US Coachella 2023

BestKeptLeakrets

Playlistbediener
26 jan 2023
11
72
Ben zelf een enorme fan en Frank Ocean is ons natuurlijk absoluut geen nieuwe muziek verschuldigd. Aan de andere kant is het wel erg disrespectvol naar de fanbase om (last minute?) niet akkoord te gaan met een livestream, terwijl hier al dagenlang voor geadverteerd wordt door Coachella en YouTube. Als hij zich daar niet bij prettig voelt, wat ik me kan voorstellen, had zijn team dit van te voren moeten communiceren. Daarom waren fans al geïrriteerd voordat de show begon.

Vervolgens begint het optreden een uur te laat, wederom zonder verdere communicatie. Er werd voor de show gemikt op een soort van 'tiny desk feel' had ik het idee, met beelden van de backstage, instrumenten rommelig verspreid over het podium en steeds veranderende camerahoeken van de crew, muzikanten en Frank zelf. Vond het goed bij de muziek passen en vond ook de live vertolkingen van de nummers erg mooi, vooral White Ferrari en Solo. Naarmate de show echter voortduurde, gebeurde er steeds opmerkelijkere dingen. Een nummer ging ineens over in een dj-set van een externe dj. Het was verrassend voor het publiek en het paste goed bij de club-georiënteerde singles van Frank uit 2020, maar ging veel te lang door (ruim 15 minuten geloof ik), met als hoogtepunt (of dieptepunt) de twerkende beveiliger die 5 minuten lang te zien was op het grote scherm. Hierna deed hij weer een aantal live nummers tot hij een van zijn grootste hits, Chanel, speelde. Dit was echter niet live, er waren geen eens live vocals: hij was de albumversie aan het playbacken. Dit gebeurde ook met Nikes en Nights daarna. Ten slotte speelde hij nog wel zijn, hele mooie, cover van At Your Best live voordat hij moest stoppen door de curfew.

Al met al wat goede ideeën imo, maar een hele rare uitvoering. Waarom zou je als je al een uur te laat bent, zo een lange dj-set hebben en nog onbegrijpelijker, nummers van je album gaan playbacken? Dit deed ook nogal af aan de 'tiny desk feel' van de rest van de show. Schrap de niet-live nummers dan gewoon uit de show om te focussen op de live nummers. Het einde was enorm abrupt terwijl hij en zijn team wisten dat er op zondag een vroegere curfew is, wat wederom disrespectvol is naar de fans. Het voelde allemaal als een repetitie, ook door de lange pauzes tussen de nummers. Als dat wat Festive Owl beweert waar is, is het logisch dat het zo is gelopen, maar dat zou een onbegrijpelijke keuze van meneer Ocean zijn. Ben benieuwd hoe het volgende week gaat lopen, als er überhaupt nog een show is.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
304
233
Frank Ocean op Werchter 2013 was wel oprecht één van de beste shows die ik daar ooit gezien heb. Hij kan/kon het dus wel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Dus door een enkelblessure een paar dagen voor zijn show werd op de dag zelf last minute voor de show alles omgegooid? Waarom niet die paar dagen eerder dan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Even zien of er beterschap komt na enkele dagen rust?
Maar dan zit er imo alsnog een verschil tussen een dag of twee dagen van tevoren afzeggen of dat op de dag zelf (als de hele productie al is opgebouwd en dus weer moet worden afgebouwd) doen. Dat laatste is ook niet echt netjes naar productie en techniek imo.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ik denk stiekem dat hij volgend weekend gewoon een legendarisch optreden gaat neerzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Ik heb ondertussen op het gemak een deftige opname kunnen bekijken en moet toegeven dat ik de visie achter de show wel wat meer begrijp ondertussen. Ik heb het gevoel dat we heel dicht bij een briljant optreden waren dat volledig in het water is gevallen door last minute wijzigingen en een paar vreemde keuzes. Kom gewoon op tijd, skip die DJ en zing Nikes en Nights live en je hebt echt wel iets memorabel (de live nummers waren prachtig uitgevoerd). Dus ja, Frank Ocean is nog steeds een gigantische lul (verhaal van die ice skaters etc.), maar ik heb wel nog een sprankeltje hoop op een mooie show komend weekend.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik heb ondertussen op het gemak een deftige opname kunnen bekijken en moet toegeven dat ik de visie achter de show wel wat meer begrijp ondertussen. Ik heb het gevoel dat we heel dicht bij een briljant optreden waren dat volledig in het water is gevallen door last minute wijzigingen en een paar vreemde keuzes. Kom gewoon op tijd, skip die DJ en zing Nikes en Nights live en je hebt echt wel iets memorabel (de live nummers waren prachtig uitgevoerd). Dus ja, Frank Ocean is nog steeds een gigantische lul (verhaal van die ice skaters etc.), maar ik heb wel nog een sprankeltje hoop op een mooie show komend weekend.
Wat ik alleen niet goed snap: in welke context is een totaal nummer playbacken wel een goed idee? Of zal dat een van die last minute changes zijn geweest?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy, slyke en yannickd

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Zou Blink182 aanstaand weekend ook weer optreden? Of zijn die surprise acts altijd maar voor 1 weekend?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Wat ik alleen niet goed snap: in welke context is een totaal nummer playbacken wel een goed idee? Of zal dat een van die last minute changes zijn geweest?
Nee, volledig akkoord dat dat gewoon een slecht idee is. Vreemde keuze.

Zou Blink182 aanstaand weekend ook weer optreden? Of zijn die surprise acts altijd maar voor 1 weekend?
Blijkbaar zou het deze week zo'n collab set van Skrillex, Fred Again.. en Four Tet worden ipv Blink-182.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MasterJub

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Wat niet wegneemt dat een verrassingsact, zoals we op Pkp ook hebben gehad met Them Crooked Vultures, en zeker als het een relatief grote naam is, gewoon vet is. En meer festivals mogen doen van mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Heb The Killers ook al geweten als verrassing op Glasto. Ergens in een tent dacht ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken