Concertaankondigingen

Als Wemmie weg is, wie gaat ons dan een Radiohead leak bezorgen? @wenteldave kunnen we jou nog even uit je pensioen halen of gaat kamp Kane dan weer moeilijk doen?
Dat heeft wel een impact op m'n AOW...

Edit: Ik heb dit nog eens opgezocht. Blijkbaar maakt het geen moer uit voor m'n AOW.

Laatst bewerkt:
Ik ben wel met mijn belastingadviseur gaan zitten en die zei dat het kon, dus we pakken de draad weer op na 490 dagen afwezigheid :)

Hoe graag jullie dat misschien ook willen: ik heb sinds ik hiermee gestopt ben geen enkele lijst bijgehouden. Oftewel, deze lijst komt eigenlijk voort uit hetgeen ik zo snel kon vinden. Mijn plan was dus niet om alles door te nemen wat er tot nu toe is gemist (want dat gebeurt jammer genoeg nog steeds, ondanks het automatisme). In plaats daarvan, met goede moed vooruit voor die paar weken. Oh ja: ik doe dit op m'n oude vertrouwde manier.

Wolf Alice op 23 augustus naar Concerto (Amsterdam). Tickets zijn al in de verkoop. Of ja, ze zijn eigenlijk al uitverkocht. Spelen een akoestische set van een half uur, plus een signeersessie.
Terror Pigeon op 11 september naar DOOR. Tickets zijn al in de verkoop.
MEAU op 9 oktober met een extra show naar Hedon. Tickets zijn al in de verkoop.
Misprint op 25 oktober naar ACU. Tickets zijn al in de verkoop.
Cyril Cyril, Housepainters en Bound by Endogamy op 30 oktober naar Cinetol (onder de noemer 10 Years Bongo Joe). Tickets zijn al in de verkoop.

Hyperdontia en Mancuerda op 4 november naar dB's. Tickets zijn al in de verkoop.
Craig Taborn ook op 10 november naar Paard. Tickets zijn al in de verkoop.
Slater op 11 november naar dB's. Tickets zijn al in de verkoop.
Amparo Sánchez (ft. Raly Barrionuevo) op 12 november naar het A-Theater (onder de noemer Tucson Habana 15 Years). Tickets zijn al in de verkooop.
The Soulful Sessions op 14 november naar 013. Tickets zijn al in de verkoop.
Aaron D. op 19 november naar de Cacaofabriek (onder de noemer Jubileumspektakel). Tickets zijn al in de verkoop.
The Schizophonics op 20 november naar de Bosuil en 21 november naar dB's. Tickets zijn al in de verkoop.
Jesca Hoop op 22 november naar GR8. Verkoop 5 september 10.00.
Gnome en 22AD op 28 november naar dB's. Tickets zijn al in de verkoop.

Damian Wilson op 3 december naar de Oude Kerk (Zoetermeer). Tickets zijn al in de verkoop. Samen met zijn broer Paul, uiteraard georganiseerd i.s.m. de Boerderij.
Freedom Call op 4 december naar de Boerderij. Tickets zijn al in de verkoop.
Philip Kroonenberg op 8 december naar Paard. Verkoop 3 september 10.00.
Inge Lamboo op 23 december naar Merleyn. Verkoop 29 augustus 10.00. Komt een hele tour aan.
Briqueville en Hemelbestormer op 10 januari naar Doornroosje. Tickets zijn al in de verkoop. Erg tof!
Rojda op 11 januari naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Bad Manners op 18 januari naar P60. Verkoop 23 augustus 10.00.
Death by Audio op 23 januari naar de Kroepoekfabriek. Tickets zijn al in de verkoop.
Cryptopsy, 200 Stab Wounds, Inferi en Corpse Pile op 25 januari naar Doornroosje. Verkoop 27 augustus 11.00.

Lady Pank op 20 februari naar de Oosterpoort. Verkoop 26 augustus 10.00.
Sophie Straat op 6 maart naar Doornroosje en 21 maart naar het Burgerweeshuis. Verkoop 27 augustus 10.00. Komt natuurlijk een hele tour aan.
Postmen op 14 maart naar Iduna. Tickets zijn al in de verkoop.
Chris Potter, Craig Taborn, Reid Anderson & Dave King op 9 april naar Tivoli en 10 april naar het Bimhuis (onder de noemer Revisiting Keith Jarrett’s American Quartet). Tickets zijn al in de verkoop. Vind ik zelf erg lekker!
Dirty Dancing in Concert op 13 april naar de Oosterpoort en 15 april naar Tivoli. Verkoop vandaag 16:00.
Krezip op 17 april naar Doornroosje. Tickets zijn al in de verkoop.
Adrian Vandenberg op 29 april naar Iduna (onder de noemer My Whitesnake Years). Tickets zijn al in de verkoop.
Olivia Dean op 9 mei naar de Ziggo Dome (onder de noemer The Art of Loving). Verkoop 29 augustus 11:00, VVK 27 en 28 augustus 11.00.
Plini en Sungazer op 30 mei naar Doornroosje. Tickets zijn al in de verkoop. Zoals ik al zei: heel erg vet!

Voor België:
Ik moet hier natuurlijk wel wat uitlichten, want jullie hebben de afgelopen anderhalf jaar veel gemist, haha.

Het optreden van Shearling en Allarme in Café Cabron (Brussel) is geannuleerd (4 september).
Black Leather Jacket op 21 oktober naar het Depot. Tickets zijn al in de verkoop.
Parov Stelar op 24 oktober naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
SEISMIC (ft. Maria W. Horn & Ictus Ensemble) op 25 oktober naar Botanique (onder de noemer Openingsconcert) (als onderdeel van Les Nuits Weekender). Tickets zijn al in de verkoop. Is inbegrepen in je weekendticket en anders ook los aan te schaffen. Heel erg tof!
Index for Working Music op 30 oktober naar Volta (Brussel). Tickets zijn al in de verkoop. Hopen op een Nederlandse datum!

keiyaA op 6 november naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Bonnet sumo op 9 november naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Spectral Wound en Dudsekop op 12 november naar Cactus. Tickets zijn al in de verkoop.
Dizzy Fae had een show aangekondigd voor de AB op 15 november. Nou, die is in recordtempo afgelast.
The Schizophonics op 16 november naar de Zwerver. Tickets zijn al in de verkoop.
Snuggle op 25 november naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.
Akro op 28 november naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.

High Hi op 28 februari naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Pool Kids en Swain op 28 februari naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.
J.I.D. en Mick Jenkins op 20 maart naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Ão op 26 maart naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Stone op 10 april naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Amenra op 6 mei naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Olivia Dean op 8 mei naar Vorst Nationaal (onder de noemer The Art of Loving). Verkoop 29 augustus 11:00, VVK 27 en 28 augustus 11.00.

Voor de rest: tour van Lézard en shows van Zwangere Guy, Bad Omens, EDEN, Akro, GoGo Penguin, St. Paul & the Broken Bones, Magdalena Bay, Between the Buried and Me en Mon Rovîa. Guano Apes heeft hun tour geannuleerd (die al vanuit 2024 verplaatst werd naar 2026; geldt ook voor Nederland) en Camille gaat weer voor heel veel shows in Oostende volgend jaar (terwijl ze nu al in de reeks van dit jaar zit).

Voor Nederlandse liefhebbers van Gnome: ze treden niet alleen op in DB's (Utrecht) op 28/11, maar ook in Little Devil (Tilburg) op 16/10. Ze headlinen met als support Tankzilla en Blue Heron.
Op 6/11 spelen ze ook in Merleyn (Nijmegen), maar die gig is al uitverkocht.

• Leuk
Waarderingen: bruc
Vindt haar een goede artieste maar is dit niet veeeeelste groot voor haar? Ben benieuwd hoe de kaart verkoop zal lopen
Ik denk 't ook, hoor, maar met twee Paradiso's en ijzersterke shows op DTRH en NSJ zal de populariteit nog wel wat verder aangewakkerd zijn. Probleem van Nederland blijft natuurlijk ook dat er niet echt een capaciteit tussen AL en ZD zit. Zal misschien wel een ringetje afgesloten worden?

Merci voor de enthousiaste reacties trouwens, wordt gewaardeerd!

Marie Ember is support bij Blair Davie in Patronaat (18 september).
Raquel Kurpershoek Quartet op 14 oktober naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Rául Cantizano & Los Voluble op 23 oktober naar Tivoli (onder de noemer Zona Acordonada). Tickets zijn al in de verkoop.
Min Taka ook op 21 november naar Victorie en 27 november naar Metropool Hengelo. Tickets zijn al in de verkoop.
Cardinals op 29 november naar Doornroosje. Verkoop 3 september 9:00.
Suffocation is support bij Cradle of Filth in Hedon (6 december).
Ne Obliviscaris is support bij Imminence in 013 (16 december). Dat is de show van Imminence met een strijkkwartet.
Born of Osiris, Within Destruction, Aversions Crown en Larcenia Roe op 11 januari naar Tivoli. Verkoop 25 augustus 11:00.
Philippe Elan op 25 januari naar P3 (onder de noemer Franse Chansons). Tickets zijn al in de verkoop.
Psychlona op 4 maart naar Merleyn. Tickets zijn al in de verkoop.

Voor België:
Born of Osiris, Within Destruction, Aversions Crown en Larcenia Roe op 10 januari naar Reflektor. Verkoop 25 augustus 11:00.

Ik denk 't ook, hoor, maar met twee Paradiso's en ijzersterke shows op DTRH en NSJ zal de populariteit nog wel wat verder aangewakkerd zijn. Probleem van Nederland blijft natuurlijk ook dat er niet echt een capaciteit tussen AL en ZD zit. Zal misschien wel een ringetje afgesloten worden?

Ben ook erg benieuwd naar de verkoop! Toen op DTRH was het wel een van de best bezochte shows

Ik ben wel met mijn belastingadviseur gaan zitten en die zei dat het kon, dus we pakken de draad weer op na 490 dagen afwezigheid :)

Hoe graag jullie dat misschien ook willen: ik heb sinds ik hiermee gestopt ben geen enkele lijst bijgehouden. Oftewel, deze lijst komt eigenlijk voort uit hetgeen ik zo snel kon vinden. Mijn plan was dus niet om alles door te nemen wat er tot nu toe is gemist (want dat gebeurt jammer genoeg nog steeds, ondanks het automatisme). In plaats daarvan, met goede moed vooruit voor die paar weken. Oh ja: ik doe dit op m'n oude vertrouwde manier.

Wolf Alice op 23 augustus naar Concerto (Amsterdam). Tickets zijn al in de verkoop. Of ja, ze zijn eigenlijk al uitverkocht. Spelen een akoestische set van een half uur, plus een signeersessie.
Terror Pigeon op 11 september naar DOOR. Tickets zijn al in de verkoop.
MEAU op 9 oktober met een extra show naar Hedon. Tickets zijn al in de verkoop.
Misprint op 25 oktober naar ACU. Tickets zijn al in de verkoop.
Cyril Cyril, Housepainters en Bound by Endogamy op 30 oktober naar Cinetol (onder de noemer 10 Years Bongo Joe). Tickets zijn al in de verkoop.

Hyperdontia en Mancuerda op 4 november naar dB's. Tickets zijn al in de verkoop.
Craig Taborn ook op 10 november naar Paard. Tickets zijn al in de verkoop.
Slater op 11 november naar dB's. Tickets zijn al in de verkoop.
Amparo Sánchez (ft. Raly Barrionuevo) op 12 november naar het A-Theater (onder de noemer Tucson Habana 15 Years). Tickets zijn al in de verkooop.
The Soulful Sessions op 14 november naar 013. Tickets zijn al in de verkoop.
Aaron D. op 19 november naar de Cacaofabriek (onder de noemer Jubileumspektakel). Tickets zijn al in de verkoop.
The Schizophonics op 20 november naar de Bosuil en 21 november naar dB's. Tickets zijn al in de verkoop.
Jesca Hoop op 22 november naar GR8. Verkoop 5 september 10.00.
Gnome en 22AD op 28 november naar dB's. Tickets zijn al in de verkoop.

Damian Wilson op 3 december naar de Oude Kerk (Zoetermeer). Tickets zijn al in de verkoop. Samen met zijn broer Paul, uiteraard georganiseerd i.s.m. de Boerderij.
Freedom Call op 4 december naar de Boerderij. Tickets zijn al in de verkoop.
Philip Kroonenberg op 8 december naar Paard. Verkoop 3 september 10.00.
Inge Lamboo op 23 december naar Merleyn. Verkoop 29 augustus 10.00. Komt een hele tour aan.
Briqueville en Hemelbestormer op 10 januari naar Doornroosje. Tickets zijn al in de verkoop. Erg tof!
Rojda op 11 januari naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Bad Manners op 18 januari naar P60. Verkoop 23 augustus 10.00.
Death by Audio op 23 januari naar de Kroepoekfabriek. Tickets zijn al in de verkoop.
Cryptopsy, 200 Stab Wounds, Inferi en Corpse Pile op 25 januari naar Doornroosje. Verkoop 27 augustus 11.00.

Lady Pank op 20 februari naar de Oosterpoort. Verkoop 26 augustus 10.00.
Sophie Straat op 6 maart naar Doornroosje en 21 maart naar het Burgerweeshuis. Verkoop 27 augustus 10.00. Komt natuurlijk een hele tour aan.
Postmen op 14 maart naar Iduna. Tickets zijn al in de verkoop.
Chris Potter, Craig Taborn, Reid Anderson & Dave King op 9 april naar Tivoli en 10 april naar het Bimhuis (onder de noemer Revisiting Keith Jarrett’s American Quartet). Tickets zijn al in de verkoop. Vind ik zelf erg lekker!
Dirty Dancing in Concert op 13 april naar de Oosterpoort en 15 april naar Tivoli. Verkoop vandaag 16:00.
Krezip op 17 april naar Doornroosje. Tickets zijn al in de verkoop.
Adrian Vandenberg op 29 april naar Iduna (onder de noemer My Whitesnake Years). Tickets zijn al in de verkoop.
Olivia Dean op 9 mei naar de Ziggo Dome (onder de noemer The Art of Loving). Verkoop 29 augustus 11:00, VVK 27 en 28 augustus 11.00.
Plini en Sungazer op 30 mei naar Doornroosje. Tickets zijn al in de verkoop. Zoals ik al zei: heel erg vet!

Voor België:
Ik moet hier natuurlijk wel wat uitlichten, want jullie hebben de afgelopen anderhalf jaar veel gemist, haha.

Het optreden van Shearling en Allarme in Café Cabron (Brussel) is geannuleerd (4 september).
Black Leather Jacket op 21 oktober naar het Depot. Tickets zijn al in de verkoop.
Parov Stelar op 24 oktober naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
SEISMIC (ft. Maria W. Horn & Ictus Ensemble) op 25 oktober naar Botanique (onder de noemer Openingsconcert) (als onderdeel van Les Nuits Weekender). Tickets zijn al in de verkoop. Is inbegrepen in je weekendticket en anders ook los aan te schaffen. Heel erg tof!
Index for Working Music op 30 oktober naar Volta (Brussel). Tickets zijn al in de verkoop. Hopen op een Nederlandse datum!

keiyaA op 6 november naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Bonnet sumo op 9 november naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Spectral Wound en Dudsekop op 12 november naar Cactus. Tickets zijn al in de verkoop.
Dizzy Fae had een show aangekondigd voor de AB op 15 november. Nou, die is in recordtempo afgelast.
The Schizophonics op 16 november naar de Zwerver. Tickets zijn al in de verkoop.
Snuggle op 25 november naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.
Akro op 28 november naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.

High Hi op 28 februari naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Pool Kids en Swain op 28 februari naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.
J.I.D. en Mick Jenkins op 20 maart naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Ão op 26 maart naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Stone op 10 april naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Amenra op 6 mei naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
Olivia Dean op 8 mei naar Vorst Nationaal (onder de noemer The Art of Loving). Verkoop 29 augustus 11:00, VVK 27 en 28 augustus 11.00.

Voor de rest: tour van Lézard en shows van Zwangere Guy, Bad Omens, EDEN, Akro, GoGo Penguin, St. Paul & the Broken Bones, Magdalena Bay, Between the Buried and Me en Mon Rovîa. Guano Apes heeft hun tour geannuleerd (die al vanuit 2024 verplaatst werd naar 2026; geldt ook voor Nederland) en Camille gaat weer voor heel veel shows in Oostende volgend jaar (terwijl ze nu al in de reeks van dit jaar zit).
Sad Doctor Who GIF

On a serious note. John van Raven heeft een paar operaties moeten ondergaan helaas. Hij is aan de betere hand, alles gaat goed, maar hij hersteld nog. De shows van 5, 6 en 7 september in Heerlen, Amstelveen en Diest moeten dan ook worden uitgesteld. Meer info volgt nog

Enige fijne voor mij nu is dat 't toch komkommertijd is. Nadeel is dat er voor velen dan natuurlijk niks tussenzit.

Ebby is support bij Preoccupations in Rotown (21 september).
Skin Prisoner is support bij Will Paquin in Ekko (4 november).
Helsloot op 13 november naar de Melkweg (onder de noemer Release Body Language). Tickets zijn al in de verkoop.
Inge Lamboo ook op 22 november naar Simplon, 5 december Patronaat, 25 januari Mezz en 28 maart Paard. Verkoop 29 augustus 10.00.
Timo de Jong & Leadbeaters op 29 november naar Café Wilhelmina. Tickets zijn al in de verkoop.
Nawras Altaky & Young Jazz Society op 30 november naar het Bimhuis. Tickets zijn al in de verkoop.
Paceshifters op 10 januari naar de Helling, 16 Corneel, 23 De Oosterpoort, 7 februari Metropool Hengelo, 13 Nobel, 20 Willem Twee, 21 Hedon, 27 Fluor (onder de noemer Nevermind 35 Years Anniversary). Tickets zijn al in de verkoop.
Bouke & ElvisMatters Band ook op 24 januari naar Metropool Hengelo. Tickets zijn al in de verkoop.
Ches Smith Clone Row op 20 maart naar het Bimhuis. Tickets zijn al in de verkoop.
WIES op 27 maart naar Doornroosje. Verkoop 27 augustus 10.00.
Joy Division Undercover op 17 april naar P3. Tickets zijn al in de verkoop.
Larry Goldings, Peter Bernstein & Bill Stewart op 19 april naar het Bimhuis. Tickets zijn al in de verkoop.

Voor België:
B!NO op 8 oktober naar Trix. Tickets zijn al in de verkoop.
Cryptopsy, 200 Stab Wounds, Inferi en Corpse Pile op 17 januari naar Kavka Zappa (onder de noemer Celebrating 30 Years of None So Vile). Verkoop 27 augustus 11.00.
Paceshifters op 7 maart naar 't Onkrooid (Arendonk) (onder de noemer Nevermind 35 Years Anniversary). Tickets zijn al in de verkoop.
Helena op 9 april naar Vorst Nationaal. Tickets zijn al in de verkoop.
Amenra op 8 mei met nog een extra show naar Ancienne Belgique. Verkoop 27 augustus 11.00. Da's ook gelijk de laatste.

Lila-Lois op 16 oktober naar Metropool Enschede. Tickets zijn al in de verkoop.
Liquids op 23 oktober naar Vera. Tickets zijn al in de verkoop.
Malcolm Todd op 1 november naar Tolhuistuin. Tickets zijn al in de verkoop.
MAURINO op 21 november naar Paradiso. Verkoop 27 augustus 10.00.
İKİLEM op 1 december naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
BLØF op 2 december met een extra show naar de Oosterpoort. Verkoop 29 augustus 10.00.
Sef op 14 december met een extra show naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
Adrian Crowley op 15 december naar Paradiso. Verkoop 28 augustus 10.00.

Alexandra Alden op 29 januari naar Merleyn. Verkoop 27 augustus 10.00.
Chartreuse op 4 februari naar Paradiso en 5 februari naar de Lutherse Kerk (Groningen) (onder de noemer Bless You & Be Well). Verkoop 29 augustus 10.00, VVK 27 augustus 10.00.
Stavroz op 7 februari naar Doornroosje. Verkoop 12 september 14.00.
Royal Republic op 7 februari naar Doornroosje. Verkoop 15 september 11.00.
Geese op 17 maart naar Paradiso. Verkoop 29 augustus 11.00, VVK 27 en 28 augustus 11.00. Luistert wel fijn weg.
Dhafer Youssef op 25 april naar het Muziekgebouw aan 't IJ. Tickets zijn al in de verkoop.

Voor België:
Ezra Furman en Modern Woman op 28 januari naar Trix. Tickets zijn al in de verkoop.
Geese op 8 maart naar Ancienne Belgique. Verkoop 29 augustus 11.00, VVK 27 en 28 augustus 11.00.
The Colorist Orchestra op 29 mei naar de Roma. Tickets zijn al in de verkoop.

Lila-Lois op 16 oktober naar Metropool Enschede. Tickets zijn al in de verkoop.
Liquids op 23 oktober naar Vera. Tickets zijn al in de verkoop.
Malcolm Todd op 1 november naar Tolhuistuin. Tickets zijn al in de verkoop.
MAURINO op 21 november naar Paradiso. Verkoop 27 augustus 10.00.
İKİLEM op 1 december naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
BLØF op 2 december met een extra show naar de Oosterpoort. Verkoop 29 augustus 10.00.
Sef op 14 december met een extra show naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
Adrian Crowley op 15 december naar Paradiso. Verkoop 28 augustus 10.00.

Alexandra Alden op 29 januari naar Merleyn. Verkoop 27 augustus 10.00.
Chartreuse op 4 februari naar Paradiso en 5 februari naar de Lutherse Kerk (Groningen) (onder de noemer Bless You & Be Well). Verkoop 29 augustus 10.00, VVK 27 augustus 10.00.
Stavroz op 7 februari naar Doornroosje. Verkoop 12 september 14.00.
Royal Republic op 7 februari naar Doornroosje. Verkoop 15 september 11.00.
Geese op 17 maart naar Paradiso. Verkoop 29 augustus 11.00, VVK 27 en 28 augustus 11.00. Luistert wel fijn weg.
Dhafer Youssef op 25 april naar het Muziekgebouw aan 't IJ. Tickets zijn al in de verkoop.

Voor België:
Ezra Furman en Modern Woman op 28 januari naar Trix. Tickets zijn al in de verkoop.
Geese op 8 maart naar Ancienne Belgique. Verkoop 29 augustus 11.00, VVK 27 en 28 augustus 11.00.
The Colorist Orchestra op 29 mei naar de Roma. Tickets zijn al in de verkoop.
Geese is top. Jammer dat t zo ver weg is

Users who are viewing this thread

• Zzz