Corona Virus en concerten/festivals

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ouch, die gaat pijn doen voor Prognosis. Zie heel vaak de gesponsorde affiche op FB passeren, is zomaar even een headliner die afzegt. Niet meer leuk zo.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ouch, die gaat pijn doen voor Prognosis. Zie heel vaak de gesponsorde affiche op FB passeren, is zomaar even een headliner die afzegt. Niet meer leuk zo.
Oh, kut. Krijg nou wat. Was vergeten dat ze daar ook kwamen. Nja, hopelijk weten ze een goede vervanger te strikken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
https://www.facebook.com/TomorrowlandWinter/photos/a.1849437325354627/2342404036057951/?type=3&theater

Winter Editie van Tomorrowland ook al. Gaat hard nu.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Winter Editie van Tomorrowland ook al. Gaat hard nu.
Nou is dat sowieso al beter voor iedereen.
De Franse regering neemt wel aardige beslissingen op dat gebied, aangezien het in Frankrijk redelijk rap gaat.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
De jaarlijkse televisiebeurs MipTV in Cannes gaat niet door. Het evenement, een van de grootste televisiebeurzen van de wereld, dat van 30 maart tot en met 2 april zou plaatsvinden in de Frans badplaats is afgeblazen vanwege het coronavirus. Dat heeft de organisatie woensdag bekendgemaakt.

De beslissing is genomen nadat in Frankrijk is besloten alle evenementen waar meer dan vijfduizend mensen op af komen te annuleren. Het is op zulke korte termijn niet meer mogelijk de grote televisiebeurs te verplaatsen naar een andere datum dit jaar, daarom is MipTV 2020 helemaal afgelast. De eerstvolgende editie wordt volgend jaar in april gehouden.

Het filmfestival in Cannes, dat van 12 tot en met 23 mei plaatsvindt, gaat vooralsnog gewoon door. Een woordvoerder zei vorige week dat wordt geluisterd naar wat door de overheid wordt geadviseerd, maar dat het nu nog te vroeg is "aannames te doen over een evenement dat pas over 2,5 maand plaatsvindt."
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik vrees dat er nog zaken gaan volgen. Ik vraag me ook af in geval bv. Graspop niet zou kunnen/mogen doorgaan, hoe het zit met de tickets en bonnen? Want voor iedere organisatie is dit scenario een nachtmerrie.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik vrees dat er nog zaken gaan volgen. Ik vraag me ook af in geval bv. Graspop niet zou kunnen/mogen doorgaan, hoe het zit met de tickets en bonnen? Want voor iedere organisatie is dit scenario een nachtmerrie.
Dat is gelukkig nog "ver weg". Denk dat de bevrijdingsfestival/koningsdagen en Paaspop de eerste zijn die eventueel slachtoffer kunnen worden.

Paaspop is bijvoorbeeld nu al aan het opbouwen. Dus naast personeelskosten die je een heel jaar maakt, zijn ze dus nu echt al met extern uitgave doen. Als er een week voor Paaspop dus de beslissing wordt gemaakt om het niet door te laten gaan dan ben ik benieuwd wat de kosten zijn.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Ik vrees dat er nog zaken gaan volgen. Ik vraag me ook af in geval bv. Graspop niet zou kunnen/mogen doorgaan, hoe het zit met de tickets en bonnen? Want voor iedere organisatie is dit scenario een nachtmerrie.
Ja en nee hé
Festivalorganisatoren hebben hiervoor een zeer goede verzekering hoor :)
(Soms komt een annulatie hun zelfs "beter" uit, voor de rest zeg ik niets ;-) )
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
imac wrote:
Ik vrees dat er nog zaken gaan volgen. Ik vraag me ook af in geval bv. Graspop niet zou kunnen/mogen doorgaan, hoe het zit met de tickets en bonnen? Want voor iedere organisatie is dit scenario een nachtmerrie.

Ja en nee hé
Festivalorganisatoren hebben hiervoor een zeer goede verzekering hoor ?
(Soms komt een annulatie hun zelfs “beter” uit, voor de rest zeg ik niets ? )
Voor de grote jongens misschien wel, maar voor kleinere evenementen kan het denk toch wel een financiële optater zijn.

En ook al is het "overmacht", ook al het altijd impact hebben op de achterban.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Heb wel een beetje te doen met de mensen die hier hard naar uitkeken. Voor velen is zo'n festival een (het) hoogtepunt van het jaar. Maart wordt een heel saaie maand zo.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Met 17 besmettingen in Brabant begin ik me toch wel wat zorgen te maken over Paaspop. Ik kijk echt ontzettend uit naar de festivalopener en hoop dat het virus dit niet gaat verpesten. Dit topic leek me in eerste instantie overdreven maar het begint nu toch wel serieus te worden moet ik zeggen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/ruim-51-000-coronapatienten-weer-genezen~a7222e89/?utm_source=facebook
Mensen maken er te veel gedoe om. Dat is mijn mening.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Het is een dubbeltje op zijn kant. Je kan er niet omheen dat er bij veel mensen onrust is (lees = paniek). In veel gevallen is dat ten onrechte. Maar er is wel een groep mensen die, net als bij griep, zich wel zorgen mag maken. het verschil is, dat er voor de meeste griep varianten een oplossing is. Voor het corona virus is er nog geen oplossing. Niets doen is geen optie, maar het is een moeilijke evenwichtsoefening. Hoe moet je je immers beschermen? Je mag nog honderden maatregelen nemen, je kan niet iets 10°0% uitsluiten.

Je merkt nu al dat de economie sputtert. En dat mag niet lang aanhouden, want dat is wat we allemaal gaan voelen.

Ik twijfel er niet aan, als dat nog een paar maanden durft aan te houden, er (Amerikaanse) bands hun toer gaan annuleren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Het is een dubbeltje op zijn kant. Je kan er niet omheen dat er bij veel mensen onrust is (lees = paniek). In veel gevallen is dat ten onrechte. Maar er is wel een groep mensen die, net als bij griep, zich wel zorgen mag maken. het verschil is, dat er voor de meeste griep varianten een oplossing is. Voor het corona virus is er nog geen oplossing. Niets doen is geen optie, maar het is een moeilijke evenwichtsoefening. Hoe moet je je immers beschermen? Je mag nog honderden maatregelen nemen, je kan niet iets 10°0% uitsluiten.

Je merkt nu al dat de economie sputtert. En dat mag niet lang aanhouden, want dat is wat we allemaal gaan voelen.

Ik twijfel er niet aan, als dat nog een paar maanden durft aan te houden, er (Amerikaanse) bands hun toer gaan annuleren.
Klopt, mijn dochter is nier patient en behoort daarbij ook tot de “risico groep”. Je let gewoon extra op in dit geval. Daarnaast heeft ook andere negatieve effecten op de maatschappij.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Queen moet van de Franse overheid hun show in mei uitstellen:

Statement: Paris Show Postponed

Notice to fans that have purchased tickets for Queen + Adam Lambert show Paris AccorHotels Arena on 26th May.

Unfortunately, our show in Paris has had to be postponed following a government decree in France to cancel all indoor events over 5000 capacity in France until 31st May in an effort to contain the spread of Coronavirus.

We are currently working with the promoter to try to reschedule the date. We will make a further announcement at the earliest opportunity.

Please keep hold of your tickets, which would be valid for the new date. Ticket holders will be advised on reimbursement procedure, if required, in due course.

The promoter will be providing updates via their website www.gdp.fr or you may contact promoter via email at [email protected]

No other Queen + Adam Lambert shows have been affected at this time.

http://www.queenonline.com/news/statement-paris-show-postponed?fbclid=IwAR312TuU3sVMS9k2r4dkcaPqBGIkW7kpYR3EUiRBPzEL4RVXx_16sMYmr7w
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Damn. Tot 31 mei ook echt, dat is ver weg. Dat gaat wel impact hebben op tourschema's van grote bands, ook voor de festivals.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Wel toepasselijk dat Queen wordt ontkroond door het coronavirus.

Denk dat er op korte termijn ingrijpende maatregelen worden ingevoerd, nu er in Nederland en vlak over de grens met Duitsland steeds meer virusgevallen zijn waarvan de link met besmet gebied of persoon onduidelijk is. Zie scholen sluiten en evenementen in regio's met besmetting afgelast worden, tot de ongecontroleerde besmettingen voorbij zijn.

Je ziet dat Nederland terughoudend is met ingrijpen en daar valt zeker wat voor te zeggen met ons zorgsysteem, de financiële belangen en weinig besmettingen. Maar het is inderdaad hierboven treffend omschreven als balanceren op een dun koord. De druk vanuit de zorg en van omliggende landen zal groter worden en adviezen van World Health Organization zijn toch om verdere maatregelen te treffen.

Je ziet nu al te lange wachttijden bij coronatesten, een tekort aan medische benodigdheden en hoge druk op huisartsen, zorgpersoneel en sommige ziekenhuizen. De overheid moet in de eerste plaats de gezondheid van alle burgers beschermen, en dat lukt met de huidige maatregelen toch onvoldoende.

Bovendien lijkt de wetenschap te suggereren dat met name kinderen het virus kunnen verspreiden zonder zelf de typerende klachten te krijgen. Daarnaast lijkt het virus snel te muteren waardoor het de kans heeft gevaarlijker te worden. Het maken van een vaccin wordt daardoor ook lastiger.

In China en Japan (waar alle scholen zijn gesloten en het openbare leven stilstaat) zie je het aantal nieuwe gevallen zeer sterk afnemen. Het virus stoppen kan dus wel, en kan nog steeds lukken. Maar daar is een wereldwijde aanpak voor nodig, anders blijft het virus via zwakke schakels een kans krijgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
https://www.hln.be/showbizz/muziek/concertgangers-tool-mogelijk-blootgesteld-aan-coronavirus~ab5ab1e7

Fans van de Amerikaanse band Tool die vrijdag een concert in de Nieuw-Zeelandse stad Christchurch bijwoonden, zijn mogelijk blootgesteld aan het coronavirus.

De vierde persoon in Nieuw-Zeeland bij wie het gevreesde virus is geconstateerd, was vrijdagavond aanwezig bij het concert, meldt persbureau AFP.

“Wij dringen er bij bezoekers op aan heel nauwgezet op te letten of zij de komende dagen symptomen van het virus krijgen”, aldus een woordvoerder van het ministerie van gezondheid. In totaal waren er 12.000 mensen aanwezig bij het evenement.

De Amerikaanse progressive metalband gaf het concert in het kader van de wereldtournee rond de release van haar vijfde album, Fear Inoculum. De groep rond frontman Maynard James Keenan sloot op Rock Werchter 2019 de tweede festivaldag af.

De man bij wie het virus is geconstateerd, was op vakantie geweest in Noord-Italië. Hij zit nu twee weken in quarantaine.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken