Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Naar aanleiding van de zojuist door het kabinet bevestigde versoepelingen, waarbij alleen ongeplaceerde evenementen met een maximale capaciteit van 75% tot 00.00 uur zijn toegestaan, heeft festivalorganisator ALDA besloten om AMF te cancelen. Het grootste evenement tijdens het Amsterdam Dance Event voldoet niet aan de eerdergenoemde voorwaarden waardoor het geen doorgang kan vinden op zaterdag 16 oktober, ondanks de versoepelingen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Je kunt bij Ticketmaster toch niet zien hoeveel staanplaatsen verkocht zijn? :p
Maar bij bv Alanis Morissette kun je al geen staanplaatsen meer boeken. Nog wat losse kaarten beschikbaar verdeeld over de hele zaal en een groot aantal in de vakken direct naast het podium. Al met al vrees ik dat ze al boven die 75 procent zitten. Dus dat wordt denk ik dan weer verplaatsen..
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Of net zoals bij Elton John stoelen in de zaal plaatsen. Al ben ik bang dat dan nog niet iedereen binnen kan toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Als dat de enige mogelijkheid is dan is verplaatsen (mits dat kan) imo een betere optie.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Misschien handig om eerst te weten hoeveel % er verkocht is. Kijk verplaatsen is een logische optie, maar je laat ook weer een kans onbenut om van start te gaan. Zo zonde omdat niet te doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja dat sowieso. Staplaatsen bij Alanis zijn uitverkocht maar het is inderdaad de vraag of ze 75 of 100 procent van de stacapaciteit in de verkoop hadden.

Waren die al lang uitverkocht @PJ?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Hoeveel kaarten er precies verkocht weten we nooit natuurlijk. Het is een beetje gokken op basis van het seatingsplan van ticketmaster. Het zelfde probleem speelt denk ik bij de Dijk. Die staan 2 avonden in de Ziggo volgende maand. 1 daarvan zal ook wel zo goed als uitverkocht zijn anders hadden ze nooit een 2e concert toegevoegd.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Ja dat sowieso. Staplaatsen bij Alanis zijn uitverkocht maar het is inderdaad de vraag of ze 75 of 100 procent van de stacapaciteit in de verkoop hadden.

Waren die al lang uitverkocht @PJ?
Wellicht mensen verplaatsen naar zitplaatsen? En wat de Dijk betreft, wellicht een 3e avond?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ja dat sowieso. Staplaatsen bij Alanis zijn uitverkocht maar het is inderdaad de vraag of ze 75 of 100 procent van de stacapaciteit in de verkoop hadden.

Waren die al lang uitverkocht @PJ?
Die waren nog maar een paar weken uitverkocht. Misschien hebben ze al een idee/signalen gehad welke kant het op zou gaan en hebben ze op voorhand die staanplaatsen geblokkeerd....
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ergens in november onze geliefde band Kensington en daarvoor 2 concerten van Nightwish.... Het zal me benieuwen allemaal
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
De meeste concerten die ik de afgelopen jaren heb bezocht kwamen niet eens aan die 75% van de capaciteit. Zal er zelf niet direct iets van merken, blij dat er concerten kunnen plaatsvinden.

Vind het een vooruitgang dat er een stap wordt gemaakt en er straks meer mogelijk is, zonder verplicht te zitten of die onmogelijke afstand aan te houden.

Dat niet direct alles op 100% terug is, kan ik nog wel inkomen, gegeven de onzekerheid van versoepelingen op virusverspreiding en zorgbelasting richting het najaar. Vorig jaar nam vanaf half september die druk flink toe.
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik ben het wat dat betreft helemaal met je eens hoor al vraag ik me wel af of het nou echt zoveel uitmaakt of een zaal gevuld is met 10000 of met 7500 toeschouwers.... Maar dat is meer gevoelsmatig........
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Ik ben het wat dat betreft helemaal met je eens hoor al vraag ik me wel af of het nou echt zoveel uitmaakt of een zaal gevuld is met 10000 of met 7500 toeschouwers.... Maar dat is meer gevoelsmatig........
De winst blijkbaar wat ik overal hoor en hier lees, dat maakt het uit
Maar je bedoelt waarschijnlijk de druk op de zorg. Tja, hoe meer mensen hoe meer kans, dat zijn gewoon cijfers.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik bedoel inderdaad de druk op de zorg.
En als je alle binnen evenementen de komende weken gaat optellen valt dat ook toch ook wel mee. Het merendeel is al verzet of afgelast. Zonder coronopas kom je nu al niet eens binnen... Maar goed, er is weer wat mogelijk. De start is er in ieder geval!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Ik bedoel inderdaad de druk op de zorg.
En als je alle binnen evenementen de komende weken gaat optellen valt dat ook toch ook wel mee. Het merendeel is al verzet of afgelast. Zonder coronopas kom je nu al niet eens binnen... Maar goed, er is weer wat mogelijk. De start is er in ieder geval!
Zo zie ik het ook, wees blij met wat er nu kan ipv overal tegenaan te schoppen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
De winst blijkbaar wat ik overal hoor en hier lees, dat maakt het uit
Maar je bedoelt waarschijnlijk de druk op de zorg. Tja, hoe meer mensen hoe meer kans, dat zijn gewoon cijfers.
Nee hoor… cijfers zijn minimaal aantal bezoekers natuurlijk. 5x een vol 75% Ziggo Dome is in getallen groter dan 10x een 100% 013 om maar wat te noemen.

boven de X-aantal bezoekers = 75% had logischer geweest.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Kans op besmetting is met name afhankelijk van het aantal nabije contacten en hoeveelheid mensen in een ruimte, waarbij kleinere ruimtes en langer verblijf risicofactoren zijn.

Met dat in het achterhoofd is een percentage van de maximale capaciteit toelaten meer voor de hand liggend dan een beperking van groepsgrootte, mijn inziens.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Kans op besmetting is met name afhankelijk van het aantal nabije contacten en hoeveelheid mensen in een ruimte, waarbij kleinere ruimtes en langer verblijf risicofactoren zijn.

Met dat in het achterhoofd is een percentage van de maximale capaciteit toelaten meer voor de hand liggend dan een beperking van groepsgrootte, mijn inziens.
Als het druk is beweeg ik vaak minder. Geen zin om door een mensenmassa heen te lopen. Als ik makkelijk kan lopen ga ik vaak ook wat sneller drinken halen of naar de toiletten. En kwa vierkante meter zal het niet veel maken, alleen achterin de zaal heb je dan wat vierkante meters zonder mensen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken