Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Alsjeblieft geen Biffy Clyro.
Misschien een co-gedoe? Joanna Newsom zei gisteren iets van 'hope to see you soon.' For what it's worth, maar misschien duidt het nog op een festivaltour.
Het lijkt mij wel dat Anohni de headliner is. Het facebookevenement voor zondag 26 juni (georganiseerd door de Antony and the Johnsons pagina) geeft als begintijd 22.30 aan, dat lijkt mij de tijd dat de headliner begint.
Een naam nog als Biffy Clyro zou verder inderdaad geweldig zijn.
Ik vraag me überhaupt af of de headliners, met uitzondering van The National veel extra bezoekers trekken. Ik denk dat de de goede verkoopcijfers tot nu toe vooral gebaseerd zijn op de enthousiaste berichtgeving over de vorige editie, in combinatie met de goedkope kaartjes, waardoor ( net als bij grote broer Lowlands enkele jaren geleden) velen 'ér bij wilen zijn'.
In eerste instantie heb ik mijn kaartje gekocht omdat ik PJ Harvey graag wilde zien, maar ik ben denk ik niet heel representatief voor de rest van het DTRH publiek. Denk zeker dat wat je zegt voor een groot deel geldt.
Mwoah, de headliner zijn niet echt de publiekstrekkers, maar er zijn genoeg acts die echt wel mensen trekken.
Flume zal veel Pitch-publiek overtuigen, Courtney Barnett en Mac DeMarco hebben een behoorlijke following en de zachtere Glen Hansard en Daughter trekken 3FM-publiek.
De headliners zijn het meest gewaagde gedeelte van het programma. Het is een interessante insteek voor een festival.
Duur, zeker. Indrukwekkend, zeker. Maar het zal gewoon niet zoveel publiek als een Flume. Flume heeft meer likes op Facebook, meer streams op Spotify, 9 nummers die meer dan 10 miljoen views hebben op Youtube (The National daarentegen 0!). Ook op 3FM wordt Flume met gemak twee keer zo vaak gedraaid als The National.
Zelfde geldt een beetje voor PJ Harvey en Anohni. Het zijn prachtige namen, maar het zijn niet-mainstream headliners.
Maar ze hebben wel 6 en 10 albums (zonder de aankomende) en daarmee wel een fanbase. Daarnaast heb ik Flume zonder moeite 3x gezien de laatste jaren en dan ben ik niet eens naar zaalshows geweest. Dus die verdeling vind ik op zich wel gerechtvaardigd. Je koopt toch geen weekendkaart op basis van enkele hits?
Denk dat Dillinger wel een punt heeft, dat een groot deel van de maarten op basis van hype zijn verkocht, maar ook een flink deel naar mensen die deze headliners wel op waarde kunnen schatten. Plus, door zulke acts krijgen ze ook iets meer credibility in de media, ipv het 'hipje hopje festival'.
Lijkt me niet, maar het past natuurlijk perfect op een mini lowlands waar je makkelijk wat vrienden meelult omdat die megapopulaire Flume er tussenstaat.
Maar met The National ga je natuurlijk meer kaartjes verkopen dan Flume daar twijfel ik niet over. Daarnaast zeggen die hits op Youtube natuurlijk niks over kaartverkoop. Die man heeft hits en heeel veel mensen checken zijn nummer op Youtube. Maar een groot deel van deze mensen zal nooit op een festival als DTRH te vinden zijn of nooit een kaartje kopen voor Flume. Zoals Matthijs al zegt, The National heeft wel echt een stuk grotere fanbase.