BKS is echt zo veel beter dan DtrH by a long shot
Het is jammer dat alle hippe jeugd naar DtrH wil omdat die meer hippe namen zoals Flume en Opgezwolle hebben. Hoop echt dat BKS er niet aan onderdoor gaat want het is een prachtig festival.
Beetje late reactie maar toch... Bovenstaande opmerking slaat in mijn optiek kant noch wal. Beetje context...ik ga al sinds 1992 naar meerdere festivals per jaar. Vorig jaar vond ik DTRH echt een verademing; niet te druk, heerlijk eten, fantastische sfeer, leuk publiek en vooral...een prachtig programma. Ik vond het publiek over het algemeen juist wat ouder. En hippe namen? Hippe jeugd? Dat kun je met acts als PJ Harvey, The National, Suede, Factory Floor en Anohni etc etc toch niet menen? Het programma vind ik gedurfd en gevarieerd. Ik zie weinig tot geen acts die regelmatig op de radio voorbij komen. Het zijn met name acts die het van hun sterke live reputatie of hun albums moeten hebben. Ik heb vorig jaar heerlijk kunnen ontdekken. En "grotere" namen als Iggy Pop, The War on Drugs en Patti Smith trekt geen hip publiek...wat de definitie daarvan ook mag zijn.
Tot 2013 ging ik elk jaar naar Lowlands maar het begon me wel wat tegen te staan dat de tent bij giganten als Nick Cave en NIN half leef stond. Daar werd het publiek jonger (of wij ouder...ahum...ik denk het laatste).. Daar puilen tenten uit bij acts als de Jeugd van Tegenwoordig, The Opposites of Years and Years. Geef mij dan maar het programma van Down the Rabbit Hole. Ik sluit Lowlands echt niet voorgoed uit maar ik ben blij dat er zo'n fantastisch nieuw festival is bijgekomen.
Qua programma vind ik DTRH interessanter dan Best Kept Secret maar dat is persoonlijk. Ik vind het een luxe om te kunnen kiezen en de "competitie" tussen beide festivals niet zo relevant. De discussie over "het beste" festival tussen die twee is ook subjectief.