Crammerock 2026

festibob

Sunset slot
5 jan 2024
2.989
1.657
Crammerock 2026 heeft nog geen namen gereleased maar zoals altijd is het een mix van internationale acts en Benelux acts die de moeite waard zijn tegen een voordelige prijs.
Een festival waarmee Crammerock Becky Hill vorig jaar had gedeeld is Hullabaloo Festival in Groningen dat steeds in hetzelfde weekeinde doorgaat weliswaar op zaterdag en zondag ipv vrijdag en zaterdag.

En vers van de pers, de nieuwe headliner voor Hullabaloo festival voor zaterdag 5 september 2026 is Lewis Capaldi!
Dat maakt de kans reeel dat Lewis vrijdag Crammerock zal aandoen. Dat Capaldi ook RW subt dit jaar is geen belemmering, bij eerdere edities werd de doortocht van Johnny Marr in Werchter netjes overgedaan in Crammerock.

• Haha
Waarderingen: B0G5 en Bwoite
Lewis Capaldi is wel een heel ander niveau van populariteit dan Johnny Marr. Zo'n middenmoot naam dat twee Belgische festivals doet, is inderdaad niet zo uitzonderlijk, maar een naam van het kaliber Lewis is dat wel.

Crammerock is ook wel een pak kleiner dan Hullabaloo, denk eigenlijk niet dat zij de financiële capaciteiten hebben voor zo'n grote naam.

Crammerock 2026 heeft nog geen namen gereleased maar zoals altijd is het een mix van internationale acts en Benelux acts die de moeite waard zijn tegen een voordelige prijs.
Een festival waarmee Crammerock Becky Hill vorig jaar had gedeeld is Hullabaloo Festival in Groningen dat steeds in hetzelfde weekeinde doorgaat weliswaar op zaterdag en zondag ipv vrijdag en zaterdag.

En vers van de pers, de nieuwe headliner voor Hullabaloo festival voor zaterdag 5 september 2026 is Lewis Capaldi!
Dat maakt de kans reeel dat Lewis vrijdag Crammerock zal aandoen. Dat Capaldi ook RW subt dit jaar is geen belemmering, bij eerdere edities werd de doortocht van Johnny Marr in Werchter netjes overgedaan in Crammerock.

Soms moet je niet alles kapot analyseren, of laten analyseren.
Gaat niet gebeuren.

Don't worry @jimmywe ik had gewoon een ballonneke opgelaten. Sugababes speelde vorig jaar vrijdag als headliner in Crammerock, zaterdag in Hullabaloo festival.
Zaterdag was Becky Hill op Crammerock sub voor headliner Goldband en beiden kon je zondagavond bewonderen op Hullabaloo festival.
Lullabaloo is een middelgroot festival met 30.000 dagbezoekers, Crammerock kan 20.000 dagbezoekers per dag ontvangen.

Er is volgens mij wel een 'kleine' kans als Crammerock een lage prijs kan bedingen wegens buiten top festivalseizoen en indien men zoals bij het Cactusfestival of bij Rock Zottegem als men zowel de dagprijs als combitickets gevoelig verhoogt zodat het meerbudget voor Lewis Capaldi uit de ticketverkoop kan gehaald worden.
Als Lokerse Feesten Lenny Kravitz (een RW Headliner en Sportpaleis habitué) kan strikken voor 15.000 bezoekers of Cactusfestival WOD voor 10.000 bezoekers is er veel mogelijk.

Maar zoals elke Madame Soleil in een vroeg stadium op dit forum is de kans om niet gelijk te hebben met mijn gok op Capaldi veel groter dan die van gelijk te krijgen.

Nog wel verschil in grootte denk ik dan tussen Lewis en de anderen die je opsomt.

De financiële reserves en de goede band met LNbe, laten Capaldi zeker toe.

Maar zoals hierboven al gezegd, die hebben dat niet nodig. Een Franzke Ferdinand is al voldoende.

• Leuk
Waarderingen: festibob
The Black Keys lijkt me ook een kanshebber. Zit voorlopig van 28 augustus tot 13 september in Europa, en ik zie Pukkelpop een naam van dat kaliber niet meer aankondigen. Lijkt me wat de grootteorde van een Crammerockheadliner en zou daar niet misstaan.

Edit: Nevermind, spelen 2 dagen na elkaar in Nederland dat weekend.

Laatst bewerkt:
Bente eerste zelfbevestiging voor Crammerock

IMG_1525.jpeg
Rechtsonderin, 4 September (via instagram)

Betekend dit dat de eerste namen komen?

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
De lijstjestijd voor Crammerock is voorbij. Dus het wordt tijd dat Crammerock ook al een aantal nieuwe namen geeft.
Net zoals andere festivals wat sneller dan vorige jaren maar dan hebben we weer iets om naar uit te kijken:)

De lijstjestijd voor Crammerock is voorbij. Dus het wordt tijd dat Crammerock ook al een aantal nieuwe namen geeft.
Net zoals andere festivals wat sneller dan vorige jaren maar dan hebben we weer iets om naar uit te kijken:)
Lijkt me véél te vroeg, Noel Gallagher werd in 2023 op 17 mei als eerste en enige naam al bekend gemaakt.

Het lijkt toch dat de socials aanduiden dat Crammerock één van de volgende weken eindelijk zijn eerste lading namen geeft.
Ik neem aan zeker voor de zomer:) of 21 juni.

• Leuk
Waarderingen: Moniek

Users who are viewing this thread