Corona Virus en concerten/festivals

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Die 3/4 boosters per jaar kwam ik ook ergens tegen maar kan ik echt niet verklaren. Een booster heeft een werking tussen 6 tot 9 maanden. De geldigheid van de qr code is ook gesteld op 9 maanden nu. Zou betekenen eind zomer booster ronde nummer 2 en maart/april 2023 nog eentje. Hoe ze dan aan 3 tot 4 per jaar komen snap ik niet, misschien alleen voor de echt zwakkeren?
Dat is voor ons als leek ook alleen maar gissen. Misschien om elk kwartaal de nieuwe mutaties mee te kunnen nemen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.822
Daar ga ik niet aan beginnen, dan koop ik wel ergens online mijn bewijzen. De maatregelen beginnen met de dag ridiculer te worden, en steeds met dwang proberen ze het maar door je strot te duwen. Het weegt al lang niet meer op tegen de ziekte die het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dan koop ik wel ergens online mijn bewijzen? Dat meen je niet serieus toch.

De enige nieuwe maatregelen die ik heb gelezen is die aangescherpte mondkapjesplicht. Is er al meer bekend over andere dingen die gaan volgen vrijdag?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.822
Dan koop ik wel ergens online mijn bewijzen? Dat meen je niet serieus toch.

De enige nieuwe maatregelen die ik heb gelezen is die aangescherpte mondkapjesplicht. Is er al meer bekend over andere dingen die gaan volgen vrijdag?
Ja hoor dat meen ik wel, ik ben wel een beetje klaar om me steeds maar onderdanig op te stellen. De grens is gewoon bereikt, ze bekijken het allemaal maar, don't care wat mensen er van vinden. Idem geld voor een mondkapjesplicht. Ja ik heb daar ontzettend last van, ik zie niets ivm mijn bril en krijg een verstikkend en claustrofobisch gevoel van. Voor 5 minuten in een supermarkt of bezinepomp moet dat ding al zo snel mogelijk af. Het permanent dragen gaat hem echt niet worden. Ik heb het al gehad, ik heb al mijn vaccinaties al gehad, ik heb al die tijd thuis gewerkt, ik heb mezelf geïsoleerd van vrienden en familie. Keer op keer ga ik door depressies heen. Het weegt voor mij allemaal niet meer tegen wat het virus met mij doet.

Dan kan je me opsluiten, belachelijk maken, of desnoods los je het met geweld bij me op. Maar niet zonder verzet, het is ook soms nodig om je grenzen duidelijk te maken. Steeds keer op keer worden mijn uitlaatkleppen van me afgenomen, sorry maar dan mag de maatschappij het van mij ook gewoon voelen. En zo zal ik er echt niet alleen in staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545 en neus

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Wat indiaantje89 omschrijft herken ik persoonlijk niet allemaal maar ik snap hem zeker wel... De grens is voor velen bereikt. Versoepelingen moeten echt gaan komen want anders komt het volk nog meer in opstand. Die mondkapjes vind ik persoonlijk ook een drama. Eerste maanden van deze ellende 2 jaar geleden waren ze overbodig en nu zweren ze erbij....? Buitenom dat zit ik zelf met gehoorapparaten vanwege een aandoening die ik vorig jaar heb opgelopen. Sindsdien nog geen concert bezocht maar ik heb er toch wel wat op de agenda staan en die ik zeker wil gaan bezoeken ondanks mijn handicap maar dan met de juiste gehoorbescherming. Die mondkapjes zijn persoonlijk een drama met die touwtjes achter je oren waar mijn apparaten zitten... Kortom van mij hoeft dat dus niet. Ben ook braaf om mijn vaccinaties geweest. Ik woon zelf in een grensstreek en 30 kilometer verderop in België is alles open en kan je gewoon overal naar toe met nog enkele maatregelen zoals QR en mondkapje. Voor de rest geen probleem. Maar blijkbaar stoot het virus bij de grens... Natuurlijk is de Belgische zorg anders geregeld dan hier maar de cijfers in de ziekenhuizen zijn nou niet heel erg. Kortom langzaam aan versoepelen wat mij betreft. En die boosterprikken vind ook lastig. Waarom blijven boosteren als het virus is uitgegroeid tot een milde variant die wel besmettelijk is maar waar de ziekenhuizen, ic bezetting, niet hoger van worden...Maar ik denk vast veel te simpel........
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.286
Ja hoor dat meen ik wel, ik ben wel een beetje klaar om me steeds maar onderdanig op te stellen. De grens is gewoon bereikt, ze bekijken het allemaal maar, don't care wat mensen er van vinden. Idem geld voor een mondkapjesplicht. Ja ik heb daar ontzettend last van, ik zie niets ivm mijn bril en krijg een verstikkend en claustrofobisch gevoel van. Voor 5 minuten in een supermarkt of bezinepomp moet dat ding al zo snel mogelijk af. Het permanent dragen gaat hem echt niet worden. Ik heb het al gehad, ik heb al mijn vaccinaties al gehad, ik heb al die tijd thuis gewerkt, ik heb mezelf geïsoleerd van vrienden en familie. Keer op keer ga ik door depressies heen. Het weegt voor mij allemaal niet meer tegen wat het virus met mij doet.

Dan kan je me opsluiten, belachelijk maken, of desnoods los je het met geweld bij me op. Maar niet zonder verzet, het is ook soms nodig om je grenzen duidelijk te maken. Steeds keer op keer worden mijn uitlaatkleppen van me afgenomen, sorry maar dan mag de maatschappij het van mij ook gewoon voelen. En zo zal ik er echt niet alleen in staan.
Deze tekst had van mij kunnen komen. Sterker nog, een paar maanden geleden ongeveer dit ook hierin gezet en werd voor belachelijk uitgemaakt. Inmiddels zie ik dat het morele kontkruipen van de maatregelen al bij zo veel mensen los wordt gelaten. Draagvlak wordt minder en landen die het als een griep gaan beschouwen verwacht ik dat het einde wel écht in zicht komt, met of zonder booster, dat maakt mij dan niet zoveel uit. Ik prik toch elk jaar voor de griepprik, ééntje meer of minder wordt een mens niet minder van.

Heb hele goede hoop dat na een maand de cultuursector wel beetje bij beetje open gaat.
 
Laatst bewerkt:

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Het ziet er ondertussen allemaal toch wat beter uit. In Z-Afrika is de golf al voorbij en het UK heeft de daling ook ingezet.
Wij lopen een maand of 2 achter op Z Afrika, dus in Maart zouden wij het ergste ook wel gehad moeten hebben.

Dan zou opzich op tijd moeten zijn voor de grote festivals. Paaspop is misschien nog wat te vroeg, als ik hun was zou ik weer in de zomer gaan zitten zoals afgelopen jaar ook het plan was.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.287
1.286
Ik verwacht ook echt dat we binnen een paar maanden er helemaal vanaf zijn. Voorgoed. Althans, van alle maatregelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
De horeca en de cultuursector moeten nog even wachten, schrijven de experts in het recentste advies aan het kabinet.

Benieuwd tot welke datum de maatregelen zullen gelden. Er was al weinig hoop toen ik kaarten kocht, maar ga wel even flink zitten balen als Stromae en Damon Albarn niet door zullen gaan.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Ook nu in bericht van NOS: "Naar verluidt blijven de horeca en de cultuursector voorlopig dicht."
Leek ook niet erg realistisch dat concerten volgende week weer mogelijk waren (dus Spinvis gaat voorlopig weer niet lukken).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Het wordt weer de vaste riedel.....
Cultuursector sluit achteraan in de rij, wacht braaf af, en dreigen met burgerlijke ongehoorzaamheid, zoals de winkels de laatste dagen, gaat hen niet helpen.
Nuja, in België kan het, dus waarom niet in Nederland...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
In België is het vooralsnog alleen de theatersector toch? Is er al zicht op wanneer staande concerten weer mogen?
Goeie, neen, dat niet. Maar ik doelde op het feit dat een beetje tegengas er wél voor zorgde dat het een en het ander weer open mocht, ondanks de politieke beslissing.

Hoe dan ook: het inzicht dat deze variant eigenlijk meer goed dan slecht nieuws betekent, begint meer een meer door te sijpelen. En ook dat we, eindelijk, op het punt aan het geraken zijn waar we allemaal wilden geraken: met een virus dat besmettelijk is, maar lang niet zo gevaarlijk. Een seizoensziekte die perfect te monitoren is en ons leven verder niet te veel moet belemmeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Timmetje

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Goeie, neen, dat niet. Maar ik doelde op het feit dat een beetje tegengas er wél voor zorgde dat het een en het ander weer open mocht, ondanks de politieke beslissing.
We hebben hier we het Unmute Us gehad, maar dat was eerder een festival vermomd als demonstratie (of andersom...). Vooral leuk voor wie er was, maar het heeft niet veel opgeleverd.
Wat voor de sector hier zuur is, is dat er met de Fieldlabs door de sector wel serieus is meegedacht wat er wel kan en dat er met die resultaten ook nog weinig gebeurd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.822
Het wordt weer de vaste riedel.....
Cultuursector sluit achteraan in de rij, wacht braaf af, en dreigen met burgerlijke ongehoorzaamheid, zoals de winkels de laatste dagen, gaat hen niet helpen.
Het helpt wel degelijk. De winkels mogen nu ook waarschijnlijk, weliswaar op afspraak. Maar het plan was om ze voorlopig dicht te houden. De Belgische sector kwam in opstand, en die hebben het ook afgedwongen. Burgerlijk ongehoorzaamheid is wel degelijk een oplossing voor onredelijke maatregelen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.948
1.993
Ook nu in bericht van NOS: "Naar verluidt blijven de horeca en de cultuursector voorlopig dicht."
Leek ook niet erg realistisch dat concerten volgende week weer mogelijk waren (dus Spinvis gaat voorlopig weer niet lukken).
Dit snap je toch niet.

Enfin, dat grote concerten niet kunnen doorgaan snap ik (voorlopig) nog wel maar ik vind bij ons die 23 uur voor de horeca al belachelijk vroeg.
En dat ze de cultuursector niets gunnen gaat er bij mij ook niet in.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken