Iemand ooit al eens geweest naar Coachella?
Het lijkt me iets dat ik ooit wel eens wil doen

.
Ik stel mij echt ook de vraag hoe de beleving daar ter plaatse is.
Die live streaming doet mij echt dromen, maar dat heeft voor een groot stuk te maken met de kwaliteit van de captaties zelf en geeft misschien een vertekend beeld.
Want, echt, hoe fantastisch waren de streams alweer niet?
Net zoals BBC in de U.K. (Glastonbury onder andere) is dit van ongeziene kwaliteit.
Dit zijn niet gewoon wat cameraploegen die eens snel een live evenement in beeld brengen.
Hier zijn topregisseurs aan het werk en je voelt aan alles dat ze vooraf de sets heel goed hebben bestudeerd.
Als bijvoorbeeld een gitarist of drummer muzikaal invalt en je zit met uw camerashot net op dat moment, geen fractie van een seconde te laat, op de juiste plaats...: tja, dat is klasse, pure klasse.
Toppunt moet toch wel de captatie van
Clairo geweest zijn.
Oké, hun gehele stage-opbouw was sowieso gericht op een huiselijke kring en alle muzikanten stonden zo goed opgesteld.
Maar dan krijg je dat fantastisch camerawerk erbij dat rond en boven de muzikanten zweeft. Ongelofelijk.
Het was alsof je naar een concertfilm zat te kijken waar Talking Heads jaloers zouden op zijn.
Clairo speelde letterlijk in mijn living.
Zelden zoiets subliem gezien, wat captatie betreft.
Ongetwijfeld dankbaar concert voor de regisseur, maar desalniettemin gewoonweg schitterend in beeld gebracht.