De albums van 2018

Iemand nog de nieuwe van Chic geluisterd trouwens? Ik vind hem best lekker klinken, maar sommige nummers zijn wel echt matig. Dat nummer Queen vind ik echt niks, en Sober klinkt ook als iets waar Jason Derulo zich nog voor zou schamen. Gelukkig staan er ook wel een paar goeie nummers op, maar het is veelzeggend dat de herbewerking van I Want Your Love nog steeds het beste nummer is. Al haalt hij het niet bij origineel natuurlijk (een van mijn all time favorites). Wel alle respect voor Nile uiteraard!

Iemand nog de nieuwe van Chic geluisterd trouwens?

Jawel geluisterd, maar niet goed genoeg om hem nog een keer op te zetten. Prima nummertjes voor op kantoor, maar geen uitblinkers verder.

16 November nieuw album van The Good, The Bad & The Queen.
https://www.youtube.com/watch?v=6p1mq19htTc

Goeie Halloween/spookhuis muziek hoor. Lekkere timing.

Ik vind de laatste track van Douwe Bob trouwens best lekker, maar dat mag ik hier natuurlijk niet toegeven.

Lemonade van Nicole Dollenganger is het checken waard als je fan bent van Julia Stone.
Ook de nieuwe track van Trippie Red is onverwachts lekker. Zo wisselvallig al die soundcloud rappers.

Iemand nog de nieuwe van Chic geluisterd trouwens? Ik vind hem best lekker klinken, maar sommige nummers zijn wel echt matig. Dat nummer Queen vind ik echt niks, en Sober klinkt ook als iets waar Jason Derulo zich nog voor zou schamen. Gelukkig staan er ook wel een paar goeie nummers op, maar het is veelzeggend dat de herbewerking van I Want Your Love nog steeds het beste nummer is. Al haalt hij het niet bij origineel natuurlijk (een van mijn all time favorites). Wel alle respect voor Nile uiteraard!

Wat zijn de standout tracks? Heb 'm een keer op de achtergrond aan gehad maar er zaten inderdaad wat draken tussen. Mooie hoes trouwens!

Geen tot nul hype hier voor de nieuwe score van Thom Yorke? Verdient zeker een plekje in de eindlijstjes, jongens!
Daarnaast ook een vermelding voor de prachtige nieuwe van Julia Holter (AOTY?) en de late worp van Daughters voor metalplaat van het jaar. Ten slotte nog een lading heerlijk Belgische platen met het te gekke El Yunque, de noise van Shht en de gitzwarte postpunk van Whispering Sons. Oktober stelt net als september echt nooit teleur, wat een heerlijke muziekmaand was dit weer.

Geen tot nul hype hier voor de nieuwe score van Thom Yorke? Verdient zeker een plekje in de eindlijstjes, jongens!
Ik heb alleen de eerder uitgebrachte nummers geluisterd. De rest lijkt mij wel leuk om voor het eerst te horen in de film.

Wordt er in de laatste twee maanden van het jaar nog iets noemenswaardig gereleased? Kan nu eigenlijk alleen The Good, The Bad & The Queen bedenken

Daarnaast ook een vermelding voor de prachtige nieuwe van Julia Holter (AOTY?) en de late worp van Daughters voor metalplaat van het jaar. Ten slotte nog een lading heerlijk Belgische platen met het te gekke El Yunque, de noise van Shht en de gitzwarte postpunk van Whispering Sons. Oktober stelt net als september echt nooit teleur, wat een heerlijke muziekmaand was dit weer.

Er is inderdaad zo veel muziek uitgekomen de laatste tijd! Julia Holter heeft al opgestaan en klonk sterk, maar ik moet hem nog wat vaker opzetten. Anderhalf uur opletten is niet altijd even gemakkelijk. Al de rest die je noemt, staat op de wachtlijst maar ik vond de singles van Thom Yorke al sterk. Misschien wordt dit de eerste soundtrack waar ik iets mee heb.

Zowel Holter als Yorke vereisen echt je volste aandacht maar ik denk dat eens je er echt "in" zit, je er ook moeilijk kan worden uitgebracht. Beide zeer sterke albums, Holter misschien zelfs nog iets meer dan Susperia. @thijsdb de soundtrack van Jonny Greenwood van eerder dit jaar is trouwens ook de moeite als je nu toch bezig bent :lol:

Wordt er in de laatste twee maanden van het jaar nog iets noemenswaardig gereleased? Kan nu eigenlijk alleen The Good, The Bad & The Queen bedenken
Illuminine, Sun Kil Moon, Matt Corby, Charles Bradley, Anderson .Paak, The 1975, Mumford & Sons, Kanye West, Ryley Walker en Jeff Tweedy heb ik opgeschreven voor november, al zullen er sowieso wel nog een aantal uit de kast vallen wanneer de weken vorderen.

Yannick wrote:
de noise van Shht en de gitzwarte postpunk van Whispering Sons

Verdraaid, die heb ik beide even gemist!
Check ook zeker BeraadGeslagen, het project van Lander Gyselinck (Stuff., LABtrio) en Fulco Ottervanger (De Beren Gieren, Stadt). Belgische jazz is hot dit jaar, wow al is dit eerder jazz fusion wat dus net iets meer electronica elementen bevat. Mis daarnaast ook de nieuwe band rond Aldo Struyf, Crayon Sun niet die na Creature With The Atom Brain, Millionaire en Mark Lanegan een band is gestart met blueszanger Dave Reniers om een te gekke mix van swap en desert blues rock te brengen. Zeer sterk debuut van beide groepen.

Popom, weer 's wat albums aanprijzen want het is hier weer wat stilletjes;
Rosalía - El mal querer [flamenco pop]
Demdike Stare - Passion [jungle, industrial techno]
High on Fire - Electric Messiah [stoner metal, sludge]
BeraadGeslagen - Duizeldorp [jazz fusion] -> Belgisch (!)
Blawan - Wet Will Always Dry [industrial techno, minimal techno]
Mid-Air Thief - 무너지기 [folktronica]
Crayon Sun - s/t [blues rock, swamp blues] -> Belgisch (!)

Ik heb niemand er nog over gehoord hier, maar de nieuwe van Vince Staples is ook een aanrader(tje).

Kort maar krachtig zou ik zeggen, want die duurt maar 22 minuten(even snel uit m'n hoofd). Flowt lekker, nummers gaan lekker in elkaar over en luistert heerlijk weg. Zou soms wat complexer mogen eventueel, maar het product is fijn en lekker om naar te luisteren, dus dat gaat lekker.

Ik heb niemand er nog over gehoord hier, maar de nieuwe van Vince Staples is ook een aanrader(tje).

Kort maar krachtig zou ik zeggen, want die duurt maar 22 minuten(even snel uit m’n hoofd). Flowt lekker, nummers gaan lekker in elkaar over en luistert heerlijk weg. Zou soms wat complexer mogen eventueel, maar het product is fijn en lekker om naar te luisteren, dus dat gaat lekker.
Ik vind hem ook wel goed, maar na Big Fish wel een beetje tegenvallen. Maar dat was samen met Flower Boy en Saturation III ook wel men lievelingshiphop album

de late worp van Daughters voor metalplaat van het jaar.

Deze plaat is echt insane hoor. Ik zit weinig in dat genre maar doet me ook erg denken aan Protomartyr.
Instrumentaal is deze plaat een enge alsmaar door denderende trein.

Rosalía – El mal querer [flamenco pop]

Rosalia is naast Brockhampton en IDLES misschien wel mijn favoriete nieuwe artiest van de afgelopen 2 jaar. Op het eerste gehoor moest ik erg wennen aan deze nieuwe plaat. De eerste 2 singles vond ik top maar het is echt helemaal anders dan die vorige plaat Los Angeles (AANRADER!!). Ze slaat ineens de in your face popkant in en dat slaagt niet overal. Op sommige plekken gaan ze echt te ver met de productie. Maar na enkele keren geluisterd te hebben is dit toch echt een hele sterke plaat. Vocaal gezien is Rosalia gewoon het beste wat er momenteel is. Afwachten of ze ook eens een fatsoenlijk tourtje gaat doen deze zomer.

Waar Big Fish de plank bij mij mis sloeg weet Vince mijn aandacht weer helemaal terug te winnen met deze plaat. Deze nieuwe loop ze lekker door, een stuk lichter en recht voor z´n raap dan Big Fish en lekker afwisselt door die lekkere features. Veel love voor die Jay Rock hook op mijn favo Dont get Chipped.

Yannick wrote:
de late worp van Daughters voor metalplaat van het jaar.

Deze plaat is echt insane hoor. Ik zit weinig in dat genre maar doet me ook erg denken aan Protomartyr.
Instrumentaal is deze plaat een enge alsmaar door denderende trein.
Protomartyr blijft toch echt wel hoor post punk terwijl Daughters meer industrial en noise rock of mathcore is.. Vele malen harder en vuiler dan post punk, maar ik snap wat je bedoelt want de stem van Marshall heeft wel die feel, zeg maar.

Aoty: Architects – Holy Hell
Niet AOTY, misschien nog niet maar wat een plaat. De pijn en het verdriet dat in deze plaat zou zitten zat er natuurlijk aan te komen door het verlies van gitarist Tom Searle maar wat ze daarmee hebben gedaan is inderdaad eindlijst-materiaal.

Karel - Life (synthpop)
Ik moet zeggen dat ik na die ene legendarische Down The Rabbit Hole-show maximaal fanboy ben van Karel. Vervolgens heb ik hem nog een keer in Paradiso gezien en afgelopen week op Popronde Middelburg. Zijn ep 'Life' is nu eindelijk uit en bevat 6 best wel toffe synthpop nummers. De hype voor Karel is voor mij compleet! Kan niet wachten om Karel weer ergens in te zien klimmen.

Karel – Life (synthpop)
Ik moet zeggen dat ik na die ene legendarische Down The Rabbit Hole-show maximaal fanboy ben van Karel. Vervolgens heb ik hem nog een keer in Paradiso gezien en afgelopen week op Popronde Middelburg. Zijn ep ‘Life’ is nu eindelijk uit en bevat 6 best wel toffe synthpop nummers. De hype voor Karel is voor mij compleet! Kan niet wachten om Karel weer ergens in te zien klimmen.

Goede tip. Was inderdaad een heel tof optreden op DTRH!

Users who are viewing this thread