Corona Virus en concerten/festivals

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik spring nog niet direct naar die conclusie. Ik vind dit juist een heel goed en slim besluit. Nu hebben alle festivals de zekerheid dat hun onkosten gedekt worden en kunnen daarom zonder zorgen gaan voorbereiden. In plaats van de onzekerheid van afgelopen jaren over wel of geen kostenvergoeding. Dus een verstandig besluit maar het geeft ook aan dat de overheid nog niks uitsluit.
Wat Tim schrijft, ze zetten de sector gewoon met de rug tegen de muur. Er moeten gewoon keiharde belofte gemaakt worden naar de sector, niet meer niet meer. Desnoods een gooi je mei dicht zodat men gegarandeerd in juni en juli gewoon los kan gewoon.

En we krijgen nu vaccinaties voor iets waarvan we eigenlijk niet goed weten wat het is en doet, maar we weten al wel dat het werkt? Zeer bijzonder op zijn minst.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zijn er hier meer mensen die een voorstelling bij Eventim hadden geboekt? Ik heb meerdere boekingen staan eind december / begin januari en krijg net een mail met ''jouw evenement is geannuleerd'' maar zonder enig info welk event het is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Dewolff in Maassilo eind december is nu het enige concert dat officieel gesneuveld is maar ik heb weinig hoop voor de januari en februari concerten :(

Las in de reacties vanuit de muziekbranche wel enkele signalen die mij zorgen baren. Door het gebrek aan een goede visie op de muziekindustrie krijgt NL internationaal een steeds slechtere naam. Waar het eerst bekend stond als het live muziekland bij uitstek zijn er nu al tours waar artiesten NL gaan mijden vanwege de onvoorspelbare maatregelen. Ik hoop heel heel erg dat dit een fenomeen is met een tijdelijk karakter. Nieuw kabinet, blijkbaar een nieuw elan dus ik kijk (misschien naïef) positief naar de toekomst!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Zijn er hier meer mensen die een voorstelling bij Eventim hadden geboekt? Ik heb meerdere boekingen staan eind december / begin januari en krijg net een mail met ''jouw evenement is geannuleerd'' maar zonder enig info welk event het is.
Dat is bij Ticketmaster toch ook het geval? Ik heb welleens tickets terug gehad waarvan de mail totaal niet duidelijk was voor wat voor concert het was. Ik had het kunnen checken aan de prijs, maar daar had ik geen zin in.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Bij TM kreeg ik altijd mails met de naam van het event. Nu bij Eventim kreeg ik een mail:

Belangrijke informatie over je evenement​

Beste klant,

In de persconferentie van dinsdag 14 december zijn opnieuw coronamaatregelen afgekondigd door de Rijksoverheid. Door deze maatregelen kan het evenement waarvoor jij tickets hebt gekocht niet doorgaan. Zodra wij weten welk alternatief wij jou kunnen bieden informeren we je zo snel mogelijk per mail. Door de ontstane drukte vragen we jou deze informatie af te wachten en nu geen contact met ons op te nemen.

En dat was het. :p

Mja, de mails van de andere events zullen wel volgen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Dewolff in Maassilo eind december is nu het enige concert dat officieel gesneuveld is maar ik heb weinig hoop voor de januari en februari concerten :(

Las in de reacties vanuit de muziekbranche wel enkele signalen die mij zorgen baren. Door het gebrek aan een goede visie op de muziekindustrie krijgt NL internationaal een steeds slechtere naam. Waar het eerst bekend stond als het live muziekland bij uitstek zijn er nu al tours waar artiesten NL gaan mijden vanwege de onvoorspelbare maatregelen. Ik hoop heel heel erg dat dit een fenomeen is met een tijdelijk karakter. Nieuw kabinet, blijkbaar een nieuw elan dus ik kijk (misschien naïef) positief naar de toekomst!
Tsja, het is toch vrij duidelijk dat onze beleidsbepalers deze sector totaal niet serieus nemen? Daarom is mijn hoop voor aanstaande zomer weer naar een dieptepunt gekelderd. We gaan weer een vrij "stille" januari en februari krijgen kwa bekendmakingen omdat straks weer niemand weet waar ze aan toe zijn.

En ze blijven zich gewoon verschuilen achter "we weten ook niet wat het virus doet", waarmee ze soms wel heel makkelijk mee wegkomen. Ik zeg het niet graag, maar de sector mag zich wel iets agressiever (nee, niet met geweld) opstellingen tegenover het huidige beleid. En niet met een paar bussen door de stad rijden waar niemand naar omkijkt/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Tsja, het is toch vrij duidelijk dat onze beleidsbepalers deze sector totaal niet serieus nemen? Daarom is mijn hoop voor aanstaande zomer weer naar een dieptepunt gekelderd. We gaan weer een vrij "stille" januari en februari krijgen kwa bekendmakingen omdat straks weer niemand weet waar ze aan toe zijn.

En ze blijven zich gewoon verschuilen achter "we weten ook niet wat het virus doet", waarmee ze soms wel heel makkelijk mee wegkomen. Ik zeg het niet graag, maar de sector mag zich wel iets agressiever (nee, niet met geweld) opstellingen tegenover het huidige beleid. En niet met een paar bussen door de stad rijden waar niemand naar omkijkt/
Rondrijden op een tractor trekt wel altijd verbazend veel aandacht. Misschien moeten we dat gaan doen?
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Bij TM kreeg ik altijd mails met de naam van het event. Nu bij Eventim kreeg ik een mail:



En dat was het. :p

Mja, de mails van de andere events zullen wel volgen.
Kun je niet inloggen in een account om te kijken wat en hoe? Bij TM heb ik zo'n handig lijstje van mijn tickets bij hunnie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Staat bij alles nog dat het nog doorgang zal vinden.

Net wel al een mail gehad voor 14 de Musical. Die bieden enkel een flexticket voor een andere datum in februari/maart.

Ik wacht de andere mails wel even af. Thanks voor het meedenken iig. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Ik ga het maar gewoon proberen te negeren. Nog een paar maandjes voorpret over de geweldige line up van PP. Maakt het overigens wel extra pijnlijk dat het waarschijnlijk weer niet doorgaat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Septicflesh op 3 maart in Patronaat definitief afgelast verdomme. Het gaat nu hard met de cancels. Ik hoopte dat de maart concerten gespaard zouden blijven
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Hopen dat het bij de zaalshows in het eerste kwartaal blijft. Anders misschien toch eens gaan kijken of er in Engeland nog een festival is met kaartjes, daar acht ik de kans een stuk groter.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Dat negeren ging je wel goed af, zeg...
Nou dat lijkt me toch echt heerlijk dat je iets "kan" negeren. Kreeg net een app van een maatje (staat hele dagen op de bouw), gaan jullie morgen nog naar De Unie - Festival?

Ik enigszins verbaasd... ja ik neem aan dat het niet doorgaat? Dus ik gekeken en inderdaad afgelast. Maar hij had blijkbaar helemaal niet meegekregen dat er deze week een persco is geweest en hoe het er nu allemaal bijstaat wat betreft covid.

Om eerlijk te zijn, lijkt me dat soms ook wel heerlijk,
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Morgen extra overleg. We gaan een zware winter tegemoet ben ik bang. Dan maar weer hopen dat tegen maart/april alles weer een beetje bij het normale is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Morgen extra overleg. We gaan een zware winter tegemoet ben ik bang. Dan maar weer hopen dat tegen maart/april alles weer een beetje bij het normale is.
Zonder een wappie te zijn, ik snap oprecht niet dat we dit soort shit maar blijven accepteren. De maatregelen gaan met de dag steeds meer opwegen dan tegen de preventie. We hebben een dalende lijn en weer krijgen we nieuwe maatregelen voorgeschoteld, het houd echt wel een keer op hoor. En ja ik heb netjes mijn vaccines, ik heb mondkapjes gedragen (terwijl ik daar echt moeite mee heb gehad als brildagende), mijn moeder heb ik toegezet aan een boosterpirk, ik heb een jaar lang thuis gewerkt, ik hb mijn boodschappen thuis laten bezorgen.

Nu vraagt men of ik mijn alleenstaande moeder (tevens oma) maar weer afscheid van haar kinderen en kleinkinderen en lekker alleen laat met kerstdagen. Het houd echt wel een keer op. Ik heb echt geen zin om hier een #ikdoenietmeermee te doen, maar ik mag toch echt wel een keer resultaat zien van mijn van mijn gedrag die ik opgelegd krijg van onze overheid waar ik me steeds maar weer netjes aan hou terwijl het meer en meer wringt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Zonder een wappie te zijn, ik snap oprecht niet dat we dit soort shit maar blijven accepteren. De maatregelen gaan met de dag steeds meer opwegen dan tegen de preventie. We hebben een dalende lijn en weer krijgen we nieuwe maatregelen voorgeschoteld, het houd echt wel een keer op hoor. En ja ik heb netjes mijn vaccines, ik heb mondkapjes gedragen (terwijl ik daar echt moeite mee heb gehad als brildagende), mijn moeder heb ik toegezet aan een boosterpirk, ik heb een jaar lang thuis gewerkt, ik hb mijn boodschappen thuis laten bezorgen.

Nu vraagt men of ik mijn alleenstaande moeder (tevens oma) maar weer afscheid van haar kinderen en kleinkinderen en lekker alleen laat met kerstdagen. Het houd echt wel een keer op. Ik heb echt geen zin om hier een #ikdoenietmeermee te doen, maar ik mag toch echt wel een keer resultaat zien van mijn van mijn gedrag die ik opgelegd krijg van onze overheid waar ik me steeds maar weer netjes aan hou terwijl het meer en meer wringt.
Ik volg je volledig en alles wat jij hebt gedaan geld voor mij ook. Ook zal ik straks braaf om mijn booster gaan. Ik vraag me ook wel eens af wat er zou gebeuren als we alles gewoon los laten net zoals ze in the UK gedaan hebben... Maar ik denk dat onze gezondheidszorg (door beleid van Rutte) de afgelopen 10 jaar zo is uitgekleed dat deze weinig meer kan hebben. Het piept en het kraakt hoor ik ook zelf van mensen die werken in de zorg. En mede dat zorgt ervoor dat we weer extra maatregelen gaan krijgen bij de opkomst van deze nieuwe omikron variant. Mogelijk vandaag al extra maatregelen werd er gezegd maar dat durven ze toch niet. Eerst 2 dagen vergaderen want snelheid is geboden.......
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Dat is de crux, tien jaar lang verkrachten van de zorg waardoor deze nét volstaat in normale tijden. Ondertussen heeft twee jaar pandemie niet ervoor gezorgd dat er structureel iets aan gedaan wordt. Dus ja, dan blijven we dit nog wel een aantal winters houden.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Zonder een wappie te zijn, ik snap oprecht niet dat we dit soort shit maar blijven accepteren. De maatregelen gaan met de dag steeds meer opwegen dan tegen de preventie. We hebben een dalende lijn en weer krijgen we nieuwe maatregelen voorgeschoteld, het houd echt wel een keer op hoor. En ja ik heb netjes mijn vaccines, ik heb mondkapjes gedragen (terwijl ik daar echt moeite mee heb gehad als brildagende), mijn moeder heb ik toegezet aan een boosterpirk, ik heb een jaar lang thuis gewerkt, ik hb mijn boodschappen thuis laten bezorgen.

Nu vraagt men of ik mijn alleenstaande moeder (tevens oma) maar weer afscheid van haar kinderen en kleinkinderen en lekker alleen laat met kerstdagen. Het houd echt wel een keer op. Ik heb echt geen zin om hier een #ikdoenietmeermee te doen, maar ik mag toch echt wel een keer resultaat zien van mijn van mijn gedrag die ik opgelegd krijg van onze overheid waar ik me steeds maar weer netjes aan hou terwijl het meer en meer wringt.
Ik begrijp je volledig. Ik zou niet graag als politieker de beslissigen willen nemen dezer dagen. Je bent voor iedereen het kop van jut, wat er ook beslist wordt. Ik werk in de zorg, en daar wring het schoentje nog steeds. Laat me stellen dat we 2 categorieen patiënten hebben. Zij die gevaccineerd zijn, en zij die het niet zijn. Beiden geraken besmet, en komen in het ziekenhuis terecht. Zij die gevaccineerd zijn hebben in bijna alle gevallen al andere klachten waardoor ze verzwakt zijn. Voor die mensen is het covid virus een dooddoener. De niet gevaccineerden zijn in veel gevallen jonger en hebben of hadden geen andere klachten. En net die mensen komen op IC terecht. Mochten ze hun prik(ken) wel hebben gekregen, was de kans daarop veel kleiner geweest. En net die mensen zorgen ervoor dat de andere dringende zorg niet kan gebeuren. Je zal maar de diagnose krijgen dat je dringend moet geopereerd worden, maar dat het niet kan omwillen van een overvolle IC.

Wat er ook is, is dat de lobby wereld enorm hard werkt om politici naar hun hand te zetten. Elke sector probeert zijn handel te laten doorgaan.

En wat ik ook een beetje vrees, is dat we dat virus, en de gevolgen ervan, nog enkele jaren gaan moeten trotseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken