Bospop 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
North Sea Jazz zou ik in deze inderdaad nooit afschrijven. Dit boeken vaker van dit soort namen (combinatie van aanzien van het festival + hoge ticketprijzen maakt dat ze dergelijke namen makkelijker kunnen boeken). En als ze Eric Clapton in Grollo neer willen zetten, zullen ze eerst het terrein flink moeten verruimen denk ik.
Ik weet toevallig (of ja, toevallig...) welke artiest/band al min of meer vastligt als headliner voor NSJ en een aantal namen met wie er onderhandelingen zijn. Laat ik het zo zeggen: als Clapton daar nog naast komt, moeten ze echt flink gaan korten op de dagopvulling. Dat is zelfs voor hun begrippen té. Als Clapton naar Nederland komt, gaat hij gewoon een eigen show doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en bas2204

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Vertel! Vertel! Vertel!
Ja, vertel! Want Bospop en NSJ hebben toch ook nog wel enige overlap meestal
Ik klaag wel eens over het feit dat er geen eer wordt gedaan aan de naam van Festileaks, maar ik ga het lekker hetzelfde doen. Excuus.

Kan wel vertellen dat er wat dat betreft geen overlap lijkt te komen.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Overlap zit inderdaad ook lang niet altijd in de grote namen, meestal eerder in de dagvulling.

Maar dan moeten we inderdaad nog maar even wachten.

Aanvulling voor oa de headlinersspot.
Duran Duran met die aankondiging op Latitude festival UK 2 weken na Bospop. Ook nu UK concert voor Sheryl Crow eind juni. Met de laatste info van Toto lijken me die te zijn afgevallen..
Lionel Richie heeft concerten in Las Vegas eind juni. Is dus ook niet beschikbaar.
Trouwens, waarom is Toto uitgesloten? Kan zo snel het nieuws niet vinden dat hun uitsluit. Enige op hun eigen site is namelijk dat ze in juni/juli in Europa touren, dat de Duiste data (die lopen tot 2 juli) er nu zijn en dat minimaal de UK ook nog in het schema komt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Trouwens, waarom is Toto uitgesloten? Kan zo snel het nieuws niet vinden dat hun uitsluit. Enige op hun eigen site is namelijk dat ze in juni/juli in Europa touren, dat de Duiste data (die lopen tot 2 juli) er nu zijn en dat minimaal de UK ook nog in het schema komt.
Die hebben geloof ik 9 concerten aangekondigd in Duitsland en daar zit niet 1 festival tussen. Mijn vermoeden is dat die voor eigen arena's zullen gaan....
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
956
451
Ik weet toevallig (of ja, toevallig...) welke artiest/band al min of meer vastligt als headliner voor NSJ en een aantal namen met wie er onderhandelingen zijn. Laat ik het zo zeggen: als Clapton daar nog naast komt, moeten ze echt flink gaan korten op de dagopvulling. Dat is zelfs voor hun begrippen té. Als Clapton naar Nederland komt, gaat hij gewoon een eigen show doen.
Nu ben ik zeer benieuwd wie dat moge zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Eric Clapton, 31 mei Festival de Nimes, Frankrijk
daar voor nog enkele Franse data en vanaf 9 mei UK/Ierland.
Zou hij nog in juni en juli door Europa gaan dan zou ik Bospop nog niet meteen uitsluiten :unsure:
Die tourt niet zo lang. Hooguit 3 weken en komt dan na de zomer weer met een serie concerten maar dan in Amerika. Gebruikelijke route al een paar jaar. Die komt dus niet. Doet ook geen festivals ala Bospop. Eigenlijk altijd Arena ..
 

graaf1

Playlistbediener
1 mrt 2022
49
40
Minder zeker niet nee. Ook op Graspop staat hij net onder de sub en dat festival is nog een maatje groter. Mooie naam voor Bospop vind ik wel, past beter/goed bij hun roots dan veel andere boekingen de afgelopen jaren. Maakt me wel extra nieuwsgierig wie ze er als headliner boven zetten. Scorpions?
Zaterdag 6 juli staan Cooper én Scorpions 'samen' op een Duits festival...als ze dat nou kopiëren en plakken naar Bospop....:D
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en bas2204

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Die hebben geloof ik 9 concerten aangekondigd in Duitsland en daar zit niet 1 festival tussen. Mijn vermoeden is dat die voor eigen arena's zullen gaan....
Ah, op die manier. Dat maakt het inderdaad wel iets minder logisch dat ze er dan ineens een festival bij zouden doen. Maar geheel onmogelijk is het dan nog altijd niet.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Ik klaag wel eens over het feit dat er geen eer wordt gedaan aan de naam van Festileaks, maar ik ga het lekker hetzelfde doen. Excuus.

Kan wel vertellen dat er wat dat betreft geen overlap lijkt te komen.
Vooruit dan het is je vergeven. Klein hintje dan😬😬😬
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Die naam is al een paar keer voorbijgekomen. En nu is het 🤐
Maar dan vul ik hem wel voor je in. Sting. NSJ had in het verleden bv ook Paul Simon. Dus zo'n classic act zijn ze niet vies van en Sting heeft recent op Bospop Afas Soestdijk en CAS gestaan. Die is gewoon heel populair in NL en wordt bij iedere tour aangedaan. NSJ lijkt me nu aan de beurt... Hij stond er al eerder trouwens.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.473
Of...

Maar doet er voor de rest niet echt toe, want naar het schijnt hebben we ook een heel mooi NSJ-topic.

Alice Cooper blijft wel een mooie naam in ieder geval. Wat Jos ook zei, kan me voorstellen dat ze kleiner willen, dus past precies als headliner en niet als sub of dagopvulling.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Gebruikers die dit onderwerp bekijken