Bospop 2024

graaf1

Playlistbediener
1 mrt 2022
47
37
Alice Cooper tourt in juni door Europa, zou een hele mooie naam zijn voor Bospop :).
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
886
De afgelopen edities verkochten we 10.000 weekendtickets, nu zitten we amper op 7500. En de dagkaarten gaan in de richting van 2500 op vrijdag, 7000 op zaterdag en 8000 op zondag.
En dan de cruciale fout maken om de vvk online af te sluiten in het weekend.
Mensen beginnen dan te twijfelen of ze er nog bij kunnen via de avondkassa.
Plus ongeziene rush op TicketSwap waarbij opeens de paar tickets in een mum van tijd de deur uitgingen.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.557
2.035
Deep Purple laatste dag Bospop op festival in Bulgarije.
tot nu 2 data aangekondigd door Deep Purple.

Music & Legends Festival, Bilbao Spanje, 15 juni 2024
Midalidare Rock in The Wine Valley, Chirpan Bulgarije, 14 juli 2024
Dit lijkt me wel een inkoppertje op zich toch?
 
  • Geweldig
Waarderingen: BatMutsje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Simon Le Bonn geeft aan dat Duran Duran in 2024 weer gaat touren. Er zitten festivals tussen zo geeft hij aan al weigert hij op Glastonbury te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Ja en? Betalen of niet lezen dan.. Oproepen om het illegaal hier te gaan plaatsen is een vreemde zet.
Nou, dat is ook een beetje cru. Zou iemand die wel de krant kan lezen ons vertellen wat de essentie van het verhaal is? Zijn er onderhandelingen over het afkopen van de bands die vorige editie op zondag zouden spelen en is er daardoor dit jaar minder budget over misschien? Of zijn de onderhandelingen juist aangestuurd op het later inhalen (bijvoorbeeld dit jaar) van de geplande shows en zien we een groot deel van vorig jaar zondag dit jaar ook weer op de line-up terug?
 

Mark_28

Playlistbediener
24 nov 2022
12
12
Nou, dat is ook een beetje cru. Zou iemand die wel de krant kan lezen ons vertellen wat de essentie van het verhaal is? Zijn er onderhandelingen over het afkopen van de bands die vorige editie op zondag zouden spelen en is er daardoor dit jaar minder budget over misschien? Of zijn de onderhandelingen juist aangestuurd op het later inhalen (bijvoorbeeld dit jaar) van de geplande shows en zien we een groot deel van vorig jaar zondag dit jaar ook weer op de line-up terug?
Hier voor degenen die het willen lezen
 

Bijlagen

  • IMG-20231026-WA0007.jpg
    IMG-20231026-WA0007.jpg
    299 KB · Weergaven: 32

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
En dan de cruciale fout maken om de vvk online af te sluiten in het weekend.
Mensen beginnen dan te twijfelen of ze er nog bij kunnen via de avondkassa.
Plus ongeziene rush op TicketSwap waarbij opeens de paar tickets in een mum van tijd de deur uitgingen.
inderdaad. ik had nog geen campingtickets, ik schrok me een hoedje en dacht inderdaad even dat het vol zat.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
inderdaad. ik had nog geen campingtickets, ik schrok me een hoedje en dacht inderdaad even dat het vol zat.
En vol zat het dus bij lange na niet. Ben wel benieuwd waar ze nu mee afkomen want ze zullen toch wel snappen dat ze aan de line up moeten gaan sleuten om beter, lees meer, tickets te verkopen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
886
En vol zat het dus bij lange na niet. Ben wel benieuwd waar ze nu mee afkomen want ze zullen toch wel snappen dat ze aan de line up moeten gaan sleuten om beter, lees meer, tickets te verkopen.
Nochtans zou je toch wel verwachten dat een band als Simply Red veel bezoekers zou trekken. Dat is eigenlijk op zich toch wel vreemd dat ze zo weinig kaarten verkochten dan ...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Nochtans zou je toch wel verwachten dat een band als Simply Red veel bezoekers zou trekken. Dat is eigenlijk op zich toch wel vreemd dat ze zo weinig kaarten verkochten dan ...
Het mooie bewijs dat 2 keer een uitverkochte Ziggo een 9 maanden eerder geen garantie is voor een goede verkoop op een festival in de zomer.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.837
Het mooie bewijs dat 2 keer een uitverkochte Ziggo een 9 maanden eerder geen garantie is voor een goede verkoop op een festival in de zomer.
Of alle liefhebbers hebben de artiest al gezien en gaan daardoor niet naar een festival.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
609
311
Maar dan nog: als je een act echt wil zien binnen Nederland, dan is dat altijd mogelijk om er te komen/naartoe te gaan. Of het nu in Amsterdam of Weert (of Groningen of Landgraaf) is. Het is alleen een kwestie van hoe graag je een bepaalde act wilt zien.

Of alle liefhebbers hebben de artiest al gezien en gaan daardoor niet naar een festival.
Ik denk ook dat het eerder een nadeel dan een voordeel is als een artiest al een los concert in Nederland (of net over de grens in Duitsland/België) heeft gedaan in hetzelfde jaar. Dat geeft namelijk de fans van die specifieke artiest een keuze om het losse concert te bezoeken en dan het festival over te slaan (want ze hebben de artiest immers al gezien). Een exclusieve naam in de regio is wat dat betreft veel aantrekkelijker, ook al kan je misschien niet pijlen hoe groot de naam precies is
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.557
2.035
Ik zie een paar gepikeerde opmerkingen voorbij komen. Maar waarom zouden mensen uit het noorden Bospop verkiezen boven een show in de Randstad?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.837
Ik zie een paar gepikeerde opmerkingen voorbij komen. Maar waarom zouden mensen uit het noorden Bospop verkiezen boven een show in de Randstad?
Niet. Bospop moet het echt hebben van publiek uit Limburg, Noord-Brabant en Vlaanderen. Of ze moeten al dusdanig specifieke artiesten (exclusief) hebben geboekt, zoals afgelopen jaar met Porcupine Tree.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken