Bruce Springsteen

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995

Bruce Springsteen and the E Street Band launch The River Tour 2016, a nine-week US trek, on Jan. 16 in Pittsburgh. The announcement of the tour coincides with today’s release of “The Ties That Bind: The River Collection,” a comprehensive look at the era of the 1980 “The River” album that “Rolling Stone” calls “Springsteen’s best archival release yet.” The box set is now available at Amazon (4CD/3DVDs or 4CD/2Blu-ray) and iTunes.

Each night of the tour will be mixed for release on Live.BruceSpringsteen.net as high-quality downloads and CDs. Recordings will be available within days of each performance.

The original The River Tour began Oct. 3, 1980, two weeks before the release of Springsteen’s fifth album, and continued through Sept. 4, 1981. With sets that regularly approached the four-hour range, the 140-date international tour firmly established a reputation for Bruce Springsteen and the E Street Band as marathon performers.

Tickets to The River Tour go on sale Dec. 11.

Bruce Springsteen and the E Street Band 2016 US Tour Dates:
Jan 16 Pittsburgh, PA Consol Energy Center
Jan 19 Chicago, IL United Center
Jan 24 & 27 New York, NY Madison Square Garden
Jan 29 Washington, DC Verizon Center
Jan 31 Newark, NJ Prudential Center
Feb 2 Toronto, ON Air Canada Centre
Feb 4 Boston, MA TD Garden
Feb 8 Albany, NY Times Union Center
Feb 10 Hartford, CT XL Center
Feb 12 Philadelphia, PA Wells Fargo Center
Feb 16 Sunrise, FL BB&T Center
Feb 18 Atlanta, GA Philips Arena
Feb 21 Louisville, KY KFC Yum! Center
Feb 23 Cleveland, OH Quicken Loans Arena
Feb 25 Buffalo, NY First Niagara Center
Feb 27 Rochester, NY Blue Cross Arena
Feb 29 St Paul, MN Xcel Energy Center
Mar 3 Milwaukee, WI BMO Harris Bradley Center
Mar 6 St Louis, MO Chaifetz Arena
Mar 10 Phoenix, AZ Talking Stick Resort Arena
Mar 13 Oakland, CA Oracle Arena
Mar 15 Los Angeles, CA Los Angeles Memorial Sports Arena
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Wel tof dat je zo'n concert achteraf kunt downloaden. Tenminste als ik dat zo goed lees. Maar wel vreemd dat het alleen in de VS is, ik verwacht toch echt nog wel een tour door de rest van de wereld.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
De beste man blijft met hints strooien, al is deze wel heel cryptisch, tegelijk ook heel duidelijk:

" I don’t exclude surprises in this few days of 2015 or at the very beginning of the New Year. Maybe we’ll have plenty of… River water! :))"

Bron
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Born in the USA (1984) 7,92
2. Born to Run (1975) 7,75
3. Darkness on The Edge of Town (1978) 7,70
4. High Hopes (2014) 7,50
5. Working on A Dream (2009) 7,38
6. The River (1980) 7,15
7. The Rising (2002) 7,13
8. Devils & Dust (2005) 7,08
9. Magic (2007) 7,08
10. Lucky Town (1992) 7,00
11. Wrecking Ball (2012) 6,92
12. Human Touch (1992) 6,79
13. The Wild, The Innocent & The E-Street Shuffle (1973) 6,71
14. Greetings from Asbury Park, N.J. (1973) 6,67
15. The Ghost of Tom Joad (1995) 6,58
16. Tunnel of Love (1987) 6,50
17. We Shall Overcome (2006) 6,39
18. Nebraska (1982) 6,20

Mijn lijstje:
1. Born to Run
2. Born in the USA
3. Darkness on the Edge of Town
4. Wrecking Ball
5. Greetings from Asbury Park N.J.
6. The River
7. The Ghost of Tom Joad
8. The Rising
9. The Wild, the Innocent & The E Street Shuffle
10. Nebraska
11. High Hopes
12. Magic
13. Lucky Town
14. Working on a Dream
15. We Shall Overcome
16. Devils & Dust
17. Tunnel of Love
18. Human Touch

En zijn beste live-album vind ik absoluut; Bruce Springsteen & The E Street Band live at The Hammersmith Odeon '75
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Aankondigingen zijn begonnen. 14 mei Rome, 19 mei Rock In Rio Lissabon.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Je kan nu gratis, voor een zeer beperkte tijd, een volledige show van een paar dagen geleden in mp3 downloaden via http://live.brucespringsteen.net/
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Nu weten we dus ook hoe serieus we de Twitter geruchten moeten nemen: niet! Geloof niet dat er 'this afternoon' nog een Europse tour bekend word gemaakt.
Daarmaa is de geloofwaardigheid van een optreden op Pinkpop en Werchter wat mij betreft ook meteen gedaald en niet realistisch.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Volgens mij is het een amirkaans twiotter account, dus je zit met tijdsverschil he.
Gisteravond werd rock in rio rond 23.00 uur bekend gemaakt volgens mij dus zal nog even afwachten ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Zojuist officieel bevestig dat de tour van Springsteen is verlengd tot 25 april. Nieuwe tourdata zijn toegevoegd alsmede de datum van Portugal.

http://brucespringsteen.net/

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Could be only a few days away from an announcement about the European leg of this tour! Italian promoter Claudio Trotta put out a tweet saying that the "time has come (tues)day" (see his Facebook post below). Trotta has been hinting at Bruce shows for some time now and has fueled the European tour rumors for a couple months now. Not to mention, Trotta is also a huge Springsteen fan so it makes sense for him dropping this hint about a Bruce tour announcement. We'll find out Tuesday if this pans out! Thanks to @GreasyLake on Twitter for the heads up.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));We hebben ons afzijdig gehouden van de vele geruchten die de afgelopen weken (en eigenlijk al de laatste anderhalf jaar)...
Geplaatst door Be True Springsteen Community op dinsdag 2 februari 2016


We hebben ons afzijdig gehouden van de vele geruchten die de afgelopen weken (en eigenlijk al de laatste anderhalf jaar) te pas en te onpas op allerlei media worden gezet. Meestal zonder enige vorm van gêne, ook al blijkt het bericht al binnen enkele dagen weer ontkracht te worden. Binnenkort zal blijken hoeveel waarheid er in die berichten zat.
Het is duidelijk dat een officiële aankondiging van de Europese tourdata op stapel staat, vandaag werden twee shows in Italië officieel aangekondigd. Er gaan veel geruchten over Nederland en België. Het is inmiddels duidelijk dat Bruce niet op 3 juli op Werchter zal spelen, zoals sommige "bronnen" hebben beweerd. Ook zal Bruce waarschijnlijk niet op Pinkpop staan.
Enkele dagen geleden hoorden we dat Bruce wellicht in juni op het Malieveld in Den Haag gaat optreden, ook twee andere bronnen meldden dit nu. Het is echter nog niet door de officiële kanalen (Springsteens management, Mojo) bevestigd, dus het devies blijft afwachten op de officiële aankondiging.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik kan me een post herinneren van kereltje die melde dat live nation een vergunning had aangevraagd om half juni een evenement te kunnen organiseren om de weide van Graspop. Zal misschien wel voor Springsteen zijn?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik kan me een post herinneren van kereltje die melde dat live nation een vergunning had aangevraagd om half juni een evenement te kunnen organiseren om de weide van Graspop. Zal misschien wel voor Springsteen zijn?
Precies, we dachten toen dat het over Guns n' Roses zou moeten gaan...
Nu je het zegt, Springsteen kan ook, past in de verwachte tourperiode juni.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik vind het wel vreemd hoe die Europese data voor Springsteen worden aangekondigd. Het lijkt me niet meer dan normaal dat ze het grootste gedeelte van de tour of de hele Europese tour tegelijk aankondigen.
Nu lijkt het erop alsof we af en toe vanuit een land een datum zullen krijgen....... Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk geen idee hoe Springsteen zijn vorige tours werden aangekondigd dus misschien is het voor zijn doen juist normaal op deze manier???
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Net weer bevestigd: 27 mei Ierland. Waar blijft die Nederlandse datum?

http://www.joe.ie/music/bruce-springsteen-to-play-at-least-two-gigs-in-croke-park-in-may/529484
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Nee normaal ging het geloof ik wel allemaal in een keer, dus ik vind het ook vreemd. En het wachten ben ik ook wel beu maar ja wat doe je er aan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken