Bospop 2023

Wie zie ik de zaterdag om 13:00 op Bospop (locatie wordt nog doorgegeven)?

• Ik ga niet naar de zaterdag, ander dagje meeten?

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    18
Timetable kwam vorig jaar pas in mei, maar toen was op dat moment ook pas het complete programma bekend. Dus dat zou nu eerder moeten kunnen zou je zeggen.

Maar ga maar na: de opening op het hoofdpodium is normaal 45 minuten elke dag, de een na laatste op het hoofdpodium krijgt 75 minuten en de headliner van de dag 90-120 minuten. Alle anderen spelen om en om op de podia een uur. Enige nieuwigheid hierbij is dat er ergens langs het reguliere programma ook nog het tribute podium een programma heeft. Dat zal overlappen met het programma op de andere podia, maar ik weet nog niet hoe
Hoofdpodium en tent sluiten altijd op elkaar aan (ooit 1 jaar met een pauze van een kwartier, dat vond ik wel relaxed). Ik verwacht dat alle acts van het derde podium dus zullen overlappen met de acts op de twee grote podia.

Even kijken nu het programma compleet is hoe het ervoor staat. Dikgedrukt ga ik zeker kijken en schuin is eventueel (misschien van een afstandje, misschien gedeeltelijk). Het tribute podium neem ik mee, maar zal ik waarschijnlijk weinig tijd doorbrengen, zeker als het overlap heeft met iets dat ik wil zien op de twee grote podia.

Vrijdag 7 juli
Simply Red
/ Rag’n’Bone Man / The Analogues / Clouseau / Young Gun Silver Fox / BZB / Blackbird / DAAN / Harlem Lake
Tributes: FIEP / Aynsley Lister / Musest / Physical Graffiti

Zaterdag 8 juli
Porcupine Tree
/ +LĪVE+ / Nile Rodgers & Chic / Rowwen Hèze / The White Buffalo / Stahlzeit / ISE / Riverside / Sven Hammond / Träcksäck / Voltage / Ray Wilson / Ten Times A Million
Tributes: Baby Killed the Roses / Kelvin Zhero / Black Bottle Riot / LeNoise / Guy Swinnen

Zondag 9 juli
Zucchero / Joe Bonamassa / Racoon / Billy F Gibbons / Eric Steckel / DI-RECT / Son Mieux / Southside Johnny & The Asbury Jukes / The BossHoss / King King / Leif de Leeuw Band / Boaz / The Waterboys
Tributes: Mr.Moto / Made in Purple / The Damn Truth / SRV Undercover / Legends of Springsteen

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik wil de zaterdag Rowwen Heze nog meepikken. De zondag Son Mieux en natuurlijk de The Waterboys. Billy F Gibbons ook nog nooit gezien. Is dat wat? Voor de rest gaan we veel hetzelfde zien 😂

Ik wil de zaterdag Rowwen Heze nog meepikken. De zondag Son Mieux en natuurlijk de The Waterboys. Billy F Gibbons ook nog nooit gezien. Is dat wat? Voor de rest gaan we veel hetzelfde zien 😂
Rowwen Heze is bij mij ook zeer waarschijnlijk, maar ik zie ze wel eens vaker, dus ik zal even kijken ook op welke tijd het is ten opzichte van de rest van het programma.

Billy F Gibbons is zeker de moeite, maar het ligt natuurlijk ook een beetje aan de setlist die hij hanteert. Nu kan ik mij goed voorstellen dat er ook wel wat van ZZ Top zal worden gespeeld

• Leuk
Waarderingen: PJ
Rowwen Heze is bij mij ook zeer waarschijnlijk, maar ik zie ze wel eens vaker, dus ik zal even kijken ook op welke tijd het is ten opzichte van de rest van het programma.

Billy F Gibbons is zeker de moeite, maar het ligt natuurlijk ook een beetje aan de setlist die hij hanteert. Nu kan ik mij goed voorstellen dat er ook wel wat van ZZ Top zal worden gespeeld
Setlist Billy F Gibbons oktober 2022

Zou ik voor tekenen ;)

• Leuk
Waarderingen: bas2204
ik ben er alleen op zaterdag

Zaterdag 8 juli
Porcupine Tree / +LĪVE+ / Nile Rodgers & Chic / Rowwen Hèze / The White Buffalo / Stahlzeit / ISE / Riverside / Sven Hammond / Träcksäck / Voltage / Ray Wilson / Ten Times A Million
Tributes: Baby Killed the Roses / Kelvin Zhero / Black Bottle Riot / LeNoise / Guy Swinnen

ik weet nog niet zeker of ik blijf bij Porcupine Tree, kleine mogelijk ben ik na Live al vertrokken.
Maar sowieso LIVE dus, denk dat dat wel al duidelijk is.

Nile Rodgers afgelopen jaar gemist op Pinkpop omdat ik in voorvak andere podium al klaar stond voor Volbeat, maar wat ik van afstand mee kreeg en achteraf terug zag ga ik die schade zeker inhalen op Bospop.
Rowwen Heze zal de 2e keer zijn dat ik ze in het jaar 2023 ga zien, geen reden voor me om ze over te slaan.
Stahlzeit sowieso groot liefhebber van, imo best Rammstein tribute die er is, dus 1+1=2
Tracksack na vorig jaar ga ik zeker bij hun 2e kans zijn, kan niet anders dan succes worden.
Overigens mooi dat Rowwen Heze en Tracksack zelfde dag staan, wellicht mogelijkheden tot wat kruisbestuiving tijdens de optredens?
Voltage en White Buffalo nog niet gezien, maar muziek bevalt me goed dus ga ik zeker uitproberen.
als laatste Ray Wilson, hopelijk een mooie setlist... misschien wel voor me de grootste verrassing als cadeau op de lineup. Hopelijk slaat hij "Inside" niet over en komen de Genesis classics in ruime maten voorbij (iemand al ervaring met Ray Wilson gigs?)

• Leuk
Waarderingen: bas2204
Niet helemaal Bospop, maar toch ook wél weer een beetje (het is tenslotte op het festivalterrein van Bospop): Guns 'n' Roses, dinsdag 11 juli (te weinig kaarten verkocht voor Landgraaf, vandaar verplaatsing). Festivalterrein van Bospop is (wat mij betreft) veel beter/fijner dan die lange draf- en renbaan).
Update: staat intussen als nieuwsbericht op de site van Bospop!

Laatst bewerkt:
https://www.1limburg.nl/nieuws/2161829/festivals-duurder-heeft-dit-gevolgen-voor-kaartverkoop

Nog niet top​

De kaartverkoop bij Bospop moet nog op gang komen. "Het loopt niet top, maar zeker niet slecht", zegt festivaldirecteur Peter Verkennis. Voor een ticket voor het festival in Weert ben je 197,50 (exclusief 5 euro servicekosten) kwijt. Verkennis verwacht dat de drukte nog komt. "Qua verkoop zit het op niveau van voor de coronapandemie. Bij Bospop merken we sowieso altijd dat de kaartverkoop de laatste weken voor het festival pas echt op gang komt. Bij ons gaat dat anders dan bij Pinkpop, waar meteen veel kaarten verkocht worden."

Zou een podiumindeling wel prettig vinden. Mijn ervaring is dat main stage en tent niet te combineren zijn direct na elkaar. Zo was de tent bij Roger Hodgson al overvol voordat het optreden van Anouk voorbij was.

Zou een podiumindeling wel prettig vinden. Mijn ervaring is dat main stage en tent niet te combineren zijn direct na elkaar. Zo was de tent bij Roger Hodgson al overvol voordat het optreden van Anouk voorbij was.
pssst .... om de tent heen lopen (maar je hebt hiet niet van mij)

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Rockbeer en graaf1
Roger Hodgson is een must voor veel vaste Bospoppers. Zijn optreden van een jaar of 10 geleden toen ook als laatste in de tent is voor velen een concert om niet te vergeten. Speelde toen 2 keer Breakfast in America en was toen nog bezig terwijl de afsluitende hoofdact op het hoofdpodium al was begonnen.
Maar normaal gezien heb je tijd voor een fatsoenlijk plekje is mijn ervaring. Uitzondering daar gelaten maar dat ligt aan de bekendheid van de act. Ik heb niet het idee als ik zo naar het programma kijk dat dit één probleem gaat opleveren. Al verwacht ik Joe Bonamassa in de tent dus daar moet je dan wel even op tijd bij zijn.

Ik ga dit jaar voor het eerst een dagje naar Bospop. De zaterdag ziet er geweldig uit, met sowieso Porcupine Tree, Riverside, Ray Wilson en Stahlzeit. En bij een eerste vlugge luisterbeurt klinken ook een aantal andere acts interessant. Ben benieuwd naar het tijdschema!

Ik ga dit jaar voor het eerst een dagje naar Bospop. De zaterdag ziet er geweldig uit, met sowieso Porcupine Tree, Riverside, Ray Wilson en Stahlzeit. En bij een eerste vlugge luisterbeurt klinken ook een aantal andere acts interessant. Ben benieuwd naar het tijdschema!
Ik ben er waarschijnlijk ook bij! Wonen goede vrienden op fietsafstand in Weert dus perfecte match!

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: duck en Jamel
Even kijken nu het programma compleet is hoe het ervoor staat. Dikgedrukt ga ik zeker kijken en schuin is eventueel (misschien van een afstandje, misschien gedeeltelijk). Het tribute podium neem ik mee, maar zal ik waarschijnlijk weinig tijd doorbrengen, zeker als het overlap heeft met iets dat ik wil zien op de twee grote podia.

Vrijdag 7 juli
Simply Red
/ Rag’n’Bone Man / The Analogues / Clouseau / Young Gun Silver Fox / BZB / Blackbird / DAAN / Harlem Lake
Tributes: FIEP / Aynsley Lister / Musest / Physical Graffiti

Zaterdag 8 juli
Porcupine Tree
/ +LĪVE+ / Nile Rodgers & Chic / Rowwen Hèze / The White Buffalo / Stahlzeit / ISE / Riverside / Sven Hammond / Träcksäck / Voltage / Ray Wilson / Ten Times A Million

Zondag 9 juli
Zucchero / Joe Bonamassa / Racoon / Billy F Gibbons / Eric Steckel / DI-RECT / Son Mieux / Southside Johnny & The Asbury Jukes / The BossHoss / King King / Leif de Leeuw Band / Boaz / The Waterboys
Tributes: Mr.Moto / Made in Purple / The Damn Truth / SRV Undercover / Legends of Springsteen
Kelvin Zhero op de zaterdag is echt een aanrader. Rauwe stonerrock en live altijd enorm sterk.

Dit jaar op de zaterdag erbij. Busreis vanaf en terug naar Geleen/Spaubeek, dus lekker tanken en genieten van PT, Riverside, Kelvin Zhero, Stahlzeit, Nile Rodgers en de rest. Laatste keer Bospop was 1 dagje in 2015 met Steven Wilson als headliner. Enorm van genoten toen. Bij Europe pijn in mijn buik van het lachen.

Laatst bewerkt:
Wanneer wordt normaal eigenlijk het blokkenschema bekend? Ik ben namelijk wel benieuwd hoeveel tijd Riverside en Porcupine Tree gaan krijgen, voor ik een dagkaart voor ze koop.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en nikita
Wanneer wordt normaal eigenlijk het blokkenschema bekend? Ik ben namelijk wel benieuwd hoeveel tijd Riverside en Porcupine Tree gaan krijgen, voor ik een dagkaart voor ze koop.
Dat gaat bij mij ook de doorslag geven!
't is wel een erg mooi programma op zaterdag, maar het mag ook wel de moeite waard zijn gezien transport + ticket + parking voor zo'n dagje.

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Dat gaat bij mij ook de doorslag geven!
't is wel een erg mooi programma op zaterdag, maar het mag ook wel de moeite waard zijn gezien transport + ticket + parking voor zo'n dagje.
Ga maar uit van 1 uur voor Riverside en 1,5 - 2 uur voor Porcupine Tree. Het blokkenschema kwam vorige keer pas ergens eind mei, maar vorig jaar was op dat moment ook het programma pas compleet, dus is nu een beetje koffiedik kijken.

Ga maar uit van 1 uur voor Riverside en 1,5 - 2 uur voor Porcupine Tree. Het blokkenschema kwam vorige keer pas ergens eind mei, maar vorig jaar was op dat moment ook het programma pas compleet, dus is nu een beetje koffiedik kijken.
Dat zou heel mooi zijn! Als ze die 2u zouden bevestigen, koop ik mijn ticket vandaag nog haha

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread