Karel – Life (synthpop)
Eindelijk wat op Spotify te vinden dus.
Eventjes kijken of het de hype waard is.
Karel – Life (synthpop)
Uit Zweden dan Robyn met “Honey“. Het album van Lykke Li vind ik nog steeds tegenvallen, Sigrid kan misschien nog interessant worden.
Verder een overvloed aan platvloerse popprinsesjes in Scandinavië. Allemaal hetzelfde inspiratieloze geluid, hopeloos solliciterend naar een guestvocal bij Major Lazer of de eerste de beste “Tropical House”-producer (een eufemisme voor platte dance-muziek )
Werd nochtans van bij het begin vanuit Studio Brussel en andere LiveNation beïnvloedde zenders gepusht om grote zalen vol te spelen (zie Vorst-concert volgend jaar), beetje als Bazart. Beetje scepticisme mag wel hé.Hierdoor kan ze zich onddrscheiden van de andere popprinsesjes die blindelings uitvoeren wat de platenbazen hun opdragen.
De lengte van een album zou nooit een criterium mogen zijn om een album al dan niet goed te vinden, anders waren artiesten als Prurient, The Caretaker of Autechre werkloos. Het is wat je doet met dat materiaal dat telt, nooit de lengte (zie ook de korte albums van Kanye West en Pusha T bv.).– Jonathan Wilson: Rare Birds (maar 20 minuten te lang)
– Kurt Vile: Bottle It In (maar 20 minuten te lang)
– Kacey Musgraves: Golden Hour (ook 20 minuten te lang)
Die tieners van toen zijn ouder geworden en hebben hopelijk andere bands gevonden die zich niet vastklampen aan hun eerste twee platen.Toch altijd vreemd gevonden dat The Kooks ineens zoveel aan populariteit hebben ingeboet. Waar zijn al die tienermeisjes van destijds heen
Vandaag o.a. de nieuwe albums van Anderson .Paak, SX en The Good, The Bad & The Queen checken!
Vandaag gelekt.Vrijdag tijd voor de plaat waar ik misschien wel het meest naar uit kijk dit jaar, The 1975.
Al bezig met eindejaarslijstjes, jongens?
Eens, misschien wel de beste Belgische plaat van dit jaar.Als er één plaat is die ik de laatste tijd grijs draai, dan is het Image van Whispering Sons. En die muziek is nochtans heel zwart.
Ben ook al bezig met het wat albums aan het herbeluisteren van eerder dit jaar. Een top 20 moet wel lukken denk ikAl bezig met eindejaarslijstjes, jongens?
Dat kwartje is sinds enkele weken omgevallen bij de verschillende lovende reacties op de shows nog meer eens een poging gewaagd en met succes.Wessel wrote:
Wat zijn voor jullie tot nu toe de tegenvallers van 2018?
Car Seat Headrest – Twin Fantasy
Aangezien ik voor 9 december m’n lijstje al klaar moet hebben
Maar hierover gesproken ….
Vorig jaar had ik een apart sub-forumpje gemaakt om een lijstje met de beste albums van 2017 volgens het festileaks forum te maken. Dit was toen best leuk om te doen en volgens mij waren er hier ook veel mensen enthousiast. Animo voor 2018?
Ik zit een beetje te twijfelen of ik die in m'n 2018 lijstje gooi. Aangezien het eigenlijk gewoon een heropname van een 2011 album isCar Seat Headrest – Twin Fantasy
Goed planVorig jaar had ik een apart sub-forumpje gemaakt om een lijstje met de beste albums van 2017 volgens het festileaks forum te maken. Dit was toen best leuk om te doen en volgens mij waren er hier ook veel mensen enthousiast. Animo voor 2018?
Omwille van dat ik bij indiestyle werk/schrijf doen we ook aan eindlijsten en dat is de uiterlijke datum voor het inleveren van lijstjes, vandaar.Yannick wrote:
?
Vorig jaar had ik een apart sub-forumpje gemaakt om een lijstje met de beste albums van 2017 volgens het festileaks forum te maken. Dit was toen best leuk om te doen en volgens mij waren er hier ook veel mensen enthousiast. Animo voor 2018?
Begrijpelijk ja. Ik denk, van wat ik ervan heb verstaan, dat het nog meer is dan enkel een heropname maar een herwerking van het album uit 2011.Yannick wrote:
Car Seat Headrest – Twin Fantasy
Ik zit een beetje te twijfelen of ik die in m’n 2018 lijstje gooi. Aangezien het eigenlijk gewoon een heropname van een 2011 album is
Doen!Yannick wrote:
?