Bospop 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
Hebben we al echte concrete aanwijzingen voor bepaalde namen?
  • Zucchero: kans is groot dat hij komt inhalen van vorig jaar, ook door eerdere aankondiging van data rondom Bospop in zijn tourschema.
  • The Waterboys: ook al festival in juli aangekondigd, kans op inhalen vorig jaar.
  • Simple Minds en Joe Bonamassa zijn al eerder in Nederland, maar hebben de zomer nog open staan.
  • Toto: week na Bospop in Oostenrijk (samen met Uriah Heep en Slade). Daarmee alledrie kanshebber.
  • Bryan Adams: in mei in de UK. Komen daar nog meer Europese data achteraan en blijft dat dan tot in juli?
  • Deep Purple: staan op de zondag van Bospop in Bulgarije, daarmee ook kanshebber op Bospop.
  • Scorpions gaan op hun 60th aniversary tour en spelen eind juli al op Wacken. Staat Bospop ook eindelijk weer eens op hun agenda?
  • Verder genoemde namen die nog kunnen: Texas, Razorlight, James Blunt, Suzanne Vega, Dropkick Murphys, Journey
  • Genoemde acts die niet meer aannemelijk zijn: Status Quo, Rod Stewart,
Aanvulling voor oa de headlinersspot.
Duran Duran met die aankondiging op Latitude festival UK 2 weken na Bospop. Ook nu UK concert voor Sheryl Crow eind juni. Met de laatste info van Toto lijken me die te zijn afgevallen..
Lionel Richie heeft concerten in Las Vegas eind juni. Is dus ook niet beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.646
900
Alanis Morissette heeft net een tour door Amerika in juni juli augustus bekend gemaakt. Die valt af.
AlanisMorisette-JJ-MW_Dates_1080x1080.jpg


En goed gevuld, dus ook andere plaatsen in Europa deze zomer vallen af.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Begrepen dat Alice Cooper op Bospop staat komend jaar. Weet niet of dat solo of met The Hollywood Vampires is.
Ik luister niet echt naar Alice Cooper, maar het is wel een grote naam en een die past bij Bospop, dus dat zou niet verkeerd zijn. Die zal in ieder geval niet voor minder dan minimaal subheadliner op komen draven denk ik wel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.246
10.715
Ik luister niet echt naar Alice Cooper, maar het is wel een grote naam en een die past bij Bospop, dus dat zou niet verkeerd zijn. Die zal in ieder geval niet voor minder dan minimaal subheadliner op komen draven denk ik wel.
Minder zeker niet nee. Ook op Graspop staat hij net onder de sub en dat festival is nog een maatje groter. Mooie naam voor Bospop vind ik wel, past beter/goed bij hun roots dan veel andere boekingen de afgelopen jaren. Maakt me wel extra nieuwsgierig wie ze er als headliner boven zetten. Scorpions?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Dan moet er inderdaad wel een bijpassende headliner bij komen ja. Dan zijn Scorpions zeker geen verkeerde!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.337
6.568
Ik wil het feest niet bederven hoor, maar zou Alice Cooper geen headliner kunnen zijn?

We hebben het telkens over dat Bospop grotere artiesten nodig heeft om uit te verkopen en dat ze het anders moeilijk krijgen. Als ze nu bewust een stapje terug doen ipv veel financieel risico te lopen, zouden ze kunnen beslissen om een Alice Cooper te laten headlinen. Verkocht meerdere keren 013 uit, heeft een goede live status qua show, past bij de bezoekers van Bospop qua legacy en hits en heeft er al sinds 1997 niet meer gestaan.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
In dat scenario (dat Bospop een stapje terug zou willen maken) zie ik dat inderdaad nog wel gebeuren. Ik denk echter dat Bospop niet een stap terug wil doen en juist wil proberen het schamele jaar goed te maken en weer door wil pakken. Dat is wel wat ze alle afgelopen edities hebben geprobeerd: door te groeien tot een festival met minimaal 20 duizend man per dag op het veld. En Alice Cooper is best een goede naam, maar die gaat je niet helpen om 5 tot 10 duizend dagtickets te verslijten.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Joslittel

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Overigens: de website is inmiddels ook aangepast. Het programma van 2023 is verwijderd en op de frontpage prijkt nu dit...
1699867444172.png
Dit in combinatie met het feit dat ze al hadden aangekondigd in De Limburger te mikken op aankondiging begin december, maakt dat we langzaam dichtbij komen!
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ, Joslittel en Brian

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.077
6.138
Eric Clapton, 31 mei Festival de Nimes, Frankrijk

daar voor nog enkele Franse data en vanaf 9 mei UK/Ierland.
Zou hij nog in juni en juli door Europa gaan dan zou ik Bospop nog niet meteen uitsluiten :unsure:
 
  • Thinking
  • Wow
Waarderingen: bas2204 en Joslittel

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Ik zou het heel vet vinden, maar Festival de Nimes is natuurlijk wel een heel ander type festival (showcases van 1 of 2 artiesten per avond) dan een Bospop of zelfs Pinkpop en iets dat daarmee wel beter aansluit denk ik bij een Eric Clapton.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Eric Clapton, 31 mei Festival de Nimes, Frankrijk

daar voor nog enkele Franse data en vanaf 9 mei UK/Ierland.
Zou hij nog in juni en juli door Europa gaan dan zou ik Bospop nog niet meteen uitsluiten :unsure:
Ik zou Clapton dan eerdr in Grolloo verwachten wat 3 dagen duurt dit jaar
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
Veel te klein. Als het al een festival wordt (wat me niet aannemelijk lijkt) dan heeft North Sea Jazz de beste papieren lijkt me. Of anders Bospop.
Je weet dat dat Bluesfesitval inmiddels in handen is van LN/Mojo en uit wil breiden naar meer capaciteit?
Zou mij niks verbazen als die 3e dag juist ingrpland is voor EC

Edit: Ik denk toruwens dat de capaciteit van NSJ nog kleiner is
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
615
317
Je weet dat dat Bluesfesitval inmiddels in handen is van LN/Mojo en uit wil breiden naar meer capaciteit?
Zou mij niks verbazen als die 3e dag juist ingrpland is voor EC

Edit: Ik denk toruwens dat de capaciteit van NSJ nog kleiner is

North Sea Jazz zou ik in deze inderdaad nooit afschrijven. Dit boeken vaker van dit soort namen (combinatie van aanzien van het festival + hoge ticketprijzen maakt dat ze dergelijke namen makkelijker kunnen boeken). En als ze Eric Clapton in Grollo neer willen zetten, zullen ze eerst het terrein flink moeten verruimen denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken