Bospop 2026

ZZ Top inbound? 9 juli in België en voor zover ik zo snel zie alleen maar data ervoor.
Een hele grote kans. Een quote uit het persbericht.. Op.hun website nog geen Europese data.

De Europese tour The Big One! brengt ZZ Top op 9 juli in België. Het trio (Billy F. Gibbons, Elwood Francis en Frank Beard) speelt ook nog concerten in onder meer Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Nederland en Frankrijk en sluit af met meerdere concerten in Spanje van midden tot eind juli. Ze staan op grote festivals, in arena's en in stadions.

Hebben er in ieder geval wel wat vaker gestaan, dus het zou mij niets verbazen. Past alleen compleet niet in de nieuwe weg van Bospop

Een hele grote kans. Een quote uit het persbericht.. Op.hun website nog geen Europese data.

De Europese tour The Big One! brengt ZZ Top op 9 juli in België. Het trio (Billy F. Gibbons, Elwood Francis en Frank Beard) speelt ook nog concerten in onder meer Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Nederland en Frankrijk en sluit af met meerdere concerten in Spanje van midden tot eind juli. Ze staan op grote festivals, in arena's en in stadions.
Noemen er zelfs meer: 'This stop is part of their first European tour in two years, spanning 23 dates across 13 countries over five weeks — and promises to be an unforgettable evening of blues-rock magic! The ‘The Big One!’ tour takes the legendary trio - Billy F Gibbons, Elwood Francis and Frank Beard - to audiences in Finland, Sweden, Norway, Germany, Czech Republic, Austria, Belgium, Luxembourg, Netherlands, Switzerland, France and closing out with multiple concerts in Spain from mid to late July.'

Wat ik zo snel vind is:
22 juni Tartu (EST)
24 juni Helsinki (FI)
26 juni Rättvik (SE)
28 Trondheim (NO)
30 Malmö (SE)
6 juli Pardubice (CZ)
9 juli Vorst (BE)

Estland mist dus wel in het persbericht...
Hebben er in ieder geval wel wat vaker gestaan, dus het zou mij niets verbazen. Past alleen compleet niet in de nieuwe weg van Bospop
Zie eigenlijk nergens anders staan. AFAS nog een keer klinkt niet realistisch na 2024, HIBF kan routetechnisch niet en Pinkpop gaat dat niet doen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en PJ
Het zal geleidelijk gaan denk ik.
Lenny Kravitz - Neil Young - Status Quo
Prima rijtje wat mij betreft.

Noemen er zelfs meer: 'This stop is part of their first European tour in two years, spanning 23 dates across 13 countries over five weeks — and promises to be an unforgettable evening of blues-rock magic! The ‘The Big One!’ tour takes the legendary trio - Billy F Gibbons, Elwood Francis and Frank Beard - to audiences in Finland, Sweden, Norway, Germany, Czech Republic, Austria, Belgium, Luxembourg, Netherlands, Switzerland, France and closing out with multiple concerts in Spain from mid to late July.'

Wat ik zo snel vind is:
22 juni Tartu (EST)
24 juni Helsinki (FI)
26 juni Rättvik (SE)
28 Trondheim (NO)
30 Malmö (SE)
6 juli Pardubice (CZ)
9 juli Vorst (BE)

Estland mist dus wel in het persbericht...

Zie eigenlijk nergens anders staan. AFAS nog een keer klinkt niet realistisch na 2024, HIBF kan routetechnisch niet en Pinkpop gaat dat niet doen.
Kijk, dit is tenminste eens een fatsoenlijk onderbouwing. Die staan normaal gezien op Bospop. Al is misschien Royal Park Live ook een optie??

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Kijk, dit is tenminste eens een fatsoenlijk onderbouwing. Die staan normaal gezien op Bospop. Al is misschien Royal Park Live ook een optie??
Die had ik heel eventjes over het hoofd gezien. Kan inderdaad nog! Zou wel een vervelende voor Bospop te zijn om die in hetzelfde weekend te boeken.

ZZ Top zou leuk zijn. Status Quo lijkt mij sterk aangezien Rossi al in Tivoli en Oosterpoort staat met zijn Status Quo repertoire. Neil Young is een grote kanshebber ja?

Die had ik heel eventjes over het hoofd gezien. Kan inderdaad nog! Zou wel een vervelende voor Bospop te zijn om die in hetzelfde weekend te boeken.
Alle data staan er op behalve die in Nederland. 9 juli Vorst 10 juli Luxemburg en dan weer 13 juli in Duitsland. De mannen hebben een strak schema met weinig rustdagen. Ik denk dst ze de 11e in Nederland staan. Hou het maar Bospop.

Logisch is het in ieder geval wel. Eens zien of ze naast Zz Top en Lenny dan nog een jonge headliner zetten

Gokje:

Lenny Kravitz - ZZ Top - Editors
Within Temptation - OMD - Guus Meeuwis
The Kooks - Chris Isaak - Kaiser Chiefs - Joan Jett - Son Mieux - The Wombats

(Maar ik hoop op Pet Shop Boys)

• Leuk
Waarderingen: PJ
Als ze weer naar de bezoekersaantallen van vorig jaar willen denk ik niet dat ze ZZ Top als headliner neer moeten zetten. Als sub op de zondag zou het wel perfect zijn.

Gokje:

Lenny Kravitz - ZZ Top - Editors
Within Temptation - OMD - Guus Meeuwis
The Kooks - Chris Isaak - Kaiser Chiefs - Joan Jett - Son Mieux - The Wombats

(Maar ik hoop op Pet Shop Boys)
Neil Young gaat hier wel staan denk ik. Zou natuurlijk een hele dure headliner zijn, maaar als ze de kans krijgen doen ze het wel.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: PJ en BatMutsje
In willekeurige volgorde Lenny Kravitz ZZ Top en Neil young met daaronder OMD Kaiser Chiefs en Chris Isaak.
Outsiders Pet Shop Boys en Within Temptation.

Als ik de namen hier zo lees gaan ze of voortborduren op de financieel goede editie van afgelopen jaar (waarbij er extra budget voor de artiesten is vrijgekomen) of we gaan teleurgesteld raken bij het bekendmaken van het programma ...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Als ik de namen hier zo lees gaan ze of voortborduren op de financieel goede editie van afgelopen jaar (waarbij er extra budget voor de artiesten is vrijgekomen) of we gaan teleurgesteld raken bij het bekendmaken van het programma ...
Er is veel op tour en nog beschikbaar in het weekend van Bospop. Lenny Kravitz en ZZ Top zal qua budget niet duurder zijn dan bv een Snow Patrol en Sting verwacht ik.

Nou, CAS zit Bospop in ieder geval niet in het vaarwater. Dus kans op Lenny neemt nog wat verder toe

• Leuk
Waarderingen: PJ
Nou ja, Lenny heeft 10 jaar gelden ook op CAS gestaan voor hun toen 10-jarig jubileum. Wellicht dat ze hem nu dus weer hadden geboekt. Maar met James Arthur, Counting Crows en Sophie Ellis-Bextor als buitenlandse namen, pakken ze weinig tot niets van Bospop af.

Users who are viewing this thread