Down The Rabbit Hole 2016

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Everything Everything op BKS vond ik ook heel behoorlijk.

Beetje een Lowlands-lichting dit; noch vlees noch vis, maar met (vooral) Wthitney, Everything Everything, FLC en Eefje wel wat namen waar ik op zich wel zou gaan kijken als het uitkomt.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Hier zitten wel weer wat fijne namen tussen hoor, Alex Vargas is ook echt wel de moeite waard als je Jack Garratt tof vindt. Die man heeft echt een geweldig geluid. Verder vind ik Nothing But Thieves en Everything Everything ook wel leuk. Maargoed ik ga toch niet dus, doei.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Leuke nieuwe namen hoor! Veel te ontdekken. Erg blij met Nothing But Thieves, die wilde ik graag nog een keer zien na London Calling. Fun Lovin Criminals is een leuke verrassing, nostalgie en ga ik wel een kijkje bij nemen.

Er komen toch ook aardig wat dance-achtige-dingetjes zo onderhand. Dus toch een iets uitgebreider nachtprogramma? Dat zou wel mooi zijn. Dat was wel een (klein) gemis vorig jaar....een leuke tent waar je nog even goed kan dansen tot in de late uurtjes.

Verder lijken de wat hardere acts (At the Drive In, Deftones etc) toch echt gemeden te worden op dit festival. Best jammer maar dat is nu eenmaal de opzet.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Er komen toch ook aardig wat dance-achtige-dingetjes zo onderhand. Dus toch een iets uitgebreider nachtprogramma? Dat zou wel mooi zijn. Dat was wel een (klein) gemis vorig jaar….een leuke tent waar je nog even goed kan dansen tot in de late uurtjes.
Ja, dat dacht ik ook toen ik dit zag! Al was die set van Gaslamp+Jameszoo wel echt geniaal.
Nu moet ik wel zeggen dat ze vorig jaar ook wel veel ideale late acts veel te vroeg hebben geplaatst (Clark, Leftfield), dus het wordt nog wel even fingers crossed.

Verder lijken de wat hardere acts (At the Drive In, Deftones etc) toch echt gemeden te worden op dit festival. Best jammer maar dat is nu eenmaal de opzet.
Op zich. Ik denk dat At The Drive In en Deftones misschien net iets te duur zijn, omdat het toch niet helemaal de focus is van dit festival. Wel jammer natuurlijk, want er tourt dit jaar wel wat leuker hard werk.

maar met (vooral) Wthitney
Ik heb na deze comment de muziek even opgezocht. Ik haalde ze blijkbaar door de war met wat anders, want dit klinkt echt steeeeeengoed.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Ik zie Oscar nog niet voorbij komen in jullie reacties, maar dat zouden jullie ook echt moeten checken! Leuke liedjes en prachtige stem (beetje Morrissey achtig soms)
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Heel erg blij met Alex Vargas, inderdaad een geweldige sound! !!

Verder ben ik ook benieuwd naar de nachtprogrammering van deze editie
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
White Denim is geweldig, zeker live. Top aankoop dus. De rest vind ik matig. Dat DTRH is me toch teveel Lowlands; het is allemaal erg braaf en middle of the road. Allemaal acts waar je fijn met je meisje naar toe kunt zonder dat ze haar oren dicht stopt.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Ik ben wel benieuwd naar hoe White Denim live is met die nieuwe samenstelling (nieuwe drummer en gitarist, meen ik). Vooral de drummer vond ik altijd erg goed.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
White Denim is geweldig, zeker live. Top aankoop dus. De rest vind ik matig. Dat DTRH is me toch teveel Lowlands; het is allemaal erg braaf en middle of the road. Allemaal acts waar je fijn met je meisje naar toe kunt zonder dat ze haar oren dicht stopt.
Ik snap dat je op namen als Eefje de Visser en Nothing But Thieves doelt. Ja, maar dat soort namen heeft elk festival wel. Ik vind dat er met aan de andere kant PJ Harvey, Parquet Courts, Spidergawd en Savages juist een mooie balans is.
Het is geen LGW of zo, maar dat bestaat helaas niet in de wereld van de buitenfestivals. :'(
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
White Denim is geweldig, zeker live. Top aankoop dus. De rest vind ik matig. Dat DTRH is me toch teveel Lowlands; het is allemaal erg braaf en middle of the road. Allemaal acts waar je fijn met je meisje naar toe kunt zonder dat ze haar oren dicht stopt.

Ben ik het helemaal mee eens, ze hebben intussen zeer veel bands die ik best wel aardig vind, maar heel weinig waar ik echt graag bij wil zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Ben zeer tevreden met wat er tot dusverre geprogrammeerd is. Aantrekkelijke, redelijk exclusieve en niet standaard te noemen headliners. Met name PJ Harvey natuurlijk. Ben ook erg benieuwd naar Anohni, die twee nummers op Spotifylijst klinken interessant.

Buiten de headliners flinke rij namen die ik per se (weer) wil zien: Suede, Savages, John Talabot, Opgezwolle, Courtney Barnett, Parquet Courts, Sun Kil Moon, Factory Floor, DMA's en Fun Lovin Criminals.

Hele stoet namen die zeer leuk zijn om te zien, maar geen noodzaak (meer): Flume, De Staat, Fresku, Ty Segall, Sivert Hoyem, Car Seat Headrest, Eefje de Visser, Everything Everything, White Denim.

En nog wat acts die ik niet of niet zo goed ken maar wel op het eerste gehoor aantrekkelijk klinken: Whitney, Oscar, Glenn Hansard, Frightened Rabbit.

In totaal zeker 20-25 aansprekende acts dus; als het een beetje aardig verdeeld wordt over de drie dagen hoef ik me zeker niet te vervelen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Zeker in acht nemend de zeer aantrekkelijke early bird prijs; 99 euro voor drie dagen en nachten! Zelfs de reguliere 129,- is zeer redelijk te noemen voor het aanbod dat je krijgt vind ik.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
White Denim is geweldig, zeker live. Top aankoop dus. De rest vind ik matig. Dat DTRH is me toch teveel Lowlands; het is allemaal erg braaf en middle of the road. Allemaal acts waar je fijn met je meisje naar toe kunt zonder dat ze haar oren dicht stopt.


Ik snap dat je op namen als Eefje de Visser en Nothing But Thieves doelt. Ja, maar dat soort namen heeft elk festival wel. Ik vind dat er met aan de andere kant PJ Harvey, Parquet Courts, Spidergawd en Savages juist een mooie balans is.
Het is geen LGW of zo, maar dat bestaat helaas niet in de wereld van de buitenfestivals. :'(

Ik doel inderdaad op dergelijke namen, maar ook op het gros van de rest van de line up. Ik vind dat dit festival overschat wordt op basis van de geweldige headliners .
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Kid wrote:
Dillinger wrote:
White Denim is geweldig, zeker live. Top aankoop dus. De rest vind ik matig. Dat DTRH is me toch teveel Lowlands; het is allemaal erg braaf en middle of the road. Allemaal acts waar je fijn met je meisje naar toe kunt zonder dat ze haar oren dicht stopt.


Ik snap dat je op namen als Eefje de Visser en Nothing But Thieves doelt. Ja, maar dat soort namen heeft elk festival wel. Ik vind dat er met aan de andere kant PJ Harvey, Parquet Courts, Spidergawd en Savages juist een mooie balans is.
Het is geen LGW of zo, maar dat bestaat helaas niet in de wereld van de buitenfestivals. :'(


Ik doel inderdaad op dergelijke namen, maar ook op het gros van de rest van de line up. Ik vind dat dit festival overschat wordt op basis van de geweldige headliners .

Hmm niet helemaal mee eens. Headliners zijn top, maar ook in de categorieën daaronder is prima geboekt. Zeker voor deze prijs. Zitten voldoende verschillende smaken tussen; en er zijn voor mijn gevoel voldoende scherpe randjes te vinden. Kan voor een ander uiteraard te weinig zijn.

En zoals Kid al zegt: grote festivals boeken doorgaans een heel zwik namen die zeer toegankelijk zijn. Waar je fijn met je meisje naar toe kunt. Als je dat zou willen. Dtrh wijkt daar niet vanaf inderdaad, net zoals lowlands.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Ben ik de enige trouwens die de zanger van Whitney niet trekt? Muzikaal klinken de paar nummers die ik van ze ken echt prima, maar die stem. Doodzonde.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Ik heb er echt enorm veel zin in hoor.

Deze acts wil ik heel erg graag zien:

- Flume
- Rico & Sticks
- MØ
- Mura Masa
- Fresku
- De Staat
- Anohni
- John Talabot
- Alex Vargas
- Daughter
- Matisyahu

Kortom het gaat een tof feestje worden
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ben ik de enige trouwens die de zanger van Whitney niet trekt? Muzikaal klinken de paar nummers die ik van ze ken echt prima, maar die stem. Doodzonde.
Vind het juist een zeer prettige stem, haha. Snap wel dat je je er ook aan kan ergeren, maar voor mij persoonlijk is het toch deel van de aantrekkingskracht. Beetje zo'n 70's folky zanger.

Ik vind dat dit festival overschat wordt op basis van de geweldige headliners .
Ik vind dat je dit festival beoordeelt op een paar namen die je niet zo aanstaan. Je mag mij komen vertellen wie er met zijn vriendin naar Ty Segall, Savages, John Talabot of Fresku gaat.

En zoals gezegd: ik neem aan dat je dan naar geen enkel Nederlands festival gaat? Want ik snap je kritiek wel, maar ik ken geen festival in de buurt zonder Nothing But Thieves, Editors of dat soort namen.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Ik vind dat je dit festival beoordeelt op een paar namen die je niet zo aanstaan. Je mag mij komen vertellen wie er met zijn vriendin naar Ty Segall, Savages, John Talabot of Fresku gaat.

Ik heb mijn vriendin een keer meegesleept naar Fresku, en ze vond het niet bijzonder leuk nee ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken