Down The Rabbit Hole 2016

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Jammer dat The National, Mac DeMarco en Courtney Barnett niet naar BKS komen, maar gelukkig heb ik ze alledrie al kunnen zien in de afgelopen 2 jaar :)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
BKS moet overigens wel met iets heel goeds komen, met al die kortingsacties wordt het prijsverschil wel een dingetje (BKS weekendkaarten waren vorig jaar 152,50).
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
BKS kan eigenlijk niet anders dan terugslaan met ook nog een kortingsactie. Of een nog veel sterkere line-up. Hoe dan ook; het wordt meer en meer een kwestie van wie de langste adem heeft, en dat lijkt nu toch Mojo te worden.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.706
2.085
Vooral diepere zakken waar ze nu BKS de markt mee willen uitdrukken, om dan uiteindelijk van DTRH een festival voor 40k bezoekers te maken.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
263
81
Vooral diepere zakken waar ze nu BKS de markt mee willen uitdrukken, om dan uiteindelijk van DTRH een festival voor 40k bezoekers te maken.

40.000 bezoekers gaat geen van beide festivals ooit trekken. BKS bestaat voor een derde uit Belgen (hemelsbreed ligt het binnen twee kilometer van de grens met België) en bestaat uit veel bezoekers uit Tilburg en omgeving. Die gaan de oversteek naar Nijmegen niet maken als BKS verdwijnt. DTRH trekt veel bezoekers uit Nijmegen en omgeving en die zullen de overstap naar BKS niet maken als DTRH verdwjnt.

In juni is gewoon teveel keuze in festivals en de jeugd gaat liever naar Dance festivals.

En inderdaad diepe zakken, maar die kunnen ook leeg op termijn.

Aardige namen, maar er zijn komende zomer ook gruwelijk veel interessante acts on the road.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Sterk begin, jammer dat we The National niet op BKS zien dit jaar. Dan maar volgend jaar met een nieuw album op zak.
Verder een redelijk pakketje namen, maar inderdaad wel een sterke prijs zo voor die 100 euro.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Ja, zeker omdat we daar dus nog 2 andere headliners bij krijgen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
40.000 bezoekers gaat geen van beide festivals ooit trekken. BKS bestaat voor een derde uit Belgen (hemelsbreed ligt het binnen twee kilometer van de grens met België) en bestaat uit veel bezoekers uit Tilburg en omgeving. Die gaan de oversteek naar Nijmegen niet maken als BKS verdwijnt. DTRH trekt veel bezoekers uit Nijmegen en omgeving en die zullen de overstap naar BKS niet maken als DTRH verdwjnt.
Heb je hier een bron van? Want dit klinkt echt als heel veel onzin. Ik kom zelf namelijk uit Amsterdam, en weet dat er heel veel mensen van daaruit naar ofwel BKS ofwel DTRH gaan. Daarnaast lukt het Lowlands ook weer ieder jaar om 50-55 duizend mensen naar biddinghuizen te trekken. En best wat mensen van dit forum die uit Nijmegen komen die naar BKS gaan. Sorry, maar die potentie voor 40.000 is er wel, ik snap je reactie niet zo goed.

Het ligt er dus meer aan wie er als eerder opgeeft. Of beiden festivals kunnen met een marginale line-up een kleine doelgroep aanspreken. Maar zelfs dan moeten ze zich onderscheiden. Ideaal zou zijn een Nederlandse kleine versie van APF en Primavera. Maar dat gebeurt nog te weinig. (Nouja, ideaal zou zijn als er één festival zou zijn)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
De Early Bird actie hadden ze vorig ook en heeft ze wel in hun groei geholpen. Zeker omdat toen BKS onhandig laat met namen was.

Maar goed, dat eerste blik namen vind ik steengoed. Mac DeMarco staat in de hoogste regionen van mijn must-see lijst en Courtney Barnett was ongeveer mijn favoriete optreden dit jaar.
Mura Masa, Ty Segall en The National zijn goede aanvullingen.

BKS is aan zet om te laten zien wat ze hier tegenover kunnen zetten. Maar voor nu lijkt het erop dat ik weer een Early Bird ga kopen voor het konijnenhol. Good job, Mojo.

(Dat hele gedoe over 'diepe zakken' vind ik een beetje overdreven. Zo duur is The National niet hoor. Iggy Pop is echt een flink stuk duurder en ook Damon Albarn is een behoorlijk dure act, kijk maar eens op welke Amerikaanse festivals hij al headliner was.

Dit zijn namen waarvan ik het idee krijg dat het stuk voor stuk slimme investeringen zijn. Courtney Barnett wilde na LL15 natuurlijk graag terugkomen, Mura Masa (sound of 2016) is nu nog lekker goedkoop en Mac DeMarco is een niet zo dure act met een idioot goede show en veel trouwe fans. Etc.
Al deze acts kunnen zich makkelijk terug verdienen met de mensen die er op af komen.)

Ik ben in ieder geval al met al hyped voor deze festivalzomer. :D
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
263
81
Seventheen Seconds wrote:
40.000 bezoekers gaat geen van beide festivals ooit trekken. BKS bestaat voor een derde uit Belgen (hemelsbreed ligt het binnen twee kilometer van de grens met België) en bestaat uit veel bezoekers uit Tilburg en omgeving. Die gaan de oversteek naar Nijmegen niet maken als BKS verdwijnt. DTRH trekt veel bezoekers uit Nijmegen en omgeving en die zullen de overstap naar BKS niet maken als DTRH verdwjnt.

Heb je hier een bron van? Want dit klinkt echt als heel veel onzin. Ik kom zelf namelijk uit Amsterdam, en weet dat er heel veel mensen van daaruit naar ofwel BKS ofwel DTRH gaan. Daarnaast lukt het Lowlands ook weer ieder jaar om 50-55 duizend mensen naar biddinghuizen te trekken. En best wat mensen van dit forum die uit Nijmegen komen die naar BKS gaan. Sorry, maar die potentie voor 40.000 is er wel, ik snap je reactie niet zo goed.

Het ligt er dus meer aan wie er als eerder opgeeft. Of beiden festivals kunnen met een marginale line-up een kleine doelgroep aanspreken. Maar zelfs dan moeten ze zich onderscheiden. Ideaal zou zijn een Nederlandse kleine versie van APF en Primavera. Maar dat gebeurt nog te weinig. (Nouja, ideaal zou zijn als er één festival zou zijn)

Dit is geen onzin. De grens met België is omstreeks 1830 bepaalt. Hemelbreed is dat ongeveer 2 kilometer. Dat zijn feiten. Een derde van de bezoekers komen uit België. Dat zijn feiten.

Amsterdam heeft 821.702 inwoners. Dat zijn feiten. Er komen dus niet zo veel mensen uit Amsterdam naar BKS en DTRH anders zouden beide festivals wel meer dan respectievelijk 17.000 en 15.000 bezoekers op deze festivals af komen.

Zelf kom ik iedere dag op de fiets naar BKS samen met enkele duizenden andere fietsers. Die komen uit de regio Tilburg. Die hebben een dagkaart of een weekendkaart. Die bezoeken het festival mede omdat het in de buurt zit.

1+1 is in dit geval niet twee. Op dit moment trekken beide festivals samen 32.500 bezoekers. Als een van beide gaat afvallen komt er geen groot festival van 40.000 bezoekers. Indie muziek is voor oude lullen zoals ik. De jeugd hangt rond op de Dance Festivals..
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Je redenering slaat nergens op. Inwoner aantallen of wanneer een grens is bepaald heeft niets te maken met hoeveel mensen een festival aantrekt. En de afgelopen drie jaar dat ik naar BKS ben geweest (wow helemaal met de trein uit Amsterdam) waren er toch echt voornamelijk mensen tussen de 20-30.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
784
917
Dit topic is opgeschoond. Het lijkt me overbodig om te vermelden dat we op dit forum fatsoenlijk met elkaar omgaan. Discussies zijn meer dan welkom, maar een persoonlijke aanval gaat veel te ver. De betrokkenen zijn daarop aangesproken en er worden consequenties genomen. Respecteer elkaar aub, hoe moeilijk dat voor sommigen ook is op het mooie internet.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik hoop op Tame Impala, New Order (2 headliners) en Jamie XX (co-headliner) nog als toevoegingen. Dat zou de perfecte line-up zijn.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Mijn wensenlijst:

- HIM
- Incubus
- Bring Me The Horizon
- Chvrches
- Purity Ring
- Odesza
-MO
- Angus &Julia Stone
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken