De Albums van 2020

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Hij is al een tijdje uit, maar ik zou ook nog Dream In Colour van Franc Moody willen aanraden. Lekkere funk/disco/pop. Samen met The New Abnormal wel mijn favoriet van het jaar tot nu toe. Daarnaast is 925 van Sorry ook een zeer toffe plaat!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Zijn er mensen die de nieuwe plaat van Hayley Williams hebben geluisterd? Voor mij de plaat van het jaar tot nu toe. Spannende electronische indie-pop. Vleugje radiohead zelfs hier en daar. Totaal een andere richting dan Paramore.
Inderdaad lekker fris album! Het is duidelijk dat even afstand nemen van Paramore een positieve impact heeft gehad op de creativiteit.

Verder dropt Charli XCX voor de zoveelste keer een goede popplaat. Volledig in quarantaine op een dikke maand gemaakt en toch all killer, no filler.
Best wel een grote releasedag vandaag, staan nog op de planning dit weekend: Moses Sumney, Perfume Genius, Yung Lean en qua Belgen Sohnarr (Patricia Vanneste, ex-Balthazar) en Compact Disk Dummies.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Net het album van Nicole Atkins (italian ice) geluisterd. Erg fijn. Vooral dit nummer viel me positief op

https://youtu.be/uLbEaWuiv2U
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.539
10.997
Net het album van Nicole Atkins (italian ice) geluisterd. Erg fijn. Vooral dit nummer viel me positief op
Gebeurt me niet vaak met zulke suggesties, waar ik vind het best lekker klinken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.450
6.112
Run the Jewels brengt hun vierde studioalbum RTJ4 twee dagen eerder uit dan gepland. Het hiphopduo hoopt hun fans hiermee wat afleiding te bieden.

RTJ4 is het eerste album van het duo sinds RTJ3 uit 2016 en is gratis te beluisteren via hun website.

(Stond zo op NU.nl)

Net zelf gedownload en morgen even luisteren.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Ja wat een plaat! Kippenvel toen die 'I can't breathe' kwam. Blijkt dat die verse gewoon vorig jaar al is opgenomen maar nu pijnlijk relevant is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.934
8.575
Kippenvel ja. Wat een hoog niveau weten die mannen van Run The Jewels hier te halen. Een rollercoaster-rit van een album. Kakt nergens in.

Hiphopfans hebben sowieso niets te klagen, want Alfredo van Freddie Gibbs en The Alchemist is ook sterk. Heerlijk sfeertje.

Mag ik zeggen dat het qua muziek toch wel een sterk jaar is? Nu al?

EDIT: Other Lives dropte ook een pareltje trouwens!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Ik kon er niet in komen rtj4. Ik houd het op niet mij ding
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.450
6.112
Kippenvel ja. Wat een hoog niveau weten die mannen van Run The Jewels hier te halen. Een rollercoaster-rit van een album. Kakt nergens in.

Hiphopfans hebben sowieso niets te klagen, want Alfredo van Freddie Gibbs en The Alchemist is ook sterk. Heerlijk sfeertje.

Mag ik zeggen dat het qua muziek toch wel een sterk jaar is? Nu al?

EDIT: Other Lives dropte ook een pareltje trouwens!

Sluit me hier bij aan. Fantastisch album.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.334
1.777
Tot dusverre wel een paar echte pareltjes gehoord dit jaar. Met name Charli XCX, Eefje de Visser en Run the Jewels.

Mijn absolute topper tot dusverre is echter de nieuwe Ital Tek - Outland. Wat een album.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Nice, die release van Ital Tek had ik even gemist!
Sowieso lijkt het mij leuk om over enkele weken weer halfjaarlijstjes te maken, ik begin alvast na te denken :)
 

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
7
0
Qua muziekkennis ben ik nogal een nitwit, vind vooral de festivals fantastisch voor goede, nieuwe muziek ontdekken en de sfeer. De voorpret is dan voor mij altijd ook enorm groot omdat ik zoveel nieuwe artiesten kan ontdekken via de lijstjes van bijv. een Rock Werchter. Hierdoor (ja i know, heftig enzo) voor het eerst de artiest Jehnny Beth ontdekt. Dat nieuwe album: to love is to live staat bij mij op repeat! (en dan Thomas Shelby eventjes een nummertje laten inspreken, nice)

P.S. dit forum vind ik dus ook super. Nog meer muziek te ontdekken joh. Ik kom haast niet meer aan werken toe.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Phoebe Bridgers haar nieuwe plaat 'Punisher', is ook echt een schitterende plaat geworden. Toptalent die Phoebe!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.334
1.777
De nieuwe Arca is ook weer heel fijn! Iets toegankelijker dan van hem gebruikelijk, maar bijzonder fraai.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken