De dag van

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Nou ja, ik wil best hoor. Vandaag nog niet heel veel tijd gehad om erover na te denken, dus excuus.
De keuze van vandaag is Rival Sons, een band waarvan ik verwacht dat jullie de naam wel kennen, maar nog niet echt heel veel nummers. Rival Sons balanceert perfect tussen bluesrock en hardrock. Pas opgericht in 2009, maar de heren hebben verleden jaar met Feral Roots één van mijn favoriete albums uitgebracht. Het is wel een band waar je van moet houden, dus ik ben benieuwd. Brand los!

Favoriete nummer is gelijk het titelnummer:
<iframe title="Feral Roots" width="100%" height="522" src="https://www.youtube.com/embed/kBnZtinkLCA?feature=oembed" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;"></iframe>

Ook een lekker nummer van Feral Roots:
<iframe title="Back In The Woods" width="100%" height="522" src="https://www.youtube.com/embed/hn0re6nTuqY?feature=oembed" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;"></iframe>

Dan gaan we iets verder terug de tijd in:
<iframe title="Rival Sons - Electric Man (Official Video)" width="100%" height="392" src="https://www.youtube.com/embed/wRfRIXg2spo?feature=oembed" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;"></iframe>

En als laatste Hollow Bones, Pt. 2 (Pt. 1 is ook zeker de moeite waard, alleen vind ik deze iets beter):
<iframe title="Rival Sons - Hollow Bones Pt. 2 (Official Audio)" width="100%" height="392" src="https://www.youtube.com/embed/LtaGtmL5F7E?feature=oembed" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;"></iframe>

Kijk, dat bedoel ik.... topband hoor... die komen er wel... waren op Bospop een van de hoogtepunten voor mij !
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Rival Sons, ja leuke band. Gezien op Pinkpop tijdens de Bruce Springsteen dag waar ze de mainstage opende als ik me het goed herriner. En dat vond ik een aangename verrassing.

Ik wil deze 2 nummers er in gooien:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=M1W2kOBvhs4[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ps6oF-_XaN4[/youtube]

Het vreemde, ik zal niet snel naar een los concert van zo'n band gaan. Maar op een festivalweide lekker overdag is het gewoon meer dan een prima bandje. Maar hoeft voor mij ook weer niet te hoog op het affiche te staan. Maar goed, goede "overdag" bands moeten er ook zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Rival Sons, ja leuke band. Gezien op Pinkpop tijdens de Bruce Springsteen dag waar ze de mainstage opende als ik me het goed herriner. En dat vond ik een aangename verrassing.

Ik wil deze 2 nummers er in gooien: Keep on Swingin' en Pressure and Time.

Het vreemde, ik zal niet snel naar een los concert van zo’n band gaan. Maar op een festivalweide lekker overdag is het gewoon meer dan een prima bandje. Maar hoeft voor mij ook weer niet te hoog op het affiche te staan. Maar goed, goede “overdag” bands moeten er ook zijn.
Even opgezocht, want dat kon ik me niet voorstellen in 2012. Die hebben toen de 3FM Stage geopend, maar blijkbaar alsnog een goede indruk achtergelaten ;) Goed om te horen.
Ik heb ze nu vier keer gezien, Graspop zou mijn vijfde worden. Van mij mogen ze wel aardig hoog staan, maar ik ben wel realistisch genoeg om te zien dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken. Denk dat het wel aardig is voor in het midden van het programma.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Soortgelijke ervaring als Indiaan met deze band. Goede opwarmer als eerste op het hoofdpodium van Rock Werchter 2011. Die twee recente songs doen me zeer weinig, vind Keep on Swinging en met name Pressure & Time dan aanzienlijk beter klinken. Bluesrock voor mij muziek die live spannender is dan op cd, al zijn er hier en daar uitzonderingen.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Rival Sons, ja leuke band. Gezien op Pinkpop tijdens de Bruce Springsteen dag waar ze de mainstage opende als ik me het goed herriner. En dat vond ik een aangename verrassing.

Ik wil deze 2 nummers er in gooien: Keep on Swingin’ en Pressure and Time.

Het vreemde, ik zal niet snel naar een los concert van zo’n band gaan. Maar op een festivalweide lekker overdag is het gewoon meer dan een prima bandje. Maar hoeft voor mij ook weer niet te hoog op het affiche te staan. Maar goed, goede “overdag” bands moeten er ook zijn.

Even opgezocht, want dat kon ik me niet voorstellen in 2012. Die hebben toen de 3FM Stage geopend, maar blijkbaar alsnog een goede indruk achtergelaten ? Goed om te horen.
Ik heb ze nu vier keer gezien, Graspop zou mijn vijfde worden. Van mij mogen ze wel aardig hoog staan, maar ik ben wel realistisch genoeg om te zien dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken. Denk dat het wel aardig is voor in het midden van het programma.
Was inderdaad de 3FM stage ja. Dacht even de main. Persoonlijk vind ik deze muziek net niet "spannend" genoeg om de diepte in te gaan in een nacht. En daarom vind ik het ook prima dat ze lekker overdag spelen. No nonsense, recht toe recht aan... dat soort bands moeten er ook zijn.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Qua naam ken ik ze wel. Muziek niet echt. Bluesy rock. Ik snap wel dat je dit heel gaaf kan vinden. Heb ze nooit live gezien, maar dit maakt me wel nieuwsgierig.

Feral roots
Heerlijk nummer. Fijne uithalen van de zanger. Is niet echt mijn genre, maar interesse is gelijk gewekt. Leuk!

Back in the woods
Wat meer drums georiënteerd dit nummer. Lekker refreintje. Begin er steeds meer in te komen. Grappig die gitaarsolo’s. Lekker bluesy, terwijl het echt niet mijn ding is.

Electric man
Nummer komt wat cliché bij me over, maar klinkt heel goed. Kwalitatief een goede act lijkt me. Hoewel cliché, prima nummer ook weer.

Hollow bones pt. 2
Heerlijk nummer ook hoor. Hier kan ik wel vaker naar luisteren. Eigenlijk alle nummers wel. Mooie keuzes.

Leuk om kennis mee te maken. Jammer dat ze al heel veel uit hebben, want waar moet ik beginnen??? Grappig dat je hier niet hun Spotify hits hebt neergezet ?? Zanger raakt me wel.

Ga dit zeker vaker luisteren. Mijn favoriet na 2 x luisteren is toch wel Hollow bones pt. 2, hoewel Feral roots ook top is ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
De dag van Filter..... ik begin deze band steeds meer te waarderen. Richard Patrick de frontman van Filter heeft altijd meer in de schaduw gestaan van andere industrial bands. Ook hebben ze denk ik veel last gehad van de grunge hype. Richard Patrick was volgens mij ook te zien in de docu Hired Gun. Interessante docu over muzikanten. Hij is ook tourgitarist geweest van NIN. Het nummer Hey man nice shot was redelijk controversieel aangezien sommigen dachten dat het over Kurt Cobain ging.

Ze hebben net een nieuwe single uit. Daarom misschien leuk om eens mee kennis te maken. Of er in te verdiepen. Ze bestaan al een tijdje, vandaar 5 nummers.

Take a picture (1999)
https://youtu.be/h8MAHQhKe7Q

So I quit (2002)
https://youtu.be/GO12QEIwIuQ

Thoughts and prayers (2020)
https://youtu.be/aiGma9q_Z1U

What’s Next (2008)

https://youtu.be/PTJs6-FfRCo

Hey Man Nice Shot (1995)

https://youtu.be/o9mJ82x_l-E
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Haha, Filter: wat een klassieker. Ik vind Hey Man, Nice Shot dus echt een lekker nummer om naar te luisteren. Prima opbouw. Rest trekt me niet erg, heeft het ook nooit gedaan overigens. What's Next kan er zeker nog mee door, maar de rest trekt me niet en dat is best knap met zo'n discografie.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Sorry Marc, Industrial is echt helemaal niet mijn ding. Nog nooit van de band gehoord ook, terwijl ik mezelf toch wel een muziekkenner noem. Eerste nummer ging nog wel, net als het begin van het laatste nummer. Maar trek het zeer slecht als het tempo en de intensiteit omhoog wordt geschroefd.


De band van vandaag is Vistas, een Schotse groep die indiepop maakt en flink aan de weg aan het timmeren is. Na een paar losse singles en een EP is dit jaar de eerste LP Everything Changes In The End uitgebracht. Vind het alleraardigst klinken en kan behoorlijk enthousiast van zulke bandjes worden. Hebben voor zover ik kan zien nog nooit buiten het VK opgetreden, hoop dan ook dat deze band in 2021 naar Nederland komt voor een festivalshow of een zaaltour.

Fade (2018)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=brV__HPMOFU&ab_channel=Vistas[/video]

Tigerblood (2018)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0eqZyUi-hvo&ab_channel=vistasVEVO[/video]

Everything Changes In The End (2020)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=YT7z2WpFIng&ab_channel=Vistas[/video]

November (2020)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=z7N7iit3Ues&ab_channel=Vistas-Topic[/video]
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Ik krijg bij dit soort bandjes altijd het gevoel dat het weer een geval van 'dertien in een dozijn' is. Vind het dan ook niks voor mij. Ik word sowieso niet echt vrolijk van indiepop. dus misschien verklaart dat ook een hoop.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Ik krijg bij dit soort bandjes altijd het gevoel dat het weer een geval van ‘dertien in een dozijn’ is.

Herkenbaar hoor! Elk jaar zijn er meerdere bandjes waarvan je denkt dat ze op het punt staan helemaal door te breken om een lange carrière tegemoet te gaan en dat je vervolgens de jaren erna zeer weinig of helemaal niets meer van hoort. Komt denk ik voornamelijk omdat het lastig is om je als band in het indiepop genre écht te onderscheiden en er snel van hype naar hype wordt gesprongen.

Neemt niet weg dat bij mij Vistas wat zang, sound en songs betreft bovengemiddeld goed scoort. De sterke, catchy refreinen spreken me vooral aan.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Naam zegt me niks. Klinkt in eerste instantie steviger dan ik verwacht had. Jammer dat de bandleden er zo studentikoos uitzien. Jammer ban de uitstraling. Eerste nummer echt wel oké. Kan ik wel naar luisteren. Erg benieuwd naar het tweede nummer. Klinkt ook erg leuk. Ben wel bang dat de verveling snel kan toeslaan met deze muziek. Ze hebben wel een punkie geluid. Niet zo indiepop als ik verwacht had. Komt misschien ook door de feedback van Dave. Kan hier prima naar luisteren. Derde nummer, meer van hetzelfde, maar klinkt kwalitatief goed. Heb het idee dat ik wel een bepaalde honger / frisheid proef bij deze band. Het is niet helemaal mijn genre, maar misschien wat meer gaan luisteren. Lastige keuzes aangezien The Verve, Rival Sons nu ook al regelmatig voorbij komen. Tel daarbij op de nieuwe releases (SOAD en FF oa, erg blij mee) van muziek die ik normaal al luister, hou zo geen tijd over.
Even wat gas terugnemen met het laatste nummer November. Wel een toepasselijke songtitel. Er schiet me iets van herkenning te binnen van een andere band, maar ik kom er niet op. Zanger laat wel wat andere kwaliteiten horen in dit nummer. Moet ook wat denken aan We were promised jetpacks (iemand bekend mee?). Goed nummer dit. Wel de winnaar voor mij. Vistas dus, leuke kennismaking en een band om te onthouden.

@Gesp
Leuke reactie mbt Filter. Daarom vind ik dit forum zo interessant. Muziekliefhebbers maar toch vooral op eigen smaak. Verder had ik wel wat meer “deelnemers” verwacht, maar ik denk dat veel mensen hier toch komen om te festivallen en wat minder interesse hebben in (andere) muziek. Zal proberen de volgende keer wat te kiezen wat hopelijk iets meer bij jouw smaak aansluit.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Vandaag is het de beurt aan The Temperance Movement, een Engelse band opgericht in 2011. Helaas kwam dit jaar het nieuws dat hun zanger, Phil Campbell, uit de band stapte om meer tijd aan zijn gezin te besteden. Logische reden, wel jammer voor de band. Ik heb ze in maart 2018 mogen zien in de Melkweg en dat was me daar een fantastisch concert. Campbell die zo druk over het podium bewoog, wat een energie.
Ik heb stiekem hoop op een goede zanger die de plaats van Phil kan innemen, al gaat dat lastig worden en dan zou ik graag een tour met Rival Sons willen zien, maar dit is vast ijdele hoop ;)

De enorme 'Spotifyhitjes' laat ik aan jullie over, ik zou graag deze willen uitlichten.
Er horen uiteraard ook nummers bij: Midnight Black (2013).
https://youtu.be/CLJZX0dEdn8

Lastige klus om een favoriet aan te wijzen, maar Built-In Forgetter (2018) komt wel aardig in de buurt.
https://youtu.be/VORUDEzu89M

White Bear (2016)
https://www.youtube.com/watch?v=jus0LDfjKQ8

Ain't No Telling (2013)
https://www.youtube.com/watch?v=Z-_hoo6IrlE

We sluiten af met Love and Devotion (2018).
https://www.youtube.com/watch?v=uk5EkHkd9VQ
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Filter: Onbekend met deze band vooralsnog.
- Take a Picture: Dit had ik vroeger best tof gevonden. Maar nee mij net iets te "Amerikaans"
- So I Quiet. Dit kan ik wel waarderen, alleen het refrein trekt me minder.
- Thoughs and Prayers: Nee doet me totaal niks.
- What''s Next: Instrumentaal gaat het nog wel (niet zo tof als So I Quiet imo), maar zodra die gaat zingen is het bij mij wel klaar.
- Hey man, Nice shot: Ja dit is dan weer wel tof. Hier krijg ik behoorlijke NIN vibes van. Het meeste complete nummer van deze 5.

Conclusie: Band met behoorlijk wat potentie. Maar in de meeste nummers komt het er net niet uit. Maar met Hey Man, Nice Shot wel een zeer toffe ontdekking gedaan. Waarvoor dank.

Vistas: Ook mij onbekend
- Fade: Klinkt als iets wat ik 10 jaar best leuk gevonden zou hebben. Maar nu het me niet super veel meer doet. Krijg er een klein beetje Two Door Cinema Club vibe van maar dan is het weer net iets steviger.
- Tigerblood: Een beetje hetzelfde gevoel van als bij Fade.
- Everything Changes In The End: Weer idem, gaat niet meer goedkomen met deze band denk ik voor mij ;)
- November: nog steeds niet heel veel verandert

Conclusie: Het is niet dat ik deze band slecht vind. Maar het doet me denken aan een "typisch" Pinkpop bandjes (10 jaar terug) zoals White Lies of een Two Door Cinema Club. Maar uiteindelijk gaan dit soort bandjes voor mij niet genoeg de breedte/diepte in. Het luistert prima weg, en op een festivalletje kan ik me er prima mee vermaken. Maar thuis zou ik het ook weer niet heel snel opzetten.

@wenteldave, die van jou komt nog. Had dit net geschreven toen je post er niet stond.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Ken deze band niet. Naam wel eens voorbij horen komen. Heel stom misschien, maar het eerste wat mij te binnen schiet is de band Normaal. Zanger wel een karakteristieke stem. Beetje hillbilly rock & roll. Rauw randje.
Op naar het volgende nummer. Drum intro en een beat ring. Zanger maakt de band wel. Jammer dat deze vertrokken is zeg. Moeilijk te vervangen. Klinkt allemaal goed, maar niet mijn genre. Ik merk met de artiesten die je hier al onder de aandacht hebt gebracht dat dit allemaal wel jouw ding is. Leuk!
Derde nummer. Even iets rustiger starten. Gelijk het leukste nummer voor mij. Gave hoes trouwens ook. Zanger maakt ook weer heel erg dit nummer.
Ain’t no telling is aan de beurt. Klinkt ook goed. Merk wel dat ik de aandacht begin te verliezen bij het luisteren.
Laatste nummer Love and devotion. Klinkt goed, maar ik raak muzikaal niet geprikkeld. Zanger is echt top. Laatste nummer is voor mij een goede nummer 2. Het nummer White bear steekt er voor mij echt bovenuit. Gelukkig geen Normaal vergelijkingen die te binnen schieten.

Ik hoop voor je dat deze tour gaat komen. Vooralsnog zou ik dan alleen voor het hoofdprogramma gaan.

Nu nog even de spotify hitjes luisteren.

Btw is er een reden dat de linkjes vanuit YouTube moeten komen? Of is dat ook voor het visuele?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Ken deze band niet. Naam wel eens voorbij horen komen. Heel stom misschien, maar het eerste wat mij te binnen schiet is de band Normaal. Zanger wel een karakteristieke stem. Beetje hillbilly rock & roll. Rauw randje.
Op naar het volgende nummer. Drum intro en een beat ring. Zanger maakt de band wel. Jammer dat deze vertrokken is zeg. Moeilijk te vervangen. Klinkt allemaal goed, maar niet mijn genre. Ik merk met de artiesten die je hier al onder de aandacht hebt gebracht dat dit allemaal wel jouw ding is. Leuk!
Derde nummer. Even iets rustiger starten. Gelijk het leukste nummer voor mij. Gave hoes trouwens ook. Zanger maakt ook weer heel erg dit nummer.
Ain’t no telling is aan de beurt. Klinkt ook goed. Merk wel dat ik de aandacht begin te verliezen bij het luisteren.
Laatste nummer Love and devotion. Klinkt goed, maar ik raak muzikaal niet geprikkeld. Zanger is echt top. Laatste nummer is voor mij een goede nummer 2. Het nummer White bear steekt er voor mij echt bovenuit. Gelukkig geen Normaal vergelijkingen die te binnen schieten.

Ik hoop voor je dat deze tour gaat komen. Vooralsnog zou ik dan alleen voor het hoofdprogramma gaan.

Nu nog even de spotify hitjes luisteren.

Btw is er een reden dat de linkjes vanuit YouTube moeten komen? Of is dat ook voor het visuele?
Ik neem jou dus ook niet meer serieus. Een vergelijking met Normaal... Dit is echt de meest aparte vergelijking die ik ooit heb gehoord, haha.

Anders zou ik het natuurlijk ook niet doen. Ik laat jullie alleen artiesten horen die ik zelf ook wat vind. Zal de volgende keer proberen om iets van het huidige pad af te wijken.

Daar is niet echt een reden voor. Dit topic is begonnen met YouTubelinkjes, dus ik dacht dat ik dat ook maar ging gebruiken. Had misschien meer videoclips kunnen gebruiken, maar ik geloof dat ze er niet zoveel hebben, dus dan kom je al gauw bij alleen audio uit (of live (maar dat mag je zelf doen. Check dan vooral de energie van Campbell waar ik het over had).)

Voor de rest, ik snap wel wat je zegt, hoor. Dit is inderdaad een band die hevig om de zanger heendraaide, dus ik ben benieuwd of ze überhaupt doorgaan met het maken van muziek.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
@Marc wrote:
Ken deze band niet. Naam wel eens voorbij horen komen. Heel stom misschien, maar het eerste wat mij te binnen schiet is de band Normaal. Zanger wel een karakteristieke stem. Beetje hillbilly rock & roll. Rauw randje.
Op naar het volgende nummer. Drum intro en een beat ring. Zanger maakt de band wel. Jammer dat deze vertrokken is zeg. Moeilijk te vervangen. Klinkt allemaal goed, maar niet mijn genre. Ik merk met de artiesten die je hier al onder de aandacht hebt gebracht dat dit allemaal wel jouw ding is. Leuk!
Derde nummer. Even iets rustiger starten. Gelijk het leukste nummer voor mij. Gave hoes trouwens ook. Zanger maakt ook weer heel erg dit nummer.
Ain’t no telling is aan de beurt. Klinkt ook goed. Merk wel dat ik de aandacht begin te verliezen bij het luisteren.
Laatste nummer Love and devotion. Klinkt goed, maar ik raak muzikaal niet geprikkeld. Zanger is echt top. Laatste nummer is voor mij een goede nummer 2. Het nummer White bear steekt er voor mij echt bovenuit. Gelukkig geen Normaal vergelijkingen die te binnen schieten.

Ik hoop voor je dat deze tour gaat komen. Vooralsnog zou ik dan alleen voor het hoofdprogramma gaan.

Nu nog even de spotify hitjes luisteren.

Btw is er een reden dat de linkjes vanuit YouTube moeten komen? Of is dat ook voor het visuele?

Ik neem jou dus ook niet meer serieus. Een vergelijking met Normaal… Dit is echt de meest aparte vergelijking die ik ooit heb gehoord, haha.

Anders zou ik het natuurlijk ook niet doen. Ik laat jullie alleen artiesten horen die ik zelf ook wat vind. Zal de volgende keer proberen om iets van het huidige pad af te wijken.

Daar is niet echt een reden voor. Dit topic is begonnen met YouTubelinkjes, dus ik dacht dat ik dat ook maar ging gebruiken. Had misschien meer videoclips kunnen gebruiken, maar ik geloof dat ze er niet zoveel hebben, dus dan kom je al gauw bij alleen audio uit (of live (maar dat mag je zelf doen. Check dan vooral de energie van Campbell waar ik het over had).)

Voor de rest, ik snap wel wat je zegt, hoor. Dit is inderdaad een band die hevig om de zanger heendraaide, dus ik ben benieuwd of ze überhaupt doorgaan met het maken van muziek.

Sorry, voor de vergelijking ?? was ook maar een kort moment....

Verder vind ik het erg leuk om buiten het pad te luisteren hoor ??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken