DOUR festival 2020

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
644
Thomas wrote:
Joe wrote:
Misschien eens naar Dour gaan ipv Pukkelpop.


Ik zou nog een paar keer goed nadenken, lees maar even terug naar ervaringen van andere forumleden
simple-smile.png



Misschien trekt deze lineup wat toffere mensen? Eens geen mensen die stijf van de bollen constant ‘dooouurrheuuuh!’ roepen en die wel voor de muziek gaan? Of is dat wel héééél optimistisch van mij?

De waarheid zal ergens tussenin liggen. De mensen die komen om drugs te nemen en tussendoor wat muziek te gaan kijken komen altijd. Die weten namelijk dat ze op de organisatoren kunnen rekenen voor wat goede reggae/dub/acid/whatever en kopen zo snel mogelijk hun combi. De grote namen zullen ongetwijfeld ook meer 'normale' mensen aantrekken (sowieso dat het dit jaar zo goed als volledig uitverkoopt). Maar doordat er meer mensen komen verandert dat gewoon de balans in plaats van het aantal freaks terug te dringen.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Ben vorig jaar voor het eerst gegaan (combi) en had eigenlijk absoluut geen last van de drugsmensen of hoe je het ook wil noemen. Het enige dat me is bijgebleven is dat het optreden van Flume volledig verpest was door moshpits en "dourreuuhh" (ja, moshpits bij Flume), maar voor de rest merk je dat echt niet zo erg.

Dit jaar zijn we weer paraat!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
644
Tiga (live), Peaches, Fakear, Acid Arab (live), Roots Manuva, SOPHIE, MNEK, Pomrad, BEFFROI, Cakes da Killa, Stereoclip (live), Henri PFR, Kenji Minogue, Les R’tardataires, Oyster Node, Témé Tan, ULYSSE, Skepta, AllttA, Lunice, Wiley & Slimzee, Ryan Hemsworth, Yung Lean, Jazzy Bazz, Kirk Knight, TSR Crew, CASisDEAD, Chester Watson, Father, Caballero & JeanJass, Nixon, STIKSTOF, Jeanne Added, La Femme, FEWS, HONNE, Italian Boyfriend, The Scrap Dealers, Victoria+Jean, Factory Floor, Paula Temple, Randomer en Brain Damage (live).

3 podia zijn volledig, rest van de affiche komt over 'enkele dagen'.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.180
Maar zo is dat toch ook bij PKP waar de boiler vaak volstaat met mannen die wat genomen hebben? Waarschijnlijk in veel mindere mate in aantal maar daar wordt het ook gedaan en heb het al vaak gezien.. Het marginaal roepen etc heb ik nu nog niet gemerkt maar ik vind eerlijk gezegd Dour er op de jaren heen vooruit gaan waar PKP erop achteruit gaat, ben ook aan het twijfelen voor Dour al moet ik natuurlijk mensen vinden om mee te gaan haha

Btw over de namen, MNEK, Pomrad, Yung Lean, Fakear en HONNE zijn aanraders ^^
 

Jessefeyaerts

Campingartiest
16 feb 2014
65
2
Naar mijn eigen ervaring waren er op Pukkelpop veel meer druggebruikers & asociale mensen dan op Dour. Dour vond ik een ideaal festival. Je kan overdag overal vooraan staan en er heerst altijd een goede sfeer tijdens de optredens. Ook op de camping van Dour was er meer te beleven dan op Camping B van PKP (waar je overigens dik 30 minuten moet naar wandelen of op een overvolle bus wilt).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
644
+ Dan Deacon, Babyfather, STUFF., Danny L Harle, Fatima Al Qadiri, Petit Biscuit, Jacques, Haring, Dan San, Le Colisée, One Man Party, Glü, Tav Exotic, Why the eye, Samba De La Muerte, Moaning Cities, Konno N°1, Fumaça Preta en Lowup Soundsystem (feat. DJ Mellow & Max le Daron). Vorige week nog een hoop dub en drum n bass namen. Volgende donderdag is de affiche rond.

Heb wel het gevoel dat ze hun kruit al vroeg verschoten hebben. Vorige jaren was het elke keer boenk erop tot de allerlaatste aankondiging.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
644
ABRA / Akro / Black Mirrors / Bombay / Bonnie Banane / Cairo Liberation Front / City Kay / Cocaine Piss / Dalton Télégramme / Dave Luxe aka Young Luxenberg / DJ Nigga Fox / Doctor P feat. Krafty MC / Double Veterans / Douchka live / Food For Ya Soul / Fort Romeau / Gallant / Gan Gah / Gramatik / Hamza / Handless DJ / HE4RTBROKEN / Hilight Tribe / Hugo Freegow / Jungle by Night / Kong / Le Bask / Le Motel / Lefto / Leon Vynehall / Lil Silva / Loud / Marquis Hawkes / Maverick / MHD / Nevrland (Ssaliva + Munix) / Nikitch live / Olvo / Poirier / Regarde Les Hommes Tomber / Rozzma / Senamo & Seyté (La Smala) / Sharko / SHXCXCHCXSH / Silence Is The Enemy / Slaves / Steak Number Eight / Surfing Leons / The Black Heart Rebellion / Zora Jones

Laatste namen, de affiche is compleet.

Nu is het de timetable afwachten. Er staat per dag en podium al een running order online (zonder tijden), en op basis daarvan lijkt het dat de helft clasht van wat ik zaterdag wil zien :(
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Wat een gekke lineup eigenlijk. Zelfs qua grote namen verplettert Dour Pukkelpop dit jaar.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik verkies dit jaar Dour boven pkp.

Ik ga voor de eerste keer. Namen die ik wil zien zijn acid arab, Band of skulls, between the burried and me, Dagobah, Eyehategod, Fakear, Fat white family, Four tet, ho99o9, J.C. Satan, Kadavar, La mverte, Lagwagon, Mac Demarco, Pixies, Sigur ros, skepta, slaves, steak number eight, stormzy, the soft moon, the vaccines, tiga en venetian snares.

Welke bands moet ik zeker gezien hebben? Zijn er interessante plekken/stages op dour waar ik zeker moet geweest zijn?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Eigenlijk is de beste plek ver buiten het hele festival vandaan, maar ik zou wel af en toe langsgaan bij Petite Maison. Leuke stage, niet zo druk.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Eigenlijk is de beste plek ver buiten het hele festival vandaan, maar ik zou wel af en toe langsgaan bij Petite Maison. Leuke stage, niet zo druk.

Elektropedia moet je zeker langs gaan. Altijd feest en het is ook een enorm terrein.
 

Guido

Playlistbediener
5 jan 2016
19
0
Wanneer zouden we de time-table kunnen verwachten eind juni?
Ik zou het nu al zo graag weten.
Ik ga nu al 2 jaar en ik vind het geweldig. Drugs volk heb je overal zeker op pkp en daar heb ik een slechtere ervaring met die mensen dan op Dour waar de grote meerderheid nog "normaal" tegen je doet tegenover op pkp. waar veel jongere rond lopen die het voor de eerste keer doen en niet weten hoe ze er mee moeten omgaan.
 

Jessefeyaerts

Campingartiest
16 feb 2014
65
2
Wanneer zouden we de time-table kunnen verwachten eind juni?
Ik zou het nu al zo graag weten.
Ik ga nu al 2 jaar en ik vind het geweldig. Drugs volk heb je overal zeker op pkp en daar heb ik een slechtere ervaring met die mensen dan op Dour waar de grote meerderheid nog “normaal” tegen je doet tegenover op pkp. waar veel jongere rond lopen die het voor de eerste keer doen en niet weten hoe ze er mee moeten omgaan.

Inderdaad eind juni, ik vond dat Dour hier vorig jaar ook erg laat mee was.. Ik vermoed rond 24 juni.
Uiteindelijk heb ik toch besloten om een combi voor Werchter te kopen maar graag zou ik dit aanvullen met een dagje Dour :) iemand aanbevelingen over een dag? Want eigenlijk spreken alle dagen spreken me wel aan :D
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Heeft iemand tips voor de camping? Hoe vroeg moet je aanwezig zijn voor een goed plekje? Waar slaap je het best?
Is het trouwens lang wandelen van de afzetplaat van de pendelbus naar de camping?

Eyehategod heeft trouwens afgezegd :(
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ben nu al benieuwd naar de ervaringen van de brigade die dit jaar naar Dour gaan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Heeft iemand tips voor de camping? Hoe vroeg moet je aanwezig zijn voor een goed plekje? Waar slaap je het best?
Is het trouwens lang wandelen van de afzetplaat van de pendelbus naar de camping?

Eyehategod heeft trouwens afgezegd
frownie.png
Je slaapt nergens echt goed, omdat er overal constant lachgasbalonnen worden opgeblazen en er altijd mensen wakker zijn die helemaal naar de klote zijn. Als je niet op de Douravaan camping staat weet ik het niet eigenlijk. Maar de meeste dingen die je vraagt spreken wel voor zich. Enige tip die ik je echt mee kan geven is: NEEM KAPLAARZEN MEE. Maar echt, ik dacht vorig jaar ook, bergschoenen zullen wel genoeg zijn. Nou hebben we vorig jaar heel veel mazzel gehad met het weer, maar de avond dat het regende was je flink de lul. Dus neem het gewoon maar mee.
 

Guido

Playlistbediener
5 jan 2016
19
0
TettenVogel wrote:
Heeft iemand tips voor de camping? Hoe vroeg moet je aanwezig zijn voor een goed plekje? Waar slaap je het best?
Is het trouwens lang wandelen van de afzetplaat van de pendelbus naar de camping?

Eyehategod heeft trouwens afgezegd
frownie.png



Je slaapt nergens echt goed, omdat er overal constant lachgasbalonnen worden opgeblazen en er altijd mensen wakker zijn die helemaal naar de klote zijn. Als je niet op de Douravaan camping staat weet ik het niet eigenlijk. Maar de meeste dingen die je vraagt spreken wel voor zich. Enige tip die ik je echt mee kan geven is: NEEM KAPLAARZEN MEE. Maar echt, ik dacht vorig jaar ook, bergschoenen zullen wel genoeg zijn. Nou hebben we vorig jaar heel veel mazzel gehad met het weer, maar de avond dat het regende was je flink de lul. Dus neem het gewoon maar mee.

Slapen op Dour is inderdaad vaak een groot probleem. Iedereen is tot in de vroege uren wakker of doet een nachtje door. Dit gecombineerd met het luide geroep " DOOUUURHHHEEE" kan zeer vervelend zijn. een tip: neem niet camping A. Het is wel een sfeervolle camping maar als je iemand bent die toch zijn slaaprust nodig heeft raad ik deze camping af.

Ik zou zeggen zo vroeg mogelijk naar daar komen. ze zeggen altijd dat de camping open gaat om 12 u maar uiteindelijk is dit vroeger. Waardoor de campings die het dichts bij liggen onmiddellijk vol zitten. Dan ga je iets verder liggen, niet dat dit zo erg is maar voor dat je daar bent met je spullen kan soms heel lang duren aangezien het een enorme fille is. ( voordeel is wel als je wat verder ligt dat je goed kan voordrinken als je op weg bent naar de weide)

de wandeling van de afzet plaats tot de campings is toch redelijk lang. ik heb dit 2 jaar geleden ook gedaan. gelukkig had ik een steek karretje mee met al de spullen van mij en een vriend op liggen zodat we alles in 1 keer konden doen. het nadeel is de trappen die je moet doen en de kiezel voor de ingang, maar als je met 2 bent valt dit goed mee en is zo een steekkarretje zeker heel handig.

Kaplaarzen zeer goeie tip! Of wel waterdichte leger bottines voldoen ook wel ( liefst zo hoog mogelijk van formaat anders loopt het er gewoon in.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Wij lagen vorig jaar op camping D, vrij ver zelfs op die camping, omdat onze bus werd tegengehouden voor drugscontrole en we dus een uur vertraging hadden. Daar was het echter wel hééél rustig.
 

Guido

Playlistbediener
5 jan 2016
19
0
Iemand nog tips over namen die ik zeker moet zien?
Liefst geen dnb of hip hop. (dat zijn niet zo mijn genres)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.180
Iemand nog tips over namen die ik zeker moet zien?
Liefst geen dnb of hip hop. (dat zijn niet zo mijn genres)
Dat is zowat 90% van die line up?
Gallant, ODESZA, Petit Biscuit, MNEK, Pomrad, Nick Waterhouse, Honne, Django Django, Ta-Ku, 20syl, Floating Points zijn zowat aanraders :) (los van wat er op het hoofdpodium staat..)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken