De albums van 2019

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Raskolnikov wrote:
Shlohmo, The End. Waanzinnig album!

Ik heb hem wel even een x of 3 door moeten luisteren om echt goed erin te komen, maar inderdaad tof album
1f642.svg
Eerste keer dat ik mensen tegenkom die over deze artiest praten. Ik herinner me nog toen ik 'Bad Vibes' voor het eerst ontdekte een paar jaar geleden en dat was voor mij echt een eye-opener op vlak van elektronische muziek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Het nummer 'Later' van Shlohmo blijf ik echt heel sterk vinden. Zet het nog vaak op.

Over nieuwe muziek: ben enorm onder de indruk van die nieuwe Dead Man Ray plaat. Had ik niet verwacht, om eerlijk te zijn, dat dit zo sterk zou zijn. Héél knap album.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ook Shlomo aan gehad net, het recentste album dan, maar ik ben er niet zo enthousiast over. Nu is elektronische muziek vaak een stuk losser en minder gestructureerd dan gitaarmuziek, maar dan vind ik in dit geval wel erg dat het eigenlijk helemaal nergens naartoe gaat. Geen enkel nummer bouwt ook op naar iets. Het klinkt vooral als een album dat je op de achtergrond aan zet om eigenlijk na drie minuten al weer vergeten te zijn wat je ook al weer geluisterd hebt. Heb inmiddels veel elektronische muziek gehoord, maar nog niet iets met zo'n gebrek aan pit of creativiteit. Jammer, want het eerste nummer 'Rock Music' klonk nog best veelbelovend.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Zojuist dat album van Andrew Bird geluisterd, dat ik hier en daar al genoemd heb zien worden als mogelijk album van het jaar 2019. Toch houd ik er een beetje een dubbel gevoel aan over. Aan de ene kant is het een enorm goed geproduceerd album met erg rijke instrumentatie in de zin zoals bands als The National en Arcade Fire daar ook bekend om staan. En dan ook nog beïnvloed door de klassieke achtergrond van Andrew Bird wat het album net wat meer klassieke instrumentatie geeft dan je hier normaal zou verwachten. Maar aan de andere kant weet het mijn aandacht absoluut niet vast te houden en heb ik hier wat ik eigenlijk ook bij elke luisterpoging The National heb ervaren: het is gewoon oersaai. Al met al dus een 6/10: ik zie wat er goed is aan dit album, maar het kan me gewoonweg weinig interesseren.
 

nordoy

Playlistbediener
30 nov 2017
26
2
Heeft iemand toevallig ook al 'Jaago' van Lifafa op gehad? Een indische artiest die knisperende electronica maakt. Warme klanken door orgels, accordeon,.... wat zang dat voor mij wat Brazilliaans aanvoelt. Eens een goeie beat erin. Heeft mij meteen overtuigd. Melodieuze electro dus zoals Four Tet, Bonobo. Bollywood, maar dan anders. Aanrader!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
De Brockhampton-trein dendert weer door mijn huis. Kevin Abstract heeft net drie solo-nummers gedropt van wat blijkbaar een drieluik is, wat dan weer een heel album zou vormen. Erg goeie nummers imo.
Ook hebben ze van BROCKHAMPTON een video geüpload wat een nummer is van Dominic Fike, zou hij een nieuw lid zijn van de boys?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Het debuutalbum van Fontaines DC is erg goed. Ik moet wel zeggen dat ik de single versie van Hurricane Laughter beter vindt dan de albumversie. Dat vind ik ook het enige minpunt aan het album, de zang had van mij wel iets dieper in de mix gemogen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
NME kiest ze ook echt weer uit he. Nu Fontaines DC een 5/5. Elke hypetrain paken ze.

Borderline van Tame Impala brengt me alweer meer in de stemming voor die nieuwe Tame Impala plaat. Nog steeds blijft de sound dicht bij Currents.

Laat de nieuwe van The Chemical Brothers trouwens niet links liggen. Return to form met de titeltrack als niet te missen!!
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Borderline van Tame Impala brengt me alweer meer in de stemming voor die nieuwe Tame Impala plaat. Nog steeds blijft de sound dicht bij Currents.

Ik ben zeer enthousiast over de nieuwe Tame Impala inderdaad, cool nummer en mooi geproduceerd!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Veel interessante albums uit vandaag. Onder meer releases van Catfish & The Bottlemen, Alan Parsons, ScHoolboy Q, Kevin Abstract, King Gizzard, Kevin Morby, Aldous Harding en The Mountain Goats. Genoeg te ontdekken dus :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Veel interessante albums uit vandaag. Onder meer releases van Catfish & The Bottlemen, Alan Parsons, ScHoolboy Q, Kevin Abstract, King Gizzard, Kevin Morby, Aldous Harding en The Mountain Goats. Genoeg te ontdekken dus
1f642.svg

Ben vooral benieuwd of King Gizzard & The Lizard Wizard dit jaar nog meer albums gaan uitbrengen. Mag hopen dat ze gewoon wat rust nemen, of zouden ze na een jaar rust te hebben genomen weer volle bak willen gaan? Met "Planet B" heb je wel een aardige indicatie van het volgende album, denk ik zo. Dat is weer eens wat anders dan wat we van de heren gewend zijn.
"Fishing For Fishies" is overigens niet mijn album.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Designer van Aldous Harding is in ieder geval een topper. Heel mooie plaat.

Alhoewel mooi, er zit altijd een guur kantje in die nummers. Komt misschien omdat ik het excentrieke, nightmare fueling clipje van The Barrel in m'n hoofd heb wanneer ik haar stem hoor.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
De nieuwe albums van Alfa Mist (Structuralism) en Ezra Collective (You Can't Steal My Joy) klinken op het eerste gehoor meer dan prima.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Komt Modest Mouse nu ook met een nieuw album dit jaar? Onlangs twee singles uitgebracht en gaan op tour met The Black Keys.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Vampire Weekend - Father of the Bride

Hij staat sinds gisteren op repeat.
Wat een heerlijk vrolijke en gevarieerde plaat is het weer geworden. Singles Harmony Hall en Sunflower vond ik al erg sterk maar daar komen nu nog nummers als This Life, How Long en We Belong Together bij. Blijft wat mij betreft een hele fijne band die wederom overtuigd met erg catchy liedjes die erg simpel lijken maar tegelijkertijd zowel instrumentaal als qua lyrics ruim voldoende diepgang hebben om er na terug te blijven keren. Tijd moet uitwijzen of de plaat sterker is dan eerder werk als Contra maar wat mij betreft zeker een AOTY contender.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Vampire Weekend - Father Of The Bride
Mee eens dat er wat vulmateriaal op staat, maar staan toch genoeg topnummers op!
Big Thief - U.F.O.F.
Vond destijds heb debuut al erg goed en de tweede ietwat minder, maar deze nieuwe slaat weer goed aan. Voorlopig groeit deze per luisterbeurt.
Caroline Spence
Rijzende ster in het americana front. Top album.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken