De Albums van 2020

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Wat een fantastisch album. Echt aan het genieten…

Deze eerste luisterbeurt bevalt me nog meer dan de eerste luisterbeurt van Folklore! De kracht ligt hem wel meer in de tweede helft. Vind alleen de samenwerking met Bon Iver dit keer wat minder. Uitschieters zijn Cowboy Like Me, 'tis Th Damn Season, Ivy, Long Story Short maar vooral die collabs met Haim en al helemaal Coney Island met The National. Wauw!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.669
2.293
Na de eerste luisterbeurt: iets teveel songs die voor mij aanvoelen als B-sides van 'folklore' (en had van mij ook 2 nummers korter gemogen), maar ook weer gewoon een zeer degelijk album hoor. Ben ervan overtuigd dat hij nog wat zal groeien op mij, dus voor nu een 3/5.

hoogtepunten: 'tis the damn season, coney island, long story short en marjorie
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Na de eerste luisterbeurt: iets teveel songs die voor mij aanvoelen als B-sides van ‘folklore’ (en had van mij ook 2 nummers korter gemogen), maar ook weer gewoon een zeer degelijk album hoor. Ben ervan overtuigd dat hij nog wat zal groeien op mij, dus voor nu een 3/5.

hoogtepunten: ‘tis the damn season, coney island, long story short en marjorie
Momenteel een gelijkaardige mening. Ik vind hem zeker goed maar na twee luisterbeurten gewoon iets minder positieve uitschieters die direct blijven hangen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Net de nieuwe Paul Mc Cartney aan gehad. En dat was best aardig. De laatste echt grote release van dit jaar. Mooie afsluiter van een goed album jaar. Nu maar langzaam aan bezig met een lijstje maken en een 2021 topic aanmaken denk ik dan maar.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.413
Net de nieuwe Paul Mc Cartney aan gehad. En dat was best aardig. De laatste echt grote release van dit jaar. Mooie afsluiter van een goed album jaar. Nu maar langzaam aan bezig met een lijstje maken en een 2021 topic aanmaken denk ik dan maar.

Vandaag nieuw album van Eminem uitgekomen, dus moet je toch corrigeren in het deel van laatste grote release.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Brian wrote:
Net de nieuwe Paul Mc Cartney aan gehad. En dat was best aardig. De laatste echt grote release van dit jaar. Mooie afsluiter van een goed album jaar. Nu maar langzaam aan bezig met een lijstje maken en een 2021 topic aanmaken denk ik dan maar.

Vandaag nieuw album van Eminem uitgekomen, dus moet je toch corrigeren in het deel van laatste grote release.

B-side van een geflopt album toch ;) ?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Charles Webster - Decision Time. Heel fraai, sfeervol album. Lekker trage, knisperende dance met mooie zang. Juweeltje.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Er is een hoop moois uitgekomen dit jaar maar mijn absolute nummer één van 2020 blijft toch Fetch The Bolt Cutters van Fiona Apple. Blijft toch het album dat het meest indruk op me heeft gemaakt dit jaar. IJdele hoop dat ze hem in de toekomst toch ergens gaat touren.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Komen wel twee van mijn favoriete hedendaagse bluesartiesten in de laatste maand van het jaar zomaar nog met nieuwe albums... Te laat om mijn lijstje van dit jaar nog aan te passen/te halen, maar wel zeker het benoemen waard:

King King - Maverick 
Henrik Freischlader - Missing Pieces
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.980
Komen wel twee van mijn favoriete hedendaagse bluesartiesten in de laatste maand van het jaar zomaar nog met nieuwe albums… Te laat om mijn lijstje van dit jaar nog aan te passen/te halen, maar wel zeker het benoemen waard:

King King – Maverick
Henrik Freischlader – Missing Pieces
Ik vond King King toch best tegenvallen t.o.v. van wat ik van ze gewend ben. Denk dat het live alsnog als een huis staat, maar op album deed het me iets minder. Freischlader ga ik zeker nog beluisteren. Bedankt voor de tip.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Het is inderdaad niet het beste album van King King, maar daarmee nog geen slecht album. Maar er zijn dit jaar een hoop blues albums die ik wel kan waarderen, maar die de echte top van dit jaar net niet hebben weten te halen. Naast die twee laatkomers:

Joe Bonamassa - Royal Tea
Walter Trout - Ordinary Madness
Thorbjørn Risager & The Black Tornado - Come on In
Albert Cummings - Believe
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Album uit 2020, misschien is deze hier al eerder langsgekomen, maar pas in de kerstvakantie onder mijn aandacht gekomen: R.A.P. Ferreira met Purple Moonlight Pages.

Geweldig hiphopalbum, lekkere flow, heerlijk georkestreerd met aardig wat jazzinvloed en hij heeft ook nog wat te melden ook in zijn teksten. Fantastisch! Helemaal weggeblazen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken