Concertaankondigingen

Grunt149

Randprogramma
14 sep 2022
164
83
Correctie:

Deep Purple in de Ziggo Dome

Niet normaal wat er dit jaar allemaal komt en alle (luxe) dilemma's
 

LevonHelm

Playlistbediener
1 mei 2023
32
95
Naast het uitverkochte concert op zondag 24 november in TivoliVredenburg komt de Noorse band Wardruna ook op zaterdag 23 november naar Utrecht met nieuw werk. De ticketverkoop is direct gestart.

J. Bernardt (het soloproject van Jinte Deprez van Balthazar) doet Melkweg (14 december), Doornroosje (15 december) en LanterenVenster (19 december) aan.

Bonny Light Horseman komt naar Tolhuistuin op 16 november. Kaartverkoop start op 26 april om 11 uur.
 
Laatst bewerkt:

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
499
1.231
Naast het uitverkochte concert op zondag 24 november in TivoliVredenburg komt de Noorse band Wardruna ook op zaterdag 23 november naar Utrecht met nieuw werk. De ticketverkoop is direct gestart.
Ze hebben zich met de ticketprijs dus niet in de voet geschoten. Eens nadenken om beide avonden te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: LevonHelm

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Naast het uitverkochte concert op zondag 24 november in TivoliVredenburg komt de Noorse band Wardruna ook op zaterdag 23 november naar Utrecht met nieuw werk. De ticketverkoop is direct gestart.

J. Bernardt (het soloproject van Jinte Deprez van Balthazar) doet Melkweg (14 december), Doornroosje (15 december) en LanterenVenster (19 december) aan.

Bonny Light Horseman komt naar Tolhuistuin op 16 november. Kaartverkoop start op 26 april om 11 uur.
In Nijmegen er wel bij denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: LevonHelm

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
368
477

Gayance, Passion DEEZ & DJ MDMA MD (Eric André)​

27 mei, 23:00 - Radio Radio, Amsterdam

Nog meer Eric André in Amsterdam! Ditmaal een dj set. Tickets zijn al te koop
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
153
97
Ben je ff een weekende off lin
Poging twee.

Staakt-het-Vuren

Lieve mensen,

Niet het grote nieuws waar velen op zaten te wachten, maar het is wel degelijk groot nieuws. Excuus...

Uit mijn hoofd doe ik deze aankondigingen nu zo'n vier jaar, waarvan er iets meer dan twee in de kenmerkende lijstjesvorm worden gedeeld. Daar zitten, jullie welbekend, ook optredens tussen die nog moeten woeden aangekondigd door de artiest en zaal zelf. Dit is in al die tijd nog nooit een probleem geweest. Nooit. Tot gisteren.

Ik heb hier op 11 april een try-outshow van KANE in een zekere zaal gedeeld die vandaag in de verkoop had moeten gaan en ik vermoed dat dat de poppen aan het dansen heeft gekregen. Voor zover ik weet krijgen mijn berichten in principe weinig tractie buiten het forum, maar deze keer was blijkbaar, achteraf gezien, een vervelende uitzondering. De fanclub van de band heeft dit bericht gezien en heeft de show, begrijpelijkerwijs, met veel enthousiasme onder haar leden gedeeld. Echter is het vermoedelijk daardoor ook tot de attentie van KANE gekomen die daar, op z'n zachtst gezegd, niet over te spreken waren. Je kan ook wel zeggen dat Dinand woest(hoff) was. Sorry, vond ik zelf een leuk grapje. Ik weet niet alle ins en outs, maar die zullen wel contact met de zaal hebben opgenomen.

Ik vermoed dat KANE de show in die zaal heeft geannuleerd en dat er nu een beetje om zich heen geslagen wordt, maar bon, da's speculatie. Er wordt vanuit de zaal aangegeven dat de informatie op onrechtmatige manier is verkregen, en dat 'voortzetting van plaatsing van deze informatie kan leiden tot vervolgstappen wegens computervredebreuk'. Laat ik helder zijn: dat is absoluut niet het geval. Alles wat ik ooit heb gedeeld is op een volledig rechtmatige en legale manier verkregen. Dat zalen hun systemen niet op orde hebben, is op z'n minst verbazingwekkend. Het heeft echter wel vervelende gevolgen.

Ik vind het simpelweg heel bijzonder en ben ook wel een tikkeltje gefrustreerd dat er zo'n ontzettend lange tijd geen enkel probleem van wordt gemaakt door geen enkele zaal, maar dat dat nu opeens wel het geval is. Als het een probleem was, want je gaat me niet vertellen dat het volledig onbekend is bij (medewerkers van) zalen, dan was er wel eerder aan de bel getrokken. Ik vind het dan ook een klein zwaktebod dat het gaat over 'computervredebreuk' en dreigende taal hanteert om me een halt toe te roepen. Voor zover ik weet, heb ik geen contract met de zalen over het feit dat geen van de shows eerder naar buiten mag komen dan gepland. Ik ben tenslotte geen medewerker, dus ik vind die dreigende taal nogal overdreven, maar ze zullen er bij de stichting wel over hebben nagedacht.

Ik had er nogmaals een keertje over nagedacht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze berichten de zaal in kwestie windeieren hebben gelegd. Sterker nog, ik denk dat ze er baat bij hebben gehad om meer hype te creëren voor bepaalde shows. Of dat jullie en meelurkers (ik kreeg gisteren te horen dat het topic 3000 unieke bezoelers per maand heeft) tickets hebben gekocht voor die shows die anders niet op jullie radar waren gekomen. Tot dusver de halve frustratie gecombineerd met wat begrip voor de situatie.

In ieder geval, dit leidt allemaal tot de conclusie dat ik op deze manier met de lijstjes stop. Ik ben blij voor de erkenning die ik na jaren hard ploeteren eindelijk heb gekregen van een gerenommeerd instituut als een concertzaal (haha), al is de uitkomst wat minder... Na overleg met Festileaks, die ook niet heel blij zijn met de onstane situatie (maar voor de duidelijkheid, wel blij zijn met alles wat ik doe en daar ben ik dan wel weer dankbaar voor) stopt het op deze manier. Ik heb een vermoeden dat ik niet de enige ben die daarvan baalt, maar het is niet anders.

Het waren vier mooie jaren en ik zou jullie allemaal graag willen bedanken voor de support! In het bijzonder @Black Lies die het tot zijn missie heeft gemaakt om (bijna) iedere post van mij in dit topic een duimpje te geven. Thanks pikkebaas!

Groeten,
Dave
Ben je ff een weekendje offline,.....

Ik baal ervan dat het (voorlopig?) stopt. Als band (en zaal) zou je blij moeten zijn met iedere extra publiciteit die rond je optredens ontstaat.
Het is een gemiste kans voor de zalen en de (kleinere) bands die geen groot marketing apparaat achter zich hebben staan.
Bospop deed dat een stuk beter met het Oops shirtje

Ik ben de afgelopen jaren bij nogal wat optredens geweest die ik anders gemist zou hebben. Ik hoop echt dat het in een of andere vorm terug komt, dan maar zonder de zaal die niet genoemd meer gaat worden en die ene band.

Dave, dank voor de service, ik weet niet of je naar Bospop komt en een meet-up gaat komen, maar ik heb een biertje voor je gereserveerd staan
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101 en wenteldave

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Snap de fanclub wel dat ze erg blij met de info waren en het is treurig dat de zaal/kane zich nu zelf vooral in de voet schieten door hun eigen fans een show door de neus te boren. Jammere zaak van alle kanten.

Na jaren gelurkt te hebben toch wat gepost laatste maanden en het is zo fijn om alle concerten een beetje op een plek te hebben sinds, opa vertelt, sites als Last.fm niet echt meer een actieve user base hebben die concerten toevoegen was dit een verademing vergeleken met 25 favorieten tabs door te gaan 2 keer per week voor shows. Bedankt Dave voor de jaren van overzicht en vermaak. Het gaat je goed.
Ik mis inderdaad ook een fatsoenlijke site hiervoor. Podiuminfo is nog redelijk oké, maar ook niet perfect qua overzichtelijkheid. Daarnaast vond ik het vooral fijn om te zien wat er dagelijks nieuw was. Vanuit daar neem ik vanzelf alles wat interessant is over naar mijn agenda. Podiuminfo (of de concertagenda van Dave in het andere onderwerp) gebruik ik alleen als ik opeens een vrije avond in het weekend heb en hiervoor invulling zoek.
 

LevonHelm

Playlistbediener
1 mei 2023
32
95
DOOL (met Raven van Dorst) komt met clubtour: 12 december Muziekgieterij, 13 december Doornroosje, 14 december de Oosterpoort, 19 december Melkweg, 20 december TivoliVredenburg, 21 december Gebr. Nobel, 22 december 013.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken