Corona Virus en concerten/festivals

Mag ik dan voorstellen dat we een apart topic maken voor mensen die hun hart willen luchten over corona, lockdowns en alles wat er bij hoort en dat we op dit topic wel alleen de verbinding met de gevolgen voor concerten en festivals houden?

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Val jij nog onder de jongeren dan ;)? Nee echt niet IEDEREEN en ALLE jongeren hebben op die manier gedacht, maar heel veel ook wel en dat kunnen we niet ontkennen lijkt me.
Ik weet niet hoe oud je me schatte, maar ik ben nog 'maar' twintig, dus ik denk het wel, ja. Wel veel inderdaad, maar ik heb niet de indruk dat de meerderheid van de jongeren 'm daarom heeft genomen (en gaan nemen).

Ik weet niet hoe oud je me schatte, maar ik ben nog 'maar' twintig, dus ik denk het wel, ja. Wel veel inderdaad, maar ik heb niet de indruk dat de meerderheid van de jongeren 'm daarom heeft genomen (en gaan nemen).
Grensgevalletje ;). Ik zie het wel veel terug in mijn omgeving, ik heb veel jongeren medewerkers, ik sport veel met jongeren. Ik heb die geluiden genoeg gehoord, dus ze zijn er wel degelijk.

@gerrie: afgewezen

Het is gewoon al een probleem op zichzelf dat overal een beloning tegenover moet staan. Je aan de regels houden doe je nog altijd voor jezelf (en jouw eigen omgeving) toch?

De insteek is verkeerd als men zich aan de regels houdt zodat je beloond wordt met deelname aan activiteiten. Een beetje discipline voor eigen gezondheid moet toch wel kunnen.

edit: jongeren is meer dan alleen tieners, anders was dat wel de term in nieuwsberichten over jongeren rondom corona. Mensen van twintig vallen wat mij betreft duidelijk onder de term jongeren

Nou de meeste jongeren doen het niet voor zichzelf, want dat ze zelf in het ziekenhuis komen of erger is nihil. Laat staan met vaccinatie

Mag ik dan voorstellen dat we een apart topic maken voor mensen die hun hart willen luchten over corona, lockdowns en alles wat er bij hoort en dat we op dit topic wel alleen de verbinding met de gevolgen voor concerten en festivals houden?
Of nog beter, gewoon een ander forum voor politieke discussies

• Leuk
Waarderingen: @Marc

Ik heb de indruk wel dat heel veel jongeren het om die reden (vakantie, horeca, etc.) hebben genomen

Emoties lopen hoog op zo te zien. Snap ik wel, soms voel ik me ook zo wanhopig rondom Covid dat ik me ook even niet meer kan inhouden.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet goed wat ik moet denken van dat hele Omikron. Zuid-Afrika ziet er juist heel gunstig uit, met cijfers die alweer snoeihard dalen en een daling van opgenomen ziekenhuis patiënten van 19% (delta) naar 1.7% (Omicron). In Engeland zijn slechts 100 mensen opgenomen met Omikron in het ziekenhuis, terwijl daar nu dagelijks 80.000 besmettingen zijn. In de VS is Omikron al dominant en stromen de ziekenhuizen nog zeker niet over en zijn er nauwelijks maatregelen (wel goed geboosterd). Maar tegelijkertijd voorspellen de Denen op basis van hun huidige cijfers ziekenopnames die in Nederland zouden vertalen naar 350-500 ziekenhuis opnames per dag.

Ik heb dit eerder gehad, dat ik hoop had dat het mee zou gaan vallen. Iedere keer kwam ik bedrogen uit. Maar dit keer zie ik wel ook veel meer twijfel bij de wetenschappers. Komende 2 weken gaat duidelijk worden of we extreem fucked zijn of dat we juist weer heel snel vrijheid gaan terugkrijgen. Bidden.

Bij de ziekenhuisopnames gaat het er natuurlijk ook om hoeveel er dagelijks weer uit gaan. 350-500 opnames is veel als er maar 100 uit gaan, maar als er 600 uit gaan, dan valt het ook wel weer mee.

Komende 2 weken gaan spannend worden, dan zien we inderdaad wat de ziekenhuis opnames gaan doen in de landen waar Omrikron geexplodeerd is.
Daarna kunnen we denk ik pas iets gaan zeggen over festivals in de lente....fingers crossed!

Het is gewoon al een probleem op zichzelf dat overal een beloning tegenover moet staan. Je aan de regels houden doe je nog altijd voor jezelf (en jouw eigen omgeving) toch?

De insteek is verkeerd als men zich aan de regels houdt zodat je beloond wordt met deelname aan activiteiten. Een beetje discipline voor eigen gezondheid moet toch wel kunnen.

edit: jongeren is meer dan alleen tieners, anders was dat wel de term in nieuwsberichten over jongeren rondom corona. Mensen van twintig vallen wat mij betreft duidelijk onder de term jongeren
Het is erg naïef om te denken dat echt heel veel mensen het niet doen om de insteek die jij hebt. Die mensen zijn met de dag meer en meer aan het afhaken, kan je wel doen of het niet zo is, dat is gewoon je kop in het zand steken.

Een beloonsystem is heel normaal als jij een doel of verbetering wilt behalen. Dat mag je best als fout of een probleem bestempelen, maar zo werkt de grote mensen wereld nu eenmaal wel. Jij krijgt van je baas ook zo nu en dan opslag om je gemotiveerd te houden, en waarvoor denk je dat je straks die kerstpakket krijgt? Verder vind ik het eerlijk gezegd niet eens een "beloning" dat we enigszins een beetje normaal kunnen leven en wat fatsoenlijks kunnen doen in het leven, dat is eerder een norm dan een beloning.

Daarnaast bestaat gezondheid uit veel meer dan fysiek gezond zijn. Voor de mentale kwestie heb je gewoon toekomst perspectief nodig. Als dat een probleem zou zijn om dat te bieden... nouja dan maar een verkeerde mening I don't care.

Nee niet echt, vooral voor jongeren onder ons niet. Die willen gewoon hun leventje terug, die zijn niet bang voor een zwaar ziekteverloop op hun leeftijd. Laten we eerlijk wezen.
Ik zie in mijn omgeving(ik ben 30) vooral mensen die snel een griep te pakken hebben, ook veel last hebben van Corona. Jongeren die vrijwel nooit griepklachten hebben, zie ik in mijn omgeving ook geen coronaklachten hebben. Jongeren hebben doorgaans een hogere weerstand dan Generatie X en ouder.

Hierdoor is er gewoon geen draagvlak meer als je zag dat relatief weinig besmettingen ontstaan in de horeca etc. Sportscholen tot 17 uur(ipv gefaseerd mensen laten reserveren), scholen die open blijven waar de meeste besmettingen vandaan komen. Ja, ik snap wel dat jongeren de grens(metaforisch en letterlijk naar het buitenland) overgaan.

Het gaat gewoon niet stoppen als we niet ooit een keer kunnen accepteren dat het virus gewoon niet weg gaat denk ik.

Het is erg naïef om te denken dat echt heel veel mensen het niet doen om de insteek die jij hebt. Die mensen zijn met de dag meer en meer aan het afhaken, kan je wel doen of het niet zo is, dat is gewoon je kop in het zand steken.

Een beloonsystem is heel normaal als jij een doel of verbetering wilt behalen. Dat mag je best als fout of een probleem bestempelen, maar zo werkt de grote mensen wereld nu eenmaal wel. Jij krijgt van je baas ook zo nu en dan opslag om je gemotiveerd te houden, en waarvoor denk je dat je straks die kerstpakket krijgt? Verder vind ik het eerlijk gezegd niet eens een "beloning" dat we enigszins een beetje normaal kunnen leven en wat fatsoenlijks kunnen doen in het leven, dat is eerder een norm dan een beloning.

Daarnaast bestaat gezondheid uit veel meer dan fysiek gezond zijn. Voor de mentale kwestie heb je gewoon toekomst perspectief nodig. Als dat een probleem zou zijn om dat te bieden... nouja dan maar een verkeerde mening I don't care.
Ik denk dat iedereen het wel eens is dat er toekomstperspectief nodig is en dat er een langetermijnstrategie moet komen.

Een beloningsysteem doet me dan weer denken aan een sticker willen krijgen omdat je je huiswerk hebt gemaakt. Ik snap wat je bedoelt maar het klinkt gewoon wat kinderachtig imo.

Totaal met Koekdoos eens hierin. Goed verwoord.

Ik denk dat iedereen het wel eens is dat er toekomstperspectief nodig is en dat er een langetermijnstrategie moet komen.

Een beloningsysteem doet me dan weer denken aan een sticker willen krijgen omdat je je huiswerk hebt gemaakt. Totaal met Koekdoos eens hierin.
Dat is ook weer jammer om het nu kinderlijk te maken. Want het voorbeeld is gewoon hetzelfde. Een sticker geven gaat niet om iemand maar een plakplaatje te geven, die kreeg je vroeger (of maakte jij je huiswerk vroeger niet Timmetje, foei!) als motivatie om het volgende keer ook weer goed te doen. Dat is heel het idee achter een sticker krijgen. Het probleem is dat je iets kinderachtig probeert te maken terwijl het daadwerkelijk een gevalideerd systeem is wat we alledaags gebruiken en ook blijkt te werken.

Echt heel je leven zit vol met beloningen, dat je het niet altijd ziet of merkt is wat anders. Maar als je deze niet zou hebben zou je volledig anders in het leven staan.

Het gaat gewoon niet stoppen als we niet ooit een keer kunnen accepteren dat het virus gewoon niet weg gaat denk ik.
Dit is het 'm hé. Ik snap volledig dat vaccineren handig is, maar als we met z'n allen onze derde prik hebben gehad, zijn we ook wel klaar. Ik bedoel: meer kan je niet doen. Behalve de boel elke winter weer dichtgooien, maar dat is ook geen oplossing. Kan je eens een jaartje doen, maar dat is het 'm ook.

• Leuk
Waarderingen: Christiaan
Hopelijk mogen we snel weer sporten ??

• Leuk
Waarderingen: Christiaan
In België gaan concertzalen dus ook dicht...
Concertzalen, theaters en bioscopen dicht maar de horeca blijft wel open. Maf. Hebben ze een verklaring gegeven waarom ze dat zo besloten hebben? Ik las dat het advies om de cultuur te sluiten niet van de experts kwam?

Laatst bewerkt:
Concertzalen, theaters en bioscopen dicht maar de horeca blijft wel open. Maf. Hebben ze een verklaring gegeven waarom ze dat zo besloten hebben? Ik las dat het advies om de cultuur te sluiten niet van de experts kwam?
De politiekers redeneren dat we zo gecontroleerd samen komen.
Als men horeca vroeger sluit gaan mensen bij elkaar drinken, zeggen ze.

Want om 23uur gaat iedereen braaf naar huis en gaan we vooral niet met een man of 5-10 bij elkaar op bezoek. ?

Users who are viewing this thread