Ik kwam twee weken later nog stof en zand tegen als ik mn neus moest snuiten.Van mij mag het voortijdig wel goed regen maar dat het net weer op tijd droog is als het festival zelf plaatsvindt. En dat er niet overal van die zand wolken zijn die je vervolgens uit je neus kan peuteren.
Grappig, ik prijs de BKS line-up juist, omdat ik er nog weinig van live heb gezien. Maar ga helaas ook weinig naar festivals als LOTD en ITGWO en dit aord mijn eerste BKS. Zeker als ik BKS vergelijk met bijvoorbeeld een PP, waar zeg maar alle usual suspect staan die je in de afgelopen jaren al op LL, RW of PP zelf had kunnen zien.Mijn grootste minpuntje van deze BKS lineup is dat er te veel staat dat al ik gezien heb. Dat is tegelijkertijd misschien ook een teken dat ik iets moet minderen met festivals.
Jack White - de show in Tivoli was een van de shows van het jaar. Hij straalt enorm veel plezier uit en is daarmee nog steeds de act waar ik het meeste zin in heb dit jaar.
Nick Cave - zijn track record spreekt voor zich. BKS 2022 was magisch. Ziggo Dome daarna was gewoon sterk.
Blood Incantation - zowel de Timewave Zero set op Roadburn als een losse normale show in Tivoli gezien. Nog beter dan op plaat beide keren.
Model/Actriz - drie keer gezien. De eerste keer in een soort kas in de volle zon op Wide Awake werkte niet geweldig. Op LL en DTRH was het fantastisch.
Tropical Fuck Storm - inmiddels al weer lang en een aantal albums geleden. Toen heb ik me goed vermaakt.
Wolf Alice - dat maakt de clash tussen TFS en WA extra lastig want WA is ook altijd raak (BKS en Tivoli).
Sorry - enkel gezien in het voorprogramma van Shame in Paradiso in 2018. Toen waren ze nog wat zoekend met amper singles uit, maar ze hebben sindsdien genoeg moois uitgebracht.
Gorillaz - vond ik wat saai op LL maar gaat op BKS prima vallen denk ik.
Ethel Cain - prima op DTRH maar inmiddels is ze ook weer flink gegroeid.
Anna Von Hausswolff - een van de hoogtepunten van Roadburn, ook al weer een hele tijd terug.
Ata Kak - zeer vermakelijk op LGW en gewoon cult. Weet niet zeker of het tweede keer weer zo leuk is.
Militarie Gun - braken het skatepark in Tilburg aardig af. Zal in de Casbah ook prima werken.
Tramhaus - al zo'n 10x uitstekend bij vermaakt.
The Zawose Queens - een van de grootste verrassingen van LGW vorig jaar. Super tof!
Joey Valence & Brae - erg energiek maar vond het de vorige keer BKS nog net wat te makkelijk.
Genesis Owusu - enorm goede show de vorige keer BKS. Hopelijk kan hij nu opnieuw verrassen.
Dame Area - op Zeitgeist viel het niet echt goed maar op dit tijdstip misschien wel.
Yard Act - op LL en MoMo vermakelijk maar ook wat irritant en nep.
Crows - in de juiste setting top (Cul de Sac) maar op een te groot podium erg matig (Valkhof).
Mac DeMarco - erg saai.
Mên an Tol / Croithe - leuk op LOTD maar niet heel memorabel.
Stella op Valkhof en Amaarae op LL deden me echt niks.
Mula B, Job Jobse, Sophie Straat, Parker Fans, Lucky Done Gone, Merol, Grote Geelstraat, Jungle By Night staan op elke straathoek dus als je die had willen zien dan heb je ze al wel gezien.
Het kan soms ook net toeval zijn. Ik vind de DTRH lineup dit jaar dus heel fijn omdat de eerdere edities met Little Simz (2022) en David Byrne (2018) precies de enige edities zijn die ik in de afgelopen jaren gemist heb. Dat gecombineerd met Jacob Alon (vorig jaar gemist), Oklou (eerste festival show) en The xx (LL 2017 was de laatste editie die ik daar gemist heb). Maar anders was die lineup voor mij ook een stuk minder.Grappig, ik prijs de BKS line-up juist, omdat ik er nog weinig van live heb gezien. Maar ga helaas ook weinig naar festivals als LOTD en ITGWO en dit aord mijn eerste BKS. Zeker als ik BKS vergelijk met bijvoorbeeld een PP, waar zeg maar alle usual suspect staan die je in de afgelopen jaren al op LL, RW of PP zelf had kunnen zien.
Ik heb precies hetzelfde. Vol verwachting in 2024 gaan kijken op BKS. Elk nummer leek op de vorige en na 15-20 minuten had ik het eigenlijk wel gezien.Ik vind het zo jammer dat Tramhaus niet valt voor mij... Voelt aan alles alsof die act echt gemaakt is voor mij maar na ze vier keer gezien te hebben blijft het als een soort gimmickact voelen. Helaas, veel plezier voor iedereen die er wel van kan genieten. Misschien dat ik er toch beland en het nu wel valt..
Nou hebben jullie me nieuwsgierig gemaakt ! Ik heb rond dat tijdslot nog niets gepland, schuifel zaterdag wel effe langs Tramhaus om dit te ervaren. Eens kijken wat het met mijn gemoedstoestand doet als ik een uur lang varianten van 'Beech' hoor.Ik heb precies hetzelfde. Vol verwachting in 2024 gaan kijken op BKS. Elk nummer leek op de vorige en na 15-20 minuten had ik het eigenlijk wel gezien.
Waar hebben ze dit eigenlijk gecommuniceerd? Op de site zie ik het niet (ik heb geen social media, behalve dit forum danMet die presentatie van de Casbah lijkt het spel op de wagen. Misschien gaan ze zo elke area communiceren. Elkeweekdag 1. Mag van mij!