DOUR festival 2020

NEW! The Prodigy and twelve other new names for Dour Festival 2016 : BIRDY NAM NAM / DJ Premier & The Badder / J.C.Satàn / Lady Leshurr / Max Graef Band / Nastia / PRhyme / Seth Gueko / SOOM T / Stormzy / The Soft Moon / VALD !

DJ Premier, Max Graef en The Soft Moon zijn wel leipe toevoegingen. Hopen dat die ergens in NL staan deze zomer.

Premier is echt ziek wow, geweldig dat ie naar Dour komt.. hopelijk meer van die namen.. Birdy Nam Nam is ook wel sterk! Raar dat de prodigy komt langs een kant, langs de andere kant wel begrijpelijk want ze doen zowat heel europa rond ..

Underworld, Floating Points, Etienne de Crécy, N’To, David August, Pantha du Prince, Dave Clarke, Len Faki, Mind Against, Four Tet, MCDE (Motor City Drum Ensemble), Chandler. Jauz, Audio, Gridlok, Danakil, Biga*Ranx, Yannis Odua, Congo Natty, The Subways, Kadavar, Frank Carter & The Rattlesnakes, Destruction Unit, Odezenne, Jay Prince, Islam Chipsy & EEK en Mdou Moctar.

En nog steeds minstens 2 headliners te gaan, want Underworld sluit af na Sigur Ros. Indrukwekkend qua grotere namen dit jaar maar precies wel erg sterk de nadruk op electronica en feesten...

En nog steeds minstens 2 headliners te gaan, want Underworld sluit af na Sigur Ros. Indrukwekkend qua grotere namen dit jaar maar precies wel erg sterk de nadruk op electronica en feesten…

Klopt, al doen de headliners me persoonlijk minder, en is deze lichting qua elektronica kwalitatief gezien gewoon top notch. Floating Points, Pantha du Prince, Four Tet en MCDE zijn gewoon enkele van de meest relevante en interessante namen binnen de elektronische muziekscene. Daarnaast zitten er met Mind Against, Dave Clarke en Len Faki ook gewoon de knallers/gevestigde namen binnen house en techno(aflopend in kwaliteit imo). Als ze dan toch die richting op gaan, doen ze het in ieder geval goed.

Ook twee heerlijke psychnamen met Mdou Moctar en Destruction Unit trouwens. Puike aankondiging.

Kereltje wrote:
En nog steeds minstens 2 headliners te gaan, want Underworld sluit af na Sigur Ros. Indrukwekkend qua grotere namen dit jaar maar precies wel erg sterk de nadruk op electronica en feesten…

Klopt, al doen de headliners me persoonlijk minder, en is deze lichting qua elektronica kwalitatief gezien gewoon top notch. Floating Points, Pantha du Prince, Four Tet en MCDE zijn gewoon enkele van de meest relevante en interessante namen binnen de elektronische muziekscene. Daarnaast zitten er met Mind Against, Dave Clarke en Len Faki ook gewoon de knallers/gevestigde namen binnen house en techno(aflopend in kwaliteit imo). Als ze dan toch die richting op gaan, doen ze het in ieder geval goed.

Ook twee heerlijke psychnamen met Mdou Moctar en Destruction Unit trouwens. Puike aankondiging.
Er zijn nog maar 57 van de 250 acts bekend, ofwel 1/5e.. Wil niet zeggen dat er een overgrote meerderheid electronische acts zullen zijn, al gingen ze die richting van vorig jaar toch al een beetje uit ofniet? De headliners spreken me niet zo super aan en vind meer de kleine namen leuker dan de grote (maar dat is dan voor mij persoonlijk hé)
Ik verwacht nog wel wat leuke dingen van hen..!
Vraag me af of we deze dan kunnen wegschrappen voor PKP, of niet.. ?

Focus ligt altijd op elektronica. Tja indrukwekkend weer, maar ik ga dit niet nog een keer 5 dagen trekken.

De balans zal nog wel terug in orde komen, uiteindelijk krijgen we dezelfde podia als vorig jaar en zijn er nog 200 acts te gaan. En in de gitaargenres stelt Dour ook zelden teleur. Maar mijn punt is eerder dat Dour nu duidelijk de electronica vooruit schuift en zich zo als concurrent van o.a. Melt en Dekmantel profileert, daar waar het festival de vorige jaren meer de eclectische mix aan genres benadrukte.

Die zaterdag is voorlopig wel al zijn 60 euro waard: Underworld, Sigur Ros, Pantha Du Prince, The Soft Moon, Frank Carter en JC Satan. Destruction Unit staat er die dag ook, moet ik maar eens een luisterbeurt geven dan.

De balans zal nog wel terug in orde komen, uiteindelijk krijgen we dezelfde podia als vorig jaar en zijn er nog 200 acts te gaan. En in de gitaargenres stelt Dour ook zelden teleur. Maar mijn punt is eerder dat Dour nu duidelijk de electronica vooruit schuift en zich zo als concurrent van o.a. Melt en Dekmantel profileert, daar waar het festival de vorige jaren meer de eclectische mix aan genres benadrukte.
Die zaterdag is voorlopig wel al zijn 60 euro waard: Underworld, Sigur Ros, Pantha Du Prince, The Soft Moon, Frank Carter en JC Satan. Destruction Unit staat er die dag ook, moet ik maar eens een luisterbeurt geven dan.

Klopt daarin heb je wel gelijk. Aan de andere kant waren ze natuurlijk al de grootste concurrent van Melt(en vice versa, iedereen die ik ken die naar één van beide ging of gaat twijfelt/twijfelde tussen de twee). Van Dekmantel en Dimensions zie ik ze niet zo snel een concurrent worden. Daarvoor zou de nadruk volledig op elektronische muziek en alles daaromheen moeten liggen(inclusief op en top geluid, en dan hebben ze bij Dour nog een lange weg te gaan), en minder op de feestsfeer en het vrije(op Dekmantel - by day welteverstaan - wordt zelfs wiet streng geboycot). Bovendien zie ik ze de variatie in het programma niet gauw volledig opgeven.

Sigur Ros en Pixies zijn de headliners, dus waar maken we ons druk om. Dat geeft voor toch wel aan dat ze echt niet alleen op elektronica focussen.

Dit jaar toch al veel bekendere namen, die vroeg bekend zijn.Wie weet wat er nog volgt....
Misschien hier door de prijsstijging van de tickets?

Om 17u weer 31 namen.

Walk Off The Earth kan alvast opgeschreven worden. Komen toevallig om 17u met een Belgische festivaldatum. Gelukkig zijn er 8 podia, zodat meuk zoals deze niet eens opvalt.

We hebben bewust gewacht met de eerste drum’n’bass-aankondiging. Onze excuses, maar de enige reden was om nòg steviger uit de hoek te komen:
Rudimental, Bad Company Uk (Full Original Lineup), Spor, Blackout Showcase feat. Black Sun Empire, State of Mind, Neonlight & MC LowQui en Maduk spelen allemaal op Dour deze zomer!

Hip hop! De Amerikaan A$ap Ferg en de Fransman Oxmo Puccino vervoegen de reeds uitgebreide rap-line up. Ook Deluxe maakt z’n grootse comeback op de Plaine de la Machine à Feu.

Op technovlak kunnen we diegenen die in 2014 getuige waren van de geweldige set van Mr. Oizo geruststellen: de Franse producer komt terug. Net zoals Maceo Plex, Boris Brejcha, Bicep, Bjarki en Faitma Yamaha. Te ontdekken: La Mverte, Lotic en Branko, die allen ten dans spelen in het Labo.

Rockfanaten, ook aan jullie wordt gedacht, met trots kondigen we aan: Allah-Las, Fat White Family, Nick Waterhouse en Protomartyr.

Verder is het uitkijken naar Venetian Snares live, Nosaj Thing, Panda Dub Live Band, Club cheval, Gold Panda, Ta-Ku, Kanka, Manudigital, Mbongwana Star, Sango en U-Roy & King Sturgav.

Dour c’est l’amour …

Ik ga niet klagen over de weinige gitaarnamen, want die zijn er wel boenk op. Ik denk dat ik mij dit weekend een zaterdagticket ga aanschaffen: Sigur Ros, Underworld, Protomartyr, The Soft Moon, Allah-Las, Fat White Family, Pantha du Prince, Frank Carter en J.C. Satan.

Zo te zien is de strategie dit jaar dezelfde programmering als gewoonlijk, maar dan met grote namen erboven om de ticketverkoop aan te dikken. The Prodigy, Rudimental en Wiz Khalifa op 1 dag schreeuwt ook gewoon om snel uit te verkopen.

Kereltje
@joske
Ik ga niet klagen over de weinige gitaarnamen, want die zijn er wel boenk op. Ik denk dat ik mij dit weekend een zaterdagticket ga aanschaffen: Sigur Ros, Underworld, Protomartyr, The Soft Moon, Allah-Las, Fat White Family, Pantha du Prince, Frank Carter en J.C. Satan.

Doen ze niet slecht. Ik vindt het toch wel erg zuur dat dit festival zo´n raar sfeertje heeft maar die line-up elk jaar is toch wel erg fijn.

Wat een lineup. Shit man, zeer sterk.

Zeker beter dan de lineup van vorig jaar. Of toch meer mijn ding.

Echt jammer dat het op papier beter is dan in de werkelijkheid. Mijn rot ervaring uit 2014 ben ik nog niet vergeten, al zit ik nu serieus te twijfelen om gewoon te gaan.

Users who are viewing this thread