De albums van 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ja op zich wel mee eens, wat betreft albums vind ik het ook niet super allemaal.
Top 10 op dit moment ziet er zo uit ongeveer
1. Colin Stetson - Sorrow
2. Radiohead - A Moon Shaped Pool
3. Tim Hecker - Love Streams
4. Roly Porter - Third Law
5. James Blake - The Colour in Anything
6. PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project
7. SHXCXCHCXSH - SsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSs
8. Moderat - III
9. Mogwai - Atomic
10. Andy Stott - Too Many Voices

Zoiets. Tja of ik mis alle goede debutanten ofzo, want voor bijna al deze artiesten geldt dat dit album by far niet hun beste werk is. En de plaatsen van Tim Hecker en PJ Harvey zijn ook wel ergens te danken aan de geniale live uitvoering.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ohja en Swans kom ik maar niet doorheen, niet omdat het slecht klinkt. Maar ik heb de laatste tijd gewoon niet echt meer 2 volle uren om daar voor te gaan zitten. Maar sinds dinsdag vakantie dus binnenkort moet het vast lukken.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
1. Antwood - Virtuous.scr
2. Fire! - She Sleeps, She Sleeps
3. Ital Tek - Hollowed
4. Roly Porter - Third Law
5. Matt Karmil - IDLE033
6. SHALT - Acheron EP
7. Asher Levitas - Lit Harness
8. LiNG - Attachment EP
9. Necro Deathmort - The Capsule
10. Brood Ma - DAZE

Asher Levitas en Necro Deathmort zullen wellicht nog wat stijgen, en er zijn een hoop albums waarbij ik niet verder kwam dan één luisterbeurt. Ik kan me er moeilijk toe zetten tijd te nemen voor nieuwe albums die niet écht geweldig zijn de laatste tijd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
In alfabetische volgorde tot nu toe, al moet ik nog een hele resem albums beluisteren.. :// Goose en Suede staan er gewoon bij als extra omdat ze in m'n ogen leuke albums hebben gebracht en Suede toch wel een leuke verrassing was omdat ik er nog nooit van gehoord had dusja..

David Bowie – Blackstar
Flume - Skin
James Blake - The Colour In Anything
M83 - Junk
Moderat – III
Mogwai – Atomic
PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project
Radiohead - A Moon Shaped Pool
The Last Shadow Puppets - Everything You've Come to expect
Weezer - Weezer (White Album)
--
Goose - What You Need
Suede – Nigh Thoughts

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Yannick wrote:
M83 – Junk

Wut, dit had ik nooit in iemand z´n top 10 verwacht.

Ik ben ook best verbaasd, want het is echt een kitscherig album. Staan opzich nog wel een paar leuke nummers op. Ben benieuwd waarom :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Wessel wrote:
Yannick wrote:
M83 – Junk


Wut, dit had ik nooit in iemand z´n top 10 verwacht.


Ik ben ook best verbaasd, want het is echt een kitscherig album. Staan opzich nog wel een paar leuke nummers op. Ben benieuwd waarom
simple-smile.png
Vond het gewoon een leuk album, qua diversiteit van nummers en omdat dit het eerste album was dat ik van M83 heb geluisterd en misschien een net iets te hoge rating heb gegeven.. Heb nog niet naar z'n eerste album geluisterd dat naar jullie verbazing wss beter is.. Stond ook op 10° hm..
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Volgens velen zijn zijn eerste twee/drie albums vinden veel mensen geniaal. Persoonlijk vind ik Hurry Up/We're Dreaming het beste. Dus je hebt nog genoeg luistermateriaal :) Misschien hielp het ook wel dat je eerder werk niet echt kent dat je daardoor Junk zo goed kan waarderen
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Volgens velen zijn zijn eerste twee/drie albums vinden veel mensen geniaal. Persoonlijk vind ik Hurry Up/We’re Dreaming het beste. Dus je hebt nog genoeg luistermateriaal
simple-smile.png
Misschien hielp het ook wel dat je eerder werk niet echt kent dat je daardoor Junk zo goed kan waarderen
Ben ook pas sinds begin dit jaar echt volle albums gaan luisteren en niet enkel losse nummers zoals je op de radio's wel een paar hoort.. Kende bv enkel Midnight City dat ie daarvoor had gemaakt dusja :p Was zijn stijl ook niet echt gewoon daarom.. + Ik moet echt nog een aantal dingen inhalen als ik die lijstjes zo zie haha :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Car Seat Headrest - Teens Of Denial, geweldig album !! Weer nieuwe muziek leren kennen, hoe leuk ^^ Ook die van Explosions In The Sky geluisterd en die luistert gewoon lekker weg, klinkt wel goed vind ik al waren de meningen verdeeld?
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Heb nog geen top 10 of dergelijke gemaakt maar albums die het tot nu toe goed bij me deden (in willekeurige volgorde behalve de eerste twee):

Radiohead - A Moon Shaped Pool
David Bowie - Blackstar
DIIV - Is The Is Are
Car Seat Headrest - Teens Of Denial
Jack Garrett - Phase
Kaytrananda - 99,9%
Eric Clapton - Stones In My Passway
AURORA - All My Demons Are Greating Me As A Friend
Flume - Skin
Mogwai - Atomic
Savages - Adore Life
James Blake - The Colour In Anything
The Last Shadow Puppets - Everything You've Come To Expect
ANOHNI – Hopelessness
Villagers - Where Have You Been All My Life?
Moderat - III
Explision In The Sky - The Wilderness
Weezer - White album


 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
DIIV - Is The Is Are
David Bowie - Blackstar
Yak - Alas Salvation
Radiohead - A Moon Shaped Pool
Oscar - Cut and Paste
Eagulls - Ullages
The Last Shadow Puppets - Everything You've Come To Expect
The 1975 - I Like It When You Sleep...

Ik wou dat ik Jake Bugg hier bij kon zetten, maar die valt een beetje tegen :(
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ik wou dat ik Jake Bugg hier bij kon zetten, maar die valt een beetje tegen
frownie.png

Een beetje tegen? Jezus man, wat maakt hij belabberde muziek tegenwoordig. Zijn debuutalbum draai ik met enige regelmaat nog, prima album, maar die tweede en deze nieuwe... Niet om aan te horen.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Freazy wrote:
Ik wou dat ik Jake Bugg hier bij kon zetten, maar die valt een beetje tegen
frownie.png



Een beetje tegen? Jezus man, wat maakt hij belabberde muziek tegenwoordig. Zijn debuutalbum draai ik met enige regelmaat nog, prima album, maar die tweede en deze nieuwe… Niet om aan te horen.

Ik vond het tweede album nog wel oke, net als "On My One" en "Love, Hope and Misery" van het nieuwe album. Maar niks komt inderdaad in de buurt van het eerste album.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
nou zeg het maar, de nieuwe The Avalanches plaat.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Oh shit, de nieuwe Biffy Clyro!

https://open.spotify.com/album/3tepMmhxS4GyvLA9tiRKlo
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken