DOUR festival 2020

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dat is voor niemand leuk. Waarom boeken ze zoiets als headliner en niet een elektronische act. Niemand die dit gaat boeien daar en het geluid op het hoofdpodium is kut. Heel zonde.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Dat is voor niemand leuk. Waarom boeken ze zoiets als headliner en niet een elektronische act. Niemand die dit gaat boeien daar en het geluid op het hoofdpodium is kut. Heel zonde.
.

Niet te snel oordelen. Sigur Ros trekt ontzettend veel dagjesmensen aan die speciaal daarvoor komen (wat wil je met een ticketprijs die bijna even laag ligt als een apart concert).

Op dezelfde wijze Bon Iver als Belgische exclusive gezien op Dour 2012. De wei stond bomvol enthousiaste mensen (voor de helft met dagtickets), geluid was uitstekend, set van 75 minuten met zonsondergang op de achtergrond. Die show was beter dan de 2 Belgische zaalshows die Bon Iver die tour gedaan heeft.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Volgende week overigens een grotere lading namen.

Ik denk spontaan aan het feit dat Sleep en Melvins in de buurt zijn, en dat Dour vorig jaar met Sunn O))) en Electric Wizard al 2 moeilijk grijpbare namen vastkreeg in het hardere genre. Turbonegro, Refused en Deftones zouden ook wel typische boekingen zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Een vaststelling die ik de voorbije jaren gemaakt heb: op dagen dat er een grote, meer mainstream headliner stond (Bon Iver, Phoenix, Franz Ferdinand) was er ook veel meer 'normaal' volk aanwezig in verhouding tot de hoeveelheid die komt voor feestjes en drugs. Ik denk dus dat Dour aan een doelbewuste strategie bezig is om haar publiek wat op te waarderen. De dagtickets van Pixies en Sigur Ros zullen nu namelijk hoofdzakelijk naar mensen gaan die gewoonlijk Werchter of Pukkelpop verkiezen en meer voor de muziek komen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Maar los van het publiek is het te afhankelijk van het weer en is de hele sfeer, het eten, het geluid, basisvoorzieningen en aankleding marginaal. Voor mij is een dagticket niet echt te doen, maar voor een weekendticket moet er nu wel iets uitzonderlijks staan (Aphex Twin bijvoorbeeld zou me er wel heen krijgen).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Zo meteen waarschijnlijk een pakketje van 14 namen. Blijkbaar hebben ze per ongeluk te vroeg iets op Facebook gepost en meteen terug verwijderd. En Wiz Khalifa zou ertussen zitten.

Edit: Dour staat al op de tourlist van Wiz Khalifa, 14 juli.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Zo meteen waarschijnlijk een pakketje van 14 namen. Blijkbaar hebben ze per ongeluk te vroeg iets op Facebook gepost en meteen terug verwijderd. En Wiz Khalifa zou ertussen zitten.

Edit: Dour staat al op de tourlist van Wiz Khalifa, 14 juli.
http://festileaks.com/2015/12/wiz-khalifa-mac-demarco-en-12-anderen-dour-2016/
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Inderdaad, al zou ik John Talabot graag eens zien. En Mac DeMarco en Wiz Khalifa ook leuk. Maar ik ga echt niet naar Dour volgend jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Lijkt me vooral de hiphoppers en elektronicaliefhebbers eventjes pleasen, nu de indiefans al zitten te kwijlen op Pixies, Sigur Ros en Mac Demarco. In januari zullen de zware gitaren dan wel volgen. Sleep kondigt steeds meer festivals aan en lijkt half juli in Europa te zitten, dit moet wel lukken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
Daar heb je gelijk, ik moet zelf ook niets van Wiz Khalifa weten. Maar het zijn namen die vlak voor Kerst nog wel wat early bird tickets doen verkopen (de prijs gaat waarschijnlijk nog omhoog gaan).

Wel opvallend: voor de eerste keer elke dag een headlinerwaardige naam. De voorbije jaren had je altijd een balans tussen enerzijds het kaliber Snoop Dogg, Smashing Pumpkins, Phoenix en anderzijds kleinere headliners als Girls In Hawaii, Flume en The Vaccines. Nu heb je al 3 namen staan die Vorst Nationaal kunnen vullen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.281
1.347
Daar heb je gelijk, ik moet zelf ook niets van Wiz Khalifa weten. Maar het zijn namen die vlak voor Kerst nog wel wat early bird tickets doen verkopen (de prijs gaat waarschijnlijk nog omhoog gaan).

Wel opvallend: voor de eerste keer elke dag een headlinerwaardige naam. De voorbije jaren had je altijd een balans tussen enerzijds het kaliber Snoop Dogg, Smashing Pumpkins, Phoenix en anderzijds kleinere headliners als Girls In Hawaii, Flume en The Vaccines. Nu heb je al 3 namen staan die Vorst Nationaal kunnen vullen.

Wiz Khalifa had laatst Vorst Nationaal verre van uitverkocht hoor. Zelfs met A$ap Rocky bij hem.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Oeioei, er komt een deephouse night in de Petite Maison. Lijkt allemaal wat commerciëler te zijn dan vorig jaar, al is dat natuurlijk moeilijk concluderen met 5% van de namen bekend. DJ Paypal, John Talabot en Sigur Ros zijn aardig, maar echt edge-cutting namen staan er nog niet. Sleep zou wel een onwijs toffe toevoeging zijn.
 

Guido

Playlistbediener
5 jan 2016
19
0
Iemand al enig idee wanneer de volgende lading namen ongeveer zou komen?
Zou dan ook de prijs van een ticket stijgen? Want dat was andere jaren wel maar nu is daar niks over gemeld.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.484
726
In de tweede helft van januari vermoed ik. Gewoonlijk beginnen ze eind januari/begin februari met het (twee)wekelijks droppen van pakketjes.

En de prijs kan mogelijk nog wel stijgen. De verwoording die ze momenteel gebruiken doet in ieder geval vermoeden dat het een soort early bird actie is tegen de prijs van vorig jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken