Corona Virus en concerten/festivals

Een booster is zeker zinvol, maar dat effect ook slechts tijdelijk - immuniteit neemt na verloop van tijd af.

De bescherming tegen infectie na een booster neemt inderdaad (tijdelijk) toe van ~20% naar ~65%. Met daarbij mildere klachten mocht je wel geïnfecteerd raken.

Die hierboven genoemde T-cellen, die vooral ernstige klachten helpen voorkomen, zijn ook aanwezig na eerdere infectie en vaccinatie. Daarvoor is een booster op dit moment niet per se nodig.

Een booster is zeker zinvol, maar dat effect ook slechts tijdelijk - immuniteit neemt na verloop van tijd af.

De bescherming tegen infectie na een booster neemt inderdaad (tijdelijk) toe van ~20% naar ~65%. Met daarbij mildere klachten mocht je wel geïnfecteerd raken.

Die hierboven genoemde T-cellen, die vooral ernstige klachten helpen voorkomen, zijn ook aanwezig na eerdere infectie en vaccinatie. Daarvoor is een booster op dit moment niet per se nodig.
Hoe lang duurt voordat de immuniteit af neemt? Want als ik nu ga rekenen ben ik rond de zomer niet meer immuun :)? Fijn.

Immuniteit is geen verhaal van ja of nee en zal altijd aanwezig blijven. Het neemt het na verloop van tijd wel af.

Bescherming tegen infectie zal binnen 6 maanden grotendeels weg zijn, terwijl bescherming tegen ernstige covid grotendeels aanwezig blijft.

Verder herkent je immuunsysteem de infectie sneller en zal het eerder in actie schieten waardoor klachten en gezondheidsschade beperkt blijven.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Immuniteit is geen verhaal van ja of nee en zal altijd aanwezig blijven. Het neemt het na verloop van tijd wel af.

Bescherming tegen infectie zal binnen 6 maanden grotendeels weg zijn, terwijl bescherming tegen ernstige covid grotendeels aanwezig blijft.

Verder herkent je immuunsysteem de infectie sneller en zal het eerder in actie schieten waardoor klachten en gezondheidsschade beperkt blijven.
Het is natuurlijk wel een ja of nee, want na een loop van tijd zal het te ver verlopen zijn en daar staat toch een (gemiddelde) tijd voor. No offence, maar dit soort antwoorden steken me gewoon erg tegen de gehele periode. "Het is geen verhaal van" "het is niet zo makkelijk" "dat kunnen we niet met zekerheid zeggen" "het is complexer dan dat" "de praktijk moet het uitwijzen" "het is van meerdere factoren afhankelijk".

Natuurlijk zal het allemaal niet zo makkelijk zijn dat we hier op festileaks oplossen, maar het steeds verschuilen achter "we weten niet wat het virus doet" is na 2 jaar gewoon lame. En daarmee doel ik echt niet op jou, maar ook op tal van andere verhalen bijvoorbeeld ook de werking van bepaalde maatregelen.
Het mag eigenlijk wel gewoon eens wat concreter, zeker gezien de maatregelen die we nu hebben.

Immuniteit = weerstand tegen infectie.

Na eerdere infectie of vaccinatie en dus opbouw van immuniteit zal er altijd weerstand blijven tegen die infectie.

Deels door lang circulerende B-geheugencellen en T-cellen met een lange levensduur. Deze zorgen dat een infectie snel wordt herkend en het lichaam snel in actie kan komen, waardoor gezondheidsschade beperkt kan blijven.

Andere componenten van het immuunsysteem, zoals neutraliserende antilichamen, die belangrijk zijn bij het voorkomen van infectie, nemen sneller af. Daarom is het ook dat mensen vrij snel opnieuw geïnfecteerd kunnen raken, helemaal als er varianten zoals Omikron zijn die deze vorm van afweer omzeilt.

Immuniteit (weerstand tegen infectie) blijft altijd aanwezig en is daarmee geen ja/nee-vraagstuk. Het is wel de vraag hoe lang immuniteit precies bescherming biedt tegen infectie en ernstige covid. En hoe snel de afweer in actie komt bij blootstelling aan deze Omikronvariant.

Dat zijn momenteel nog openstaande vragen, maar zou van de huidige boosters geen wonderen verwachten met betrekking tot bescherming tegen infectie en langdurige remming van virusverspreiding.

Wel zorgt het voor een hoger niveau van afweer waardoor infecties minder ernstig verlopen.

Maar daarmee is de vraag niet beantwoord, wat je zegt weten we allemaal wel. Maar het concreet antwoord blijft wederom uit.

Vond het artikel van Tim en de info van Gesp wel zinvol. Misschien is het dat het antwoord wat je wil horen er niet bij zit. Of wil je niet horen wat er gezegd wordt.

Internationale aanpak is dan de oplossing wat ik lees. In Oostenrijk en Duitsland is er al 2G, is dat dan de oplossing?

Vond het artikel van Tim en de info van Gesp wel zinvol. Misschien is het dat het antwoord wat je wil horen er niet bij zit. Of wil je niet horen wat er gezegd wordt.

Internationale aanpak is dan de oplossing wat ik lees. In Oostenrijk en Duitsland is er al 2G, is dat dan de oplossing?
Je moet niet denken dat ik deze artikelen niet lees, integendeel zelfs. Maar er moet toch gewoon een keer concrete info en garanties komen naar onze samenleving? Kom op zeg. En je leest mijn ondertoon van de posts niet goed denk ik (of ik leg deze niet duidelijk genoeg uit). We krijgen een lockdown omdat we bang zijn voor een variant waarvan we nog niet veel weten en daarom krijgen we boosters waarvan we het effect ook nog niet weten maar waarschijnlijk helpen ze wel. Op basis daarvan staat heel het land weer stil, de ontwikkeling van onze toekomst en kinderen gaat naar de ga, en komen vele mensen in financiële malaise.

Het gaat veel te veel over de informatie ik plaats van het concrete resultaat. Daar zijn we ook totaal niet transparant over op dit moment. Ook moet er tegenover een lockdown een garantie van vrijheid staan. Die boosters zijn leuk en aardig, maar wat heb ik eraan als ik nergens heen kan en mag. Daarom wil ik daar gewoon concrete antwoorden op hebben. En geen hoop bla bla dat niets zeker is met het virus. Daarvoor zitten we te diep in de shit om daar nog mee aan te komen zetten.

Ik schrik best wat ik snel lees / scan:

- Maar er moet toch gewoon een keer…
- Ook moet er tegenover een lockdown…
-….maar wat heb ik eraan als ik nergens heen kan en mag.
- Daarom wil ik daar gewoon concrete antwoorden….

Solidariteit, daar is onze samenleving op gebaseerd. Zo ook ons zorgstelsel.

Maar ik ga ophouden, want wij komen hier niet uit. Van het weekend 2 ontdekkingen gedaan:
En

En deze golden oldie weer heerlijk gedraaid:

Ik schrik best wat ik snel lees / scan:

- Maar er moet toch gewoon een keer…
- Ook moet er tegenover een lockdown…
-….maar wat heb ik eraan als ik nergens heen kan en mag.
- Daarom wil ik daar gewoon concrete antwoorden….

Solidariteit, daar is onze samenleving op gebaseerd. Zo ook ons zorgstelsel.
Awww. Wat erg , iemand gebruikt de worden ik en moet. Dat zou Marc nooit tegen hoor.

Er is 0 solidariteit naar onze kinderen, 0 solidariteit naar de horeca, 0 solidariteit naar het sportleven, 0 solidariteit naar kinderen en jongeren, 0 solidariteit met onze handhavers, 0 solidariteit met psychologen, 0 solidariteit met met de cultuur em evenementen sector, 0 solidariteit met onze economie, 0 solidariteit naar de MKB, 0 solidariteit nssr de mensen die werken voor de zelfmoordlijn, 0 solidariteit naar de gemeentes etc. Etc.

Dus ga nu niet nep lopen doen als je zelf zo solidair bent, mijn god zeg.

• Leuk
Waarderingen: neus
Geeft niks jongen. Hopelijk ben je het nu kwijt. Ik kan het hebben. Fijne avond en enjoy music.

Och jonge toch, wat zou ik met jou toch eens een echt gesprek willen voeren. Hopelijk komt het nog goed.

Nee ik ben niks kwijt, met jouw houding blijven we in deze shit zitten.
Ha, ha, ha, je hebt gewoon je reactie gewijzigd. Briljant dit. Zegt veel over jou Indiaan. Ik dacht er nog even aan om er een foto van te maken omdat ik je reactie zwaar overtrokken vond, maar dit zegt wel heel veel. Echt briljant dit, wat laat jij je kennen.

Ha, ha, ha, je hebt gewoon je reactie gewijzigd. Briljant dit. Zegt veel over jou Indiaan. Ik dacht er nog even aan om er een foto van te maken omdat ik je reactie zwaar overtrokken vond, maar dit zegt wel heel veel. Echt briljant dit, wat laat jij je kennen.
Ow plaats maar hoor. Er stond enkel in dat je alles behalve solidair bent en dat je alleen dat nu roept om aan je eigen zelfbeeld te voldoen. Ik kan niet echt tegen je denigrerend toontje met je “jongen”.

Users who are viewing this thread