Down The Rabbit Hole 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Alsjeblieft geen Biffy Clyro.
Misschien een co-gedoe? Joanna Newsom zei gisteren iets van 'hope to see you soon.' For what it's worth, maar misschien duidt het nog op een festivaltour.
 

groener

Playlistbediener
23 mrt 2014
6
0
Het lijkt mij wel dat Anohni de headliner is. Het facebookevenement voor zondag 26 juni (georganiseerd door de Antony and the Johnsons pagina) geeft als begintijd 22.30 aan, dat lijkt mij de tijd dat de headliner begint.
Een naam nog als Biffy Clyro zou verder inderdaad geweldig zijn.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
538
504
Anohni lijkt mij ook headliner. Blijf benieuwd wat Tame Impala dan nog gaat doen in Nederland dit jaar. Niets? Een los concert? Paleis Soestdijk bv?

Biffy Clyro is toch veel meer een Pinkpop- of Lowlands-naam dan iets voor DTRH of BKS?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik vraag me überhaupt af of de headliners, met uitzondering van The National veel extra bezoekers trekken. Ik denk dat de de goede verkoopcijfers tot nu toe vooral gebaseerd zijn op de enthousiaste berichtgeving over de vorige editie, in combinatie met de goedkope kaartjes, waardoor ( net als bij grote broer Lowlands enkele jaren geleden) velen 'ér bij wilen zijn'.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
In eerste instantie heb ik mijn kaartje gekocht omdat ik PJ Harvey graag wilde zien, maar ik ben denk ik niet heel representatief voor de rest van het DTRH publiek. Denk zeker dat wat je zegt voor een groot deel geldt.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Mwoah, de headliner zijn niet echt de publiekstrekkers, maar er zijn genoeg acts die echt wel mensen trekken.

Flume zal veel Pitch-publiek overtuigen, Courtney Barnett en Mac DeMarco hebben een behoorlijke following en de zachtere Glen Hansard en Daughter trekken 3FM-publiek.

De headliners zijn het meest gewaagde gedeelte van het programma. Het is een interessante insteek voor een festival. :p
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mwoah, de headliner zijn niet echt de publiekstrekkers, maar er zijn genoeg acts die echt wel mensen trekken.

Nou, met The National hebben ze naar mijn mening toch wel een grote naam als headliner.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Kid wrote:
Mwoah, de headliner zijn niet echt de publiekstrekkers, maar er zijn genoeg acts die echt wel mensen trekken.

Nou, met The National hebben ze naar mijn mening toch wel een grote naam als headliner.

Duur, zeker. Indrukwekkend, zeker. Maar het zal gewoon niet zoveel publiek als een Flume. Flume heeft meer likes op Facebook, meer streams op Spotify, 9 nummers die meer dan 10 miljoen views hebben op Youtube (The National daarentegen 0!). Ook op 3FM wordt Flume met gemak twee keer zo vaak gedraaid als The National.

Zelfde geldt een beetje voor PJ Harvey en Anohni. Het zijn prachtige namen, maar het zijn niet-mainstream headliners.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Maar ze hebben wel 6 en 10 albums (zonder de aankomende) en daarmee wel een fanbase. Daarnaast heb ik Flume zonder moeite 3x gezien de laatste jaren en dan ben ik niet eens naar zaalshows geweest. Dus die verdeling vind ik op zich wel gerechtvaardigd. Je koopt toch geen weekendkaart op basis van enkele hits?
Denk dat Dillinger wel een punt heeft, dat een groot deel van de maarten op basis van hype zijn verkocht, maar ook een flink deel naar mensen die deze headliners wel op waarde kunnen schatten. Plus, door zulke acts krijgen ze ook iets meer credibility in de media, ipv het 'hipje hopje festival'.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Nee, zeker niet! Wel moedig van de organisatie dat ze voor echte indie-kwaliteit kiezen als headliners en niet voor wat makkelijker scorende namen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Plus, door zulke acts krijgen ze ook iets meer credibility in de media, ipv het ‘hipje hopje festival’.

Zonder die Headliners zou de line-up er momenteel karig uitzien.


Dus die verdeling vind ik op zich wel gerechtvaardigd. Je koopt toch geen weekendkaart op basis van enkele hits?

Lijkt me niet, maar het past natuurlijk perfect op een mini lowlands waar je makkelijk wat vrienden meelult omdat die megapopulaire Flume er tussenstaat.
Maar met The National ga je natuurlijk meer kaartjes verkopen dan Flume daar twijfel ik niet over. Daarnaast zeggen die hits op Youtube natuurlijk niks over kaartverkoop. Die man heeft hits en heeel veel mensen checken zijn nummer op Youtube. Maar een groot deel van deze mensen zal nooit op een festival als DTRH te vinden zijn of nooit een kaartje kopen voor Flume. Zoals Matthijs al zegt, The National heeft wel echt een stuk grotere fanbase.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Kan makkelijk nog wel een of twee weken duren hoor. Laatste grote lading was van 10 februari en tussendoor is Ahnoni nog aangekondigd.

Verwacht op korte termijn eerder nieuwe namen voor Lowlands. Neem aan dat Mojo beetje om en om aankondigingen doet.
 

Scarab

Playlistbediener
4 feb 2016
7
0
Ik ga ook voor 15 maart,

Met aankondiging van Massive attack en James blake.

Plzplzplz..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken