Bospop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.043
6.082
Dus op vrijdag komt John Fogerty nummers van CCR spelen en op zaterdag The Fortunate sons.
Origineel zeg.. :rolleyes:
Fogerty is wel het meest dichtbij je bij CCR kan komen, dichterbij CCR kan je niet meer komen... ;)
daarnaast is hij ook degene die de meeste nummers van CCR geschreven heeft, hij speelt dus zijn eigen nummers... (niet te vergeten, nummers die ook later grote hits zijn geworden van andere zeer grote artiesten / edit 2 : en wat wat jatwerk ook zoals Suzie Q of Heard it through the grapevine)
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.596
11.217
Fogerty is wel het meest dichtbij je bij CCR kan komen, dichterbij CCR kan je niet meer komen... ;)
daarnaast is hij ook degene die de meeste nummers van CCR geschreven heeft, hij speelt dus zijn eigen nummers... (niet te vergeten, nummers die ook later grote hits zijn geworden van andere zeer grote artiesten)
Je snapt toch ook wel dat het hier om The Fortunate Sons gaat hè?
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr en Cooklu

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Dus op vrijdag komt John Fogerty nummers van CCR spelen en op zaterdag The Fortunate sons.
Origineel zeg.. :rolleyes:
Hiermee hebben ze mijn ouwelui wel hele gelukkige mensen gemaakt. Groot fan van alles wat ook maar met CCR te maken heeft, maar absoluut niet geïnteresseerd in festivals. Blijkt maar weer, zelfs zo iets trekt mensen over de streep.
 

Frankvheugten

Nieuw lid
22 feb 2024
4
8
Fogerty is wel het meest dichtbij je bij CCR kan komen, dichterbij CCR kan je niet meer komen... ;)
daarnaast is hij ook degene die de meeste nummers van CCR geschreven heeft, hij speelt dus zijn eigen nummers... (niet te vergeten, nummers die ook later grote hits zijn geworden van andere zeer grote artiesten / edit 2 : en wat wat jatwerk ook zoals Suzie Q of Heard it through the grapevine)
Snap ik!
En het optreden op vrijdag is ook een 'CCR' optreden, maar vind het bijzonder om een dag later daar een tribute van te boeken.
Had dan een van die andere bands geboekt van dat SBS programma ;)
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
602
580
Fortunate Sons is gewoon een makkelijke boeking, staan geregeld in de Bosuil en hun optreden van 6 dec. is al uitverkocht dus daar haken ze mooi op in.

Lees of fb toch vnl positieve reacties op de line up vnl over de zondag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.043
6.082
Fortunate Sons is gewoon een makkelijke boeking, staan geregeld in de Bosuil en hun optreden van 6 dec. is al uitverkocht dus daar haken ze mooi op in.

Lees of fb toch vnl positieve reacties op de line up vnl over de zondag.
ja dat wordt momenteel goed uitgebuit...

ook in mijn regio...
staan binnenkort (de dag na de Bosuil trouwens) in De Nor in Heerlen, was ook al snel uitverkocht en zijn inmiddels aangekondigd voor de Landgraafse Tentfeesten ook nog.
vorige maand ook nog in theater kerkrade... (ook uitverkocht)

en als ik de agenda van die mannen bekijk, zijn ze tot juni 2025 behoorlijk onder de pannen
thefortunatesons.nl/agenda/
dus zal eerder moeilijk zijn ze ontlopen dan om ze te gaan zien :ROFLMAO:
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Tamelijk bizarre ontwikkeling dat er tegenwoordig duizenden mensen naar een coverband gaan kijken en er tegelijkertijd vaak niet meer dan 50 mensen bij een gemiddeld concert in een klein poppodium zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.043
6.082
nou pakken de coverbands het tegenwoordig wel erg professioneel aan en zijn hiervan de voornaamste 'coverbands' vaak meer tributebands die het origineel vaak accuraat weten te benaderen. Dat maakt het vaak interessant...

denk ook dat je daarin het verschil moet herkennen in een cover-band of een tribute-band...
tel daarbij op dat mensen eerder een keuze maken voor iets "bekends" dan voor iets "onbekends" waardoor de cover- en tribute-acts het goed doen in de poppodia imo
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
601
Voor de grote massa zijn "onbekende" bands jammer genoeg niet interessant. Veel mensen willen gewoon nummers horen die ze (her)kennen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Voor de grote massa zijn "onbekende" bands jammer genoeg niet interessant. Veel mensen willen gewoon nummers horen die ze (her)kennen.
Als je op spotify de liedjes van een onbekende band luistert, herken je die ook. Maargoedjawelprima ik snap het wel hoor.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
nou pakken de coverbands het tegenwoordig wel erg professioneel aan en zijn hiervan de voornaamste 'coverbands' vaak meer tributebands die het origineel vaak accuraat weten te benaderen. Dat maakt het vaak interessant...

denk ook dat je daarin het verschil moet herkennen in een cover-band of een tribute-band...
tel daarbij op dat mensen eerder een keuze maken voor iets "bekends" dan voor iets "onbekends" waardoor de cover- en tribute-acts het goed doen in de poppodia imo
Wat is het verschil dan?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.873
1.814
Tamelijk bizarre ontwikkeling dat er tegenwoordig duizenden mensen naar een coverband gaan kijken en er tegelijkertijd vaak niet meer dan 50 mensen bij een gemiddeld concert in een klein poppodium zijn.
Afgelopen weekend in Tsjechië bij een ijshockeywedstrijd was er ook opeens een Freddie Mercury achtige man die zijn show in een Ziggo achtige arena aan het promoten was. Verkoopt lekker joh dat soort acts
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.043
6.082
Wat is het verschil dan?
Een tributeband verschilt van een coverband door er steeds naar te streven om de band die gecoverd wordt tot in de perfectie na te spelen, inclusief showaspecten. De bands kiezen vaak een naam gerelateerd aan de band die gecoverd wordt, vaak gaat het om een album- of songtitel of een verbuiging van de originele naam. Hoewel ze vaak opgezet zijn als een hommage, vergaren deze bands ook een zekere fanschare. Deze bestaat deels uit fans van de originele band, met name als deze band al een tijdje is gestopt. Deze krijgen dan middels tributebands toch nog de gelegenheid om de muziek van deze band live te horen. (bron Wikipedia)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en remkobak

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Nu we het toch over dat soort bands hebben
De prijzen die zij vragen tegenwoordig zijn echt absurd, een paar jaar geleden nog, kon je voor die prijs die zij nu vragen, vaak de echte band zien
Maar ja, zolang er mensen zijn die dit soort bedragen ervoor over hebben, zal het alleen maar erger worden
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
942
446
Een tributeband verschilt van een coverband door er steeds naar te streven om de band die gecoverd wordt tot in de perfectie na te spelen, inclusief showaspecten. De bands kiezen vaak een naam gerelateerd aan de band die gecoverd wordt, vaak gaat het om een album- of songtitel of een verbuiging van de originele naam. Hoewel ze vaak opgezet zijn als een hommage, vergaren deze bands ook een zekere fanschare. Deze bestaat deels uit fans van de originele band, met name als deze band al een tijdje is gestopt. Deze krijgen dan middels tributebands toch nog de gelegenheid om de muziek van deze band live te horen. (bron Wikipedia)
Er is gewoon een markt voor en aangezien veel oude bands uit de jaren 70/90 niet meer touren of bestaan wordt er in een behoefte voorzien.Maar inderdaad de prijzen zijn ook niet echt om te juichen.Beste voorbeeld imo Dire Straits.
 

Frankvheugten

Nieuw lid
22 feb 2024
4
8
Nu we het toch over dat soort bands hebben
De prijzen die zij vragen tegenwoordig zijn echt absurd, een paar jaar geleden nog, kon je voor die prijs die zij nu vragen, vaak de echte band zien
Maar ja, zolang er mensen zijn die dit soort bedragen ervoor over hebben, zal het alleen maar erger worden
Na corona is volgens mij de prijs stijging bij grote concerten wel echt in gang gezet. Als je ziet wat je bijvoorbeeld voor the Eagles of AC/DC betaald, kunnen veel mensen dat gewoonweg niet betalen. Dan is een tribute een fijn betaalbaar alternatief!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
maar, ben wel met je eens, ik zou graag willen weten welke acts mainstage en welke tent staan.
Ik ben benieuwd naar die indeling op de vrijdag en dan met name waar Heart en Alice Cooper staan.
Edit:
Maar ik vermoed dat ze alledrie, inclusief Fogerty natuurlijk, op het hoofdpodium staan al vraag ik me dan af wie de tent gaat afsluiten.
 
Laatst bewerkt:

Landgraver

Support act
13 apr 2021
942
446
Na corona is volgens mij de prijs stijging bij grote concerten wel echt in gang gezet. Als je ziet wat je bijvoorbeeld voor the Eagles of AC/DC betaald, kunnen veel mensen dat gewoonweg niet betalen. Dan is een tribute een fijn betaalbaar alternatief!
Zeker, en wat er nog tourt zoals the Eagles of AC/DC bestaat niet meer uit de originele bezetting, of bandleden zijn overleden of gestopt/vervangen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken