Down The Rabbit Hole 2017

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Persoonlijk ga ik geen kaart kopen voor DTRH zonder dat ik weet wat er staat. Bij BKS ben ik er iets meer van overtuigd dat er altijd wel iets staat wat ik graag zou willen zien.

DTRH wordt steeds meer een festival dat ik niet serieus kan nemen. En dat is ook prima, want de doelgroep is ook de groep mensen die het allemaal ook niet té serieus neemt. Maar ik ben bang voor ze dat de aandacht van deze doelgroep nog wel eens snel kan afzwakken. De grap raakt een keer van al die gekkigheid af natuurlijk, want in de basis draait het allemaal om muziek.

Aan de andere kant heeft MOJO natuurlijk wel genoeg troeven achter de hand om flink weerstand te bieden, maar ik denk dat ze al teveel op een doodlopend spoor zijn beland om het tij nog te keren.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik ga wel een kaartje kopen. 99 euro is schappelijke prijs en ik vind dat DTRH afgelopen jaren een meer dan prima programma heeft neergezet voor een relatief lage prijs. Heb er ook wel vertrouwen in dat er komend jaar mooie namen geboekt gaan worden. Het feit dat het festival onder de rook van mijn woonplaats ligt, helpt ook. Als ik in Tilburg zou wonen, zou BKS waarschijnlijk ieder jaar een zekerheidje zijn, een thuiswedstrijd. Veel bekenden, leuke sfeer.

Qua headliner legt DTRH het dit jaar grandioos af tegen BKS. Zelfs LL zal het dit jaar qua headliner af leggen tegen BKS, lijkt me. Prachtige prestatie van BKS. Veel mooier dan LL vorig jaar met Muse ook, als je het mij vraagt. Radiohead is toch een stuk exclusiever dan Muse en samen met Arcade Fire de ultieme natte droom voor alternatieve muziekliefhebbers. Ik ga ook zeker proberen voor de Radioheaddag kaarten te kopen voor BKS.

Maar het zal voor DTRH hopelijk wel extra motivatie zijn om een topprogramma neer te zetten. Zou leuk zijn als deze boeking van BKS ook leidt tot een mooier affiche van DTRH.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zou leuk zijn als deze boeking van BKS ook leidt tot een mooier affiche van DTRH.

Dit zie ik dus echt niet gebeuren.

BKS gooit de prijs naar 170 en DTRH blijft ze weggeven bij een volle stempelkaart.
True, ze gaan een dikke headliner boeken waar BKS jaloers op zal zijn (Bon Iver/XX verwacht ik). Maar ik denk dat we voor DTRH echt niet meer spektakel moeten gaan verwachten dan de voorgaande jaren.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Persoonlijk ga ik geen kaart kopen voor DTRH zonder dat ik weet wat er staat. Bij BKS ben ik er iets meer van overtuigd dat er altijd wel iets staat wat ik graag zou willen zien.

DTRH wordt steeds meer een festival dat ik niet serieus kan nemen. En dat is ook prima, want de doelgroep is ook de groep mensen die het allemaal ook niet té serieus neemt. Maar ik ben bang voor ze dat de aandacht van deze doelgroep nog wel eens snel kan afzwakken. De grap raakt een keer van al die gekkigheid af natuurlijk, want in de basis draait het allemaal om muziek.

Aan de andere kant heeft MOJO natuurlijk wel genoeg troeven achter de hand om flink weerstand te bieden, maar ik denk dat ze al teveel op een doodlopend spoor zijn beland om het tij nog te keren.

Beetje voorbarig om DTRH nu al af te schrijven. BKS heeft nu dan Radiohead, maar wie weet heef DTRH in de breedte wel weer een beter programma. Daarnaast zal de stress rondom de verkoop ook wel frustratie oproepen bij de loyale BKS-gangers. Want dan is hun alternatieve festival ineens een popie-jopie feestje voor mensen die op Creep wachten.
Over een aantal maanden kunnen we pas echt zeggen of DTRH op een doodlopend spoor zit.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Uncle G wrote:
Persoonlijk ga ik geen kaart kopen voor DTRH zonder dat ik weet wat er staat. Bij BKS ben ik er iets meer van overtuigd dat er altijd wel iets staat wat ik graag zou willen zien.

DTRH wordt steeds meer een festival dat ik niet serieus kan nemen. En dat is ook prima, want de doelgroep is ook de groep mensen die het allemaal ook niet té serieus neemt. Maar ik ben bang voor ze dat de aandacht van deze doelgroep nog wel eens snel kan afzwakken. De grap raakt een keer van al die gekkigheid af natuurlijk, want in de basis draait het allemaal om muziek.

Aan de andere kant heeft MOJO natuurlijk wel genoeg troeven achter de hand om flink weerstand te bieden, maar ik denk dat ze al teveel op een doodlopend spoor zijn beland om het tij nog te keren.


Beetje voorbarig om DTRH nu al af te schrijven. BKS heeft nu dan Radiohead, maar wie weet heef DTRH in de breedte wel weer een beter programma. Daarnaast zal de stress rondom de verkoop ook wel frustratie oproepen bij de loyale BKS-gangers. Want dan is hun alternatieve festival ineens een popie-jopie feestje voor mensen die op Creep wachten.
Over een aantal maanden kunnen we pas echt zeggen of DTRH op een doodlopend spoor zit.

Ik denk dat je gelijk hebt dat er trouwe BKS-fans gefrustreerd zullen raken. De run op kaarten zal hard gaan. Geloof echter niet dat de Radioheadfans gaan zorgen voor een popiejopiefeestje. Bij optredens van Radiohead zie je overwegend serieuze muziekliefhebbers. En de meesten zitten echt niet meer op Creep te wachten. Overigens lopen er op DTRH ook genoeg serieuze muziekliefhebbers rond, in tegenstelling tot wat sommige mensen hier denken ;-)

Maar DTRH afschrijven is inderdaad te vroeg. Er is nog geen naam bekend namelijk....
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Uncle G wrote:
Persoonlijk ga ik geen kaart kopen voor DTRH zonder dat ik weet wat er staat. Bij BKS ben ik er iets meer van overtuigd dat er altijd wel iets staat wat ik graag zou willen zien.

DTRH wordt steeds meer een festival dat ik niet serieus kan nemen. En dat is ook prima, want de doelgroep is ook de groep mensen die het allemaal ook niet té serieus neemt. Maar ik ben bang voor ze dat de aandacht van deze doelgroep nog wel eens snel kan afzwakken. De grap raakt een keer van al die gekkigheid af natuurlijk, want in de basis draait het allemaal om muziek.

Aan de andere kant heeft MOJO natuurlijk wel genoeg troeven achter de hand om flink weerstand te bieden, maar ik denk dat ze al teveel op een doodlopend spoor zijn beland om het tij nog te keren.


Beetje voorbarig om DTRH nu al af te schrijven. BKS heeft nu dan Radiohead, maar wie weet heef DTRH in de breedte wel weer een beter programma. Daarnaast zal de stress rondom de verkoop ook wel frustratie oproepen bij de loyale BKS-gangers. Want dan is hun alternatieve festival ineens een popie-jopie feestje voor mensen die op Creep wachten.
Over een aantal maanden kunnen we pas echt zeggen of DTRH op een doodlopend spoor zit.
Het lijkt me vrij simpel; als je als festival minder inkomsten hebt (meer goedkopere kaarten), dan mag je qua line-up geen wonderen verwachten.

En in vergelijking met BKS was het programma al een stuk smaller. Alsnog had ik me daar afgelopen editie prima vermaakt hoor, maar het was minder breed dan BKS.

DTRH moet het in alles van gekkigheid (prijs stunten en aandacht voor randverschijnselen) hebben om mensen aan te trekken. Het lijkt mij dat de beste manier om mensen te binden nog altijd muziek is. DTRH zal best een aantal interessante namen weten te boeken, maar over de breedte zullen ze het met dit tarief niet kunnen winnen van BKS.

En dan is de vraag, wat gaat Mojo doen? Ze zullen niet met geld blijven smijten om daar grote acts neer te zetten of om een verlieslijdend festival draaiende te houden.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
EddieVerder wrote:
Uncle G wrote:
Persoonlijk ga ik geen kaart kopen voor DTRH zonder dat ik weet wat er staat. Bij BKS ben ik er iets meer van overtuigd dat er altijd wel iets staat wat ik graag zou willen zien.

DTRH wordt steeds meer een festival dat ik niet serieus kan nemen. En dat is ook prima, want de doelgroep is ook de groep mensen die het allemaal ook niet té serieus neemt. Maar ik ben bang voor ze dat de aandacht van deze doelgroep nog wel eens snel kan afzwakken. De grap raakt een keer van al die gekkigheid af natuurlijk, want in de basis draait het allemaal om muziek.

Aan de andere kant heeft MOJO natuurlijk wel genoeg troeven achter de hand om flink weerstand te bieden, maar ik denk dat ze al teveel op een doodlopend spoor zijn beland om het tij nog te keren.


Beetje voorbarig om DTRH nu al af te schrijven. BKS heeft nu dan Radiohead, maar wie weet heef DTRH in de breedte wel weer een beter programma. Daarnaast zal de stress rondom de verkoop ook wel frustratie oproepen bij de loyale BKS-gangers. Want dan is hun alternatieve festival ineens een popie-jopie feestje voor mensen die op Creep wachten.
Over een aantal maanden kunnen we pas echt zeggen of DTRH op een doodlopend spoor zit.


Het lijkt me vrij simpel; als je als festival minder inkomsten hebt (meer goedkopere kaarten), dan mag je qua line-up geen wonderen verwachten.

En in vergelijking met BKS was het programma al een stuk smaller. Alsnog had ik me daar afgelopen editie prima vermaakt hoor, maar het was minder breed dan BKS.

DTRH moet het in alles van gekkigheid (prijs stunten en aandacht voor randverschijnselen) hebben om mensen aan te trekken. Het lijkt mij dat de beste manier om mensen te binden nog altijd muziek is. DTRH zal best een aantal interessante namen weten te boeken, maar over de breedte zullen ze het met dit tarief niet kunnen winnen van BKS.

En dan is de vraag, wat gaat Mojo doen? Ze zullen niet met geld blijven smijten om daar grote acts neer te zetten of om een verlieslijdend festival draaiende te houden.

Zoveel schelen de inkomsten uit kaartverkoop niet met vorig jaar. Toen hadden ze 12.000 early birds voor 99 euro plus circa 8.000 kaarten voor 130 euro. Ik meen tenminste dat er maximaal 20.000 kaarten verkocht zouden worden en dat ze nagenoeg uitverkocht waren. Dan hadden ze vorig jaar 2.228.000 euro aan kaartverkoop.

Dit jaar komen ze op 2.140.000 uit als ze 10.000 early birds verkopen en de volgende 10.000 kaarten voor 115 euro. En afgaande op hun tekst op Facebook gaan ze dit jaar dus ook proberen meer dan 20.000 kaarten te verkopen. Want als de eerste 20.000 op zijn, gaan ze voor 130 over de toonbank. Ze hoeven maar 676 'dure' kaarten te verkopen om dezelfde inkomsten al vorig jaar te genereren uit kaartverkoop.

Los van de vraag of dat allemaal gaat lukken hoor (geen idee of ze erin slagen om meer dan 20.000 kaarten te verkopen), maar er is wat dit betreft geen wezenlijk verschil met vorig jaar.



 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Dat wordt door Van Eerdenburg niet onder stoelen en banken gestoken.

En begrijp me niet verkeerd, ik gun het festival geen ondergang hoor. Sterker nog, ik hoop dat het festival wel blijft bestaan want het is een prima aanvulling op het festivallandschap.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Uncle G wrote:
EddieVerder wrote:
Uncle G wrote:
Persoonlijk ga ik geen kaart kopen voor DTRH zonder dat ik weet wat er staat. Bij BKS ben ik er iets meer van overtuigd dat er altijd wel iets staat wat ik graag zou willen zien.

DTRH wordt steeds meer een festival dat ik niet serieus kan nemen. En dat is ook prima, want de doelgroep is ook de groep mensen die het allemaal ook niet té serieus neemt. Maar ik ben bang voor ze dat de aandacht van deze doelgroep nog wel eens snel kan afzwakken. De grap raakt een keer van al die gekkigheid af natuurlijk, want in de basis draait het allemaal om muziek.

Aan de andere kant heeft MOJO natuurlijk wel genoeg troeven achter de hand om flink weerstand te bieden, maar ik denk dat ze al teveel op een doodlopend spoor zijn beland om het tij nog te keren.


Beetje voorbarig om DTRH nu al af te schrijven. BKS heeft nu dan Radiohead, maar wie weet heef DTRH in de breedte wel weer een beter programma. Daarnaast zal de stress rondom de verkoop ook wel frustratie oproepen bij de loyale BKS-gangers. Want dan is hun alternatieve festival ineens een popie-jopie feestje voor mensen die op Creep wachten.
Over een aantal maanden kunnen we pas echt zeggen of DTRH op een doodlopend spoor zit.


Het lijkt me vrij simpel; als je als festival minder inkomsten hebt (meer goedkopere kaarten), dan mag je qua line-up geen wonderen verwachten.

En in vergelijking met BKS was het programma al een stuk smaller. Alsnog had ik me daar afgelopen editie prima vermaakt hoor, maar het was minder breed dan BKS.

DTRH moet het in alles van gekkigheid (prijs stunten en aandacht voor randverschijnselen) hebben om mensen aan te trekken. Het lijkt mij dat de beste manier om mensen te binden nog altijd muziek is. DTRH zal best een aantal interessante namen weten te boeken, maar over de breedte zullen ze het met dit tarief niet kunnen winnen van BKS.

En dan is de vraag, wat gaat Mojo doen? Ze zullen niet met geld blijven smijten om daar grote acts neer te zetten of om een verlieslijdend festival draaiende te houden.


Zoveel schelen de inkomsten uit kaartverkoop niet met vorig jaar. Toen hadden ze 12.000 early birds voor 99 euro plus circa 8.000 kaarten voor 130 euro. Ik meen tenminste dat er maximaal 20.000 kaarten verkocht zouden worden en dat ze nagenoeg uitverkocht waren. Dan hadden ze vorig jaar 2.228.000 euro aan kaartverkoop.

Dit jaar komen ze op 2.140.000 uit als ze 10.000 early birds verkopen en de volgende 10.000 kaarten voor 115 euro. En afgaande op hun tekst op Facebook gaan ze dit jaar dus ook proberen meer dan 20.000 kaarten te verkopen. Want als de eerste 20.000 op zijn, gaan ze voor 130 over de toonbank. Ze hoeven maar 676 ‘dure’ kaarten te verkopen om dezelfde inkomsten al vorig jaar te genereren uit kaartverkoop.

Los van de vraag of dat allemaal gaat lukken hoor (geen idee of ze erin slagen om meer dan 20.000 kaarten te verkopen), maar er is wat dit betreft geen wezenlijk verschil met vorig jaar.
Ah, my bad. Ik dacht dat er afgelopen jaar 4000 early bird kaarten à € 99,- waren :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ze waren begonnen met 8000 stuks en toen die heel snel gingen hebben ze nog 4000 extra early birds in de verkoop gedaan. Dus ik begrijp wel waarom je 4000 stuks in je hoofd hebt ;-)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Na het geweld van BKS moet DTRH toch ook een keer met iets komen?

Wie bestelt er nu rabbit tickets als BKS zo tekeer gaat met headliners?

Ben echt benieuwd wat DTRH nu nog als headliners in het potje heeft zitten.
Editors? The XX? Bon Iver? KoL? Killers? Strokes? QOTSA?

Maar dit zijn wel vrij onrealistische namen. Echt geen flauw idee wat er nog als realistische opties over zijn. Of ze moeten echt ineens verrassen met een nieuwe naam die nog geen festivals bekend heeft gemaakt.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik verwacht niet echt iets extreems bij DTRH, denk dat M83, Bon Iver en Moderat bijvoorbeeld wel eens het hoogst haalbare kan zijn voor DTRH. Is ook niet gek voor maar 100,-. Denk dat BKS voor zover het dat nog niet gedaan had, DTRH van de festivalkaart heeft weggeveegd in deze strijd.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Na het geweld van BKS moet DTRH toch ook een keer met iets komen?

Wie bestelt er nu rabbit tickets als BKS zo tekeer gaat met headliners?

Ben echt benieuwd wat DTRH nu nog als headliners in het potje heeft zitten.
Editors? The XX? Bon Iver? KoL? Killers? Strokes? QOTSA?

Maar dit zijn wel vrij onrealistische namen. Echt geen flauw idee wat er nog als realistische opties over zijn. Of ze moeten echt ineens verrassen met een nieuwe naam die nog geen festivals bekend heeft gemaakt.

Een heel mooi rijtje maar al die namen steken schril af tegen het geweld vab BKS. Al zou ik best gelukkig worden van rijtje Strokes/ Massive Attack/ Moderat.

Ik heb wel al kaarten voor zowel rabbit hole als LL. Hopelijk blijft er nog iets van de taart over....
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
337
261
Ik verwacht niet echt iets extreems bij DTRH, denk dat M83, Bon Iver en Moderat bijvoorbeeld wel eens het hoogst haalbare kan zijn voor DTRH. Is ook niet gek voor maar 100,-. Denk dat BKS voor zover het dat nog niet gedaan had, DTRH van de festivalkaart heeft weggeveegd in deze strijd.

Dat zou ik een perfect rijtje headliners voor dit festival vinden (waar ik zelf waarschijnlijk niet meer heen zal gaan, maar me dit jaar wel goed heb vermaakt. Ik denk dat deze 3 beter aansluiten bij het publiek dan de 3 van dit jaar).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Bon Iver en The National doen gewoon weer Eaux Claires, neem ik aan? (16/6-17/6) Zouden ze een week later weer in Europa zijn?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bon Iver en The National doen gewoon weer Eaux Claires, neem ik aan? (16/6-17/6) Zouden ze een week later weer in Europa zijn?

Die kans zou op papier inderdaad niet zo groot zijn.

Maar ik verwacht dat Werchter/Glastonbury flink geld tegen Justin & co. gaat aangooien om die binnen te hengelen. DTRH kan hier misschien zijn voordeel mee doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken