Concertaankondigingen

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.597
Dat is toch een matige vergelijking? Mayer is een stuk groter dan die twee, zeker in Nederland.

Zou zelf trouwens dan alsnog liever honderd euro aftikken voor die eerste, maar dat terzijde.
Ja, Mayer is een stuk groter dan the national en Bon iver. Het punt waar ik op ging was meer dat grote internationale artiesten niet meer voor een schappelijke prijs te zien zijn. En dat zijn deze 2 (zo goed als Ziggo Dome volgende acts) toch wel. Dus het kan. Nog los van het feit dat er meer muzikanten op het podium staan (en er meer productie meegenomen wordt misschien?). Afijn, ik vind €100 voor John Mayer gewoon veel te veel.

En ik wens je veel plezier hierbij hoor. Die gast maakt muziek waar ik niet in geïnteresseerd ben, maar een echte rasmuzikant is het wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Zelfs Madonna en Celine Dion hebben kaarten die goedkoper zijn dan de goedkoopste kaarten bij John Mayer. Goedkoopste Madonna tickets waren zelfs rond de 45 euro.

100 euro om bovenin de Ziggo Dome te zitten bij Mayer (of wie dan ook) is gekkigheid.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Kaarten voor Carré gemist? Geen zorgen: Ben Howard komt ook op 21 juni naar Philharmonie Haarlem. Verkoop 17 april 10.00. Ik zie nog geen voorverkoop, misschien via Ben zelf?
Philharmonie is PHIL geworden sinds kort. Ze zijn aardig bezig om naam te maken, volgende week Ryan Adams, en paar weken later dus nu Ben Howard. Knap.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.417
14.159
Philharmonie is PHIL geworden sinds kort. Ze zijn aardig bezig om naam te maken, volgende week Ryan Adams, en paar weken later dus nu Ben Howard. Knap.
Balen, dacht dat PHIL gewoon makkelijker was om in de systemen van Ticketmaster te zetten. Mag ik alles binnenkort gaan aanpassen.

Verder, inderdaad knap geboekt. Ook leuk voor Haarlem/PHIL om meer van dat soort namen te krijgen.
 
  • On fire
Waarderingen: @Marc

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
723
465
Poh, ik moet zeggen - als groot JM fan - dat ik de prijzen ook wel echt belachelijk vind. De prijzen zijn vergelijkbaar met die van Coldplay. Hij tourt ook nog eens solo en waarschijnlijk zal er geen flinke productie aanwezig zijn... maar vermoed desondanks dat het vrij rap uitverkoopt (ik ga zelf alsnog ook voor 2 tickets)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.802
Zekers, maar die is wel een stuk minder populair dan Mayer, dus op dat vlak ging die vergelijking mank.
Op basis van wat zeg je dat dan? Ze spelen in dezelfde zalen. Dat de ene trager eventueel trager zou verkopen wil toch niets zeggen als het maar uitverkoopt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.417
14.159
Ustad Rahat Fateh Ali Khan op 18 juni naar AFAS Live. Tickets zijn al in de verkoop.
Dale Watson & His Lone Stars ook op 8 juli naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
The Doy Dolls op 29 september naar Iduna. Tickets zijn al in de verkoop.
Kira Mac op 8 oktober naar de Bosuil. Tickets zijn al in de verkoop.
Bombino op 24 oktober naar Doornroosje. Tickets zijn al in de verkoop.
Geoff Tate en C.O.P. UK op 3 november naar Muziekgieterij Maastricht. Tickets zijn al in de verkoop.
Cian Ducrot op 6 november naar Tivoli. Verkoop 19 april 11.00.
Danko Jones en Radkey op 19 november naar de Melkweg. Verkoop 21 april 11.00, VVK 19 april 11.00.
GoGo Penguin op 29 november naar Patronaat. Verkoop 21 april 10.00.
DeWolff op 6 januari naar Metropool Hengelo. Verkoop 19 april 9.00.
Venice op 23 maart naar PHIL (!) Haarlem. Verkoop vandaag 13.00.

Op basis van wat zeg je dat dan? Ze spelen in dezelfde zalen. Dat de ene trager eventueel trager zou verkopen wil toch niets zeggen als het maar uitverkoopt.
Klopt ook, maar die heeft hier zalen als AFAS Live (toen nog de HMH) en de Ziggo Dome binnen een handomdraai meerdere keren uitverkocht en zou dat ook vaker kunnen doen dan de twee avonden die hij de afgelopen jaren heeft gedaan. En begrijp me niet verkeerd, ben niet bepaald fan van beide, maar dat zie ik bij Bon Iver niet gebeuren.

Doet er niet aan af dat honderd euro wel een tamelijk bizarre prijs is, maar wel gerechtvaardigd als je het vergelijkt met o.a. een Bon Iver (omdat die toevallig werd aangehaald).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.802
Dat verandert de zaak natuurlijk. Eén keer Ziggo is niet meerdere keren. :p

Vraagt niet elke artiest in dat soort grote zalen tegenwoordig honderd euro? Ik herinner me pre-covid dat dat exceptioneel was (Roger Waters bv.), nu lijkt het wel de norm.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Dat verandert de zaak natuurlijk. Eén keer Ziggo is niet meerdere keren. :p

Vraagt niet elke artiest in dat soort grote zalen tegenwoordig honderd euro? Ik herinner me pre-covid dat dat exceptioneel was (Roger Waters bv.), nu lijkt het wel de norm.
Ja, en vies hoe snel daar toch gewenning in komt. De eerste keer dat we 100 euro betaalden waren we in shock. De tweede keer vloekten we even. Het zal niet lang meer duren voor we dat maar normaal gaan vinden. Het gaat maar stoppen wanneer concerten effectief niet meer verkopen door de prijs.

Over John Mayer: da's nu echt een naam die in NL erg bekend is en in BE een pak minder. Ik kan me niet herinneren dat ik die vent ooit op de radio gehoord heb hier.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.418
3.472
Ik verschiet niet meer van €100 op zich, wel dat dit over de goedkoopste plaatsen gaat. Dat is toch vrij uitzonderlijk. Zoals Timmetje al zei, zelfs bij de grootste artiesten kan je meestal wel voor €40-70 ergens bovenaan zitten, dat is hier niet eens een optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.692
848
Dat ligt er maar net aan hoe hij zijn set inricht. De man kan waanzinnig goed gitaar spelen, op Holland Blues of Bospop als headliner met een set vol dit werk zou ik zo 100 euro voor neerleggen:

Volledig mee eens, ontzettend goede gitarist, en zeker nu die solo komt, verwacht ik een gedreven blues set, ipv poppy gepingel
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken