DOUR festival 2020

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik heb wel vernomen van mensen dat het een heel raar sfeertje is daar, blijkbaar niet te gezellig. Maar is ook maar van horen zeggen natuurlijk.
Heel veel drugs, hele slechte voorzieningen en belabberde geluidskwaliteit. Misschien iets wat je een keer meegemaakt moet hebben. Ik heb me daar wel vijf dagen vermaakt maar ik zou niet nog eens gaan, ondanks dat een aantal vrienden wel gaat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
mattman wrote:
Mijn rot ervaring uit 2014 ben ik nog niet vergeten

Vertel :p

Ik bespaar iedereen de gedetailleerde verhaallijn maar ik geef wel even deze woorden mee: drugs, modder, drugs, andermans-kots-op-mijn-shirt, drugs, mongolen-die-DOUREEEUUUH-roepen, drugs, smerigheid, drugs, kutvolk.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Eeuwig zonde dat zo´n mooie line-up elk jaar als het ware wordt weggegooid. Als ik die verhalen van jullie allemaal hoor, ik blijf er ver van weg.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Straks 15 namen voor de Cannibal Stage. Ben benieuwd of ze iets gedaan hebben met de aanwezigheid van Sleep, The Melvins, Turbonegro, ... in die periode.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Life of Agony, Madball, Lagwagon, Mass Hysteria, The Bronx, Eyehategod, Le Bal des Enragés, Dagoba, Nasty, Being As An Ocean, Between The Buried And Me, Protest The Hero, Do Or Die, The Arrs en KomaH vervoegen Kadavar, Frank Carter & The Rattlesnakes en The Subways op de line up van de Cannibal Stage.

Meh. Donderdag wel wederom 30 namen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Als ik naar Dour zou gaan, dan zou ik Eyehategod alvast niet willen missen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Life of Agony, Madball, Lagwagon, Mass Hysteria, The Bronx, Eyehategod, Le Bal des Enragés, Dagoba, Nasty, Being As An Ocean, Between The Buried And Me, Protest The Hero, Do Or Die, The Arrs en KomaH vervoegen Kadavar, Frank Carter & The Rattlesnakes en The Subways op de line up van de Cannibal Stage.

Meh. Donderdag wel wederom 30 namen.
Life of Agony en Lagwagon zijn best wel leuke namen :) The Subways ooit op Pukkelpop gezien en die speelden super vals. Ik herinner me nog als gisteren de quote: "There's something wrong with our f*cking equipment". Tja, als je 't daar op wil steken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Er staan weldegelijk wat goede namen ja (Eyehategod voorop). Maar ik vind het gewoon wat meh in vergelijking met de Cannibal Stage van vorig jaar (Electric Wizard, Gojira, Anti-Flag, APTBS, ...).

Django Django en Together PANGEA staan op Welcome To The Village in Nederland, zelfde weekend als Dour. Delen elk jaar wel wat internationale namen (dit jaar reeds Protomartyr), en de 2 voorgenoemde zie ik ook wel passeren.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Richie Hawtin, DJ EZ, Maya Jane Coles, Damian Lazarus, Daniel Avery, Popof, Marek Hemman, Borgore, Mefjus feat. Maksim MC, Dope D.O.D., Tha Trickaz, Ivy Lab, Alix Perez & Eprom present SHADES, Comah, Django Django, Poliça, Band of Skulls, King Khan & The Shrines, Rhye, Elliphant, Flavien Berger, Suuns, Goldlink, Kevin Gates, Denzel Curry, Hayden James, Adrian Sherwood, Dorian Concept, Emicida, Uproot Andy, Harrison Stafford & The Professor Crew, Blondy Brownie, CYRK live, La Jungle, Lawrence Le Doux, Lefto, Roméo Elvis & Le Motel en Woodie Smalls.

Nu ook dag- en podiaverdelingen op de site.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Komen er nog headliners denken jullie? Kunnen we nog een Kendrick of Cypress Hill verwachten?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Komen er nog headliners denken jullie? Kunnen we nog een Kendrick of Cypress Hill verwachten?

Kendrick en Cypress Hill verwacht ik niet meer (de eerste te groot, de tweede reeds in AB). Maar er komen zeker nog headliners, de vrijdag heeft namelijk nog geen grote namen op hoofdpodium. En als ze iets evenwaardig aan SBTRKT - 2ManyDJs willen boeken zal de woensdag ook wel iets groot hebben.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Vet chill dat Angela Merkel ook eindelijk een account heeft aangemaakt, en zowaar in het Nederlands haar mening geeft over een Belgisch festival.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
970
291
Netsky op Dour, die pakken wel veel goeie namen weg dit jaar van Werchter
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
Wel opvallend dat ze zoveel grote namen kunnen boeken zonder significante prijsstijging en zonder de rest van de affiche zwaar in kwaliteit te doen zakken tegenover voorgaande edities. Netsky + The Prodigy + Rudimental + Wiz Khalifa + Underworld + Sigur Ros + Pixies, dat zijn allemaal namen die op de majors nog steeds hoge posities kunnen eisen. En dan is er nog een dag waar de headliner(s) TBC zijn.

Netsky (2016) en 2Manydjs (2015) als afsluiter van 'slechts' de preparty is sowieso al een dikke middenvinger naar Werchter en Pukkelpop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
645
The Vaccines, Baloji, Salut C'est Cool en La Colonie de Vacances spelen net als Netsky op de preparty.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.006
2.064
Wel opvallend dat ze zoveel grote namen kunnen boeken zonder significante prijsstijging en zonder de rest van de affiche zwaar in kwaliteit te doen zakken tegenover voorgaande edities. Netsky + The Prodigy + Rudimental + Wiz Khalifa + Underworld + Sigur Ros + Pixies, dat zijn allemaal namen die op de majors nog steeds hoge posities kunnen eisen. En dan is er nog een dag waar de headliner(s) TBC zijn.

Netsky (2016) en 2Manydjs (2015) als afsluiter van ‘slechts’ de preparty is sowieso al een dikke middenvinger naar Werchter en Pukkelpop.
Vind ik niet, de pre party's van pukkelpop moeten niet onder doen en bij Werchter bestaat dat niet. Daar hebben ze trouwens jaarlijks de grootste dance artiesten/acts ter wereld om af te sluiten na de headliners.

Wel vind ik Dour een heel sterke line up hebben vant jaar, ze overtreffen voorlopig pukkelpop waar het dit jaar tot nu toe heel mager is. Misschien eens naar Dour gaan ipv Pukkelpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Joe wrote:
Misschien eens naar Dour gaan ipv Pukkelpop.

Ik zou nog een paar keer goed nadenken, lees maar even terug naar ervaringen van andere forumleden
simple-smile.png

Misschien trekt deze lineup wat toffere mensen? Eens geen mensen die stijf van de bollen constant 'dooouurrheuuuh!' roepen en die wel voor de muziek gaan? Of is dat wel héééél optimistisch van mij?

 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.006
2.064
Joe wrote:
Misschien eens naar Dour gaan ipv Pukkelpop.

Ik zou nog een paar keer goed nadenken, lees maar even terug naar ervaringen van andere forumleden
simple-smile.png
Haha ja, ik ken hun reputatie maar daar laat ik me niet door afschrikken. :)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Thomas wrote:
Joe wrote:
Misschien eens naar Dour gaan ipv Pukkelpop.


Ik zou nog een paar keer goed nadenken, lees maar even terug naar ervaringen van andere forumleden
simple-smile.png



Misschien trekt deze lineup wat toffere mensen? Eens geen mensen die stijf van de bollen constant ‘dooouurrheuuuh!’ roepen en die wel voor de muziek gaan? Of is dat wel héééél optimistisch van mij?
Gaat niet gebeuren.


Thomas wrote:
Joe wrote:
Misschien eens naar Dour gaan ipv Pukkelpop.


Ik zou nog een paar keer goed nadenken, lees maar even terug naar ervaringen van andere forumleden
simple-smile.png



Haha ja, ik ken hun reputatie maar daar laat ik me niet door afschrikken.
simple-smile.png
Vooral gaan, ik heb 5 hele leuke dagen gehad maar ik hoef niet nog een keer te gaan. Misschien ligt jou dit festival wel, en dan kan het heel leuk zijn. Het is iets wat je mee moet maken. Ik zou wel kaplaarzen meenemen, maar echt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken