Corona Virus en concerten/festivals

Afgelopen week in het nieuws: bij binnenkomst in Italië moet je ook als EU reiziger een negatieve test laten zien. Mondkapjesplicht binnen en in stadscentra buiten ook. Overal de QR-code. Temperatuurscheck bij binnenkomst bij drukbezochte plekken/attracties. En alles is verder mogelijk.

Ben benieuwd of dat over een paar weken nog zo is, maar het lijkt te werken?

Ik zie hier twee kleine kinderen die een spelletje spelen genaamd 'Wie heeft de grootste?'. Ga toch normaal doen heren. Fijne avond!
Deze reactie idem. Je bagatelliseert hiermee het probleem. Je moet maar “normaal” doen, op de VVD stemmen en vooral jezelf laten vertellen dat je “normaal” moet doen en vooral je schouders ophalen.

ik heb inderdaad onnodig mee laten slepen in de emoties. Maar het normie gehalte in deze crisis is me soms iets te groot. “Ik” vraag enkel maar om beloningen en positieve consequenties als me ik aan de regels hou (wat we masdaal al gewoon 2 jaar netjes doen). En niet alleen om negatieve die we nu krijgen.

Als dat niet volwassen, normaal of solidair is, so be it.

aan de regels hou (wat we masdaal al gewoon 2 jaar netjes doen).

Massaal is een groot woord. Dit is geen flauwe woordgrap. Men ‘houdt’ zich aan de regels, maar het is absurd hoeveel mensen mondkapjes verkeerd dragen en ook geen poging doen tot het bewaren van anderhalve meter.

Massaal is een groot woord. Dit is geen flauwe woordgrap. Men ‘houdt’ zich aan de regels, maar het is absurd hoeveel mensen mondkapjes verkeerd dragen en ook geen poging doen tot het bewaren van anderhalve meter.
Toch volg het grootste gedeelte gewoon de regels. Dat gaat alleen maar minder en minder worden omdat we geen resultaat ervan zien en ook er nooit voor beloond zijn geweest. (En het hielp ook niet dat maanden lang hebben geroepen dat ze niet helpen).

Of geen mondkapje dragen, of expres niet over de neus etc. we doen het ons zelf aan en daarin moeten helaas de goede lijden onder de slechten.

Ik denk dat velen, ik althans wel in ieder geval, de afgelopen twee jaar genoeg momenten hebben gehad dat je helemaal klaar was met alles. Het denigrerend "jochie" of "jongen toch" toontje lijkt me op zulke momenten dan ook helemaal nergens voor nodig. Krijg daar ook wel een nare bijsmaak van, een soort gevoel van verhevenheid dat jij wél weet hoe de vork in de steel zit.

Daarnaast kunnen er boeken worden geschreven (is ook al gebeurd) over het warrige beleid van onze overheid rondom Covid. Dan kun je wel zeggen "ga er maar aanstaan", maar daar worden ze rijkelijk voor beloond. En als ik een taak toebedeeld krijg die ik niet aankan, zal mijn werkgever die aan een ander toebedelen. Ik denk dat er terecht boosheid kan zijn over het selectief volgen van OMT advies, dan zeggen dat mondkapjes niet helpen en vervolgens is het de heilige graal, het Dansen met Jansen debacle, te laat zijn met vaccineren, te vroeg zijn met (forse) versoepelingen te laat zijn met boosteren waardoor wij nu (al) in een lockdown zitten en omringende landen niet. Niet heel verrassend ook dat er in de samenleving eigenlijk geen meerderheidsdraagvlak meer is voor de maatregelen. Beetje makkelijk om dat dan af te schuiven op die enkeling die in de trein een keer het mondkapje op zijn kin heeft hangen (ik zit zelf 2 á 3 keer per week in de trein en het overgrote deel draagt hem gewoon keurig, zelfs in vrijwel lege coupés.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: @Marc en Timmetje
Het boek Code Rood is een paar weken geleden uitgebracht. Geschreven door de politieke redacteuren van OP1 en geeft een kijk achter de schermen bij het coronabeleid. Ontzettende aanrader maar zo nu en dan wel gigantisch ontluisterend of ronduit bizar om te lezen. Ik heb hem hier thuis liggen, als iemand hem wil lenen kun je een PM sturen. :)

Wat een discussies mensen, zeer vermakelijk om te lezen zo op de dinsdag morgen:ROFLMAO:

Iedereen heeft (gelukkig) recht op zijn eigen mening en ideeën, maar om er dan toch heel even op terug te komen:
Het werkt natuurlijk niet zo dat wij ons 2 jaar heel goed aan de regels hebben gehouden dat we daarvoor 'beloond' moeten worden. Dat de overheid zegt: "oh dat hebben jullie goed gedaan, laten we jullie belonen, ga maar weer lekker knuffelen op de kerstmarkt" Dat gaat nou eenmaal nu niet.
De overheid, zowel in België als Nederland, moeten gewoon keuzes maken, vaak op basis van besmettingen/ziekenhuisopnames.
Maken ze daar fouten in? Zeker! Is het allemaal soms compleet kut? Zeker! Wordt het er beter van als we er heel hard over gaan klagen op een forum? Zeker niet!

Maar goed...

Als we ons hier nou gewoon bezig houden de gevolgen van het coronavirus op concerten/festivals? Waar het topic zeg maar voor bedoeld is ;)
Voor grote coronadiscussie zijn vast andere forums en mensen die er echt verstand van hebben. (Al moet ik zeggen dat @gesp wel lijkt te weten waar die het over heeft )

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Maken ze daar fouten in? Zeker! Is het allemaal soms compleet kut? Zeker! Wordt het er beter van als we er heel hard over gaan klagen op een forum? Zeker niet!
Selectieve quote, maar je hebt gelijk, al is gedeelde smart soms ook halve smart natuurlijk. Af en toe lucht even ongegeneerd godveren een beetje ;).

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: gerrie en Timmetje
Wat een discussies mensen, zeer vermakelijk om te lezen zo op de dinsdag morgen:ROFLMAO:

Iedereen heeft (gelukkig) recht op zijn eigen mening en ideeën, maar om er dan toch heel even op terug te komen:
Het werkt natuurlijk niet zo dat wij ons 2 jaar heel goed aan de regels hebben gehouden dat we daarvoor 'beloond' moeten worden. Dat de overheid zegt: "oh dat hebben jullie goed gedaan, laten we jullie belonen, ga maar weer lekker knuffelen op de kerstmarkt" Dat gaat nou eenmaal nu niet.
De overheid, zowel in België als Nederland, moeten gewoon keuzes maken, vaak op basis van besmettingen/ziekenhuisopnames.

Maar goed...

Als we ons hier nou gewoon bezig houden de gevolgen van het coronavirus op concerten/festivals? Waar het topic zeg maar voor bedoeld is ;)
Voor grote coronadiscussie zijn vast andere forums en mensen die er echt verstand van hebben. (Al moet ik zeggen dat @gesp wel lijkt te weten waar die het over heeft )
Sorry maar totaal niet eens, natuurlijk werkt het wel zo. Hoe kan je in godsnaam een traject in gaan zonder doelstelling? Waarom zou ik nog meewerken aan straf op straf terwijl ik alles doe wat jij vraagt? Juist dat is de reden dat we meer en meer de maatregelen negeren. En waarom #prikspijt een woord van het jaar kan worden, we zien er totaal niet beloond voor geweest.

Het idee dat "klagen niet helpt" is ook simpelweg niet waar. We moeten actiever eisen stellen aan onze beleidsbepalers voor betering van de aanpak van deze crisis. Dus we nu hier klagen op een of forum, op kantoor, of in het openbaar... publieke opinie is wel degelijk van belang. Ook al zint het misschien niet iedereen, het heeft wel degelijk zin.

Verder hebben die mensen die er "wel verstand" van hebben ons zo ver gebracht dat we 2 winters in een lockdown zitten zonder nog steeds perspectief te kunnen bieden. Ook hier zitten we weer met een probleem dat er teveel naar theorie gekeken word en te weinig naar praktijk. Wetenschappelijk benadering is altijd handig, maar soms moeten er ook gewoon spijkers met koppen geslagen worden bepaalde om doelen te behalen.

Want weer komen we met een "het werk niet zo dat..." en daarmee schieten we dus niets mee op.

Los van al het andere dat je zegt:

Prikspijt is echt niet het woord van het jaar omdat zoveel mensen daadwerkelijk spijt hebben en daarom voor dat woord gestemd hebben. Dat komt puur door die hele lobby van de anti vax beweging. Is niet serieus te nemen. :)

Los van al het andere dat je zegt:

Prikspijt is echt niet het woord van het jaar omdat zoveel mensen daadwerkelijk spijt hebben en daarom voor dat woord gestemd hebben. Dat komt puur door die hele lobby van de anti vax beweging. Is niet serieus te nemen. :)
Gedeeltelijk waar, maar lees en kijk ook eens op andere jongeren fora omtrend boosters. Het is geen bullshit dat veel mensen zich afvragen waarom ze het nog moeten doen als er niets tegenover staat. We hebben toch ook vrij weinig kunnen "genieten" van onze vorige 2 vaccinaties in Nederland.

Ik heb die prik gehaald omdat het je beter beschermd tegen een zwaar ziekteverloop bij het oplopen van covid. Dat en het ontlasten van de ziekenhuizen is toch uiteindelijk het belangrijkste wat er tegenover staat?

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Kan het trouwens niet meer met je eens zijn mbt een lange termijn plan. Vrij irritant om te lezen dat het maken van zo'n strategie alweer vertraagd is.

Ik heb die prik gehaald omdat het je beter beschermd tegen een zwaar ziekteverloop bij het oplopen van covid. Dat en het ontlasten van de ziekenhuizen is toch uiteindelijk het belangrijkste wat er tegenover staat?
Nee niet echt, vooral voor jongeren onder ons niet. Die willen gewoon hun leventje terug, die zijn niet bang voor een zwaar ziekteverloop op hun leeftijd. Laten we eerlijk wezen.

Nee niet echt, vooral voor jongeren onder ons niet. Die willen gewoon hun leventje terug, die zijn niet bang voor een zwaar ziekteverloop op hun leeftijd. Laten we eerlijk wezen.
Mwa, de hoofdreden voor mij was echt niet om m'n leven terug te krijgen... En dat hoor ik om m'n heen ook niet echt. Wel dat velen er klaar mee zijn, maar niet dat 'we' (als we toch aan het generaliseren zijn) hem hebben genomen om ons leven terug te krijgen. Zelfde geldt voor de booster.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Timmetje
Mwa, de hoofdreden voor mij was echt niet om m'n leven terug te krijgen... En dat hoor ik om m'n heen ook niet echt. Wel dat velen er klaar mee zijn, maar niet dat 'we' (als we toch aan het generaliseren zijn) hem hebben genomen om ons leven terug te krijgen. Zelfde geldt voor de booster.
Val jij nog onder de jongeren dan ;)? Nee echt niet IEDEREEN en ALLE jongeren hebben op die manier gedacht, maar heel veel ook wel en dat kunnen we niet ontkennen lijkt me.

Users who are viewing this thread