Down The Rabbit Hole 2016

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Uncle G wrote:
Ben ik de enige trouwens die de zanger van Whitney niet trekt? Muzikaal klinken de paar nummers die ik van ze ken echt prima, maar die stem. Doodzonde.

Vind het juist een zeer prettige stem, haha. Snap wel dat je je er ook aan kan ergeren, maar voor mij persoonlijk is het toch deel van de aantrekkingskracht. Beetje zo’n 70’s folky zanger.

Dillinger wrote:
Ik vind dat dit festival overschat wordt op basis van de geweldige headliners .

Ik vind dat je dit festival beoordeelt op een paar namen die je niet zo aanstaan. Je mag mij komen vertellen wie er met zijn vriendin naar Ty Segall, Savages, John Talabot of Fresku gaat.

En zoals gezegd: ik neem aan dat je dan naar geen enkel Nederlands festival gaat? Want ik snap je kritiek wel, maar ik ken geen festival in de buurt zonder Nothing But Thieves, Editors of dat soort namen.
Nee, ik baseer het niet op een paar namen, maar op de volledige line-up en dan kom ik tot de conclusie dat er drie fantastische headliners staan+ Suède. Maar ook dat ik het in de breedte gewoon niet sterk vind ondanks favorieten als Ty, Savages, Courtney , PQ en White Denim. Ik vind dat op een totale line up van in de 50 namen tot nu toe te mager, zeker ook omdat er teveel namen bij zitten ( o.a het gehele rijtje wat Pascal noemde, sorry) wat ik echt drie keer niks vind .
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Kid wrote:
Je mag mij komen vertellen wie er met zijn vriendin naar Ty Segall, Savages, John Talabot of Fresku gaat.

Heh, leg uit.

Denk dat mijn vriendin John Talabot best kan waarderen hoor :p. Zo raar zijn al deze namen trouwens niet of begrijp ik je nou verkeerd?
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
zeker ook omdat er teveel namen bij zitten ( o.a het gehele rijtje wat Pascal noemde, sorry) wat ik echt drie keer niks vind .
Ik snap je punt niet echt. Ik vind het prima voor jou als dit festival niet helemaal jouw muzieksmaak is. Ik probeerde met namen als Factory Floor, Kelela en Savages te laten zien dat het festival niet middle-of-the-road is. Dan moet je dat zeggen en het daarbij laten. Maar dan moet je niet zeggen dat het 'niet goed in de breedte', 'overschat' of 'middle of the road' is.

Dit zou wel een must zijn voor mijn (toekomstige) vriendin
Wat dat betreft heb ik flink gefaald in de liefde dan!

Denk dat mijn vriendin John Talabot best kan waarderen hoor :p. Zo raar zijn al deze namen trouwens niet of begrijp ik je nou verkeerd?
Oh, het is absoluut geen Lil Ugly Mane of Sunn O))), hoor. Daar heb je gelijk in, probeerde er alleen mee te zeggen dat het ook niet radiomeuk is. De organisatoren van DTRH en BKS kiezen beide een beetje voor een middenweg tussen die twee.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Down the Rabbit Hole heeft laatst een overzicht van de line-up tot nu toe geplaatst op Facebook. Met koeienletters staan de 3 headliners bovenaan. Dus een laatste sprankje hoop op Tame Impala is bij deze wel vervlogen. Ben benieuwd wat er nog bij komt! Verwachten jullie nog een sub headliner?
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Down the Rabbit Hole heeft laatst een overzicht van de line-up tot nu toe geplaatst op Facebook. Met koeienletters staan de 3 headliners bovenaan. Dus een laatste sprankje hoop op Tame Impala is bij deze wel vervlogen. Ben benieuwd wat er nog bij komt! Verwachten jullie nog een sub headliner?
Ik weet niet, het lijkt dit jaar niet alsof ze niet écht sub-headliners hebben. Op de site staan Mac DeMarco en Glen Hansard bovenaan, maar in de andere aankondigingen wisselt het steeds welke namen net onder de headliners staan. Ik verwacht nog wel minstens een middelgrote naam in mei, en het zou me niet verbazen als die het rijtje Hansard-DeMarco aanvult als subheadliner.

Aan de andere kant, als ik naar dat lijstje kijk dat DTRH had gepost dan zijn dit de bovenste zes namen: Flume - Lianne La Havas - Suede - Glen Hansard - De Staat - Mac DeMarco. Daarvan zouden de eerste drie heel goed de tent2-headliners kunnen zijn, en die laatste 3 de alpha-subheadliners.

Nogmaals: ik weet het niet. Volgens mij probeert het festival bewust een beetje zand in onze ogen te strooien, opdat we niet weten wat te verwachten.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Dat niet weten wat te verwachten, of mysterieuze, aparte, past toch ook goed bij dtrh lijkt mij? Net als bij lowlands, beetje zelfde ideologie, hoort het bij de stijl om niet alles volgens het boekje te doen toch?
 

Iceman

Playlistbediener
8 mrt 2014
32
0
Verwachten jullie eigenlijk nog namen? Vorig jaar stonden er namelijk 53 artiesten op DTRH, en dit jaar hebben ze er al 54 geprogrammeerd. Desalniettemin zeiden ze bij hun laatste aankondiging: 'Zeer binnenkort meer nieuws!'. Terwijl die aankondiging toch alweer drie weken geleden was.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Verwachten jullie eigenlijk nog namen? Vorig jaar stonden er namelijk 53 artiesten op DTRH, en dit jaar hebben ze er al 54 geprogrammeerd. Desalniettemin zeiden ze bij hun laatste aankondiging: ‘Zeer binnenkort meer nieuws!’. Terwijl die aankondiging toch alweer drie weken geleden was.

Op 28 april op Facebook zeiden ze letterlijk: ''binnenkort worden de laatste namen en het blokkenschema aangekondigd.''

Deze week zijn de Lowlands namen aangekondigd (beide georganiseerd door Mojo). Plus alle aandacht voor de bevrijdingsfestivals deze week. Daarom verwacht ik in de loop van volgende week een keer de laatste namen + blokkenschema. Deze week niet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Van mij mag het blokkenschema vandaag wel komen, inclusief de laatste namen. Als er althans nog nieuwe namen bij komen.

Best al weer een tijdje stil rondom dit festival...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ze houden het spannend zeg. Je zou toch denken dat ze de boel daar ondertussen wel eens rond hebben....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Er komt nog een aantal bands bij; dan pas wordt het blokkenschema bekend gemaakt. Dat werd gezegd op Facebook.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Op hun site staan nieuwe dingen zoals Teddy Takeover. Denk dus dat ze dit jaar een langere nachtprogrammering gaan hebben :)
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
351
277
http://downtherabbithole.nl/media/files/dtrh16blokkenschema.pdf

Blokkenschema online! Blij met dit schema; sterke vrijdagavond en ik kan bijna alles wel gaan zien dat ik wil zien. Woods nog bij de laatste namen ben ik ook erg blij mee, zeer goed laatste album!
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Als ik dit zo eens op een rijtje zie, dan word ik hier toch minder warm van dan van BKS.

Een aantal leuke namen, maar zo verspreid over 3 dagen vind ik het eigenlijk best moah.


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken