naar j. Bernardt en Curtis Harding, en die waren beide vertraagd. MGMT was zeker redelijk, met prachtig triootje van liedjes op het einde waarop iedereen los ging. QOTSA maakte de avond compleet, derde keer dat ik ze zie (Eerder op werchter en lowlands) en was de meeste energieke show van ze tot nu toe waar ik bij was. Homme had er echt zin in voor mijn gevoel. Ze speelde ook echt retestrak, konden zo de albumversies zijn (wat ik ook altijd een beetje jammer vind van QOTSA). Nog even in de Teddy gestaan, maar mijn volle werkweek breekte me toch wat op haha.

Tweede dag was voor mij een groot succes. begonnen bij de verlate show van J. Bernardt en wat was ie goed. Daarna heerlijk met wat oude knakkers op de psychedelische muziek gedanst bij La Femme. James Holden nog even met een scheef oog meegepakt, maar ik moest me rug even sparen. Rustig met een biertje genoten van de vibes van Calexico en daarna nog even vooraan gestaan bij Sampha. Deed het aardig hoor, maar hij had voor mijn gevoel beter in de Teddy wider kunnen staan, was zijn muziek toch veel meer tot zijn recht gekomen, want hij heeft toch talent. Daarna David Byrne wat absolute hoogtepunt was voor mij, wat is die gozer toch een showman en een muziek genie. Anderson .Paak was toch een show waar ik erg naar uitkeek, hou erg van zijn muziek, Maar hier geld voor mij hetzelfde als voor Sampha, de muziek komt wat mij betreft niet goed tot zijn recht op een open stage. Daarnaast deed hij teveel zijn best om er een feestje van te maken, met in mijn ogen wat misplaatste covers en een hype man die door prachtige liedjes als ' til its over' gaat schreeuwen.

Dag 3 ook zeer waardige afsluiter. Eerst gechilled met wat klassieke muziek en ik vond de show van Wende nog wel charmant. Heb kwartiertje bij portugal the man gestaan (compromis met mijn mede festivalgangers) maar kon me toch niet bekoren, dus toen nog tweederde van de show van moses sumney gezien en dat was toch de betere keuze, alhoewel ik niet echt het idee had dat het publiek het erg kon bekoren. Even gechilled bij fink (beetje middle of the road muziek wat mij part) en toen naar St. Vincent. Echt een goede show en wat een stoere dame met die gitaar. Nieuwe album doet het echt goed live. Nog weggedroomd bij Nils Frahm, die verbaasde me toch zeer, hij wist me wel te raken met zijn muziek. Franz Ferdinand had ik nog nooit live gezien, maar ben wel fan. En wat mij betreft leverde ze, nieuwe muziek misschien niet van de bovenste plank, maar ze hebben genoeg om een festivalterrein plat te spelen. Daarna van een afstandje nick cave bewondert, ik hou niet altijd van zijn muziek ( moet er echt voor in de stemming zijn), maar wat geeft die beste man toch een show. Hij werd veel mensen toch bij de keel te grijpen en pas na anderhalf uur weer los te laten.

Top 5.
1. David Byrne
2. Nick Cave
3. St. Vincent
4. J. Bernardt
5. Nils Frahm

Nog een zeikpuntje, niet specifiek voor DTRH. Wat me nog wel altijd blijft verwonderen zijn mensen die (redelijk) vooraan bij een show gaan staan om vervolgens de hele show gaan staan ouwehoeren. Hoe dat werkt in hun hoofden blijft me verbazen.

 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Succesvol weekend gehad op DTRH, met David Byrne als (fotografisch) hoogtepunt naast Shame, Warmduscher, Yungblud, Oh Sees, Jungle en IDLES.

Al ons verslag kan je op www.allthingsloud.com vinden! Hieronder het laatste van de vijf artikelen, geschreven door onze Britse schrijver die het weekend doorbracht verkleed als een hotdog.

http://www.allthingsloud.com/down-the-rabbit-hole-steve-style/
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oh ja, ik ben ook afgelopen weekend bij Down The Rabbit Hole geweest.

Mijn toppers!!
1. IDLES - Een van de beloftes van afgelopen jaar kwam dit jaar al met singles als Collosus en Danny Nedelko. Twee liedjes die nu al met veel moeite uit mijn eindejaarslijstje gekickt moeten worden. Beginnend stonden wij halverwege de tent omdat ik bekend was met hun werk maar geen idee had hoe het er live aan toe gaat. Dan kom je er binnen zo time achter dat ze twee gitaristen hebben die geen moment hebben stilgestaan, regelmatig het publiek in duiken en één van hen een geweldige snor heeft, een frontman met inhoud die tussen enkele songs een leuke praatje maakt waarna er weer 3 minuten gebruld kan worden, een 2 meter lange bassist incl baard die voor de nodige achtergrond schreeuwen zorgt en dan tenslotte nog een waar beest achter de drums. Zonder twijfel de spannendste liveact to watch en dat album moet ook wel een hele goeie gaan worden.
2. Nick Cave & The Bad Seeds -Showman eerste klas met een band die hem precies op de juiste manier weten te volgen en aan te vullen. Niet gedacht dat Cave het publiek zo goed zou kunnen hypnotiseren met zijn iets wat eigenaardige gedrag. Ongekend wat deze band hier neer zet en voor DTRH een waardige afsluiter van dit prachtige weekend. Minpuntje? Meer Tender Prey en Henry's Dream aub, Nick, komaaan.
3. David Byrne - Fascinerende show. Het blijft altijd een genot om een act te mogen aanschouwen die iets anders doet dan anders en met een strakke choreografie met een flinke pot dansers aan komt zetten. De oude songs, de nieuwe en een geweldige showman die David Byrne. Hoge verwachtingen helemaal waargemaakt.
4. St Vincent - Deze show kende geen een dieptepunt. Muzikaal gezien niks op aan te merken. St Vincent zelf altijd links laten liggen maar daar gaat nu wel verandering in komen. Gaat zeker wat mooie spot verdienen in de toekomst als deze flow van goed materiaal vast kan houden.
5. Leon Bridges - De Amerikaanse belofte ver naar voren gestopt op de main. De gast heeft de stem, de songs en bijna de geschikte moves in een hele grote te worden. Beyond en River waren al vroeg in het weekend twee mooie hoogtepuntjes!

Jon Hopkins - Grootmeester. Helaas maar enkele liedjes gehoord. Zin in ADE.
Jungle - We konden het niet beter treffen. Iedereen heeft zijn eerste 10 drankjes op, een geweldig zonnetje die begint te zakken en Jungle op je outdoor stage. Iets teveel hetzelfde maar wat zit er toch een brute groove in al die hits.
James Holdem - Leuke act vroeg op de dag. Mocht ook in het donker en iets spannender. De opbouw was goed maar richting het einde miste het iets.
MGMT - Ze kunnen het nog en die nieuwe nummers zijn zonder twijfel aanwinsten voor de setlist.

Nog wat eerste keer DTRH bevindingen. Deze editie volgden onze must-sees elkaar in een razend tempo op waardoor wij zelf voor op de camping hebben gezeten of nachtelijk nog een feestje hebben opgezocht. Dat laatste is misschien wel de zwakte van DTRH. Al heb ik van mensen meegekregen dat de nacht dit jaar ook wel de minste was van afgelopen jaren. Buiten The Black Madonna zijn wij eigenlijk altijd op zoek gegaan naar de leuke plekjes. Hier had van mij iets meer sterke programmering mogen staan in plaats van misschien wel een overschot aan feestjes?
Het grootste pluspunt is echt de locatie en het transport. Nog nooit zo snel op het terrein en bij ons kampeerplekje geweest. Zoiets ben ik nog niet op andere festivals tegen gekomen. Via de kiss & ride en de parkeerplaats ben je er ook heel snel.
Verder uiteraard een heel prettig festival, GE-WEL-DIG weer en veel gezellige mensen die ook nog eens geïnteresseerd kunnen zijn in een goede show.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Wat was het leuk. Zoveel moois gezien, met Nick Cave, QOTSA, St. Vincent en Fever Ray als mijn hoogtepunten en zo'n leuk feestje gehad. Als de line up volgend jaar weer redelijk is, ben ik wel weer bij hoor.
 

esther

Playlistbediener
25 jan 2018
21
0
Onze eerste keer DTRH is ook erg goed bevallen. Ik wilde perse donderdag om 12 uur voor de poort staan ivm mijn gewenste goede kampeerplek. Die hebben we dan ook gevonden. 5 dagen lang tussen de bomen gestaan, incl onze hangmat naast de tent. Ik had er echt niet aan moeten denken om op camping 2 of 3 in de brandende zon te staan. Daar was het echt te warm voor. Alhoewel Decathlon volgens mij onwijs goede zaken heeft gedaan want je brak je nek over die nieuwe Fresh & Black tenten. Iemand daar nog goede ervaringen over te delen? Logistiek vonden we DTRH ook een verademing, heerlijk die korte afstanden en weinig gesleep met alles. Ook de BBQ is ons heel goed bevallen. Mijn vriend had het heel goed voorbereid en wij zaten prinsheerlijk op ons kleedje vette schaschliks en spareribs te kanen.

So far de aanloop. Vrijdag op het gemak opgestart en toen we in de middag eindelijk eens richting het terrein gingen, viel ons als eerste het gebrek aan echte controle op (joepie) en daarna hoorde ik de eerste tonen van The Horse is Not Me uit de Bravo komen. Ingelast optreden van Claw Boys Claw! Dat was me een vet optreden zeg! Snachts waren we ook in het Vuige Veld voor het niet zo heel geheime 2e optreden van CBC. Zelden zo`n feest meegemaakt als die avond. Het was echt geweldig.

De rest van het weekend genoten van o.a. Equal Idiots (eveneens een secret gig in het Vuige Veld), Colin Benders (gaat dat zien), David Byrne (geweldig!), Fever Ray (laatste 2 nummers van gezien), IDLES (memorabel optreden), St. Vincent, Fink (mijn vriend vindt er geen bal aan maar ik heb het wederom niet droog gehouden), Fata Boom (en daarmee hebben we alle secret gigs in het Vuige Veld gezien) en Nick Cave. We hebben niets gezien van QOTSA of Anderson Paak, wat we echt niet erg vonden om te missen.

We hebben ons prima vermaakt bij Broadcast Away TV en in de hardrockdisco in het Vuige Veld. We hebben de Hotot en de Teddy omgedoopt in de Alpha en de Bravo, dat was een stuk makkelijker te onthouden. We misten wel een doorgang van de Fuzzy naar de Bossa Nova. Elke keer helemaal voorlangs de Teddy in 1 grote stofwolk had volgens ons beter gekund. Het duurt sowieso wel even voordat je de weg weet. Dat hele opblaasgebied vonden wij niet veel aan. Ik heb ook nog een paar pogingen gedaan om bij Porto Parties te kijken maar ik zag niet veel meer dan een kaal hok wat vol stond met dansende mensen waarbij ik kon niet ontdekken wat er nou precies zo leuk aan was?

Qua sfeer een meer dan prima festival. Echter, wij als ouwe lullen vonden het publiek wel erg jong en wit. Weinig paradijsvogels gezien, behalve misschien die rare man met al die bandjes om. De stoker was ook wel een opvallend type. Maar verder weinig ouderen zoals wij gezien, dat vonden we wel jammer. Op Lowlands is dat toch beter verdeeld qua (soorten) bezoekers. Ondanks dat het onze eerste keer was, vonden we het ook erg druk. Er mogen best 5000 bezoekers minder komen. Toch willen we volgend jaar weer. Sowieso willen gaan proberen om zelf een Porto Party te organiseren, hahaha.

Al met al een superleuk festival met als grote pluspunten de korte afstanden, het gebrek aan controle, de mogelijkheid om tussen de bomen te kamperen en het meer waar gezwommen mag worden. Toplocatie!


 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.609
Iemand daar nog goede ervaringen over te delen?

Ik gebruik hem zelf nu twee jaar, echt een top ding. In onze groep brandde iedereen met een normale tent zijn tent uit rond 9 uur, mensen met zo'n zilver ding konden nog een paar uurtjes langer liggen omdat ze zich niet voelden als een gekookt eitje.
 
1 mei 2017
289
0
Alhoewel Decathlon volgens mij onwijs goede zaken heeft gedaan want je brak je nek over die nieuwe Fresh & Black tenten. Iemand daar nog goede ervaringen over te delen?

Vorig jaar gebruikt op BKS en Lowlands. Was top! Geen enkele dag de tent uitgebrandt, kon lekker uitslapen en zelfs 's middags een dutje doen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Ik vond dit wellicht de leukste editie tot nu toe. Geweldige sfeer, leuke mensen, te gekke acts en het weer was fantastisch. Qua drukte mag het wel wat minder. Het intieme gaat er zo snel van af. Toch liet me dat er niet van weerhouden een top weekend te hebben.

Ik wil eigenlijk maar 1 artiest hier noemen: Nick Cave. Deze man is zo onaards goed dat elke andere act hierbij verbleekt. Wat een charisma, wat een songs, wat een optreden. Ik heb Cave denk ik al 5x eerder gezien maar nog nooit in deze setting. In de open lucht, langzaam de zon onder zien gaan...heerlijk. Het viel me op dat vooraf, mensen niets van hem moesten hebben. Te zwaar op de hand, te mellow....dat is toch geen hoofdact etc etc. Dat waren in ieder geval opmerkingen die ik hoorde. Het leuke was dat ik een paar van die lui mee had gesleept en die volledig om gingen. Als Nick Cave er ooit mee stopt, zal niemand zijn plek in kunnen nemen. Wat een unieke performer. Dit optreden zoemt nog steeds door mn hoofd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken