US Coachella 2025

En wow, The Marías 😍.
Ontdekking voor mij - zalig om bij weg te dromen. Zeer mooi en authentiek gebracht...

• Leuk
Waarderingen: Dante
Even gisteravond teruggekeken.

Charli xcx toch wel erg matig, zelfs met autotune op sommige momenten niet om aan te horen. Qua productie saai, maar ze heeft wel de hits.

Green Day prima, zou ik zeker een keer willen zien.

Travis Scott, niet mijn genre, wel een half uur volgehouden. Daarna voor mij te eentonig.

Charli xcx toch wel erg matig, zelfs met autotune op sommige momenten niet om aan te horen. Qua productie saai, maar ze heeft wel de hits.

Green Day prima, zou ik zeker een keer willen zien.
+1

Clairo: knap, hoor. Nog eens een band die het aandurft om alle partijen live te spelen. Klasse!

En wat is die beeldregie bij de Coachella livestream toch terug zo fantastisch, zoals elk jaar.

• Haha
Waarderingen: swissepfan
2010. Mocht ze in Europa touren dan kan ze weer perfect naar Luik.

Verder; zou tof zijn als The Misfits en Kraftwerk ook in Europa staan dit jaar.
Kraftwerk heeft deze zomer veel optredens in Europa oa 12 juli Royal Park Live (Soestdijk) en op 14 augustus voor het Koninklijk Paleis in Brussel. 16 augustus LA ROUTE DU ROCK in St Malo is ook niet al te ver in Frankrijk.

• Leuk
Waarderingen: davadude en Mark's Kal
Iemand ooit al eens geweest naar Coachella?
Het lijkt me iets dat ik ooit wel eens wil doen :D.
Persoonlijk had ik de behoefte 10 jaar geleden nog wel om daar ooit heen te gaan, maar dat is voor mij persoonlijk toch een beetje weggeebt. Al hebben ze elk jaar toch een paar hele vette boekingen die ik graag zou willen zien.

• Leuk
Waarderingen: Dante
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan
Dan is 9.45 EUR voor een Bicky Burger op Werchter toch peanuts..
Of 7,70 euro voor een Aperol. Vind je ook nergens meer aan die prijs.
Gelukkig zijn Amerikaanse toestanden nog ver weg, al begint Live Nation hun positie hier ook steeds meer te gebruiken om die kant uit te gaan. Al blijven de festivals daar nog grotendeels van gespaard.

• Leuk
Waarderingen: slyke
Iemand ooit al eens geweest naar Coachella?
Het lijkt me iets dat ik ooit wel eens wil doen :D.
Ik stel mij echt ook de vraag hoe de beleving daar ter plaatse is.
Die live streaming doet mij echt dromen, maar dat heeft voor een groot stuk te maken met de kwaliteit van de captaties zelf en geeft misschien een vertekend beeld.

Want, echt, hoe fantastisch waren de streams alweer niet?
Net zoals BBC in de U.K. (Glastonbury onder andere) is dit van ongeziene kwaliteit.

Dit zijn niet gewoon wat cameraploegen die eens snel een live evenement in beeld brengen.
Hier zijn topregisseurs aan het werk en je voelt aan alles dat ze vooraf de sets heel goed hebben bestudeerd.
Als bijvoorbeeld een gitarist of drummer muzikaal invalt en je zit met uw camerashot net op dat moment, geen fractie van een seconde te laat, op de juiste plaats...: tja, dat is klasse, pure klasse.

Toppunt moet toch wel de captatie van Clairo geweest zijn.
Oké, hun gehele stage-opbouw was sowieso gericht op een huiselijke kring en alle muzikanten stonden zo goed opgesteld.
Maar dan krijg je dat fantastisch camerawerk erbij dat rond en boven de muzikanten zweeft. Ongelofelijk.
Het was alsof je naar een concertfilm zat te kijken waar Talking Heads jaloers zouden op zijn.
Clairo speelde letterlijk in mijn living.

Zelden zoiets subliem gezien, wat captatie betreft.
Ongetwijfeld dankbaar concert voor de regisseur, maar desalniettemin gewoonweg schitterend in beeld gebracht.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Of 7,70 euro voor een Aperol. Vind je ook nergens meer aan die prijs.
Gelukkig zijn Amerikaanse toestanden nog ver weg, al begint Live Nation hun positie hier ook steeds meer te gebruiken om die kant uit te gaan. Al blijven de festivals daar nog grotendeels van gespaard.

Lowlands begint toch langzaam op een mini Coachella te lijken.

• Thinking
Waarderingen: MarkD
"Een lauw onthaal voor rocklegende Brian May (77) op Coachella afgelopen vrijdag. Zanger Benson Boone (22) trakteerde zijn publiek tijdens zijn cover van ‘Bohemian rhapsody’ op een verrassingsact van de originele gitarist van Queen. “Brian May, iedereen!”, riep hij door de microfoon toen May’s solo naderde. De grijze krullenkop rees het podium op, maar een luid applaus was ver te zoeken. Het publiek leek hem niet te herkennen. Online verschenen reacties van boze fans: “Juist concert, verkeerd publiek.” Kent de Amerikaanse gen Z de klassieke rockhelden niet meer? Misschien dat May backstage wat meer waardering kon vinden bij leeftijdsgenoot Bernie Sanders."

• Verdrietig
Waarderingen: Joslittel en wenteldave
Bohemian rhapsody staat op 2de plaats in de reeks 'makke covers om uw set te redden'.
Song 2 staat bovenaan, ik kijk naar u, Papa Roach.

Users who are viewing this thread