Bospop 2026

Ik denk het niet of zijn geheugen laat hem in de steek:

Haha ja geweldig, maar we zijn alweer een paar jaar verder… en ook bij de The Cult moet de kachel branden 💷💷💷
Vanaf eind november weten we gedoseerd wellicht wie er gaan komen 🎸🎸🎺

Als we het in oktober november een beetje volgen kunnen we vaak wel al raden welke headliners ze hebben geboekt.
Vaak hebben die al wat festivals bekend gemaakt voordat Bospop hun line up vrij geeft. Ik zou Editors ook wel kunnen waarderen al kunnen die, als ze touren, net zo makkelijk op bv Pinkpop staan.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules
Heart please 🎶❤️
Die zouden in 2024 komen, maar toen werd Ann Wilson ziek.
Zijn inmiddels weer aan het toeren.
Vorige week verschenen interview. De huidige tour trekken ze door naar maart 2026. Daarna beginnen ze aan de festivals. Ik neem aan in Europa.

Laatst bewerkt:
Minder coverbands en wat meer Nederlands-Belgische bandjes. Ik noem een Rhea, Wodan Boys, Black Leather Jacket, The Indien. Ben je meteen van dat gepronk met andermans veren af en je boort een jonger publiek aan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Bart1981
Minder coverbands en wat meer Nederlands-Belgische bandjes. Ik noem een Rhea, Wodan Boys, Black Leather Jacket, The Indien. Ben je meteen van dat gepronk met andermans veren af en je boort een jonger publiek aan.
Maar willen ze jonger publiek aantrekken? Heb het idee dat de oudere doelgroep die coverbands veel leuker vindt dan een willekeurige fris bandje ontdekken. Verklaart de programmering van de Bosuil ook wel.

• Leuk
Maar willen ze jonger publiek aantrekken? Heb het idee dat de oudere doelgroep die coverbands veel leuker vindt dan een willekeurige fris bandje ontdekken. Verklaart de programmering van de Bosuil ook wel.
Bywater Call stond er dit jaar en die bestaan nog niet zo heel lang. Manic Street Preachers,.Franz Ferdinand, Snow Patrol zijn acts die toch weer een ander publiek trekken maar wel acts die er nog nooit stonden. Ze schuiven denk ik voor zover dat kan wat op met de programmering met acts die hun beste tijd hadden tussen 1990 en 2005.
Een uitzondering daargelaten zoals bv Simple Minds al is wel gebleken waarom ze die wel wilden hebben.
Ik ben ook erg benieuwd waar ze voor volgend jaar mee afkomen. En dan met name de bovenkant van de affiche.
Edit: en de coverbands mogen van mij ook wel wat minder aanwezig zijn!!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Ben er bang voor dat ze coverbands blijven boeken helaas.
Op zaterdag stonden er maar liefst 7 vd 16 bands en het was de best verkochte dag ooit van Bospop.
Maar we zullen zien, in december weten we meer.

Persoonlijke wishlist (nergens op gebaseerd):
Duran Duran, Roger Hodgson, OMD, Journey, Joan Jett, Mothers Finest, Big Country, A Flock of Seagulls, the Cult, Smashing Pumpkins, Black Crowes, Alice in Chains, Placebo, Bush, Supergrass, Killers, Wolfmother, Skunk Anansie, Editors, White Lies.
Depeche Mode en the Cure zijn denk ik nog te groot anders zouden die bovenaan m'n lijstje staan!

Laatst bewerkt:
Oh Supergrass zal een super(heh) boeking zijn. Zal ik graag eindelijk eens zien en muzikaal zal het de 'oudjes' ook zeker bekoren maar ook een net jonger publiek aanboren. Killers is te groot, mogelijk nog groter dan the Cure nu is eerlijk gezegd, maar de rest zie ik allemaal best wel gebeuren.

• Leuk
Ja Joan Jett zou ik wel willen zien, ik wist niet dat die nog tourde(raar woord zo) en Pj Harvey in de tent, die heb ik vorig jaar op BKS gezien, fantastisch, die wil ik zeker nog een keer zien.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en wil
Ja Joan Jett zou ik wel willen zien, ik wist niet dat die nog tourde(raar woord zo) en Pj Harvey in de tent, die heb ik vorig jaar op BKS gezien, fantastisch, die wil ik zeker nog een keer zien.
Ze tourt nog steeds met the Blackhearts maar vnl in de US. In aug/sep touren ze samen met Billy Idol. Die was in 2018 nog op Bospop, was een heerlijke guilty pleasure toen.
Mogen beide wel doorkomen in 2026.

PJ Harvey zou ik fantastisch vinden (was er op BKS ook bij) maar weet niet of ze past op Bospop...

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en Leef!
Ze tourt nog steeds met the Blackhearts maar vnl in de US. In aug/sep touren ze samen met Billy Idol. Die was in 2018 nog op Bospop, was een heerlijke guilty pleasure toen.
Mogen beide wel doorkomen in 2026.

PJ Harvey zou ik fantastisch vinden (was er op BKS ook bij) maar weet niet of ze past op Bospop...
Joan Jett zou geweldig zijn. mijn eerste singletje.......
ze is 66 zie ik.

• Leuk
Persoonlijke wishlist (nergens op gebaseerd):
Duran Duran, Roger Hodgson, OMD, Journey, Joan Jett, Mothers Finest, Big Country, A Flock of Seagulls, the Cult, Smashing Pumpkins, Black Crowes, Alice in Chains, Placebo, Bush, Supergrass, Killers, Wolfmother, Skunk Anansie, Editors, White Lies.
Depeche Mode en the Cure zijn denk ik nog te groot anders zouden die bovenaan m'n lijstje staan!
Oh, heerlijke lijst hoor. Alleen Alice in Chains zijn uit elkaar dacht ik. Roger Hodgson is al even niet meer actief echter heeft hij begin dit jaar wel aangegeven op een Fan Facebook pagina dat zijn aandacht even ligt bij andere zaken. Volgens mij is er een rechtzaak geweest met voormalig bandleden van Supertramp. Ik hoop van harte dat hij het touren weer oppakt.
Skunk ben ik niet zo'n fan van. Persoonlijk hoop ik zelf voor volgend jaar op iets van Black Crowes, Bryan Adams, Duran Duran Placebo en/of Heart... Bush, The Cult en OMD staan hier ook hoog op de wishlist. En als ze dan toch een Nederlandse act willen boeken, doe dan eens Acda en de Munnik...
Iets moet toch lukken zou je zeggen 😂

Laatst bewerkt:
Ik hoop stiekem Paul Heaton eens op een Neerlands festival te zien. Zijn festivalsetlist met zijn knallers uit de Housemartins en the Beautiful South repertoire is ideaal voor een festival als Bospop.

• Leuk
Oh, heerlijke lijst hoor. Alleen Alice in Chains zijn uit elkaar dacht ik. Roger Hodgson is al even niet meer actief echter heeft hij begin dit jaar wel aangegeven op een Fan Facebook pagina dat zijn aandacht even ligt bij andere zaken. Volgens mij is er een rechtzaak geweest met voormalig bandleden van Supertramp. Ik hoop van harte dat hij het touren weer oppakt.
Skunk ben ik niet zo'n fan van. Persoonlijk hoop ik zelf voor volgend jaar op iets van Black Crowes, Bryan Adams, Duran Duran Placebo en/of Heart... Bush, The Cult en OMD staan hier ook hoog op de wishlist. En als ze dan toch een Nederlandse act willen boeken, doe dan eens Acda en de Munnik...
Iets moet toch lukken zou je zeggen 😂
Alice in Chains speelt nog gewoon dit jaar hebben ze wel alles geannuleerd ivm een medisch probleem bij de drummer , maar Jerry Cantrell solo was op Graspop ook super en meerdere AiC nummers gedaan o.a. Would en the Rooster. Roger Hodgeson heeft zijn 2020 optreden ook nog in te halen.
Volgens mij heeft Robert Jon & the Wreck zich zelf wel aangekondigd tijdens het laatste optreden in de Bosuil.

Voor mij zou Alter Bridge zeker een leuke band zijn (ook omdat het optreden voor Bospop in 2020 als voorprogramma van Iron Maiden niet door ging).
Ook Heart hoop ik nog op. Ook zou van mij een bandje als Jax Hollow een mooie programma vulling zijn of Leilani Kilgore. Ook Floor Jansen zou mooi passen op het Bospop podium.

Maar de komende maanden wordt het weer tour schema's bestuderen om te kijken welke bands in de buurt zijn en of het past.

Bospop na volgend jaar op een andere locatie?? De organisatie gaat in overleg met de gemeente om de huidige locatie te behouden. Vergunning loopt af na 2026 en het verzoek is gedaan om het terrein te mogen blijven gebruiken voor 4 achtereenvolgende dagen.

• Leuk
Waarderingen: chansadres
Die hebben ook al oa Within Temptation en Floor Jansen bekend gemaakt voor augustus 2026. Ze zijn er vroeg bij daar...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Die hebben ook al oa Within Temptation en Floor Jansen bekend gemaakt voor augustus 2026. Ze zijn er vroeg bij daar...
Afgelopen weekend was ik op Alcatraz daar maakten ze ook al een mooie berg namen bekend voor 2026.

Users who are viewing this thread