Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Ik zit op dit moment vol met vragen over het maken van een afspraak voor een boosterprik. Ben omdat ik kwetsbaarder ben eerder opgeroepen en mei al gevaccineerd. Hugo blijft overal roepen dat je zsm je booster moet halen maar en afspraak maken is letterlijk onmogelijk. Waren gister op OP1 ook veel vragen over omdat dit ook voor veel ouderen geldt. Mensen die geen afspraak kunnen maken of priklocaties waar ze vlot terecht kunnen die twee uur rijden zijn. Bloedirritant om de Jonge zo te horen roepen terwijl dit alles wéér niet op orde is.

Vind de info over de booster en het maken van een afspraak sowieso vrij onduidelijk.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Ik zit op dit moment vol met vragen over het maken van een afspraak voor een boosterprik. Ben omdat ik kwetsbaarder ben eerder opgeroepen en mei al gevaccineerd. Hugo blijft overal roepen dat je zsm je booster moet halen maar en afspraak maken is letterlijk onmogelijk. Waren gister op OP1 ook veel vragen over omdat dit ook voor veel ouderen geldt. Mensen die geen afspraak kunnen maken of priklocaties waar ze vlot terecht kunnen die twee uur rijden zijn. Bloedirritant om de Jonge zo te horen roepen terwijl dit alles wéér niet op orde is.

Vind de info over de booster en het maken van een afspraak sowieso vrij onduidelijk.
Worden jullie niet gewoon uitgenodigd?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Mensen geboren voor 1961 hebben als het goed is al een brief gehad. Alleen schijnt het maken van een afspraak (als ik de discussie op OP1 gisteren daarin moet volgen) voor veel mensen een vrij lastige opgave te zijn.

Zoals het nu lijkt worden kwetsbare mensen die eerder dan hun geboortejaar waren opgeroepen voor prik 1/2 nu wel pas opgeroepen als hun geboortejaar aan de beurt is.

Vanavond waarschijnlijk alweer persco. Hopelijk komt er dan ook wat meer duidelijkheid over het opvlotten van de boostercampagne.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Zonder een wappie te zijn, ik snap oprecht niet dat we dit soort shit maar blijven accepteren. De maatregelen gaan met de dag steeds meer opwegen dan tegen de preventie. We hebben een dalende lijn en weer krijgen we nieuwe maatregelen voorgeschoteld, het houd echt wel een keer op hoor. En ja ik heb netjes mijn vaccines, ik heb mondkapjes gedragen (terwijl ik daar echt moeite mee heb gehad als brildagende), mijn moeder heb ik toegezet aan een boosterpirk, ik heb een jaar lang thuis gewerkt, ik hb mijn boodschappen thuis laten bezorgen.

Nu vraagt men of ik mijn alleenstaande moeder (tevens oma) maar weer afscheid van haar kinderen en kleinkinderen en lekker alleen laat met kerstdagen. Het houd echt wel een keer op. Ik heb echt geen zin om hier een #ikdoenietmeermee te doen, maar ik mag toch echt wel een keer resultaat zien van mijn van mijn gedrag die ik opgelegd krijg van onze overheid waar ik me steeds maar weer netjes aan hou terwijl het meer en meer wringt.

Ik probeer wat terughoudend te zijn met al te sterke meningen over het Coronabeleid want als we ergens geen tekort aan hebben is het meningen over het Coronabeleid (een max quotum op talkshows in NL is het overwegen waard, maar dat is een zijstap). Maar toch kan ik het niet laten om je hier volledig gelijk in te geven. Ik en mijn omgeving houden ons al sinds het begin aan alle maatregelen en halen braaf alle prikken ondanks enige twijfel over de booster maar precies hetzelfde geluid als jij uit hoor ik overal om me heen, en bij mezelf. Daar gaan we weer. Weer dezelfde maatrgelen die niet voldoende bleken te zijn in eerdere pogingen. Dit worden wederom erg zware januari/februari maanden :(
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.426
Laten we maar niet te veel hopen op veel live muziek in het eerste kwartaal van 2022.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: PJ

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
478
314
Laten we maar niet te veel hopen op veel live muziek in het eerste kwartaal van 2022.
Ben er inderdaad ook bang voor maar ben wel nog redelijk optimistisch wat betreft de festivalzomer. Laten we hopen dat deze keer het kwartje goed valt en omikron inderdaad minder ziekmakend blijkt te zijn dan zou het met de boosters + nieuwe corona medicijnen het wel goed moeten komen met de festivals toch? Misschien denk ik dan te rooskleurig maar dan kan ik nu iniedergeval wel nog genieten van de voorpret : )
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Toch geschift wat ze daar allemaal doen.
Hopelijk houden ze zich hier wat in.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik zie de zomer wel goed komen. Vorig jaar mochten we toch ook genieten van Alcatraz. En dat is eigenlijk allemaal zeer vlot verlopen. Ik heb ook niet gehoord van eventuele besmettingen nadien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.990
Mwa... Vind het niet zo geschift. Idee erachter snap ik wel, alleen uiteraard zijn velen het er niet mee eens.
Ja we snappen allemaal wel het “idee”, maar we zien evengoed dat die ideeën geen fluit helpen als je het in de breedte trekt. Wederom negeren we totaal wat wel kan, maar accepteren wel alles wat niet kan.

we zitten nu letterlijk in een lockdown omdat we het even niet weten. Maar vooral omdat er gefucked is met boosters waar met deze variant waarschijnlijk toch niet heel veel aan gaan hebben, wat van Dissel in de persco gewoon bevestigde. Het is oprecht bizar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.674
Ja we snappen allemaal wel het “idee”, maar we zien evengoed dat die ideeën geen fluit helpen als je het in de breedte trekt. Wederom negeren we totaal wat wel kan, maar accepteren wel alles wat niet kan.

we zitten nu letterlijk in een lockdown omdat we het even niet weten. Maar vooral omdat er gefucked is met boosters waar met deze variant waarschijnlijk toch niet heel veel aan gaan hebben, wat van Dissel in de persco gewoon bevestigde. Het is oprecht bizar.
Da's toch wereldwijd zo? En nu loopt Nederland eens niet achter de feiten aan en dan is er weer kritiek... Schiet mij maar lek.

Het ding met die booster is dat je immuniteit nu wel zo'n beetje nihil is tegen coronavirussen. Met die booster breng je die immuniteit terug naar ongeveer 75% voor de huidige omikronvariant, dacht ik, dus je hebt er zeker wel wat aan. Alleen is Van Dissel de meest duidelijke van allemaal, dus ik snap ook wel dat dat voor de meesten niet heel duidelijk was, maar dit is wat ik eruit heb gehaald.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Ik vond dit wel een goed artikel mbt de huidige lockdown, omnikron en de booster:


Gisteren bij OP1 lieten ze ook een behoorlijk ontluisterende grafiek zien mbt de IC capaciteit en de omnikronvariant. De uitzending is een goeie om even terug te kijken.

Het is imo een goede zaak dat ze deze keer de beslissing zo snel genomen hebben.

Al blijf ik er wel bij dat het bizar is dat ze na een week (!) nog steeds op 1961/1962 hangen bij het maken van een online afspraak voor een boosterprik.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.426
Achter de feiten aanlopen is natuurlijk wel van toepassing op het zitten slapen voordat we zijn gaan boosteren. En dat terwijl de GGD al geruime tijd aangaf op ieder moment te kunnen starten met prikken.

Daarnaast zou het toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om iemand op begrijpelijke manier uitleg te laten geven. Van Dissel is hier kennelijk ook niet toe in staat. Zeker als het maatschappelijk draagvlak voor het beleid en de maatregelen tot recorddieptes zakt, lijkt dit cruciaal.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Achter de feiten aanlopen is natuurlijk wel van toepassing op het zitten slapen voordat we zijn gaan boosteren. En dat terwijl de GGD al geruime tijd aangaf op ieder moment te kunnen starten met prikken.

Daarnaast zou het toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om iemand op begrijpelijke manier uitleg te laten geven. Van Dissel is hier kennelijk ook niet toe in staat. Zeker als het maatschappelijk draagvlak voor het beleid en de maatregelen tot recorddieptes zakt, lijkt dit cruciaal.
Dat eerste is absoluut zo. En het duurt nu echt alsnog veel te lang.

Over dat laatste hadden ze het gisteren bij OP1 ook. Er was een vrij duidelijke grafiek wat er allemaal zou kunnen gebeuren mbt de IC's en de omnikronvariant. Iedereen aan tafel vroeg zich af waarom ze b.v. die niet lieten zien tijdens de persconferentie. Van Dissel maakte voor mijn gevoel juist alles nog onduidelijker.

Vond dat antwoord van Rutte op die supermarkten ook wat wereldvreemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.426
Dat eerste is absoluut zo. En het duurt nu echt alsnog veel te lang.

Over dat laatste hadden ze het gisteren bij OP1 ook. Er was een vrij duidelijke grafiek wat er allemaal zou kunnen gebeuren mbt de IC's en de omnikronvariant. Iedereen aan tafel vroeg zich af waarom ze b.v. die niet lieten zien tijdens de persconferentie. Van Dissel maakte voor mijn gevoel juist alles nog onduidelijker.

Vond dat antwoord van Rutte op die supermarkten ook wat wereldvreemd.
Haha ja, ik heb tien jaar geleden in een plaats die op het snijvlak van stad en dorp balanceert in een supermarkt gewerkt. Daar ging rond die tijd de sluitingstijd naar 22 uur.

De NOS explainers zijn ook vaak helder. En het klopt misschien wel dat het een PERSconferentie is en de pers dan een vertaalslag zou moeten maken. Maar ik denk dat je in een dergelijk precaire situatie gewoon als overheid zelf moet zorgen dat je helder en begrijpelijk communiceert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.990
Da's toch wereldwijd zo? En nu loopt Nederland eens niet achter de feiten aan en dan is er weer kritiek... Schiet mij maar lek.

Het ding met die booster is dat je immuniteit nu wel zo'n beetje nihil is tegen coronavirussen. Met die booster breng je die immuniteit terug naar ongeveer 75% voor de huidige omikronvariant, dacht ik, dus je hebt er zeker wel wat aan. Alleen is Van Dissel de meest duidelijke van allemaal, dus ik snap ook wel dat dat voor de meesten niet heel duidelijk was, maar dit is wat ik eruit heb gehaald.
Kinderen die niet naar school kunnen, bedrijven die over de kop gaan, velen (jongeren) mensen met depressies lopen meer en meer op. Maar hey je zou maar eens kritiek hebben.

Ik citeer:
2 prikken van het vaccine helpen daar dus niet tegen, maar een booster dan weer wel? Terwijl dat zelfde prik is, hoe zit dat? Van Dissel "het is een hele interessante vraag, het korte antwoord is dat weten we nog niet.

Is toch gewoon HEEL duidelijk wat hij zegt. En dat is ook gewoon zo. De boosters die we nu krijgen gaan ook minimalistisch werken tegen omnikron. En we gaan daar gewoon een eventuele vierde en een vijfde voor krijgen straks. Dat is niet erg, maar wees er dan ook gewoon eerlijk over.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.094
Ze zijn gewoon veel te laat gestart met die boostercampagne, en om een zorginfact te voorkomen moeten we nu die lockdown in. Met name die grafiek op Op1 van gisteren liet vrij duidelijk zien dat die lockdown nu ook echt wel nodig is.

Is toch gewoon HEEL duidelijk wat hij zegt. En dat is ook gewoon zo. De boosters die we nu krijgen gaan ook minimalistisch werken tegen omnikron.
Minimalistisch? Heb je daar een bron voor of is dat je eigen conclusie? Op NU.nl staat:

Uit laboratoriumexperimenten is gebleken dat T-cellen nog steeds goed beschermen tegen ernstige ziekte door de omikronvariant. Maar, zo benadrukte Van Dissel zaterdag, de vraag blijft wat er in de praktijk gebeurt. De tijd zal dat uitwijzen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.990
Ze zijn gewoon veel te laat gestart met die boostercampagne, en om een zorginfact te voorkomen moeten we nu die lockdown in. Met name die grafiek op Op1 van gisteren liet vrij duidelijk zien dat die lockdown nu ook echt wel nodig is.


Minimalistisch? Heb je daar een bron voor of is dat je eigen conclusie? Op NU.nl staat:
Het antwoord staat eigenlijk al in je eigen berichtgeving "de praktijk". 75%, ik verwacht minder mensen die boosters nemen en last but not least. Het heeft geen enkele zin wat we nu doen om dit soort dingen op nationaal niveau af te handelen. Sure het zal "eventjes" helpen, maar het lange traject zal nooit opgelost worden als we dit niet internationaal aanpakken.

Je hebt nu toch letterlijk zien gebeuren? Hey de Alpha variant gaat de goede kant op, hey here is Delta, bijna code zwart dit dat, oef het begint gelukkig af te nemen. Onee omnicron. Het is gewoon dweilen met de kraan open als we dit niet internationaal aanpakken.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.198
4.426
Het is natuurlijk ook niet geheel verwonderlijk dat als toegestaan wordt dat vaccins een gigantisch verdienmodel zijn en patenten niet losgelaten worden (vrijwel ieder grondrecht is heel flexibel in crisistijd, maar dit kan kennelijk niet worden ingeperkt..) er varianten blijven ontstaan in arme landen. Daar heb je geen Jaap van Dissel of NOS explainer voor nodig.

Het helpt natuurlijk net zo min dat de rijke landen dan exorbitant gaan vaccin-hamsteren
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken