Corona Virus en concerten/festivals

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.133
Het helpt wel degelijk. De winkels mogen nu ook waarschijnlijk, weliswaar op afspraak. Maar het plan was om ze voorlopig dicht te houden. De Belgische sector kwam in opstand, en die hebben het ook afgedwongen. Burgerlijk ongehoorzaamheid is wel degelijk een oplossing voor onredelijke maatregelen.
Wat in België ook hielp waren de uitspraken van Van Ranst ("Glühwein heeft gewonnen van cultuur") die ook afstand nam van de gemaakte keuzes. Nu bij de winkels helpt het dat zij gesteund worden door lokale overheden.
De cultuursector lijkt nog altijd te worstelen met het beeld als den "hobby" voor de happy few. Een actie als Unmute Us was namelijk te gemakkelijk weg te zetten als "een leuk feestje".
De vraag is dus van wie de cultuursector steun kan verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Wat in België ook hielp waren de uitspraken van Van Ranst ("Glühwein heeft gewonnen van cultuur") die ook afstand nam van de gemaakte keuzes. Nu bij de winkels helpt het dat zij gesteund worden door lokale overheden.
De cultuursector lijkt nog altijd te worstelen met het beeld als den "hobby" voor de happy few. Een actie als Unmute Us was namelijk te gemakkelijk weg te zetten als "een leuk feestje".
De vraag is dus van wie de cultuursector steun kan verwachten.
Figuren als van Ranst hoor je pas na wat comotie en ophef. Juist daarom de toen feller zijn zodat je opvalt.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Wat in België ook hielp waren de uitspraken van Van Ranst ("Glühwein heeft gewonnen van cultuur") die ook afstand nam van de gemaakte keuzes. Nu bij de winkels helpt het dat zij gesteund worden door lokale overheden.
De cultuursector lijkt nog altijd te worstelen met het beeld als den "hobby" voor de happy few. Een actie als Unmute Us was namelijk te gemakkelijk weg te zetten als "een leuk feestje".
De vraag is dus van wie de cultuursector steun kan verwachten.

Bij wie leeft dat beeld dan?
Cultuur is zo breed dat er volgens mij vrijwel niemand kan zeggen dat ze er niks mee hebben.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.571
575
Vooralsnog hebben veel horeca bedrijven schijt aan de regels en gaan ze morgen 'gewoon' open. Benieuwd hoe dat loopt. Geef ze overigens wel groot gelijk.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.571
575
Ik blijf het toch bizar vinden dat gemeentes dat van tevoren al zeggen. Dan werk je het alleen maar in de hand.
Niet alleen de gemeentes maar ook onze nieuwe minister Dilan Yesilgöz doet een duit in het zakje met betrekking tot (geen) handhaving.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Niet alleen de gemeentes maar ook onze nieuwe minister Dilan Yesilgöz doet een duit in het zakje met betrekking tot (geen) handhaving.
Nou heeft die ook niet echt een keus. Als ze zegt dat ze strak gaan handhaven en de gemeentes vervolgens zeggen dat dat niet mogelijk is, staat ze voor lul. Als zij nu dus zegt dat er amper gehandhaafd gaat worden, staat ze alsnog voor lul. Die kan het in deze situatie ook niet goed doen.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Haar uitspraken zijn haar iig op forse kritiek komen te staan:


"Naleving is wel meer wat u en ik ervan maken dan dat de politie daar rond moet gaan lopen. Uiteindelijk, corona, hoe je het ook wendt of keert, is iets wat we gezamenlijk moeten gaan aanpakken. Dus het is echt aan de mensen zelf om zich aan die regels te gaan houden. Je doet het ook voor je eigen gezondheid en je omgeving."

En op de nadrukkelijke vraag of er zal worden gehandhaafd: "Er zal als - en dat geldt natuurlijk voor elke maatregel en regel - als we iets hebben afgesproken en je houdt je er niet aan, dan kan er gewoon gehandhaafd worden. Maar uiteindelijk met corona, ik ga het toch weer tegen u zeggen, het gaat ook over onze eigen verantwoordelijkheid en onze eigen rol daarin."
 
Laatst bewerkt:

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Zo raar is het inderdaad niet, maar het grote probleem is dat ze vóór deze ministerspost 180 graden de andere kant op schreeuwde. Zij was een uithangbord voor het "meer blauw op straat, sneller en harder straffen, en slachtoffers VOOR daders" beleid van de VVD. En wat is vervolgens zo'n beetje het eerste het beste signaal dat ze als minister van Justitie afgeeft? "Naleving en handhaving is vooral aan de mensen zelf om zich aan die regels te gaan houden."

Over het algemeen: Prima mens met goede ideeën naar mijn optiek. Maar dit is wel een loei van een uitglijder. Niet qua inhoud, maar vooral qua politiek gestotter...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Ja, ik had de originele comment na nog wat nalezen toch maar aangepast. 100 procent met je eens. :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.414
Zo raar is het inderdaad niet, maar het grote probleem is dat ze vóór deze ministerspost 180 graden de andere kant op schreeuwde. Zij was een uithangbord voor het "meer blauw op straat, sneller en harder straffen, en slachtoffers VOOR daders" beleid van de VVD. En wat is vervolgens zo'n beetje het eerste het beste signaal dat ze als minister van Justitie afgeeft? "Naleving en handhaving is vooral aan de mensen zelf om zich aan die regels te gaan houden."

Over het algemeen: Prima mens met goede ideeën naar mijn optiek. Maar dit is wel een loei van een uitglijder. Niet qua inhoud, maar vooral qua politiek gestotter...
Op goede ideeën heb ik haar niet kunnen betrappen trouwens. Onbegrijpelijk dat we een minister op Justitie en Veiligheid hebben die niet juridisch onderlegd is (dat is op meerdere departementen wel onbegrijpelijk). Niet zo lang geleden verzette mevrouw zich nog niet tegen de doodstraf..
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Op goede ideeën heb ik haar niet kunnen betrappen trouwens. Onbegrijpelijk dat we een minister op Justitie en Veiligheid hebben die niet juridisch onderlegd is (dat is op meerdere departementen wel onbegrijpelijk). Niet zo lang geleden verzette mevrouw zich nog niet tegen de doodstraf..
Komt omdat ik rechts stem. Dan zie je al gauw wat meer raakvlakken met VVD'ers. Maar laten we die kant maar niet op gaan... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Besef me nu trouwens dat ik met de zin "Komt omdat ik rechts stem. Dan zie je al gauw wat meer raakvlakken met VVD'ers" weleens zou kunnen overkomen als een PVV of FvD stemmer. Dat is dus NIET het geval, laat ik dat hier wel even rechtzetten! :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.197
4.414
Ah joh, de PVV is natuurlijk gewoon een wat minder salonfähige versie van de VVD ;)


(Geintje, geen voorzet tot verhitte discussie..)
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Besef me nu trouwens dat ik met de zin "Komt omdat ik rechts stem. Dan zie je al gauw wat meer raakvlakken met VVD'ers" weleens zou kunnen overkomen als een PVV of FvD stemmer. Dat is dus NIET het geval, laat ik dat hier wel even rechtzetten! :ROFLMAO:
En wat dan nog? Wie zijn wij nou weer om daarover te oordelen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken