Down The Rabbit Hole 2017

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB.
  • Startdatum Startdatum
visdave34 wrote:
Anderson .Paak in het DTRH weekend dus wel ‘gewoon’ op Glastonbury…

Die hadden er meer geld voor over wss, best triest eigenlijk om hem nu wel aangekondigd te zien in het zelfde weekend zelfs dan nog.
'

Echt slecht hoor. Maar zo gaat dat blijkbaar.

Moet DTRH groter worden ? Ik vraag me af of dat wel een goed beleid is. BKS doet het zeker niet.

Denk dat de charme van dit soort festivals wel de relatieve kleinschaligheid/kneuterigheid is. Maarja er moet natuurlijk ook geld binnen komen en met een hoger aantal bezoekers gaat dat nou eenmaal net iets makkelijker.

Denk wanneer je kleinschaliger blijft dat je juist minder concurrentie creëert met festivals die veel groter zijn. Je wekt ook totaal geen verwachtingen, wat bij BKS volgend jaar wss wel het geval zal zijn. Wat doe je na een jaar waarin je RH & AF hebt weten strikken. Het is te zien waar je heen wil met je festival, richting Roskilde, Primavera, BKS of toch kleinschaliger met een eigen Nederlandse identiteit idk

Wanneer verwachten jullie de laatste namen? Mag van mij wel doorkomen

Ben er net op geattendeerd vanuit de redactie dat DTRH ongeveer 1x per maand met namen komt. Vorige keer was 23 maart en daarvoor 23 februari. Nou lijkt het mij wel heel sterk dat zij op 23 april ook namen gaan droppen hoor.

Vorig jaar kwamen de laatste twee lichtingen namen op 14 april en 27 mei. In totaal moeten er nog circa 10 aangekondigd worden geloof ik (ervan uitgaande dat er ongeveer evenveel acts zijn als vorig jaar), dus nog twee aankondigingen zou kunnen. Dan zou ik denken morgen of overmorgen voor de eerste lichting. Volgende week komen er namelijk weer lowlandsnamen.

Al kan het ook zomaar dat het restant in 1 keer bekend wordt gemaakt ergens in mei.

Vorig jaar waren er op 14 april 53 namen bekend, nu zijn er 50 bekend.

De laatste namen inderdaad vandaag:

Milky Chance, MY BABY, Izzy Bizu, HUNEE, Coely, Dollkraut (DJ-set), Jo Goes Hunting en Confidence Man

Al met al zeer tevreden met het programma.

Vijf acts die er voor mij echt uitspringen: Moderat, Father John Misty, Warpaint, Nicolas Jaar en Spoon. Waarvan ik de laatste twee voor het eerst ga zien.

Dan een flinke rij leuke namen die ik nog niet eerder live heb gezien: Fleet Foxes, Cage The Elephant, De La Soul, Avalanches, Trentemoller, Ho99o9, Joep Beving, Mr. Scruff, Lemon Twigs, Wand en Warhaus. En een boel leuke namen die ik wel al vaker heb gezien, maar die ik graag weer opnieuw zie: Benjamin Clementine, Bonobo, Moss, Spinvis, Typhoon, Weval, Dollkraut, Navarone, Temples.

En nog een rijtje dat ik niet per se hoef te zien, maar wel leuke boekingen die ik niet bewust zal overslaan: 2 Many DJ's, Bears Den, Nick Mulvey, Soulwax, Hunee, Hamilton Leithauser, Maggie Rogers, Roosevelt, Tash Sultana, Coely.

Natuurlijk ook nog een naam of vijftien die ik niet of onvoldoende ken.

Voor mij persoonlijk totaal overbodige namen: Oscar and the Wolf, Bazart, Milky Chance, My Baby, Rag 'N' Bone Man, SOHN en Xavier Rudd. Al zijn dat wel goede boekingen waar de tent ongetwijfeld bomvol zal staan.

Ja ! En/of BKS erbij, dan heb je zon beetje alle hips van dit jaar te pakken in twee festivals.

Vrijdag vooral erg sterk programma ben vooral enorm benieuwd naar Moderat.

Zondag afsluiter met Oscar And The Wolf en daarna een set van 4 uur van Daphni B2B Hunee is voor mijzelf echt hemels.

Vrijdag overdag wil ik alleen Cave The Elephant per se zien. De rest is aardig, maar wat mij betreft niet echt urgent. De vrijdagavond daarentegen is grandioos: Bonobo, stukje Weval, Moderat, Trentemoller en Dollkraut. Echt te gek.

Zaterdag overdag prima: Navarone, Typhoon, Warhaus of Spinvis, Benjamin Clementine. Niet erg exclusieve namen, maar al met al prima. In de avond balen van clash Fleet Foxes en Nicolas Jaar. Laatste wil ik per se zien. Afsluiten met Mr. Scruff prima.

Zondag juist overdag prima: Avalanches, Temples, Spoon, Warpaint, De la Soul en Father John Misty. Daarbij nog stukje ho99o9 proberen te zien. Daphni lijkt me ook wel aardig; Oscar And The Wolf sla ik over.

Genoeg te beleven, inderdaad een prima programma. Niet wonderbaarlijk, maar goed in de breedte met een paar hele mooie acts voor mij persoonlijk.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk een eerste keer richting Beuningen, zijn er bepaalde dingen die ik moet weten? Is het er druk en in welke mate? Welke plaatsen zijn het handigst om van stage naar stage te gaan? Wandelafstand tussen de stages, valt die mee of redelijk ver? Hoe is het publiek vaak?

DTRH voelt echt heel kleinschalig. Terrein is best compact, er zijn maar een paar logische looproutes. Ik vind het dan ook helemaal niet zo druk, in nagenoeg alle tenten kun je makkelijk vooraan komen. Zelfs op het laatste moment soms. Vergeleken met Lowlands of Pinkpop of Werchter zul je merken hoe klein het is. Ook rondom de tenten is het heel gemoedelijk. Veel chillplekken, veel ruimte, bos en water. Zo ook het publiek, niet heel jong, doorgaans wat alternatiever. Maar ook wel weer best divers. Ik vind het een relaxte plek om te zijn, los van het programma dat me zeer aanspreekt.

Bedankt man! Ben al op wat festivals geweest maar het blijft toch telkens wat aanpassen hé :p Is wel een plus-punt dat je overal makkelijk heen kunt om vooraan te geraken, is alles dan in tenten? Want ik vind nergens foto's waar op wijst dat het hoofdpodium in open lucht is (dus dat zal dan wel?) Ja heb al effe wat dingen opgezocht en aan de foto's te zien ziet 't er heel chill en gemoedelijk uit! Zou het uitverkopen denk je? Ik verwacht eerlijk gezegd van niet, maar je weet maar nooit..

Hoofdpodium is een tent, de hotot.

Tijdje geleden stond in de krant dat de VVK goed verliep, maar het is nog steeds niet uitverkocht. Vorig jaar werden een week vantevoren de laatste kaarten verkocht, dacht ik. Capaciteit is dit jaar ook groter dan vorig jaar (toen 20.000). Maar hoeveel groter precies heb ik nergens kunnen vinden.

Ben benieuwd wat de verplaatsing van Pinkpop naar de tweede helft van juni in 2018 voor gevolgen heeft voor DTRH. Zou Mojo DTRH dan naar begin juni schuiven (samenvallen met Primavera)? Of juist naar begin juli (samenvallen met Werchter). Of hebben FTRH en Pinkpop zo'n verschillende doelgroep dat ze best een week na elkaar kunnen plaatsvinden?

Hoe dan ook: de voorpret voor de editie van dit jaar mag wel gaan beginnen; nog maar ruim twee weken te gaan! Kijk nu al uit naar die vrijdagavond.....

Users who are viewing this thread