Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ook erg benieuwd wat er met Kyteman gaat gebeuren. Hoop echt dat als dat niet door kan gaan de show wordt verzet en dat ze niet besluiten te annuleren. Zou echt teleurstellend zijn om ze eerst niet op DTRH te kunnen zien en dan ook de Ziggo show te moeten missen.

Blijft afwachten allemaa.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Wat ik me wel realiseer is dat artiesten nu in bepaalde landen wel en niet kunnen optreden. AM kan bv makkelijk die concerten in de UK doen. Die gaan gewoon door in Oktober. Daarna komt ze naar het Europese vasteland. Ik vraag me af of ze dan volledig die tour gaan verzetten of enkel die paar shows die niet door kunnen gaan. Sterker nog misschien annuleren ze die nu wel omdat het niet rendabel is om voor 4 of 5 concerten weer terug te komen...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
De evenementenbranche spant een kort geding aan tegen de staat meld net het AD. Of dat nu zo verstandig is...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Niets. Kost alleen een hoop geld voor een organisatie die al zwaar getroffen is en ik geef ze weinig kans zeg ik met beperkte kennis van zaken..... Dat wel..
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ik denk er net zo over. Is hier ook al eerder aangehaald. Welk kort geding heeft nu geleid tot het terugdraaien / veranderen van dit soort besluiten?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik denk er net zo over. Is hier ook al eerder aangehaald. Welk kort geding heeft nu geleid tot het terugdraaien / veranderen van dit soort besluiten?
Dat vind ik nog geen reden om het nu niet te doen. Niet elk overheidsbesluit is een rechtsgeldig besluit, maar daarvoor moet je wel een proces aangaan. Als bestuurskundige kan ik alleen maar toejuichen dat er partijen zijn die op deze wijze de overheid scherp houden. Het gaat hier om vergaande besluiten met forse persoonlijke en financiële impact. Niet om de kleur van een stoeprand. Een rechtszaak om te toetsen of de overheid dit vergaande besluit voldoende heeft onderbouwd is geen slechte stap. Laten we blij zijn dat we in een land leven waar de ruimte is om overheidsbesluiten aan te vechten. Kansloos of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Dat vind ik nog geen reden om het nu niet te doen. Niet elk overheidsbesluit is een rechtsgeldig besluit, maar daarvoor moet je wel een proces aangaan. Als bestuurskundige kan ik alleen maar toejuichen dat er partijen zijn die op deze wijze de overheid scherp houden. Het gaat hier om vergaande besluiten met forse persoonlijke en financiële impact. Niet om de kleur van een stoeprand. Een rechtszaak om te toetsen of de overheid dit vergaande besluit voldoende heeft onderbouwd is geen slechte stap. Laten we blij zijn dat we in een land leven waar de ruimte is om overheidsbesluiten aan te vechten. Kansloos of niet.
Ach ja, net als met de avondklok….. werd ook even snel “gerepareerd”….

Maar interessant beroep ??
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ook erg benieuwd wat er met Kyteman gaat gebeuren. Hoop echt dat als dat niet door kan gaan de show wordt verzet en dat ze niet besluiten te annuleren. Zou echt teleurstellend zijn om ze eerst niet op DTRH te kunnen zien en dan ook de Ziggo show te moeten missen.

Blijft afwachten allemaa.
Afgelast. :(

Het concert van Kyteman's Hiphop Orkest in de Ziggo Dome in Amsterdam gaat definitief niet door. Kyteman laat in een verklaring weten dat de laat aangekondigde versoepelingen en de afgelaste shows die in de festivalzomer gepland stonden de plannen in de war schopten. "Door de nieuwe maatregelen is het helaas niet haalbaar om onze plannen door te zetten, zowel inhoudelijk als productioneel", laat hij weten. "Deze klap komt hard aan bij ons. We keken er ontzettend naar uit om nog één keer te spelen, dit project heeft een sterke emotionele lading voor ons allemaal."
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Ik kijk wel moet verbazing naar Nederland hoe het daar toch nog (veel) strenger lijkt dan hier in België waar we ons leven zoals we het voor corona hadden terug hebben opgepikt.
Weliswaar met hier en daar een Coronapas.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Links en rechts word weer al veel verplaats of geannuleerd. Ook met deze 75 procent regeling zal er voorlopig niet veel doorgaan. Vooralsnog staat De Dijk nog op de agenda in de Ziggo en daarna Alanis Morissette.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Links en rechts word weer al veel verplaats of geannuleerd. Ook met deze 75 procent regeling zal er voorlopig niet veel doorgaan. Vooralsnog staat De Dijk nog op de agenda in de Ziggo en daarna Alanis Morissette.
Ik zie vooral de grote concerten sneuvelen. Baroeg krijgt er dan opeens weer een paar bij en in Rotown gaat ook het meeste door. Veel artiesten daar springen een gat in de lucht als ze al 75% van de kaarten verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Voor Alanis Morissette zijn weer staanplaatsen beschikbaar.

Edit: Het is er eentje. :p
En hij is weer weg... Volgens het seatingsplan van ticketmaster nog een kleine 250 kaarten beschikbaar schat ik. Enkel de vakken direct naast het podium. De rest is niet beschikbaar dus ik neem aan uitverkocht. Geef die nieuwe datum maar........
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
En hij is weer weg... Volgens het seatingsplan van ticketmaster nog een kleine 250 kaarten beschikbaar schat ik. Enkel de vakken direct naast het podium. De rest is niet beschikbaar dus ik neem aan uitverkocht. Geef die nieuwe datum maar........
Of aangepast aan nieuwe regelgeving?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Dan doe je de beste kaarten in de verkoop lijkt me. Niet die vakken naast en schuin achter het podium.
Wellicht zijn die al bverkocht of hebben ze daarmee al creatief geschoven om aan de voorwaarden te voldoen?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Nu ook weer Alanis Morissette verplaats..Heb net mail ontvangen van Mojo. Nieuwe datum nog niet bekend. Haar gehele Europese tour welke eind deze maand zou starten is verzet...
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken