Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
We moeten inderdaad niet op de zaken vooruit lopen. Juli is natuurlijk redelijk dichtbij, maar ook wel weer ver genoeg weg dat er nog vanalles kan veranderen. Buiten Glastonbury is er volgens mij nog geen enkel major zomerfestival verzet of afgelast. Als we over een dikke maand nog in dezelfde situatie zitten zonder uitzicht op verbetering moeten we ons echt zorgen gaan maken
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
We moeten inderdaad niet op de zaken vooruit lopen. Juli is natuurlijk redelijk dichtbij, maar ook wel weer ver genoeg weg dat er nog vanalles kan veranderen. Buiten Glastonbury is er volgens mij nog geen enkel major zomerfestival verzet of afgelast. Als we over een dikke maand nog in dezelfde situatie zitten zonder uitzicht op verbetering moeten we ons echt zorgen gaan maken

Eens, maar zoals remkobak eerder ook al aangaf. Er zullen tours gecanceld gaan worden.
Voorbeeld: Sting Lionel Richie en bijvoorbeeld Meliissa Etheridge spelen in de weken voor Bospop veel in the UK Duitsland en Frankrijk. Als deze landen tegen dan nog steeds strengere maatregelen hebben dan dan Nederland is het de vraag hoe ze met hun Europese tour zullen omgaan?
Gaan ze spelen daar waar het is toegestaan wat mogelijk ook niet wenselijk is want dan geven ze misschien 3 concerten op 2 weken. De kans acht ik dan aannemelijker dat veel tours afgelast worden als men niet kan optreden in landen als UK Duitsland Frankrijk Spanje en Italië.
Lionel Richie geeft hier 2 concerten maar in the UK wel een stuk of 15.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200324_00153387/overuren-voor-organisatoren-festivals-door-coronacrisis

Bospop in Weert hakt 1 juni de knoop door. Festivaldirecteur Peter Verkennis gaat ervan uit dat in het algemeen veel buitenlandse artiesten gaan afzeggen voor de festivals. „Lionel Richie komt bijvoorbeeld pas 4 juni naar Europa voor zijn shows. Het zou mij niet verbazen als hij zijn tournee afzegt. Ook voor Bospop worden op dit moment nauwelijks kaarten verkocht. Mensen wachten af. Het is nog te vroeg om te kijken of wij kunnen verplaatsen naar later dit jaar. Dan moeten we wel een fatsoenlijk programma kunnen presenteren. Bij zo’n beslissing spelen veel factoren een rol.”
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200324_00153387/overuren-voor-organisatoren-festivals-door-coronacrisis

Bospop in Weert hakt 1 juni de knoop door. Festivaldirecteur Peter Verkennis gaat ervan uit dat in het algemeen veel buitenlandse artiesten gaan afzeggen voor de festivals. „Lionel Richie komt bijvoorbeeld pas 4 juni naar Europa voor zijn shows. Het zou mij niet verbazen als hij zijn tournee afzegt. Ook voor Bospop worden op dit moment nauwelijks kaarten verkocht. Mensen wachten af. Het is nog te vroeg om te kijken of wij kunnen verplaatsen naar later dit jaar. Dan moeten we wel een fatsoenlijk programma kunnen presenteren. Bij zo’n beslissing spelen veel factoren een rol.”

Verplaatsen is denk ik geen optie. Moet dan ook weer passen in het nieuwe tourschema van vele artiesten. Sting heeft bijvoorbeeld een bijzonder druk jaar. Ook Melissa Etheridge heeft al tourdata staan na de zomer. Zo zijn er wel meer natuurlijk. Laten we 1 juni maar afwachten maar ik vrees ervoor...... Wel duidelijk dat ze laten weten wanneer ze een beslissing nemen..
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
En de vraag is ook waar je naar toe moet gaan verplaatsen, welke data? Het wordt dringen met meerdere festivals als iedereen dat plan heeft en na de zomer ga je ook weer snel naar slechter weer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
En de vraag is ook waar je naar toe moet gaan verplaatsen, welke data? Het wordt dringen met meerdere festivals als iedereen dat plan heeft en na de zomer ga je ook weer snel naar slechter weer.
wat dacht je van de beschikbaarheid van de terreinen? zitten denk ik wel een aantal boeren die velden dan beschikbaar moeten kunnen stellen?
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Helemaal gelijk, en zo zijn er vast nog veel meer dingen waar wij niet eens aan denken, maar je hebt het natuurlijk over beschikbaarheid van vrijwilligers, podia, tenten,catering.
En de beschikbaarheid van publiek? Mijn agenda zit normaal gesproken in het najaar een stuk voller dan in de laatste weken voor de zomervakantie...

Kortom, ik geloof niet zo in uitstel. Jammer, want BP is toch altijd een hoogtepunt waar ik (wij) naar uitkijken, maar dat geldt wel voor meer dingen dit jaar. ffwd naar 2021.....
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Tja, afwachten maar dan.... Verplaatsen zal niets uithalen nee.. locatie wellicht niet beschikbaar en hoe ga je het programma invullen dan ?
Menig artiest zit al met n volle agenda omdat wereldwijd alles wordt gecanceld.. wij zijn dus niet de enige die iets gaat verschuiven... hopelijk gaat het meevallen en kunnen we de komende zomer genieten in Weert.. maar ik vrees het ergste...
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Bospop komt met een bericht op fb dat ze vooralsnog doorgaan met de voorbereidingen van de 40ste editie.
Ondertussen heeft The Revolution de hele Europese tour gecancelled en ik denk dat het daarbij niet zal blijven...
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Niet de meest indrukwekkende tour om af te blazen, slechts een beperkt aantal data, maar voor mij als Princefan wel een gemis.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Bospop komt met een bericht op fb dat ze vooralsnog doorgaan met de voorbereidingen van de 40ste editie.
Ondertussen heeft The Revolution de hele Europese tour gecancelled en ik denk dat het daarbij niet zal blijven…

Gisteravond Rutte gehoord in zijn persconferentie:
Mijn vrees is dat ze alle evenementen en dergelijke boven de 100 bezoekers over de zomer gaan tillen, dus een stop tot 1 september om dan nog eens te kijken hoe we er voor staan... Als ik zie wat er in landen om ons heen besloten wordt dan zal onze Mark zich hier grotendeels bij aansluiten... het zou al een wonder zijn als we komende zomer überhaupt n Europa op vakantie kunnen/mogen... Als dit klopt zit er dus jammer genoeg geen Iron Maiden en Bospop in dit jaar.. De caravan blijft dus in de stalling helaas....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
In een interview had de organisatie al laten weten dat ze uiterlijk 1 juni een beslissing zouden nemen. Maar voor die tijd zal eea wel al duidelijk worden. Meest aannemelijk is dat evenementen waar vergunningen voor vereist komende zomer niet door zullen gaan. Die datum van 1 juni zal wel 1 september worden....
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
In een interview had de organisatie al laten weten dat ze uiterlijk 1 juni een beslissing zouden nemen. Maar voor die tijd zal eea wel al duidelijk worden. Meest aannemelijk is dat evenementen waar vergunningen voor vereist komende zomer niet door zullen gaan. Die datum van 1 juni zal wel 1 september worden….

Dat bedoel ik dus... hopelijk mogen bijeenkomsten met kleine groepen wel eerder, kunnen we tenminste weer fatsoenlijk gaan repeteren met onze band, nu is dat ook verboden om met 5 personen in 1 (kleine) ruimte te vertoeven... dat mis ik eigenlijk nog t meest... lekker rammelen met n koud biertje erbij.. klotezooi zo..!
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Ik heb me er inmiddels ook wel op ingesteld dat het een concert- en festivalloze zomer gaat worden. Heel jammer, maar dan vieren we het Bospop jubileum volgend jaar maar. Wat er dan verder gedaan wordt met het concert van Iron Maiden ben ik wel benieuwd naar. Laten we ons maar zo goed aan de regels houden dat we binnen afzienbare tijd weer een biertje kunnen drinken met een groep vrienden en daarbij dan maar van liveopnames op YouTube kunnen genieten
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
ok, ik probeer het nog 1 keer..
https://www.1limburg.nl/bospop-verwacht-dat-jubileumeditie-niet-doorgaat
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Ik heb me er inmiddels ook wel op ingesteld dat het een concert- en festivalloze zomer gaat worden. Heel jammer, maar dan vieren we het Bospop jubileum volgend jaar maar. Wat er dan verder gedaan wordt met het concert van Iron Maiden ben ik wel benieuwd naar. Laten we ons maar zo goed aan de regels houden dat we binnen afzienbare tijd weer een biertje kunnen drinken met een groep vrienden en daarbij dan maar van liveopnames op YouTube kunnen genieten

Die tour van Iron Maiden zal wel verplaatst worden. Of ze dan weer op het terrein van Bospop staan of dat het iets anders wordt blijft vooralsnog gissen natuurlijk.
Je merkt wel dat veel artiesten hun arenaconcerten gewoon verzetten. Dus de intentie is er wel om in dezelfde zaal het concert in te halen. Alleen is dit natuurlijk net even wat anders.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
https://www.sting.com/news/title/european-my-songs---rescheduling-of-dates-to-2021

Nieuwe data Sting 2021 voor bijna alle afgelaste concerten in Duitsland Frankrijk ed. Daar zijn ze dus heel erg snel mee.
Gezien dit nieuwe tourschema acht ik de kans heel groot dat hij vrijdag 9 juli 2021 zijn optreden op Bospop uiteindelijk gaat inhalen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.525
Zou mooi zijn. Hoop voor Bospop stiekem op een iets andere line-up, zodat ik volgend jaar wel van de partij ben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054

Gebruikers die dit onderwerp bekijken