Bruce Springsteen

tom93

Dagopener
24 apr 2019
625
299
Vandaag alweer! Wat heb ik er toch weer een zin in. Prima weertje ook zo te zien.

Als ik een beetje naar de setlists van de laatste shows kijk, dan lijken me Night, I’m on Fire en hopelijk Racing in the Street toch wel opties voor vanavond.

In ieder geval flink wat variatie ten opzichte van donderdag zou leuk zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981 en Joslittel

tom93

Dagopener
24 apr 2019
625
299
Tussen 20.00 uur en 21.00 uur heeft het flink geregend, maar uiteindelijk had het ook wel wat. In eerste instantie baalde ik dat de poncho’s al om 19.30 uur op waren bij de bar, maar het zorgt wel voor een apart sfeertje.

9 andere nummers dan donderdag gehoord, dus qua variatie was het op. Vooral Seven Nights to Rock was een hele leuke verrassing in het laatste deel, meestal zijn de laatste 10 nummers bij Bruce wel ongeveer hetzelfde. Waitin’ on a Sunny Day kon natuurlijk niet ontbreken met dit weer, ook nog een kind die een gedeelte mocht zingen. Sowieso vond ik dat Bruce meer interactie met het publiek had dan donderdag. Wellicht ook wel logisch met het weer, meer z’n best doen om iedereen mee te krijgen.

De door mij vooraf gehoopte nummers werden niet gespeeld, maar Death to My Hometown en Glory Days doen het altijd goed en leuk om die weer gehoord te hebben. De mensen die donderdag niet geweest zijn, hebben wel The River gemist vandaag.

Het viel me overigens op dat veel mensen echt heel erg bezopen waren en totaal niet met het concert bezig waren. Vooral bij een rustig slotnummer als I’ll See You in My Dreams is dat natuurlijk zonde. Blijkbaar ook nog een gek de lichtmast ingeklommen en ik zag bij de bar iemand een beker bier in het gezicht gooien van een barmedewerker. Geen idee wat daar aan de hand was. Wat een vreemde mensen heb je toch ook.

Enfin, het was weer top. 3 uur genoten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Springsteen1978

Playlistbediener
13 feb 2024
19
10
IF I WAS THE PRIEST!!! Ik ben zo ontzettend blij, dit was toch wel ons hoogtepunt. Heel heel blij mee.
Ik vond deze show vele malen sterker dan de donderdagavondshow. Show was ook een kwartiertje langer dan donderdag overigens. Seeds, Candy’s Room, Light of Day en Downbound Train waren echt geweldig, dus ik ben erg blij dat we twee keer de lange tocht naar Nijmegen maken.

Overigens sloot hij af met “The ESB loves you” in plaats van “We’ll be seeying you”. Zou dat betekenen dat ze volgend jaar Nederland overslaan? Het zou me overigens niet verbazen, ze hebben dit jaar en vorig jaar natuurlijk al 5x hier gespeeld. Verwacht dat Frankrijk en Duitsland eerst een stapeltje data krijgen.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

Springsteen1978

Playlistbediener
13 feb 2024
19
10
Dat kind dat de harmonica kreeg, was dat nou al z’n tweede!? Zo leek het wel, stond daar met z’n triomfantelijke smoel en “2” te gebaren. Dat vond ik dan wel weer jammer (van de ouders), gun iemand anders dan ook iets. En zijn bordje “skipped school - teacher mad - need a hug” was natuurlijk ook de grootste onzin. Zaterdag is geen schooldag…
Dat kind bij Waiting on a Sunny Day vond ik dan een stuk sympathieker.
 
  • Winning
Waarderingen: BatMutsje

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
725
574
IF I WAS THE PRIEST!!! Ik ben zo ontzettend blij, dit was toch wel ons hoogtepunt. Heel heel blij mee.
Ik vond deze show vele malen sterker dan de donderdagavondshow. Show was ook een kwartiertje langer dan donderdag overigens. Seeds, Candy’s Room, Light of Day en Downbound Train waren echt geweldig, dus ik ben erg blij dat we twee keer de lange tocht naar Nijmegen maken.

Overigens sloot hij af met “The ESB loves you” in plaats van “We’ll be seeying you”. Zou dat betekenen dat ze volgend jaar Nederland overslaan? Het zou me overigens niet verbazen, ze hebben dit jaar en vorig jaar natuurlijk al 5x hier gespeeld. Verwacht dat Frankrijk en Duitsland eerst een stapeltje data krijgen.
De kans op geen show in NL lijkt me inderdaad groot. Dan maar net over de grens in Duitsland een show hopen mee te pikken!
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

Springsteen1978

Playlistbediener
13 feb 2024
19
10
Als mensen massaal beginnen te juichen wanneer je aankondigt dat het laatste nummer gespeeld gaat worden weet je genoeg ;)
Ik moest hier zo hard om lachen 😂 Dit gebeurde ook in het gedeelte waar wij stonden, het enige gejuich vond plaats toen hij zijn laatste nummer aankondigde.
Bennie lijkt me verder een prima aardige gast, maar deze boeking sloeg natuurlijk als een tang op een varken. Doe dan geen voorprogramma, zijn we ook wat eerder thuis. Maar de schuld ligt wat mij betreft volledig bij MOJO, die hebben dit letterlijk een weekje van tevoren geregeld. Sneu eigenlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Bartjuh1981

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.305
885
Vergeet de mondharmonica-kids, de sunny-day-aandachttrekkers, de plectrum-graaiers...

Deze show was eentje voor in de boeken! Seven Nights To Rock voor BITUSA krijg je niet zomaar. Dan moet Bruce ook lol hebben gehad. En ik heb nog nooit bij een Nederlandse show het "oh-ho-ho-ho" uit Badlands zo vaak en hard gehoord. En dan ook nog Light Of Day, The Priest, Candys Room en Downbound Train. Waanzinnig!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken