Concertaankondigingen

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Poging twee.

Staakt-het-Vuren

Lieve mensen,

Niet het grote nieuws waar velen op zaten te wachten, maar het is wel degelijk groot nieuws. Excuus...

Uit mijn hoofd doe ik deze aankondigingen nu zo'n vier jaar, waarvan er iets meer dan twee in de kenmerkende lijstjesvorm worden gedeeld. Daar zitten, jullie welbekend, ook optredens tussen die nog moeten woeden aangekondigd door de artiest en zaal zelf. Dit is in al die tijd nog nooit een probleem geweest. Nooit. Tot gisteren.

Ik heb hier op 11 april een try-outshow van KANE in een zekere zaal gedeeld die vandaag in de verkoop had moeten gaan en ik vermoed dat dat de poppen aan het dansen heeft gekregen. Voor zover ik weet krijgen mijn berichten in principe weinig tractie buiten het forum, maar deze keer was blijkbaar, achteraf gezien, een vervelende uitzondering. De fanclub van de band heeft dit bericht gezien en heeft de show, begrijpelijkerwijs, met veel enthousiasme onder haar leden gedeeld. Echter is het vermoedelijk daardoor ook tot de attentie van KANE gekomen die daar, op z'n zachtst gezegd, niet over te spreken waren. Je kan ook wel zeggen dat Dinand woest(hoff) was. Sorry, vond ik zelf een leuk grapje. Ik weet niet alle ins en outs, maar die zullen wel contact met de zaal hebben opgenomen.

Ik vermoed dat KANE de show in die zaal heeft geannuleerd en dat er nu een beetje om zich heen geslagen wordt, maar bon, da's speculatie. Er wordt vanuit de zaal aangegeven dat de informatie op onrechtmatige manier is verkregen, en dat 'voortzetting van plaatsing van deze informatie kan leiden tot vervolgstappen wegens computervredebreuk'. Laat ik helder zijn: dat is absoluut niet het geval. Alles wat ik ooit heb gedeeld is op een volledig rechtmatige en legale manier verkregen. Dat zalen hun systemen niet op orde hebben, is op z'n minst verbazingwekkend. Het heeft echter wel vervelende gevolgen.

Ik vind het simpelweg heel bijzonder en ben ook wel een tikkeltje gefrustreerd dat er zo'n ontzettend lange tijd geen enkel probleem van wordt gemaakt door geen enkele zaal, maar dat dat nu opeens wel het geval is. Als het een probleem was, want je gaat me niet vertellen dat het volledig onbekend is bij (medewerkers van) zalen, dan was er wel eerder aan de bel getrokken. Ik vind het dan ook een klein zwaktebod dat het gaat over 'computervredebreuk' en dreigende taal hanteert om me een halt toe te roepen. Voor zover ik weet, heb ik geen contract met de zalen over het feit dat geen van de shows eerder naar buiten mag komen dan gepland. Ik ben tenslotte geen medewerker, dus ik vind die dreigende taal nogal overdreven, maar ze zullen er bij de stichting wel over hebben nagedacht.

Ik had er nogmaals een keertje over nagedacht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze berichten de zaal in kwestie windeieren hebben gelegd. Sterker nog, ik denk dat ze er baat bij hebben gehad om meer hype te creëren voor bepaalde shows. Of dat jullie en meelurkers (ik kreeg gisteren te horen dat het topic 3000 unieke bezoelers per maand heeft) tickets hebben gekocht voor die shows die anders niet op jullie radar waren gekomen. Tot dusver de halve frustratie gecombineerd met wat begrip voor de situatie.

In ieder geval, dit leidt allemaal tot de conclusie dat ik op deze manier met de lijstjes stop. Ik ben blij voor de erkenning die ik na jaren hard ploeteren eindelijk heb gekregen van een gerenommeerd instituut als een concertzaal (haha), al is de uitkomst wat minder... Na overleg met Festileaks, die ook niet heel blij zijn met de onstane situatie (maar voor de duidelijkheid, wel blij zijn met alles wat ik doe en daar ben ik dan wel weer dankbaar voor) stopt het op deze manier. Ik heb een vermoeden dat ik niet de enige ben die daarvan baalt, maar het is niet anders.

Het waren vier mooie jaren en ik zou jullie allemaal graag willen bedanken voor de support! In het bijzonder @Black Lies die het tot zijn missie heeft gemaakt om (bijna) iedere post van mij in dit topic een duimpje te geven. Thanks pikkebaas!

Groeten,
Dave
What a waste…. 😔

Bedankt voor alles Dave. Bijna het belangrijkste item voor mij om het forum dagelijks te bezoeken.

Kane altijd al een kutband gevonden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ik krijg het nu pas mee @wenteldave. Mn portemonnee zal blij zijn, maar het is een groot gemist. Dit topic had zoveel structuur waar zelfs het kabinet jaloers op kan zijn.

FUCK KANE
 
  • Haha
Waarderingen: wenteldave

Bob105

Support act
18 jun 2021
807
1.004
Ik krijg het nu pas mee @wenteldave. Mn portemonnee zal blij zijn, maar het is een groot gemist. Dit topic had zoveel structuur waar zelfs het kabinet jaloers op kan zijn.

FUCK KANE
Zelfs zonder Wenteldave's bijdragen kent dit topic meer structuur dan het kabinet hoor🤣
 

LevonHelm

Playlistbediener
1 mei 2023
32
100
Will And The People komen naar Grenswerk op 21 november en Bibelot op 23 november. Tickets zijn direct te koop.
Los Bitchos is te zien in Burgerweeshuis op 2 december en op 6 december in Paradiso.
Sons Of The East naar Hedon (4 juni) en Paradiso (5 juni).
Bokassa tourt langs Little Devil (12 september) en Luxor Live (13 september).
Bongloard naar Ekko op 11 oktober.
Caravãna Sun naar Paradiso op 17 juli.
Roos Rebergen & SunSunSun Orchestra reizen langs TivoliVredenburg (6 december), Philharmonie in Haarlem (13 december), Penninckhuis (20 december), Lutherse Kerk in Groningen (21 december), LantarenVenster (22 december).
Naast al eerder aangekondigde optredens in Metropool Hengelo (6 december) en Paradiso (8 december), komt Pokey LaFarge ook naar Mezz (7 december). Tickets 26 april om 11.00 uur in de verkoop.
Robert Glasper naar TivoliVredenburg op 14 november. Verkoop start 26 april om 11.00 uur.
Vola op 28 november naar Effenaar. Kaartverkoop vanaf 26 november 11.00 uur.
Donny Benét naar TivoliVredenburg op 17 juli. Verkoop start 26 april om 10.00 uur.
Skating Polly met support van Limerent op 26 oktober naar dB's.
De Kift op 11 januari 2025 naar Vera.
 
Laatst bewerkt:

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.792
Ezra Collective is alleen 24 oktober geworden in de zaal die niet genoemd mag worden. Pre-sale vanaf 30 april 10 BST
Brussel 1 nov in AB
 
  • Thinking
Waarderingen: wenteldave

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Will And The People komen naar Grenswerk op 21 november en Bibelot op 23 november. Tickets zijn direct te koop.
Los Bitchos is te zien in Burgerweeshuis op 2 december en op 6 december in Paradiso.
Sons Of The East naar Hedon (4 juni) en Paradiso (5 juni).
Bokassa tourt langs Little Devil (12 september) en Luxor Live (13 september).
Bongloard naar Ekko op 11 oktober.
Caravãna Sun naar Paradiso op 17 juli.
Roos Rebergen & SunSunSun Orchestra reizen langs TivoliVredenburg (6 december), Philharmonie in Haarlem (13 december), Penninckhuis (20 december), Lutherse Kerk in Groningen (21 december), LantarenVenster (22 december).
Naast al eerder aangekondigde optredens in Metropool Hengelo (6 december) en Paradiso (8 december), komt Pokey LaFarge ook naar Mezz (7 december). Tickets 26 april om 11.00 uur in de verkoop.
Robert Glasper naar TivoliVredenburg op 14 november. Verkoop start 26 april om 11.00 uur.
Vola op 28 november naar Effenaar. Kaartverkoop vanaf 26 november 11.00 uur.
Donny Benét naar TivoliVredenburg op 17 juli. Verkoop start 26 april om 10.00 uur.
Skating Polly met support van Limerent op 26 oktober naar dB's.
De Kift op 11 januari 2025 naar Vera.
Is dit je nieuwe alter ego? @wenteldave
 

wim32

Nieuw lid
15 apr 2024
2
1
Will And The People komen naar Grenswerk op 21 november en Bibelot op 23 november. Tickets zijn direct te koop.
Los Bitchos is te zien in Burgerweeshuis op 2 december en op 6 december in Paradiso.
Sons Of The East naar Hedon (4 juni) en Paradiso (5 juni).
Bokassa tourt langs Little Devil (12 september) en Luxor Live (13 september).
Bongloard naar Ekko op 11 oktober.
Caravãna Sun naar Paradiso op 17 juli.
Roos Rebergen & SunSunSun Orchestra reizen langs TivoliVredenburg (6 december), Philharmonie in Haarlem (13 december), Penninckhuis (20 december), Lutherse Kerk in Groningen (21 december), LantarenVenster (22 december).
Naast al eerder aangekondigde optredens in Metropool Hengelo (6 december) en Paradiso (8 december), komt Pokey LaFarge ook naar Mezz (7 december). Tickets 26 april om 11.00 uur in de verkoop.
Robert Glasper naar TivoliVredenburg op 14 november. Verkoop start 26 april om 11.00 uur.
Vola op 28 november naar Effenaar. Kaartverkoop vanaf 26 november 11.00 uur.
Donny Benét naar TivoliVredenburg op 17 juli. Verkoop start 26 april om 10.00 uur.
Skating Polly met support van Limerent op 26 oktober naar dB's.
De Kift op 11 januari 2025 naar Vera.
Wauw dit soort tekst heb ik gemist haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

LevonHelm

Playlistbediener
1 mei 2023
32
100
Ghost-Note naar TivoliVredenburg op 18 oktober.
Veronica Swift op 26 november naar TivoliVredenburg.
Blanks komt op 18 december naar Doornroosje.
Openluchttheater De Goffert ontvangt Raccoon op 26 november.
Fat Dog doet op 8 oktober Doornroosje aan.
De Kift komt op 31 januari 2025 naar Merleyn
SiX BY SiX speelt op 19 september in Boerderij.
Jesper Lindell doet een Nederlands tourtje: De Amer (1 november), TakeRoot (2 november), Qbus (7 november), Gigant (10 november).
The Beat ft. Ranking Jr. naar Corneel op 20 september.
Frank Boeijen naar Muziekgebouw Eindhoven op 23 april 2025.
Will and the People komt ook naar Tolhuistuin op 22 november.

Verwacht overigens geen wonderen hoor, haha. Overzichten zijn verre van compleet. Ik draag mijn bescheiden steentje bij om een klein deel van de leegte op te vullen die Dave heeft achtergelaten. Zou mooi zijn als we allen de krachten bundelen en zo elkaar inspireren!
 

residentalien

Campingartiest
2 mrt 2024
91
71
Ik doe ook maar wat toevoegingen
De kift 31 jan 2025 ook naar Hall of Fame tilburg, Leuke dubbel boeking lijkt het op of ze beginnen gewoon laat in Merelyn zoals normaal
ULTHAR en Succumb naar dbs op 8 augustus
Mspaint naar ekko op 14 augustus.
 

LevonHelm

Playlistbediener
1 mei 2023
32
100
Faithless met extra show in Paradiso op 11 juni. Kaartverkoop start 26 april om 11.00 uur.
Fischer-Z-frontman John Watts bij Iduna op 3 november.
Pene Corrida met een tourtje: Mezz (25 oktober), 't Beest (26 oktober), Luxor Live (28 oktober), De Helling (7 december) en Gebr. Nobel (20 december).
Jazzbois op 8 oktober naar Simplon, 9 oktober naar Ekko en 10 oktober naar Bird.
ASGRAUW, HELLEVAERDER en ZWART (NL) op 1 november naar De Pul.
Witch op 26 juni naar Doornroosje.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Gnargel

JKGB

Campingartiest
6 dec 2021
84
50
Voorprogramma Eefje de Visser bekend. Zonder volledig te zijn:

Tivoli: Ivy Falls
Amare: Robin Kester
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken